Ogłoszenie z dnia 2025-02-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00130593/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-04
- 2025/BZP 00172229/01 - Wynik z dnia 2025-04-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja i przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego w miejscowości Dąbrówka Podłężna oraz odbudowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Jaszowice, gmina Zakrzew
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zakrzew
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670224077
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zakrzew 51
1.5.2.) Miejscowość: Zakrzew
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-652
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zakrzew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zakrzew.biuletyn.net/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja i przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego w miejscowości Dąbrówka Podłężna oraz odbudowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Jaszowice, gmina Zakrzew
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-009a606d-892a-4b04-98c7-441f33ad4e8e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00119237
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033868/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Wykonanie kompleksowych robót budowlanych związanych z modernizacją i przebudową otwartego zbiornika retencyjnego w miejscowości Dąbrówka Podłężna
1.1.14 Odbudowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Jaszowice, gmina Zakrzew
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt współfinansowany w ramach Projektu Grantowego "Razem dla Radomki" ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" - Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10677463.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod
adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1067746
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Szczegółowe instrukcje korzystania z
platformy zakupowej znajdują się na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
2. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, dokumentów,
wniosków, zawiadomień, oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij
wiadomość” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania, z wyłączeniem składania ofert.
3. Komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@zakrzew.pl, jest dopuszczalna w wyjątkowej
sytuacji, np. w przypadku awarii platformy zakupowej (nie dotyczy składania ofert).
4. Maksymalny rozmiar pliku przesyłanego za pośrednictwem platformy zakupowej (nie dotyczy złożenia oferty) wynosi 500 MB
(maksymalnie 10 plików w jednej wiadomości).
5. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z „Obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9
listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
5.Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram;
procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich
nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
6) szyfrowanie na platformie zakupowej odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się, pod
rygorem nieważności w formie elektronicznej (sporządzona w postaci elektronicznej, opatrzona kwalifikowanym podpisem
elektronicznym osoby uprawnionej) lub w postaci elektronicznej, opatrzona podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem
osobistym osoby uprawnionej.
8.Szczegółowy opis wymagań zawarty w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Zakrzew reprezentowana przez Wójta, Zakrzew 51, 26-652 Zakrzew,
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Bartłomieja Kida z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail:
• bodo.radom@gmail.com
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
• Prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
• art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze),
• obowiązek prawny wynikający z ustawy z dnia 11 września 2019 r Prawo zamówień publicznych(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320.) i aktów wykonawczych do ustawy
• obowiązek prawny wynikający z kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572.)
• obowiązek prawny wynikający z art. 56 ustawy z 14.07.1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r., poz. 164), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – obowiązek zarchiwizowania sprawy.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w szczególności:
• urzędy administracji rządowej i samorządowej,
• sądy Powszechne,
• wszystkie zainteresowane podmioty i osoby, gdyż co do zasady postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne,
• o ile będzie to konieczne dla realizacji celu, o którym mowa w pkt. 2, wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych osobowych, pracownicy Administratora oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, o której mowa w art. 28 ust. 3 RODO.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
7. Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
• prawo dostępu do treści swoich danych,
• prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
• prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
• prawo do przenoszenia swoich danych osobowych.
8. W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. proszę o kontakt z Inspektorem danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt. 3.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
1. Dla części 1 zamówienia:
Wykonanie kompleksowych robót budowlanych związanych z modernizacją i przebudową otwartego zbiornika retencyjnego w miejscowości Dąbrówka Podłężna. Celem inwestycji jest poprawa funkcjonalności zbiornika, zwiększenie jego pojemności retencyjnej oraz poprawa walorów środowiskowych i hydrotechnicznych. Zakres prac obejmuje:
1.1 Odmulenie czaszy zbiornika
a) Usunięcie osadów dennych i namułu do głębokości około 1 metra,
b) Wywóz i utylizacja wydobytego osadu w miejscu wskazanym przez Zamawiającego lub zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c) Usunięcie roślinności porastającej dno zbiornika, w tym roślinności szuwarowej
i inwazyjnych gatunków roślin,
d) Wyrównanie powierzchni dna po zakończeniu odmulania w celu uzyskania odpowiedniego profilu zbiornika.
