Og³oszenie z dnia 2025-02-24
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00131550/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-05
- 2025/BZP 00180328/01 - Wynik z dnia 2025-04-08
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi powiatowej nr 1117 O na odcinku £±czany - Ziemie³owice
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Namys³owski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421963
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolno¶ci 12A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Namys³ów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 410 36 95
1.5.8.) Numer faksu: 77 410 39 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.namyslow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi powiatowej nr 1117 O na odcinku £±czany - Ziemie³owice
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7d46174e-65d1-4ec1-a383-cfbca75f1677
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00117944
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-02-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00050266/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Remont drogi powiatowej nr 1117 O na odcinku £±czany - Ziemie³owice
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7d46174e-65d1-4ec1-a383-cfbca75f16773.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim, przy u¿yciu https://ezamowienia.gov.pl/ oraz poczty elektronicznej
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim, przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. 2.Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia. 4.Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. 5.Sposób sporz±dzenia
dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozp. Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452)
oraz rozp. Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415 z pó¼n. zmianami).6.Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu,
odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
7.W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± lub wy¿ej cytowanym rozp. Prezesa Rady Ministrów, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej
wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). 8.Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-
Zamówienia. 9.Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. 10.Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB 11.W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@namyslow.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).
12.Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ. Wniosek nale¿y przes³aæ przy u¿yciu
Platformy e-Zamówienia, lub na adres e-mail, o którym mowa w ust. Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie
s± istotne, w szczególno¶ci nie dotycz± og³oszenia o zamówieniu lub SWZ, a tak¿e ofert. Wiêcej informacji w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy, zgodnie z art.13 ust.1 i ust.2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzêdowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016 r. (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), informuje, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Zamawiaj±cy oraz Starostwo Powiatowe w Namys³owie z siedzib± w Plac Wolno¶ci 12a, 46-100 Namys³ów. Wyznaczony zosta³ kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@namyslow.pl, lub tradycyjn± poczta na adres Zamawiaj±cego lub Starostwa.
2) Cele przetwarzania danych osobowych: realizacja niniejszej umowy.
3) Kategorie danych osobowych: imiê, nazwisko, dane adresowe, dane identyfikuj±ce osobê, ¶wiadectwa i uprawnieninia niezbêdne do wykonywania pracy, inne dane niezbêdne do realizacji umowy.
4) ¬ród³em danych jest Wykonawca.
5) Odbiorcy danych – odbiorcami danych s± podmioty wskazane w przepisach prawa. Odbiorcami mog± byæ: organy kontroli (RIO, NIK, CBA i inne), Instytucje finansuj±ce, S±dy, Policja.
6) Dane osobowe bêd± przechowywane przez 5 lat po zakoñczeniu umowy. Wykonawca posiada nastêpuj±ce prawa w odniesieniu do danych osobowych:
a) prawo do ¿±dania dostêpu do danych osobowych,
b) prawo do sprostowania danych osobowych,
c) prawo ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych.
7) Wykonawca posiada prawo do z³o¿enia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
8) Podanie danych osobowych w zakresie realizacji niniejszej umowy jest obligatoryjne.
9) Przekazanie danych do pañstwa trzeciego – nie dotyczy.
10) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji – nie jest stosowane.
11) Dodatkowe informacje na temat wykorzystania i zabezpieczania danych osobowych Wykonawcy, przys³uguj±cych uprawnieñ i warunków skorzystania z nich znajduj± siê na stronie: https://namyslow.pl/1/strona-glowna.html (zak³adka Ochrona Danych Osobowych RODO).
Wiêcej informacji w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZM.273.5.2025.AK-G.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na jedn± czê¶æ
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba czê¶ci, jaka mo¿e zostaæ udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZÊ¦Æ 1: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych:
2.1. Wykonanie robót drogowych w zakresie:
1) roboty pomiarowe na d³ugo¶ci 1.213,50 mb,
2) roboty rozbiórkowe,
3) remont, oczyszczenie i skropienie istniej±cej nawierzchni,
4) regulacja urz±dzeñ obcych,
5) wykonanie warstwy remontowo-wyrównawczej jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S w ilo¶ci do 50 kg/m2 cm, na odcinku jezdni,
6) wykonanie warstwy ¶cieralnej jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S gr. 5cm, - na odcinku jezdni i zjazdach,
7) wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego pod zjazdami,
8) wykonanie pobocza z kruszywa kamiennego na szeroko¶ci od 0,75 m do 1,00 m,
9) konserwacja rowów przydro¿nych na wlocie i wylocie przepustów,
10) oczyszczenie czê¶ci przelotowych przepustów,
11) wykonanie wymiany oznakowania pionowego,
2.2. Wykonanie robót towarzysz±cych w zakresie:
1) regulacja studzienek,
2) ¶cinanie i karczowanie gêstych krzaków znajduj±cych siê w pasie drogowym. Uporz±dkowanie terenu budowy wraz z odtworzeniem stanu pierwotnego obiektów naruszonych (odtworzenie dróg, skarp, rowów, plantowanie i humusowanie poboczy i pasa zieleni).
