eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałbrzych › Dostawa artykułów spożywczych dla Dolnośląskiego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej w Wałbrzychu - II procedura



Ogłoszenie z dnia 2022-04-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa artykułów spożywczych dla Dolnośląskiego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej w Wałbrzychu – II procedura

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Województwo Dolnośląskie Dolnośląski Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy im. Marii Grzegorzewskiej w Wałbrzychu

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 020733738

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Strzegomska 20

1.4.2.) Miejscowość: Wałbrzych

1.4.3.) Kod pocztowy: 58-308

1.4.4.) Województwo: dolnośląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.4.7.) Numer telefonu: 74 842 61 28

1.4.8.) Numer faksu: 74 842 61 28

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat-walbrzychmow@edu.dolnyslask.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mowwalbrzych.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00115887

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-04-08

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00110768/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen jednostkowych zawartych w szczegółowych formularzach cenowych w odniesieniu do poszczególnych części objętych umową w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT w trakcie realizacji umowy - w zakresie dotyczącym niezrealizowanej części przedmiotu umowy cena zostanie zmodyfikowana proporcjonalnie do zmiany stawki podatku VAT.
2. Przez zmianę, o której mowa w ust. 1 należy rozumieć zarówno ich wzrost, jak i ich obniżenie względem cen/y przyjętej w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
3. Zamawiający dopuszcza dwukrotną waloryzację cen/y jednostkowych/ej netto na podstawie przedstawionej przez Wykonawcę, indywidualnej kalkulacji zawierającej informację o zakresie zmiany cen poszczególnych produktów wraz ze wskazaniem i udokumentowaniem zaistnienia obiektywnych okoliczności na skutek których zmiana ich cen staje się zasadna.
4. Zamawiający zastrzega, że dla zastosowania klauzuli waloryzacyjnej nie jest wystarczające zaistnienie zmiany cen składników odpowiedzialnych za wzrost elementów związanych z wykonaniem zamówienia. Niezbędne będzie ustalenie wpływu takiej zmiany na ustalone w umowie wynagrodzenie za jego wykonanie. Nie będzie podstaw do zmiany wynagrodzenia wyłącznie z uwagi na zmianę cen materiałów lub kosztów, nawet jeśli osiągnie ona założony w umowie pułap, jeśli Wykonawca nie wykaże Zamawiającemu, że zmiana cen materiałów lub kosztów wpłynęła na koszt wykonania zamówienia. Metoda ustalania wpływu takiej zmiany na koszt wykonania zamówienia winna zostać określona w sposób optymalnie obiektywny.
5. Waloryzacja o której mowa w ust. 2 jest dopuszczalna w razie łącznego spełnienia następujących warunków:
1) złożenia pisemnego wniosku przez Wykonawcę wraz uzasadnieniem oraz dokumentami, potwierdzającymi w sposób obiektywny wystąpienie przesłanek uprawniających do dokonania waloryzacji cen,
2) upływu co najmniej 3 miesięcy od dnia obowiązywania umowy,
3) zmiany poziomu cen poszczególnych produktów z asortymentu ujętego w szczegółowych formularzach ofertowych o co najmniej 15% w stosunku do cen/y wskazanych przy pierwotnej wycenie ofertowej,
6. Waloryzację przeprowadza się w oparciu o otrzymany w formie pisemnej wniosek wraz z załączonymi dokumentami, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, w odniesieniu do cen wskazanych w szczegółowych formularzach ofertowych.
7. Zamawiający zastrzega, iż maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaka może nastąpić w wyniku przeprowadzonej waloryzacji wynosi łącznie 30% w stosunku do ceny ofertowej w ujęciu na poszczególne zadania (części zamówienia).
8. W przypadku wystąpienia sytuacji przekroczenia dopuszczalnej zmiany wynagrodzenia powyżej wartości limitu, o którym mowa w ust. 7, decyzja w sprawie możliwości przeprowadzenia waloryzacji o wartość wykraczającą poza wskazany limit będzie podejmowana w sposób indywidualny przez Zamawiającego.
9. Zmiana cen na skutek waloryzacji wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
10. Zmiany do umowy mogą być wprowadzone w trybie i na zasadach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zapisami SWZ.
2. Zamawiający przewiduje zmiany umowy w następujących przypadkach:
- gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ, zmianami przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia lub wystąpią zdarzenia spowodowane siłą wyższą.
3. Wszelkie zmiany treści niniejszej Umowy wymagają zachowania formy pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.