1.2 Wyprofilowanie skarp zbiornika
a) Nadanie skarpom zbiornika odpowiedniego nachylenia w zakresie od 1:1 do 1:1,5,
b) Usunięcie luźnego materiału i umocnienie skarp w celu zapobiegania erozji,
c) Stabilizacja gruntu poprzez zastosowanie odpowiednich materiałów budowlanych
(np. warstwy filtracyjne, kruszywo, geowłókniny),
d) Wykonanie umocnień skarp metodą biologiczną poprzez obsianie trawami oraz zastosowanie faszyny.
1.3 Wykonanie opaski faszynowej
a) Instalacja opaski faszynowej o średnicy Ø 20 cm w stopie skarp zbiornika,
b) Zakotwienie faszyny w podłożu w celu zapewnienia jej trwałości i odporności na działanie wody,
c) Wypełnienie przestrzeni pomiędzy elementami faszyny naturalnym materiałem organicznym celem stabilizacji i ochrony brzegów przed erozją.
1.4 Budowa odcinka rowu odpływowego
a) Wykonanie odcinka rowu odpływowego o długości 10 m, zabezpieczonego płytami ażurowymi,
b) Wyrównanie i umocnienie dna oraz ścian rowu odpływowego,
c) Zabezpieczenie skarp rowu przed osuwaniem poprzez zastosowanie geowłókniny i obsianie trawami.
1.5 Budowa przepustu komunikacyjnego
a) Instalacja przepustu komunikacyjnego o średnicy Ø 50 cm i długości 8 m,
b) Wykonanie warstwy filtracyjnej pod przepustem oraz umocnienie wlotów i wylotów,
c) Stabilizacja przepustu poprzez wykonanie odpowiedniej podbudowy i obsypki zabezpieczającej.
1.6 Obsianie skarp i terenów płaskich
a) Wysiew mieszanki traw dostosowanej do warunków siedliskowych,
b) Pokrycie powierzchni nasionami w sposób zapewniający równomierne zazielenienie terenu,
c) Możliwość zastosowania mat antyerozyjnych na najbardziej narażonych odcinkach skarp.
1.7 Prace porządkowe po zakończeniu robót
a) Usunięcie wszelkich odpadów budowlanych i materiałów tymczasowych,
b) Przywrócenie terenu do stanu umożliwiającego jego prawidłowe użytkowanie,
c) Ostateczna inspekcja terenu w celu potwierdzenia zgodności wykonania prac
z dokumentacją techniczną.
1.8 Parametry Techniczne
Wykonane roboty muszą zapewniać uzyskanie następujących parametrów technicznych zbiornika retencyjnego:
a) Powierzchnia zbiornika: 670 m²,
b) Pojemność zbiornika: 840 m³,
c) Średnia głębokość wody: 1,50 m,
d) Średnia głębokość całkowita: 2,50 m,
e) Rzędna dna po odmuleniu: 148,40 – 148,60 m n.p.m.,
f) Rzędne terenu wokół zbiornika: 149,70 – 151,20 m n.p.m.,
g) Nachylenie skarp: od 1:1 do 1:1,5,
h) Średnica przepustu komunikacyjnego: Ø 50 cm, długość 8 m,
i) Długość rowu odpływowego: 10 m.
2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót objętych umową określają:
1) projekt techniczny wraz z przedmiarem robót;
2) kosztorys ofertowy wraz z ofertą przetargową;
3) Specyfikacja Warunków Zamówienia będąca podstawą do przeprowadzenia postępowania
przetargowego na roboty objęte niniejszą umową oraz pytania i odpowiedzi udzielone w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112600-1 - Wycinanie i napełnianie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
2. Dla części 2 zamówienia:
Wszelkie prace związane z odbudową zbiornika retencyjnego w miejscowości Jaszowice, gmina Zakrzew, zgodnie z dokumentacją techniczną, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) oraz obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego.
Zakres rzeczowy robót obejmuje w szczególności:
a) Prace przygotowawcze i porządkowe
• Ręczne oczyszczenie skarp, dna zbiornika oraz terenów płaskich z porostów roślinnych, w tym trzciny i innych roślinności wodnej.
• Zebranie i wywiezienie biomasy poza teren budowy w sposób zgodny z przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami.
b) Usunięcie zakrzaczeń i roślinności drzewiastej
• Mechaniczne wykarczowanie zakrzaczeń (m.in. wierzba pospolita, olcha) wraz z całkowitym usunięciem ich korzeni.
• Wydobycie usuniętej roślinności, jej rozdrobnienie i transport w miejsce wskazane przez Inwestora lub inne miejsce zgodne z obowiązującymi przepisami.
c) Odmulenie i pogłębienie czaszy zbiornika
• Mechaniczne usunięcie warstwy namułu pokrywającej dno zbiornika o średniej grubości 30cm.