3) wykonanie oraz wprowadzenie projektu zmiany organizacji ruchu.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w za³±cznikach: nr 3 do SWZ o nazwie „Dokumentacja techniczna”; nr 4 do SWZ o nazwie „Projekt docelowej organizacji ruchu”; nr 5 do SWZ o nazwie „Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB)”; nr 6 do SWZ o nazwie „Przedmiar robót”.
4. Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie ze Specyfikacj± Warunków Zamówienia, ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z pó¼n. zmianami), dokumentacj± techniczn±, Szczegó³owymi Specyfikacjami Technicznymi (SST), docelow± organizacj± ruchu, przedmiarem robót a tak¿e innymi dokumentami opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia oraz obowi±zuj±cymi przepisami i normami, sztuk± budowlan±, zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej zapewniaj±c bezpieczne i higieniczne warunki pracy, w tym dla u¿ytkowników dróg.
5. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajd± siê odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.
6. W przypadku wyst±pienia w dokumentacji opisuj±cej przedmiot zamówienia (tj. w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach, zestawieniach, formularzach) nazw producentów, patentów, marek, znaków towarowych, b±d¼ aprobat technicznych, norm, specyfikacji technicznych czy systemów odniesienia, Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jako¶ciowych i u¿ytkowych na takim samym poziomie lub lepszych ni¿ wskazane w dokumentacji oraz nieprowadz±cych do zmiany technologii. Wykonawca, który zastosuje podczas wykonywania zamówienia rozwi±zania równowa¿ne opisanym przez Zamawiaj±cego w SWZ, bêdzie obowi±zany uprzednio uzgodniæ zmiany na pi¶mie z Zamawiaj±cym i wykazaæ, ¿e zastosowane przez niego w ramach realizacji umowy materia³y, urz±dzenia, sprzêt lub wyposa¿enie spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SWZ. Ewentualna równowa¿no¶æ musi byæ wykazywana g³ównie tam, gdzie Zamawiaj±cy ustali³ opis przedmiotu umowy przy pomocy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty. Natomiast je¿eli Zamawiaj±cy dopu¶ci³ rozwi±zania równowa¿ne opisywane w dokumentacji, ale nie poda³ minimalnych parametrów, które by tê równowa¿no¶æ potwierdza³y, Wykonawca obowi±zany bêdzie zaoferowaæ produkt o w³a¶ciwo¶ciach takich samych, nadaj±cy siê funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (potwierdzaj±cych zgodno¶æ cech technicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych z cechami technicznymi, jako¶ciowymi i funkcjonalnymi wskazanymi w SWZ).
7. Wykonawca mo¿e realizowaæ przedmiot umowy o cechach odpowiadaj±cych cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym.
8. Zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych, o których mowa wy¿ej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego, zostanie uznane przez Zamawiaj±cego, ¿e przedmiot umowy nie zosta³ wykonany w sposób prawid³owy i odmówi jego odbioru.
9. Wszystkie materia³y zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia musz± byæ w gatunku pierwszym i musz± posiadaæ atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczaj±ce do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty nale¿y dostarczyæ Zamawiaj±cemu do koñcowego protoko³u odbioru robót).
10. Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:
45233140-2 Roboty drogowe.
Przedmioty dodatkowe:
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowê
45112100-6 Roboty w zakresie kopania rowów
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111213-4 Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45113000-2 Roboty na placu budowy
45233100-0 Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg,
45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg,
45233150-5 Roboty w zakresie regulacji ruchu,
45233200-1 Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni,
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg,
45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej,
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych,
45233292-2 Instalowanie urz±dzeñ ochronnych,
45432112-2 K³adzenie nawierzchni.
11. Wykonawca zobowi±zany jest we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zabezpieczyæ odpowiedni sprzêt i materia³y do wykonania przedmiotu zamówienia.
