Ogłoszenie z dnia 2025-02-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00090682/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Kalwaria Zebrzydowska oraz udział w czynnościach związanych z wykonaniem i uchwaleniem Planu Ogólnego Gminy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kalwaria Zebrzydowska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182060
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 7
1.5.2.) Miejscowość: Kalwaria Zebrzydowska
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-130
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 338766218
1.5.8.) Numer faksu: 338766301
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@kalwaria-zebrzydowska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kalwaria-zebrzydowska.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3cf7b390-4216-4db2-adcf-3fa6912fe7cc1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Kalwaria Zebrzydowska oraz udział w czynnościach związanych z wykonaniem i uchwaleniem Planu Ogólnego Gminy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cf7b390-4216-4db2-adcf-3fa6912fe7cc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00115441
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027347/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Kalwaria Zebrzydowska oraz udział w czynnościach związanych z wykonaniem i uchwaleniem planu ogólnego gminy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00090682
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 250500,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi: opracowanie planu ogólnego dla gminy Kalwaria Zebrzydowska na podstawie Uchwały Nr III/17/24 Rady Miejskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej z dnia 6 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego Gminy Kalwaria Zebrzydowska oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego gminy zwanym dalej w treści „zamówieniem”.
2. Powierzchnia opracowania obejmuje 7.523,3305 ha.
3. Na przedmiot zamówienia składa się następujący zakres rzeczowy:
3.1. opracowanie planu ogólnego gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.),
2) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Technologii w sprawie wymaganego zakresu projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania wypisów i wyrysów z dnia 22 grudnia 2023 r. (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 2404 z późn. zm.),
3) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 24 października 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. poz. 2409)
4) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (t.j. Dz. U. poz. 729),
5) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.),
6) Uchwałą Nr III/17/24 Rady Miejskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej z dnia 6 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego Gminy Kalwaria Zebrzydowska oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego gmin
7) przepisami szczególnymi dotyczącymi ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, pozostałymi przepisami mającymi zastosowanie w przedmiocie zamówienia.
3.2. Zakres przedmiotu umowy został określony w Załączniku nr 1 do umowy, którym jest harmonogram prac wykonania planu ogólnego gminy.
3.3. Dokumentacja stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia winna być przekazana Zamawiającemu w następującej formie i ilości egzemplarzy:
3.3.1. Plan Ogólny Gminy:
a) część tekstowa: wersja papierowa w formacie - 5 egz. oraz wersja elektroniczna, w formacie plików doc, pdf, geotiff (płyta CD/DVD - 5 szt., dysk wymienny na złącze USB i przez portal „we transfer”)
b) część graficzna - rysunek planu ogólnego (w skali 1 : 10000): wersja papierowa - 2 egz. oraz wersja elektroniczna na nośnikach elektronicznych (płyta CD/DVD, dysk wymienny na złącze USB, możliwość przesłania plików przez „we transfer”) w formie plików: pdf, geotiff, dwg/dxf, evr, łącznie z bezpłatnym programem do przeglądania tych plików graficznych; forma numeryczna planu ogólnego musi być zgodna z wymogami ustawy z dnia 4 marca 2010 roku o infrastrukturze informacji przestrzennej (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 214) oraz z wytycznymi stanowiącymi Załącznik nr 2 do umowy
c) dokumentacja formalno - prawna - 1 kpl (oryginał + kopia).
3.3.2. prognoza oddziaływania na środowisko:
a) część tekstowa: wersja papierowa w formacie A4 lub A3 – 2 egz. oraz wersja elektroniczna, w formacie plików doc, pdf (płyta CD/DVD, dysk wymienny na złącze USB, przez „we transfer”) - 2 szt.,
b) część graficzna (o ile prognoza zawiera część graficzną) – (w skali 1:1000) wersja papierowa w kolorze – 2 egz. oraz w wersja elektroniczna na nośnikach elektronicznych (płyta CD/DVD, dysk wymienny na złącze USB lub przez portal „we transfer”) w formie plików: pdf, geotiff – 2 szt.
