eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stryków › Bieżące utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miasta i gminy Stryków



Ogłoszenie z dnia 2022-04-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Bieżące utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miasta i gminy Stryków

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stryków

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057833

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 27

1.4.2.) Miejscowość: Stryków

1.4.3.) Kod pocztowy: 95-010

1.4.4.) Województwo: łódzkie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.4.7.) Numer telefonu: 427198002

1.4.8.) Numer faksu: 427198002

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: strykow@strykow.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00110693

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-04-05

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00091480/03

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 03

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert (Część 1)

Przed zmianą:
1. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę punktów w ramach niżej wskazanych kryteriów, przy czym maksymalna liczba punktów: w zakresie kryterium ceny brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia (C) wynosi 60 pkt, a w zakresie kryterium okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G) wynosi 40 pkt.


2. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:
- cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia – waga 60%,
- okres gwarancji jakości i rękojmi za wady- waga 40%,
Każda z ofert otrzyma liczbę punktów jaka wynika ze wzoru:
LPi = C+ G
gdzie:
LPi - Całkowita liczba punktów przyznanych ofercie;
C - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia;
G - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady. Przedłużenie gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia/ na wykonane roboty budowlane tzn. punktacja będzie przyznawana za okres dodatkowo udzielonej gwarancji i rękojmi za wykonane roboty powyżej 24 miesięcy.
Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:
Nazwa kryterium: cena (C)
C = Comin / Cobad x Kp x Wc
Przy czym:
Comin – najniższa oferowana cena brutto poddana ocenie, tj. spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cobad – cena ofertowa brutto badanej oferty
Kp – współczynnik proporcjonalności = 100
Wc – waga kryterium oceny – 60 %

Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G) – zasady przyznawania punktacji:
Minimalny okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia wynosi: 24 miesiące od dnia odbioru przez Zamawiającego przedmiotu umowy/ zamówienia i podpisania protokołu odbioru przedmiotu zamówienia, odpowiednio częściowego lub końcowego. Wykonawca jest więc zobowiązany udzielić co najmniej 24 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.

Zamawiający dokona oceny ww. kryterium na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym.

Zamawiający przyzna punkty, jeśli zaoferowany przez Wykonawcę okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia będzie dłuższy niż minimalne 24 miesiące. Górna granica ocenianej gwarancji i rękojmi wynosi 48 miesiące.

Zaoferowanie krótszego okresu gwarancji i rękojmi, poprzez samodzielne wpisanie do wzoru formularza ofertowego krótszego terminu niż minimalny (złożenie oświadczenia nieprzewidzianego we wzorze formularza np. wskazującego okres gwarancji i rękojmi 20 m-cy), będzie traktowane jako nieodpowiadające treści specyfikacji warunków zamówienia i skutkować będzie odrzuceniem oferty.

W przypadku, gdy Wykonawca nie zaznaczy żadnego z kwadratów lub zaznaczy więcej niż jeden kwadrat w kryterium oceny ofert „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G)”, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje wydłużenia okresu gwarancji i rękojmi i udziela 24 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia i w tym kryterium otrzyma 0 pkt.

Gwarancja i rękojmia na przedmiot zamówienia (G) -Zamawiający będzie oceniał okres wydłużenia gwarancji i rękojmi w następujący sposób:

W przypadku wydłużenia okresu gwarancji i rękojmi ponad wymagany przez Zamawiającego minimalny okres 24 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia o:
- 24 miesiące -Wykonawca otrzyma 40 pkt;
- 18 miesięcy -Wykonawca otrzyma 30 pkt;
- 12 miesięcy -Wykonawca otrzyma 20 pkt;
- 6 miesięcy -Wykonawca otrzyma 10 pkt;
- 0 miesięcy -Wykonawca otrzyma 0 pkt. –w przypadku niewydłużenia okresu gwarancji i rękojmi. Wykonawca zaoferował okres gwarancji i rękojmi zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia tj. 24 miesiące.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska największą ilość punktów.