12. Sk³adaj±cy oferty wykonawcy zobowi±zani s± do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowi±zuj±cymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mog± wp³ywaæ lub odnosiæ siê do dzia³añ podejmowanych w zwi±zku z zamówieniem i w nastêpstwie podpisania umowy.
13. Wymagany przez Zamawiaj±cego minimalny okres gwarancji – 48 miesiêcy. maksymalnie 84 miesi±ce, licz±c od daty koñcowego protoko³u odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy ni¿ 48 miesiêcy, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
14. Wszystkie materia³y, w tym odpady powsta³e w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu musz± byæ zagospodarowane (ponownie u¿yte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w tym przepisami ochrony ¶rodowiska (w sposób przyjazny ¶rodowisku). Wykonawca zobowi±zany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów nale¿y uwzglêdniæ w cenie oferty.
15. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
16. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych za³±cznik do SWZ.
17. Miejsce realizacji zamówienia: dzia³ka nr 171 obrêb £±czany, gm. Namys³ów oraz dzia³ka nr 174/4 obrêb Ziemie³owice, gm. Namys³ów, teren dzia³ania Wykonawcy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233292-2 - Instalowanie urz±dzeñ ochronnych
45432112-2 - K³adzenie nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W pierwszej kolejno¶ci ka¿da ze z³o¿onych ofert podlegaæ bêdzie badaniu kwalifikacji podmiotowej wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, zgodnie z formu³± „spe³nia – nie spe³nia”, w oparciu o informacje zawarte w formularzu oferty i za³±cznikach do
formularza oferty.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert oraz przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
3. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie,
2) oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
4. Po dokonaniu ww. czynno¶ci Komisja dokona oceny ofert wed³ug kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
5. Za najwy¿ej ocenion± zostanie uznana oferta, która uzyska³a najwy¿sz± liczbê punktów - sumê punktów przyznanych na
podstawie obliczeñ na podstawie kryteriów oceny ofert.
6. Je¿eli dwie lub wiêcej ofert uzyska taka sam± liczbê punktów, Zamawiaj±cy za najwy¿ej ocenion± uzna ofertê, która zawiera najni¿sz± cenê.
7. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty, je¿eli zawieraj± one takie same ceny, do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZÊ¦Æ 2: NADZÓR INWESTORSKI. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla przedmiotowego zadania.
1.Przedmiot zamówienia obejmuje us³ugê inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalno¶ci drogowej oraz w innych bran¿ach, które wyst±pi± w dokumentacji projektowo-wykonawczej, realizowanego w imieniu i na rzecz zamawiaj±cego, obejmuj±cego obowi±zki zwi±zane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrol± i rozliczeniem zadania inwestycyjnego „Remont drogi powiatowej nr 1117 O na odcinku £±czany – Ziemie³owice”, na terenie powiatu namys³owskiego, w województwie opolskim.
2.Obowi±zki podmiotu ¶wiadcz±cego us³ugi nadzoru inwestorskiego:
1) Przejêcie od Zamawiaj±cego obowi±zków nadzoru.
2) Przygotowanie i sprawdzenie dokumentów zwi±zanych z przekazaniem placu budowy.
3) Kontrolê procesu budowy.
4) Reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodno¶ci realizacji robót budowlanych z dokumentacj± zamówienia, obowi±zuj±cymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
5) Sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót, a w szczególno¶ci zapobieganie zastosowaniu materia³ów niezaakceptowanych na pi¶mie przez Zamawiaj±cego (w przypadku stosowania rozwi±zañ równowa¿nych), wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania.
6) Sprawdzanie, odbiory (czê¶ciowe / koñcowy) robót budowlanych ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych, nadzór nad pracami ziemnymi, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych oraz udzia³ w czynno¶ciach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazaniu ich do u¿ytkowania.
7) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuniêcia wad, a tak¿e kontrolowanie rozliczeñ budowy i prawid³owo¶ci zafakturowania wykonanych robót.
8) Kontrolê zgodno¶ci przebiegu robót z obowi±zuj±c± dokumentacj± zamówienia oraz terminowo¶ci ich wykonania.
9) Sporz±dzanie sprawozdania z wykonanych prac do akceptacji Zamawiaj±cego.
10) Koordynacjê dzia³añ, w zakresie wspó³pracy z projektantem oraz rozwi±zywanie problemów w przypadku wyst±pienia jakichkolwiek trudno¶ci w realizacji robót wg dokumentacji projektowej i konieczno¶ci zatwierdzenia rozwi±zañ dodatkowych lub zamiennych.
