eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostróda › BUDOWA BOISKA WIELOFUNKCYJNEGO PRZY ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W OSTRÓDZIE, UL. PLEBISCYTOWA



Ogłoszenie z dnia 2022-04-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
BUDOWA BOISKA WIELOFUNKCYJNEGO PRZY ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W OSTRÓDZIE, UL. PLEBISCYTOWA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA OSTRÓDA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743404

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 24

1.5.2.) Miejscowość: Ostróda

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-100

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: karol.zuranski@um.ostroda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bipostroda.warmia.mazury.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/umostroda/public/postepowanie?postepowanie=25764099

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA BOISKA WIELOFUNKCYJNEGO PRZY ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W OSTRÓDZIE, UL. PLEBISCYTOWA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-63bcb24d-8feb-11ec-9bc1-c2db95d08897

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00119007

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00059533/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Budowa boiska przyszkolnego przy Zespole Szkolno- Przedszkolnym nr 5 w Ostródzie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00060670/05

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1344356,33 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: budowa boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ostródzie, ul. Plebiscytowa, zgodnie z przedmiarem robót (załącznik nr 4 do SWZ), dokumentacją techniczną (załącznik nr 5 do SWZ), specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (załącznik nr 6 do SWZ) oraz wzorem umowy (załącznik nr 3 do SWZ).
2. Przedmiot zamówienia obejmuje: budowę boiska wielofunkcyjnego w zakresie:
1) roboty ziemne ok. 3300 m2;
2) boisko do piłki nożnej z nawierzchnię syntetyczną- sztuczna trawa ok. 2250 m2;
3) bieżnia do biegu na 60 m z nawierzchnią poliuretanową;
4) skocznia do skoku w dal z rozbiegiem z nawierzchni poliuretanowej razem ok. 500 m2;
5) zeskok - piaskownica w obudowie drewnianej;
6) plenerowa siłownia do ćwiczeń „Street Workout”;
7) piłkochwyty h=600 cm;
8) ogrodzenie boiska do piłki nożnej h=400 cm;
9) ogrodzenie boiska wielofunkcyjnego h=150 cm;
10) dojścia i place z kostki brukowej betonowej ok. 300 m2;
11) montaż ławek i koszy na śmieci;
12) montaż oświetlenia boiska do piłki nożnej 5 kpl;
13) montaż 3 kamer monitoringu z podłączeniem, rejestratorem, monitorem.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac pomocniczych i towarzyszących niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności:
1) zabezpieczenie terenu, na którym prowadzone będą roboty (teren budowy);
2) obsługę geodezyjną w trakcie realizacji robót;
3) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą;
4) zgromadzenie i przekazanie Zamawiającemu najdalej w dniu odbioru końcowego robót kompletu dokumentów (1 egzemplarz), na który składały się będą: dokumentacja jakości wyrobów, dokumenty zaświadczające o dopuszczeniu do obrotu i stosowania użytych materiałów budowlanych, protokoły odbiorów robót zanikających oraz odbiorów częściowych robót; protokoły rozruchu oraz niezbędne zezwolenia dotyczące urządzeń i instalacji zamontowanych lub wykonanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;
5) uporządkowanie i uprzątnięcie po zakończeniu robót terenu, na którym prowadzone będą roboty oraz sąsiednich posesji zanieczyszczonych w wyniku prowadzonych robót.
4. W przypadku, gdy w SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w SWZ.
5. Powody niedokonania podziału zamówienia na części: Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska wielofunkcyjnego prze Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ostródzie, ul. Plebiscytowa. Zamawiający nie planuje podziału zamówienia na części, gdyż jego wielkość nie stanowi bariery dostępu do zamówienia dla MŚP. Jednocześnie podział zamówienia na części groziłby:
1) właściwemu wykonaniu zamówienia przez trudności w skoordynowaniu działań różnych wykonawców;
2) terminowemu wykonaniu zamówienia i ustaleniu podmiotu odpowiedzialnego za występujące opóźnienia;
3) trudnościami w egzekwowaniu uprawnień gwarancyjnych, po wykonaniu przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45212220-4 - Roboty budowlane związane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił postępowanie jw.- „postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej, powyższa przesłanka unieważnienia postępowania opiera się na trzech okolicznościach, których łączne wystąpienie skutkuje zastosowaniem tego przepisu, tj. musi wystąpić naruszenie przepisów uPzp regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania), wada ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego, wada musi być niemożliwa do usunięcia. Wada postępowania musi mieć charakter trwały, musi rzeczywiście wystąpić i musi powodować niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Sytuacje skutkujące unieważnieniem umowy zostały wskazane w art. 457 ust. 1 uPzp, „nie oznacza jednak, że katalog przesłanek unieważnialności umowy w sprawie zamówienia publicznego jest zamknięty i nie wyklucza nieważności (z mocy prawa) takiej umowy, jeśli narusza ona inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa [Por. wyrok SA w Łodzi z dnia z 31 sierpnia 2012 r., sygn. akt I ACa 582/12.]. (…). W przypadku nieważności bezwzględnej opartej na regule określonej w art. 58 KC i naruszeniu konkretnego przepisu innego niż wskazane w art. 457 ust. 1 Pzp umowa w sprawie zamówienia publicznego jest nieważna z mocy prawa
(nie wywołuje skutków prawnych)” [H. Nowak, M. Winiarz, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 1230] .
(...)
Wydatki publiczne powinny być dokonywane: w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad: uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.
Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, przejrzysty i proporcjonalny.
Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Zamawiający w dniu 04.03.2022 r. dokonał zmiany treści SWZ i uzupełnił dokumentację techniczną (załącznik nr 5 do SWZ) o wymagane parametry nawierzchni poliuretanowej: „Parametry nawierzchni poliuretanowej
Nawierzchnia poliuretanowa typu natrysk.
Wymagane minimalne parametry nawierzchni syntetycznej poliuretanowej:
1. Grubość całkowita nawierzchni- min. 13 mm;
2. Amortyzacja- redukcja siły w temp. 23ºC- 35-40 %;
3. Poślizg: nawierzchnia mokra: 55-110, nawierzchnia sucha: 80-110;
4. Wytrzymałość na rozciąganie: 0,50-0,90 MPa;
5. Wydłużenie w chwili zerwania: 40-70 %;
6. Odkształcenie pionowe w temp. 23ºC 1,7- 1,9 mm;
7. Przepuszczalność dla wody: min. 5.000 mm/h.
8. Nawierzchnia musi nadawać się w całości do recyclingu.”
Zamawiający niejednoznacznie określił parametry nawierzchni poliuretanowej. Opis przedmiotu zamówienia, nie rozstrzyga, czy wprowadzone w dniu 04.03.2022 r. parametry nawierzchni poliuretanowej są minimalne, czy też muszą mieścić się we wskazanym przedziale (dotyczy parametrów „wytrzymałości na rozciąganie” i „wydłużenia w chwili zerwania” oferowanej nawierzchni). Niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia doprowadził do sytuacji, w której nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej zgodnie z przepisami uPzp w warunkach przejrzystości, równego traktowania wykonawców oraz uczciwej konkurencji.

Informuję, że pełna treść uzasadnienia faktycznego i prawnego unieważnienia postępowania znajduje się pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/umostroda/public/postepowanie?postepowanie=25764099

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1421085,11 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1796198,42 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.