Po zmianie:
1. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę punktów w ramach niżej wskazanych kryteriów, przy czym maksymalna liczba punktów: w zakresie kryterium ceny brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia (C) wynosi 60 pkt, a w zakresie kryterium okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G) wynosi 40 pkt.


2. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:
- cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia – waga 60%,
- okres gwarancji jakości i rękojmi za wady- waga 40%,
Każda z ofert otrzyma liczbę punktów jaka wynika ze wzoru:
LPi = C+ G
gdzie:
LPi - Całkowita liczba punktów przyznanych ofercie;
C - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia;
G - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady. Przedłużenie gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia/ na wykonane roboty budowlane tzn. punktacja będzie przyznawana za okres dodatkowo udzielonej gwarancji i rękojmi za wykonane roboty powyżej 24 miesięcy.
Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:
Nazwa kryterium: cena (C)
C = Comin / Cobad x Kp x Wc
Przy czym:
Comin – najniższa oferowana cena brutto poddana ocenie, tj. spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cobad – cena ofertowa brutto badanej oferty
Kp – współczynnik proporcjonalności = 100
Wc – waga kryterium oceny – 60 %

Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G) – zasady przyznawania punktacji:
Minimalny okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia wynosi: 24 miesiące od dnia odbioru przez Zamawiającego przedmiotu umowy/ zamówienia i podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest więc zobowiązany udzielić co najmniej 24 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.

Zamawiający dokona oceny ww. kryterium na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym.

Zamawiający przyzna punkty, jeśli zaoferowany przez Wykonawcę okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia będzie dłuższy niż minimalne 24 miesiące. Górna granica ocenianej gwarancji i rękojmi wynosi 48 miesiące.

Zaoferowanie krótszego okresu gwarancji i rękojmi, poprzez samodzielne wpisanie do wzoru formularza ofertowego krótszego terminu niż minimalny (złożenie oświadczenia nieprzewidzianego we wzorze formularza np. wskazującego okres gwarancji i rękojmi 20 m-cy), będzie traktowane jako nieodpowiadające warunkom zamówienia i skutkować będzie odrzuceniem oferty.

W przypadku, gdy Wykonawca nie zaznaczy żadnego z kwadratów lub zaznaczy więcej niż jeden kwadrat w kryterium oceny ofert „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G)”, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje wydłużenia okresu gwarancji i rękojmi i udziela 24 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia i w tym kryterium otrzyma 0 pkt.

Gwarancja i rękojmia na przedmiot zamówienia (G) -Zamawiający będzie oceniał okres wydłużenia gwarancji i rękojmi w następujący sposób:

W przypadku wydłużenia okresu gwarancji i rękojmi ponad wymagany przez Zamawiającego minimalny okres 24 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia o:
- 24 miesiące -Wykonawca otrzyma 40 pkt;
- 18 miesięcy -Wykonawca otrzyma 30 pkt;
- 12 miesięcy -Wykonawca otrzyma 20 pkt;
- 6 miesięcy -Wykonawca otrzyma 10 pkt;
- 0 miesięcy -Wykonawca otrzyma 0 pkt. –w przypadku niewydłużenia okresu gwarancji i rękojmi. Wykonawca zaoferował okres gwarancji i rękojmi zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia tj. 24 miesiące.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska największą ilość punktów.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert (Część 2)

Przed zmianą:
1. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę pkt w ramach niżej wskazanych kryteriów, przy czym maksymalna liczba pkt: w zakresie kryterium ceny brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia (C) wynosi 60 pkt, a w zakresie kryterium okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G) wynosi 40 pkt.
2. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:
-cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia–waga 60%,
-okres gwarancji jakości i rękojmi za wady-waga 40%,
Każda z ofert otrzyma liczbę pkt jaka wynika ze wzoru:
LPi = C+ G
gdzie:
LPi - Całkowita liczba punktów przyznanych ofercie;
C - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia;
G - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady. Udzielenie gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia/ na wykonane roboty tzn. punktacja będzie przyznawana za okres udzielonej gwarancji i rękojmi za wykonane roboty.

Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:
Nazwa kryterium: cena (C)
C = Comin / Cobad x Kp x Wc
Przy czym:
Comin – najniższa oferowana cena brutto poddana ocenie, tj. spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cobad – cena ofertowa brutto badanej oferty
Kp – współczynnik proporcjonalności = 100
Wc – waga kryterium oceny – 60 %

Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G) – zasady przyznawania punktacji:
Zamawiający nie wymaga minimalnego okresu gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia

Zamawiający dokona oceny ww. kryterium na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym.

Zamawiający przyzna punkty, jeśli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia. Dolna granica ocenianej gwarancji jakości i rękojmi wynosi 3 miesiące. Górna granica ocenianej gwarancji i rękojmi wynosi 12 miesięcy.

Zaoferowanie krótszego okresu gwarancji i rękojmi, poprzez samodzielne wpisanie do wzoru formularza ofertowego krótszego terminu niż minimalnie oceniany (złożenie oświadczenia nieprzewidzianego we wzorze formularza np. wskazującego okres gwarancji i rękojmi 1 m-c), będzie traktowane jako nieodpowiadające treści specyfikacji warunków zamówienia i skutkować będzie odrzuceniem oferty.

W przypadku, gdy Wykonawca nie zaznaczy żadnego z kwadratów lub zaznaczy więcej niż jeden kwadrat w kryterium oceny ofert „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (G)”, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje okresu gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia i w tym kryterium otrzyma 0 pkt.

Gwarancja i rękojmia na przedmiot zamówienia (G)- Zamawiający będzie oceniał okres zaoferowanej gwarancji i rękojmi w następujący sposób:

W przypadku zaoferowania okresu gwarancji i rękojmi:
- 12 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania odpowiednio Protokołu Odbioru Częściowego lub Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 40 pkt;
- 9 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania odpowiednio Protokołu Odbioru Częściowego lub Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 30 pkt;
- 6 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania odpowiednio Protokołu Odbioru Częściowego lub Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 20 pkt;
- 3 miesiące od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania odpowiednio Protokołu Odbioru Częściowego lub Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 10 pkt;
- 0 miesięcy -Wykonawca otrzyma 0 pkt. –w przypadku niezaoferowania gwarancji i rękojmi.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska największą ilość punktów

Po zmianie:
1. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą liczbę pkt w ramach niżej wskazanych kryteriów, przy czym maksymalna liczba pkt: w zakresie kryterium ceny brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia (C) wynosi 60 pkt, a w zakresie kryterium okres gwarancji jakości (G) wynosi 40 pkt.
2. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:
-cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia–waga 60%,
-okres gwarancji jakości-waga 40%,
Każda z ofert otrzyma liczbę pkt jaka wynika ze wzoru:
LPi = C+ G
gdzie:
LPi - Całkowita liczba punktów przyznanych ofercie;
C - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – cena brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia;
G - Liczba punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium – Okres gwarancji jakości. Udzielenie gwarancji na przedmiot zamówienia/ na wykonane roboty tzn. punktacja będzie przyznawana za okres udzielonej gwarancji za wykonane roboty.

Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:
Nazwa kryterium: cena (C)
C = Comin / Cobad x Kp x Wc
Przy czym:
Comin – najniższa oferowana cena brutto poddana ocenie, tj. spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cobad – cena ofertowa brutto badanej oferty
Kp – współczynnik proporcjonalności = 100
Wc – waga kryterium oceny – 60 %

Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości(G) – zasady przyznawania punktacji:
Zamawiający nie wymaga udzielenia gwarancji na przedmiot zamówienia, a tym samym nie określa minimalnego okresu gwarancji.
Minimalny okres rękojmi za wady wynosi 24 miesiące.
Zamawiający dokona oceny ww. kryterium na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym.

Zamawiający przyzna punkty, jeśli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji na przedmiot zamówienia. Górna granica ocenianej gwarancji wynosi 12 miesięcy.