11) Kontrolê zgodno¶ci realizacji z dokumentacj± projektow±, warunkami technicznymi wykonania robót, obowi±zuj±cymi przepisami, aktualn± wiedz± techniczn±, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie.
12) Kontrolowanie zgodno¶ci realizacji robót z zapisami umów o realizacji przedsiêwziêcia inwestycyjnego.
13) Kontrolê jako¶ci i ilo¶ci wykonanych robót i czê¶ciowe ich odbiory oraz kontrola jako¶ci zastosowanych materia³ów i ich zgodno¶ci z dokumentacj± projektow± oraz obowi±zuj±cymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu.
14) Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez Wykonawcê robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umów o realizacjê przedsiêwziêcia inwestycyjnego, ustaw± Prawo Budowlane i przepisami z nim zwi±zanymi, dokumentacj± projektow±, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowi±zuj±cymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a tak¿e udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególno¶ci dotycz±cymi procedur i standardów realizacji inwestycji.
15) Sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót i wbudowywanych materia³ów.
16) Kontrolê, czy stosowane przez Wykonawców robót wyroby s± dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizacja dokumentów potwierdzaj±cych dopuszczenie tych materia³ów do obrotu i stosowania w budownictwie.
17) Sprawdzanie prawid³owo¶ci protoko³u odbioru robót oraz faktury pod wzglêdem merytorycznym, formalno-rachunkowym oraz zgodno¶ci z zawart± umow± z Wykonawc± robót.
18) Powiadamianie Zamawiaj±cego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez podmiot pe³ni±cy nadzór inwestorski.
19) Zg³aszanie projektantowi zastrze¿eñ do dokumentacji zg³oszonych przez Wykonawcê robót i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, uszczegó³owieñ, rozwi±zañ projektowych i innych czynno¶ci niezbêdnych do prawid³owej realizacji robót, oraz przebiegu procesu inwestycyjnego.
20) Informowanie Zamawiaj±cego o problemach, jakie wyst±pi³y, jak równie¿ o problemach przewidywanych, sposobach ich unikniêcia lub niezbêdnych dzia³aniach koryguj±cych.
21) Wstrzymywanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mog³a wywo³aæ zagro¿enie lub spowodowa³aby niedopuszczaln± niezgodno¶æ z obowi±zuj±cymi przepisami.
22) U³atwienie polubownego rozstrzygania sporów.
23) Organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiaj±cym i Wykonawcami robót (w³±cznie z przygotowaniem i archiwizacj± protoko³ów ze wszystkich formalnych narad) dotycz±cych bie¿±cych i przysz³ych robót (w razie konieczno¶ci), w których udzia³ braæ bêdzie Wykonawca robót, Projektant oraz Zamawiaj±cy, jak równie¿ zapewnienie wdra¿ania podjêtych decyzji wp³ywaj±cych na postêp i terminowo¶æ wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych Zamawiaj±cy ma prawo ¿±daæ zwo³ania narady w okre¶lonym przez siebie terminie.
24) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceñ dotycz±cych usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ, tak¿e tych wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów.
25) ¯±danie od kierownika budowy lub kierowników robót, dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót.
26) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych oraz archiwizacja wszystkich protoko³ów prób i badañ przeprowadzonych w trakcie budowy.
27) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz przygotowanie dokumentów do odbiorów czê¶ciowych i odbioru koñcowego.
28) Przyjêcie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz skompletowanej ca³o¶ciowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletno¶ci poprzez dokonanie stosownej adnotacji.
29) Przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze koñcowym, w³±cznie z przekazaniem zakoñczonego zadania Zamawiaj±cemu i jego ostatecznym rozliczeniem.
30) Wyegzekwowanie usuniêcia przez projektanta i Wykonawcê robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru koñcowego.
31) Nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na u¿ytkowanie – je¶li bêdzie wymagane.
3.Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:
71520000-9 Us³ugi nadzoru budowlanego.
Dodatkowe kody CPV:
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi.
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacj±.
71521000-6 Us³ugi nadzorowania placu budowy.
4.Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych za³±cznik do SWZ.