Po zmianie:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen jednostkowych zawartych w szczegółowych formularzach cenowych w odniesieniu do poszczególnych części objętych umową w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT w trakcie realizacji umowy - w zakresie dotyczącym niezrealizowanej części przedmiotu umowy cena zostanie zmodyfikowana proporcjonalnie do zmiany stawki podatku VAT.
2. Przez zmianę, o której mowa w ust. 1 należy rozumieć zarówno ich wzrost, jak i ich obniżenie względem cen/y przyjętej w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
3. Zamawiający dopuszcza dwukrotną waloryzację cen/y jednostkowych/ej netto na podstawie przedstawionej przez Wykonawcę, indywidualnej kalkulacji zawierającej informację o zakresie zmiany cen poszczególnych produktów wraz ze wskazaniem i udokumentowaniem zaistnienia obiektywnych okoliczności na skutek których zmiana ich cen staje się zasadna.
4. Zamawiający zastrzega, że dla zastosowania klauzuli waloryzacyjnej nie jest wystarczające zaistnienie zmiany cen składników odpowiedzialnych za wzrost elementów związanych z wykonaniem zamówienia. Niezbędne będzie ustalenie wpływu takiej zmiany na ustalone w umowie wynagrodzenie za jego wykonanie. Nie będzie podstaw do zmiany wynagrodzenia wyłącznie z uwagi na zmianę cen materiałów lub kosztów, nawet jeśli osiągnie ona założony w umowie pułap, jeśli Wykonawca nie wykaże Zamawiającemu, że zmiana cen materiałów lub kosztów wpłynęła na koszt wykonania zamówienia. Metoda ustalania wpływu takiej zmiany na koszt wykonania zamówienia winna zostać określona w sposób optymalnie obiektywny.
5. Waloryzacja o której mowa w ust. 2 jest dopuszczalna w razie łącznego spełnienia następujących warunków:
1) złożenia pisemnego wniosku przez Wykonawcę wraz uzasadnieniem oraz dokumentami, potwierdzającymi w sposób obiektywny wystąpienie przesłanek uprawniających do dokonania waloryzacji cen,
2) upływu co najmniej 3 miesięcy od dnia rozpoczęcia obowiązywania umowy,
3) zmiany poziomu cen poszczególnych produktów z asortymentu ujętego w szczegółowych formularzach ofertowych o co najmniej 10% w stosunku do cen/y wskazanych przy pierwotnej wycenie ofertowej,
6. Waloryzację przeprowadza się w oparciu o otrzymany w formie pisemnej wniosek wraz z załączonymi dokumentami, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, w odniesieniu do cen wskazanych w szczegółowych formularzach ofertowych.
7. Zamawiający zastrzega, iż maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaka może nastąpić w wyniku przeprowadzonej waloryzacji wynosi łącznie 30% w stosunku do ceny ofertowej w ujęciu na poszczególne zadania (części zamówienia).
8. W przypadku wystąpienia sytuacji przekroczenia dopuszczalnej zmiany wynagrodzenia powyżej wartości limitu, o którym mowa w ust. 7, decyzja w sprawie możliwości przeprowadzenia waloryzacji o wartość wykraczającą poza wskazany limit będzie podejmowana w sposób indywidualny przez Zamawiającego.
9. Zmiana cen na skutek waloryzacji wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
10. Zmiany do umowy mogą być wprowadzone w trybie i na zasadach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zapisami SWZ.
2. Zamawiający przewiduje zmiany umowy w następujących przypadkach:
- gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ, zmianami przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia lub wystąpią zdarzenia spowodowane siłą wyższą.
3. Wszelkie zmiany treści niniejszej Umowy wymagają zachowania formy pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.