W przypadku, gdy Wykonawca nie zaznaczy żadnego z kwadratów lub zaznaczy więcej niż jeden kwadrat w kryterium oceny ofert „Okres gwarancji jakości (G)”, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje okresu gwarancji na przedmiot zamówienia i w tym kryterium otrzyma 0 pkt.

Gwarancja na przedmiot zamówienia (G)- Zamawiający będzie oceniał okres zaoferowanej gwarancji w następujący sposób:

W przypadku zaoferowania okresu gwarancji:
- 12 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 40 pkt;
- 9 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 30 pkt;
- 6 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 20 pkt;
- 3 miesiące od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu umowy/zamówienia i podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Zamówienia -Wykonawca otrzyma 10 pkt;
- 0 miesięcy -Wykonawca otrzyma 0 pkt. –w przypadku niezaoferowania gwarancji.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska największą ilość punktów

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Remonty oraz naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych masą mineralno-asfaltową, w tym:
1) Wykonanie napraw cząstkowych nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno- asfaltową „na gorąco” na powierzchni poniżej 100 m2, tzw. „łaty” w ilości 200 m2,
2) Wykonanie remontów na powierzchni powyżej 100 m2, tzw. „nakładek asfaltowych” w ilości 4 000 m2,
3) wykonanie warstwy wyrównawczej pod „nakładki asfaltowe” w ilości 100 Mg.

Wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót wymienionych wyżej określa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót stanowiąca załącznik nr 2A do SWZ.
Szczegółowy zakres i ilość robót oraz technologia remontu zostaną każdorazowo określone przez Zamawiającego.

Prace powinny zostać wykonane zgodnie z STWiOR i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją placu budowy, zapewnieniem kierowania pracami, uwzględniać zakup i dostawę wszystkich niezbędnych materiałów.

Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu i zapewnienie nadzoru bezpośredniego nad realizacją zamówienia.

Podane w opisie ilości remontów i napraw dróg są orientacyjne. Szacunkowe ilości przyjęto w celu zapewnienia porównywalności ofert.

Dopuszcza się zmianę (zmniejszenie) zakresów (ilości) robót w poszczególnych kategoriach robót, które zostały określone dla zamówienia, przy czym zmniejszenie ilości robót nie może nastąpić poniżej 30% wartości przedmiotu umowy.

Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.

Po zmianie:
Remonty oraz naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych masą mineralno-asfaltową, w tym:
1) Wykonanie napraw cząstkowych nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno - asfaltową „na gorąco” na powierzchni poniżej 100 m2, tzw. „łaty” w szacunkowej ilości 200m2,
2) Wykonanie remontów na powierzchni powyżej 100 m2, tzw. „nakładek asfaltowych”
w szacunkowej ilości 4 000 m2. Pod pojęciem nakładki asfaltowej należy rozumieć wszystkie warstwy bitumiczne, tj. warstwę ścieralną oraz jeżeli taka występuje i jej naprawa jest konieczna - warstwę wyrównawczą w ilości szacunkowej 100 Mg (łącznie dla wszystkich lokalizacji).

Wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót wymienionych wyżej określa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót stanowiąca załącznik nr 2A do niniejszej SWZ.
Szczegółowy zakres i ilość robót oraz technologia remontu zostaną każdorazowo określone przez Zamawiającego.

Prace powinny zostać wykonane zgodnie z STWiOR i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją placu budowy, zapewnieniem kierowania pracami, uwzględniać zakup i dostawę wszystkich niezbędnych materiałów.

Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu i zapewnienie nadzoru bezpośredniego nad realizacją zamówienia.

Podane w opisie ilości remontów i napraw dróg są orientacyjne. Szacunkowe ilości przyjęto
w celu zapewnienia porównywalności ofert.

Dopuszcza się zmianę, poprzez zmniejszenie zakresów/ilości robót w poszczególnych kategoriach robót, które zostały określone dla zamówienia, przy czym zmniejszenie ilości robót nie może przekroczyć kwoty 40.000,00 zł netto, tzn. ewentualne zmniejszenie nie przekroczy minus 40.000,00 zł netto (wg cen jednostkowych wskazanych w ofercie). Przyczyną zmniejszenia szacunkowej ilości robót może być faktyczna mniejsza ilość prac koniecznych do wykonania w zakładanych lokalizacjach i/lub zmniejszenie potrzeb Zamawiającego i/lub zmiany w planie finansowym Gminy.

Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
Naprawy bieżące nawierzchni dróg gruntowych, w tym:
1) profilowanie dróg o nawierzchni gruntowej lub tłuczniowej wraz z zapewnieniem odwodnienia oraz z zagęszczeniem walcem stalowym w szacunkowej ilości 160 000 m2,
2) wyrównanie istniejących nawierzchni dróg tłuczniem kamiennym 0-31,5 mm wraz z zagęszczeniem w szacunkowej ilości 1 000 Mg.

Wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót wymienionych wyżej określa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót stanowiąca załącznik nr 2B do SWZ.
Szczegółowy zakres i ilość robót oraz technologia remontu zostaną każdorazowo określone przez Zamawiającego.

Prace powinny zostać wykonane zgodnie z STWiOR i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją placu budowy, zapewnieniem nadzoru bezpośredniego nad realizacja zamówienia, uwzględniać zakup i dostawę wszystkich niezbędnych materiałów.

Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.

Podane w opisie ilości napraw dróg są orientacyjne. Szacunkowe ilości przyjęto w celu zapewnienia porównywalności ofert.

Dopuszcza się zmianę (zmniejszenie) zakresów (ilości) robót w poszczególnych kategoriach robót, które zostały określone dla zamówienia, przy czym zmniejszenie ilości robót nie może nastąpić poniżej 30% wartości przedmiotu umowy.

Po zmianie:
Naprawy bieżące nawierzchni dróg gruntowych, w tym:
1) profilowanie dróg o nawierzchni gruntowej lub tłuczniowej wraz z zapewnieniem odwodnienia oraz z zagęszczeniem walcem stalowym w szacunkowej ilości 160 000 m2,
2) wyrównanie istniejących nawierzchni dróg tłuczniem kamiennym 0-31,5 mm wraz z zagęszczeniem w szacunkowej ilości 1 000 Mg.

Wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót wymienionych wyżej określa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót stanowiąca załącznik nr 2B do niniejszej SWZ.
Szczegółowy zakres i ilość robót oraz technologia remontu zostaną każdorazowo określone przez Zamawiającego.

Prace powinny zostać wykonane zgodnie z STWiOR i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją placu budowy, zapewnieniem nadzoru bezpośredniego nad realizacja zamówienia, uwzględniać zakup i dostawę wszystkich niezbędnych materiałów.

Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.

Podane w opisie ilości napraw dróg są orientacyjne. Szacunkowe ilości przyjęto w celu zapewnienia porównywalności ofert.

Dopuszcza się zmianę (zmniejszenie) zakresów (ilości) robót w poszczególnych kategoriach robót, które zostały określone dla zamówienia, przy czym zmniejszenie ilości robót nie może nastąpić poniżej 30% wartości przedmiotu umowy.

Dopuszcza się zmianę, poprzez zmniejszenie zakresów/ilości robót w poszczególnych kategoriach robót, które zostały określone dla zamówienia, przy czym zmniejszenie ilości robót nie może przekroczyć kwoty 15.000,00 zł netto, tzn. ewentualne zmniejszenie nie przekroczy minus 15.000,00 zł netto (wg cen jednostkowych wskazanych w ofercie). Przyczyną zmniejszenia szacunkowej ilości robót może być faktyczna mniejsza ilość prac koniecznych do wykonania w zakładanych lokalizacjach i/lub zmniejszenie potrzeb Zamawiającego i/lub zmiany w planie finansowym Gminy.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.12. Opis wznowienia (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 1, Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień z wolnej ręki na zasadach przewidzianych w art. 305 ust. 1 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tzn. zamówień udzielanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Zamówienia z wolnej ręki zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i będą zgodne z jego przedmiotem.
Wartość zamówień z wolnej ręki została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 305 ust. 1 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości do 120.000,00 zł netto w zakresie wykonania remontów na powierzchni powyżej 100 m2, tzw. „nakładek asfaltowych” oraz wykonania warstwy wyrównawczej pod „nakładki asfaltowe” na niżej wskazanych drogach:
• droga gminna nr 120317E – ul. Ogrodnicza w Bratoszewicach
• droga gminna nr 120318E – Bratoszewice
• droga gminna nr 120784E – Zelgoszcz
• droga gminna nr 120328E – Zelgoszcz