5.Miejsce realizacji zamówienia: dzia³ka nr 171 obrêb £±czany, gm. Namys³ów oraz dzia³ka nr 174/4 obrêb Ziemie³owice, gm. Namys³ów, teren dzia³ania Wykonawcy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±
71521000-6 - Us³ugi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W pierwszej kolejno¶ci ka¿da ze z³o¿onych ofert podlegaæ bêdzie badaniu kwalifikacji podmiotowej wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, zgodnie z formu³± „spe³nia – nie spe³nia”, w oparciu o informacje zawarte w formularzu oferty i za³±cznikach do formularza oferty.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert oraz przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
3. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie,
2) oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
4. Po dokonaniu ww. czynno¶ci Komisja dokona oceny ofert wed³ug kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
5. Za najwy¿ej ocenion± zostanie uznana oferta, która uzyska³a najwy¿sz± liczbê punktów - sumê punktów przyznanych na podstawie obliczeñ na podstawie kryteriów oceny ofert.
6. Je¿eli dwie lub wiêcej ofert uzyska taka sam± liczbê punktów, Zamawiaj±cy za najwy¿ej ocenion± uzna ofertê, która zawiera najni¿sz± cenê.
7. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty, je¿eli zawieraj± one takie same ceny, do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg za³±cznika nr 1.1. do SWZ lub o¶wiadczenia, o których mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty sk³ada o¶wiadczenie, o
którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg za³±cznika nr 1.1. do SWZ lub wype³nione i podpisane o¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Wype³niony i podpisany formularz oferty wg za³±cznika Nr 1 do SWZ.2. Wype³nione i podpisane o¶wiadczenie wykonawcy wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ lub Wype³nione i podpisane o¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
3. Wype³niony i podpisany kosztorys ofertowy wg za³±cznika Nr 1.2 do SWZ (dotyczy tylko czê¶ci 1).
4. O¶wiadczenie i zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wg za³±cznika Nr 1.3 do SWZ (je¶li dotyczy).
5. Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik (je¶li dotyczy).
6. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (je¶li dotyczy).
7. Uzasadnienie tajemnicy przedsiêbiorstwa (je¶li dotyczy).
8. Dokumenty rejestrowe lub wskazanie w o¶wiadczeniu wykonawcy wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ albo w o¶wiadczeniu i zobowi±zaniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wg za³±cznika Nr 1.3 do SWZ, sk±d Zamawiaj±cy mo¿e je pobraæ samodzielnie.
9. O¶wiadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonaj± poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego (je¶li dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.2. Przepisy ustawy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenie wykonawcy, o którym mowa wy¿ej w niniejszej SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i wykona elementy przedmiotu zamówienia, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y sformu³owane) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± elementy przedmiotu zamówienia, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. W przypadkach, o których mowa wy¿ej w pkt. 4 i 5, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonaj± poszczególni wykonawcy.
7. Przedsiêbiorców, prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej równie¿ zalicza siê do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Spó³ka cywilna jest bowiem umow±, w której wspólnicy zobowi±zuj± siê d±¿yæ do osi±gniêcia wspólnego celu gospodarczego przez dzia³anie w sposób oznaczony, w szczególno¶ci przez wniesienie wk³adów. Umowa spó³ki cywilnej nie tworzy w stosunkach gospodarczych nowego podmiotu, posiadaj±cego osobowo¶æ prawn± lub zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych. Spó³ka cywilna nie jest równie¿ przedsiêbiorc± w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiêbiorców (Dz. U. z 20254 r. poz. 236 z pó¼n. zmianami). W ¶wietle art. 4 ust. 2 z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiêbiorców, przedsiêbiorcami s± wspólnicy spó³ki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich dzia³alno¶ci gospodarczej. Umowa spó³ki cywilnej kreuje zatem wy³±cznie, funkcjonuj±cy pomiêdzy wspólnikami, stosunek zobowi±zaniowy (patrz: wyrok S±du Najwy¿szego z 28 pa¼dziernika 2003 r., sygn. I CK 201/02).