• Pogłębienie czaszy zbiornika na wyznaczonych odcinkach:
o Na długości 40 m do głębokości 1,2 m.
o Na długości 55 m do głębokości 30 cm.
d) Transport urobku
• Wydobycie urobku, w tym namułu, ziemi i elementów betonowych z rozbiórki, przy użyciu sprzętu mechanicznego.
• Załadunek i transport materiału w miejsce wskazane przez Inwestora.
• Zapewnienie warunków transportu zgodnie z wymogami ochrony środowiska
i przepisami BHP.
e) Prace hydrotechniczne
• Pompowanie wody w trakcie prowadzenia robót ziemnych przy użyciu pomp spalinowych.
• Odpowiednie ukierunkowanie odpompowanej wody, aby zapobiec podtopieniom terenu sąsiadującego z inwestycją.
f) Zabezpieczenie skarp zbiornika
• Wykonanie opaski faszynowej o średnicy Ø 20 cm w stopie skarp zbiornika, przy użyciu odpowiednich materiałów (faszyna, kołki drewniane).
• Mocowanie opaski faszynowej do gruntu w sposób zapewniający jej stabilność oraz odporność na działanie wody i czynników atmosferycznych.
g) Naprawa i zabezpieczenie skarp zbiornika
• Odkopanie i rozebranie zdegradowanych fragmentów ubezpieczenia skarp wykonanych z płyt ażurowych typu „Krata”.
• Przygotowanie podłoża, w tym wyrównanie i zagęszczenie, pod ułożenie nowych płyt ażurowych.
• Montaż nowych płyt ażurowych na odpowiedniej podsypce, zgodnie z wymogami technicznymi.
• Wypełnienie spoin żwirem lub innym materiałem stabilizującym.
h) Prace wykończeniowe i rekultywacyjne
• Wykonanie darninowania skarp zbiornika na szerokość pasa 1,0 m, w celu ich stabilizacji
i zabezpieczenia przed erozją.
• Ręczne plantowanie dna zbiornika, skarp oraz terenów płaskich poprzez wyrównanie powierzchni, ścięcie wypukłości i zasypanie zagłębień.
• Obsiew skarp i terenów płaskich mieszanką traw odporną na warunki hydrologiczne, w celu wzmocnienia struktury gruntu i poprawy estetyki terenu.
• Mechaniczne lub ręczne ubicie i zagęszczenie gruntu po wykonaniu obsiewu, aby zapewnić optymalne warunki wzrostu roślinności.
i) Uporządkowanie terenu po zakończeniu robót
• Usunięcie pozostałości po pracach budowlanych, w tym gruzu, odpadów organicznych i innych niepotrzebnych materiałów.
• Przywrócenie terenu budowy do stanu zgodnego z projektem i wymaganiami Inwestora.
Odbudowywany zbiornik retencyjny charakteryzuje się następującymi parametrami:
a) Powierzchnia zbiornika: 900 m²
b) Pojemność wody: 1014 m³
c) Głębokość wody: od 1,20 m do 2,10 m
d) Głębokość zbiornika: od 1,9 m do 2,8 m
e) Nachylenie skarp: 1:1
f) Rzędna dna zbiornika: od 175,90 m n.p.m. do 178,80 m n.p.m.
g) Rzędna poziomu terenu: 178,70 m n.p.m.
h) Rzędna poziomu wody: 178,00 m n.p.m.
Odbudowa zbiornika obejmuje działania mające na celu przywrócenie jego funkcjonalności jako obiektu retencyjnego, zapewniającego zdolność do gromadzenia wody w celach rekreacyjnych oraz dla poprawy lokalnego bilansu wodnego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112600-1 - Wycinanie i napełnianie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub rewitalizacji cieków wodnych / kanałów melioracyjnych / rowów / stawów / zbiorników retencyjnych/ zbiorników wodnych o wartości minimum 50.000,00 zł brutto każda.
Warunek ten dotyczy zarówno części 1, jak i części 2 zamówienia. Wykonawca może wykazać się doświadczeniem w zakresie jednej części lub obu części zamówienia, zgodnie ze złożoną ofertą.
b) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony dla części 1 oraz 2 zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował kierownikiem robót budowlanych, tj. co najmniej jedną osobą, skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: inżynieryjnej hydrotechnicznej lub konstrukcyjno-budowlanej.
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725, 834, 1222.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji I Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334.).