Zamówienia z wolnej ręki będą realizowane, na warunkach – odpowiednio:
- przez Wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu;
- przez Wykonawcę spełniającego, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunki udziału w postępowaniu;
- z zachowaniem, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunków umowy, jak w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego.
Zamówienie z wolnej ręki będą udzielane po uprzednim przesłaniu zaproszenia do negocjacji. Wraz z zaproszeniem do negocjacji Zamawiający przekaże informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym projektowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oraz podmiotowe środki dowodowe.

Po zmianie:
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień z wolnej ręki na zasadach przewidzianych w art. 305 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tzn. zamówień udzielanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Zamówienia z wolnej ręki zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i będą zgodne z jego przedmiotem.
Wartość zamówień z wolnej ręki została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 305 ust. 1 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości do 120.000,00 zł netto w zakresie wykonania remontów na powierzchni powyżej 100 m2, tzw. „nakładek asfaltowych” oraz wykonania warstwy wyrównawczej pod „nakładki asfaltowe” na niżej wskazanych drogach:
• droga gminna nr 120317E – ul. Ogrodnicza w Bratoszewicach
• droga gminna nr 120318E – Bratoszewice
• droga gminna nr 120784E – Zelgoszcz
• droga gminna nr 120328E – Zelgoszcz

Zamówienia z wolnej ręki będą realizowane, na warunkach – odpowiednio:
- przez Wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu;
- przez Wykonawcę spełniającego, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunki udziału w postępowaniu;
- z zachowaniem, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunków umowy, jak w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego.
Zamówienie z wolnej ręki będą udzielane po uprzednim przesłaniu zaproszenia do negocjacji. Wraz z zaproszeniem do negocjacji Zamawiający przekaże informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym projektowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oraz podmiotowe środki dowodowe.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.14. Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 1, Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień z wolnej ręki na zasadach przewidzianych w art. 305 ust. 1 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tzn. zamówień udzielanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Zamówienia z wolnej ręki zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i będą zgodne z jego przedmiotem.
Wartość zamówień z wolnej ręki została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 305 ust. 1 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości do 120.000,00 zł netto w zakresie wykonania remontów na powierzchni powyżej 100 m2, tzw. „nakładek asfaltowych” oraz wykonania warstwy wyrównawczej pod „nakładki asfaltowe” na niżej wskazanych drogach:
• droga gminna nr 120317E – ul. Ogrodnicza w Bratoszewicach
• droga gminna nr 120318E – Bratoszewice
• droga gminna nr 120784E – Zelgoszcz
• droga gminna nr 120328E – Zelgoszcz

Zamówienia z wolnej ręki będą realizowane, na warunkach – odpowiednio:
- przez Wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu;
- przez Wykonawcę spełniającego, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunki udziału w postępowaniu;
- z zachowaniem, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunków umowy, jak w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego.
Zamówienie z wolnej ręki będą udzielane po uprzednim przesłaniu zaproszenia do negocjacji. Wraz z zaproszeniem do negocjacji Zamawiający przekaże informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym projektowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oraz podmiotowe środki dowodowe.