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana terminu realizacji umowy:1) z przyczyn losowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia w zak³adanym terminie,
2) gdy wyst±pi± niemo¿liwe do przewidzenia warunki atmosferyczne powoduj±ce brak mo¿liwo¶ci kontunuowania robót (wstrzymanie kontynuowania robót). Poprzez niemo¿liwe do przewidzenia warunki atmosferyczne nale¿y rozumieæ utrzymuj±ce siê przez okres co najmniej 3 dni warunki odmienne od warunków atmosferycznych wystêpuj±cych na terenie budowy w danym miesi±cu w ostatnich 2 latach liczonych od dnia up³ywy terminu sk³adania ofert,
3) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji robót okre¶lonych umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
4) z powodu na³o¿enia na Wykonawcê przez organy pañstwa obowi±zku realizacji ¶wiadczeñ,
5) z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa, wydania przez w³adze zarz±dzeñ, decyzji lub innych aktów skutkuj±cych obowi±zkiem wstrzymania, zaniechania lub ograniczenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w ca³o¶ci lub w czê¶ci na czas okre¶lony lub nieokre¶lony jak równie¿ wprowadzenia zakazu lub ograniczeñ w korzystaniu z lokali nale¿±cych do Wykonawcy,
6) z powodu dzia³ania si³y wy¿szej, która uniemo¿liwi³a wykonanie Umowy w dotychczas ustalonym terminie,
7) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji zamówienia warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.), czy hydrologiczne uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
8) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji zamówienia warunki terenowe w szczególno¶ci b³êdnie zinwentaryzowane lub niezinwentaryzowane: podziemne sieci, instalacje, urz±dzenia, znaleziska archeologiczne lub obiekty budowlane, co spowoduje wstrzymanie wykonywania robót budowlanych, zmianê dokumentacji projektowej lub wykonanie robót dodatkowych albo zamiennych,
9) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy,
10) je¿eli zostanie wydany zakaz, prowadzenia robót, przez w³a¶ciwy organ administracji publicznej, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu nie wyst±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci,
11) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji zamówienia lub technicznej, opó¼nienie w udostêpnieniu obiektu, konstrukcji lub innego elementu udostêpnianego przez Zamawiaj±cego,
12) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ dokonania zamiennych robót lub ich czê¶ci, wyst±pienia robót dodatkowych, od wykonania których uzale¿nione jest wykonanie zamówienia podstawowego - je¿eli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
13) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji,
14) je¿eli wyst±pi awaria na terenie budowy, za któr± odpowiedzialno¶ci nie ponosi Wykonawca, skutkuj±ca konieczno¶ci± wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcê,
15) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub konieczno¶ci przeprowadzenia dodatkowych postêpowañ o udzielanie zamówieñ publicznych,
Wiêcej w SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-03-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-12 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-04-10
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Inwestycja jest dofinansowana ze ¶rodków otrzymanych z Programu Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg.2. Zamawiaj±cy uniewa¿ni postêpowanie o udzielenie zamówienia w przypadku okre¶lonym w art. 310 ustawy - je¿eli ¶rodki publiczne, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane – Zamawiaj±cy nie podpisa³ do dnia wszczêcia postêpowania umowy z Wojewod± Opolskim, zadanie znajduje siê na zatwierdzonej przez Premiera Donalda Tuska Li¶cie zadañ powiatowych i gminnych przeznaczonych do dofinansowania w ramach Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg w 2025 r. (https://www.gov.pl/web/uw-opolski/rzadowy-fundusz-rozwoju-drog-w-2025-roku).
3. Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zmianami), w celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listê, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa
narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zmianami), stosuje siê sankcje polegaj±ce m.in. na wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zmianami), z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z r. poz. 507 z pó¼n. zmianami);
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2023 r. poz. 1124 z pó¼n. zmianami) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie
bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zmianami);
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz.U. z 2023 r. poz. 120 z pó¼n. zmianami), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk±
dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zmianami).
INNE PRZETARGI Z NAMYS£OWA
- Zakup i dostawa ³awek w ramach zadania: Budowa kolumbarium na cmentarzu przy ul. O³awskiej w Namys³owie.
- Budowa kwatery sk³adowania odpadów innych ni¿ niebezpieczne i obojêtne - kwatery nr 1 - wraz z niezbêdn± infrastruktur± techniczn±, zlokalizowanej w miejscowo¶ci Ziemie³owice, gmina Namys³ów
- Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania "Przebudowa mostu drogowego w G³uszynie".
- Przebudowa ogrodzenia cmentarza komunalnego przy ul. Jana Paw³a II w Namys³owie
- 1. Utwardzenie poboczy przy drodze gminnej w Kamiennej, 2. Odbudowa rowów przy drogach gminnych w Minkowskiem
wiêcej: przetargi w Namys³owie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont drogi gminnej ul. Zielonej w ¦miertnym Dêbie
- Budowa w Janowie magazynu wraz z gara¿em dla samochodu ratowniczo - ga¶niczego
- Sukcesywny remont cz±stkowy dróg o nawierzchni bitumicznej na terenie Gminy Nowosolna
- Sukcesywny remont cz±stkowy dróg o nawierzchni nieutwardzonej na terenie Gminy Nowosolna.
- Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 2 im. ¯o³nierzy z Monte Cassino w Polanicy-Zdroju
- Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych Podgaj - G³ownin 3048 D
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.