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia, wymagane jest wykazanie spełnienia warunku odrębnie dla każdej części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do niniejszej SWZ).
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do niniejszej SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty/oświadczenia składające się na ofertę.1) FORMULARZ OFERTY – sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym:
- dla części 1 zamówienia - Załącznik nr 2a do SWZ,
- dla części 2 zamówienia - Załącznik nr 2b do SWZ.
2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału
w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą OŚWIADCZENIA, O KTÓRYM MOWA W ART. 125 UST. 1 USTAWY PZP - w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wielu Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SWZ).
3) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy ODPISU LUB INFORMACJI Z:
a) KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO lub
b) CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ lub
c) INNEGO WŁAŚCIWEGO REJESTRU.
4) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt. 3), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5) Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 3 Zamawiający żąda od Wykonawcy PEŁNOMOCNICTWA LUB INNEGO DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO UMOCOWANIE DO REPREZENTOWANIA WYKONAWCY.
6) Przepis ust. 5) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
7) Przepisy pkt 4)-6) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
8) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO ZASOBY do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ).
9) Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia dołączają do oferty OŚWIADCZENIE SKŁADANE NA PODSTAWIE ART. 117 UST. 4 PZP, z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie dotyczy również Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ)
10) ORYGINAŁ GWARANCJI LUB PORĘCZENIA, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień rozdziału XXIII SWZ.
Uwaga!
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajduje się taki zapis, nie jest on obowiązujący.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:- dla części 1 zamówienia: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych),
- dla części 2 zamówienia: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych),
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądza,
2) gwarancji bankowej,
3) gwarancji ubezpieczeniowej oraz
4) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419, 1635.)
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Zakrzew:
Bank Spółdzielczy w Radomiu, nr konta 80 9147 0009 0021 6906 2000 0006
W tytule przelewu należy wpisać nazwę, znak postępowania, co umożliwi identyfikację wpłaty.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) zawierać nazwę i adres:
• dającego zlecenie (Wykonawcy),
• beneficjenta poręczenia lub gwarancji (Zamawiającego)
• gwaranta lub poręczyciela (banku lub instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia),
2) kwotę gwarancji/poręczenia w PLN,
3) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
4) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
5) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
6) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
7) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz znak przedmiotowego postępowania
6. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego
z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.
7. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres e-mail na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tychz Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2) W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, nazwy oraz adresy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz nazwę i adres ustanowionego pełnomocnika
i zakres jego umocowania.
3) W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy, usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, któremogą dotyczyć w szczególności następujących sytuacji:
1) przerwy realizacji zamówienia na skutek działań podmiotów trzecich lub Zamawiającego np. przedłużanie terminów
wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych badań, ekspertyz, uzgodnień z przyczyn niezawinionych
przez Wykonawcę, działanie siły wyższej (przyrody) w tym nietypowe dla danej pory roku warunki pogodowe, katastrofy
naturalne np. powodzie, huragany, szkwały pożar o dużym wymiarze, burze, silne opady deszczu/gradu, pandemie, istotnie
wpływające na możliwość wykonywania robót
i inne nadzwyczajne zdarzenia wpływające na możliwość realizacji robót budowlanych np. niewybuchy, niezidentyfikowanie
sieci, konieczność wykonania badań archeologicznych, warunki gruntowe odmienne od zakładanych itp.
2) konieczności wykonania robót dodatkowych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, a
których nie można było przewidzieć na etapie składania oferty, oraz robót zamiennych, które wystąpiły w trakcie
wykonywania przedmiotu zamówienia,
3) czasowego wstrzymania robót przez Zamawiającego,
Wszystkie zmiany zostały opisane w projektowanych postanowieniach umowy stanowiący: - dla części 1 zamówienia załącznik nr 9a do SWZ, - dla części 2 zamówienia załącznik nr 9b do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia oferty dostępnego na Platformie Zakupowej, adres strony https://platformazakupowa.pl/transakcja/1067746
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-07 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający, stosownie do treści art. 7 ust 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, wykluczy zpostępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi na dz. nr 338/1 obręb Lubiatów
- Rozbiórka budynku Filmoteki Narodowej w Łodzi przy ul. Łąkowej 29C wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej i uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia.
- Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych na dz. nr 461 od km 0+778 do km 0+608 w miejscowości Tworyczów
- Budowa sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej na terenie Miasta Pruszkowa.
- Modernizacja budynku przedszkola w Łosińcu
- Budowa i wyposażenie budynku przedszkola w Adamowie - Etap I
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.