3.4. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących prac - w szczególności:
1) przygotowanie zawiadomień do organów oraz instytucji wraz z rozdzielnikami
2) inwentaryzacja urbanistyczna,
3) aktualizacja strategii rozwoju gminy
4) zebranie materiałów oraz danych w celu wykonania zadania
5) analiza wniosków oraz materiałów w konsultacji ze Zleceniodawcą;
6) opracowanie projektu planu ogólnego i uzyskanie akceptacji Burmistrza;
7) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko
8) na każdym z etapów zadania Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania projektu i zamieszczenie projektu w rejestrze urbanistycznym
9) przekazanie do opiniowania i uzgodnień projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do organów oraz instytucji w tym do Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
10) uczestnictwo w posiedzeniu Gminnej Komisji Urbanistycznej
11) przeprowadzenie konsultacji społecznych zgodnie z art. 8 e-m ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) - działań realizowanych w ramach partycypacji społecznej w tym: zbieranie uwag, rozpatrzenie uwag, ankiety, geoankiety, spotkania otwarte, panele eksperckie lub warsztaty, poprzedzone prezentacją projektu aktu planowania przestrzennego; przygotowanie projektu po rozpatrzeniu uwag oraz przygotowanie raportu z konsultacji społecznych, wywiady, prowadzenie punktu konsultacyjnego lub dyżury projektanta (możliwość ponowienia procedury ze względu na pozytywne rozpatrzenie uwag),
12) uczestnictwo w czynnościach proceduralnych: redakcja ogłoszeń prasowych, obwieszczeń, zawiadomień (wraz z rozdzielnikiem), organizacja konsultacji społecznych – warsztatów konsultacyjnych, spotkań, dyżurów projektanta, uczestniczenie w posiedzeniu Rady Miasta Kalwarii Zebrzydowskiej, udział w komisjach i sesjach Rady Miasta.
13) współpraca w procedurze przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 46 i art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
14) po wprowadzeniu zmian przekazanie kompletu materiałów do uchwalenia przez Radę Miejską (możliwość ponowienia procedury ze względu na pozytywne rozpatrzenie uwag Radnych)
15) przygotowanie uchwały do publikacji i materiałów do oceny ich zgodności z przepisami prawnymi
16) przygotowanie dokumentacji prac planistycznych do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawnymi przez Wojewodę.
17) wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wszystkich dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia.
18) prace o charakterze proceduralnym, tj. redakcja kompletu ogłoszeń prasowych, obwieszczeń, zawiadomień wraz z rozdzielnikami,
19) prace wstępne przygotowawcze,
20) udział osobisty we wszystkich prezentacjach projektu planu, m.in. w posiedzeniach komisji urbanistyczno – architektonicznej, konsultacjach, komisjach rady i sesjach jak również innych posiedzeniach dotyczących przedmiotu zamówienia,
21) przygotowanie raportu nieuwzględnionych uwag wraz z uzasadnieniem,
22) przygotowanie materiałów do Wojewody Małopolskiego celem sprawdzenia zgodności z przepisami prawnymi,
23) wykonanie czynności niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu ogólnego do zgodności z przepisami prawa, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w całości lub w części na skutek ewentualnego rozstrzygnięcia nadzorczego wojewody lub wyroku sądu administracyjnego.
24) Przedmiot umowy obejmuje także sporządzenie opracowania ekofizjograficznego zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155, poz. 1298), prognozy oddziaływania na środowisko oraz przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla ww. planu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.), o której mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia, np. wymóg aktualizacji strategii rozwoju gminy.
26) Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia.
27) W przypadku, gdy w trakcie realizacji zamówienia nastąpią zmiany w istotnych z uwagi na przedmiot zamówienia aktach prawnych, np. w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz rozporządzeniu w sprawie wymaganego zakresu projektu planu ogólnego Wykonawca zobowiązany jest do doprowadzenia projektu planu ogólnego do stanu zgodności z wprowadzanymi zmianami w ramach ustalonej wysokości wynagrodzenia.
4.4. Zakres przedmiotu umowy i warunki realizacji zamówienia zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy wraz z załącznikiem nr 1 (harmonogram prac wykonania planu ogólnego) oraz załącznikiem nr 2 (wytyczne przygotowania danych do zasilenia modułu iGeoPlan).
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu w wyznaczonym terminie nie wpłynęła żadna oferta, w związku z powyższym zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty w postępowaniu.INNE PRZETARGI KALWARIA ZEBRZYDOWSKA
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- opracowanie planu ogólnego dla gminy Podgórzyn
- Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w części dotyczącej miasta i gminy Police, pn.: "Komunalne Police"
- Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy Nowodwór ze szczegółowym bilansem terenu wraz z udziałem w czynnościach związanych z jego sporządzeniem i uchwaleniem
- "Opracowanie Planu Ogólnego Zagospodarowania Przestrzennego dla Gminy Moskorzew"- II powt.
- Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Krynice
- Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy Rudnik
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.