Po zmianie:
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień z wolnej ręki na zasadach przewidzianych w art. 305 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tzn. zamówień udzielanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Zamówienia z wolnej ręki zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i będą zgodne z jego przedmiotem.
Wartość zamówień z wolnej ręki została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 305 ust. 1 pkt 1 w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości do 120.000,00 zł netto w zakresie wykonania remontów na powierzchni powyżej 100 m2, tzw. „nakładek asfaltowych” oraz wykonania warstwy wyrównawczej pod „nakładki asfaltowe” na niżej wskazanych drogach:
• droga gminna nr 120317E – ul. Ogrodnicza w Bratoszewicach
• droga gminna nr 120318E – Bratoszewice
• droga gminna nr 120784E – Zelgoszcz
• droga gminna nr 120328E – Zelgoszcz

Zamówienia z wolnej ręki będą realizowane, na warunkach – odpowiednio:
- przez Wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu;
- przez Wykonawcę spełniającego, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunki udziału w postępowaniu;
- z zachowaniem, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunków umowy, jak w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego.
Zamówienie z wolnej ręki będą udzielane po uprzednim przesłaniu zaproszenia do negocjacji. Wraz z zaproszeniem do negocjacji Zamawiający przekaże informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym projektowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oraz podmiotowe środki dowodowe.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie tego warunku.

2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie tego warunku.

3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Część 1
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 100.000,00 PLN brutto w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed złożeniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy.
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

Część 2
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 30.000,00 PLN brutto w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed złożeniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy.
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Część 1
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), których przedmiotem były remonty i/lub naprawy nawierzchni dróg lub/i bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni bitumicznej lub roboty budowlane, których przedmiotem była budowa i/lub przebudowa drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Należyta realizacja minimum jednej roboty ma wynikać ze złożonego wykazu robót (załącznik nr 5 do SWZ) oraz z załączonych dowodów określających czy wykazane roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Część 2
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), których przedmiotem były naprawy nawierzchni dróg lub/i bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej o wartości co najmniej 50.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Należyta realizacja minimum jednej roboty ma wynikać ze złożonego wykazu robót (załącznik nr 5 do SWZ) oraz z załączonych dowodów określających czy wykazane roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

Uwaga (dotyczy części 1 i części 2):
1. Wyżej wymienione roboty muszą być wykonane w ramach jednego zadania inwestycyjnego/kontraktu/umowy.
2. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach zadania inwestycyjnego/kontraktu/umowy większy zakres robót, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość remontowanej/naprawianej nawierzchni, o których mowa powyżej.
3. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu robót. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia
w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu robót oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur. Inaczej mówiąc, jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót winien dotyczyć robót,
w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.
5. Zamawiający zastrzega prawo weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.

Po zmianie:
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie tego warunku.

2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie tego warunku.

3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Część 1
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 100.000,00 PLN brutto w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy.
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

Część 2
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 30.000,00 PLN brutto w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy.
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Część 1
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), której przedmiotem były remonty i/lub naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno - asfaltową „na gorąco” lub roboty budowlane, których przedmiotem była budowa i/lub przebudowa drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Należyta realizacja minimum jednej roboty ma wynikać ze złożonego wykazu robót (załącznik nr 5 do SWZ) oraz z załączonych dowodów określających czy wykazane roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Część 2
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), której przedmiotem były naprawy nawierzchni dróg lub/i profilowanie i/lub bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej (polegające na naprawach tych dróg) o wartości co najmniej 50.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Za spełniające ww. warunek Zamawiający uzna również wykazanie realizacji szerszego zakresu robót, które mogło w danym stanie faktycznym zostać sklasyfikowane jako remont, lub przebudowa, lub budowa drogi o nawierzchni gruntowej.
Należyta realizacja minimum jednej roboty ma wynikać ze złożonego wykazu robót (załącznik nr 5 do SWZ) oraz z załączonych dowodów określających czy wykazane roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

Uwaga (dotyczy części 1 i części 2):
1. Wyżej wymienione roboty (potwierdzające doświadczenie) muszą być wykonane w ramach jednego zadania inwestycyjnego/kontraktu/umowy.
2. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach zadania inwestycyjnego/kontraktu/umowy większy zakres robót, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość remontowanej/naprawianej nawierzchni, o których mowa powyżej.
3. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu robót. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia
w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu robót oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur. Inaczej mówiąc, jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót winien dotyczyć robót,
w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.
5. Zamawiający zastrzega prawo weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1) Część 1:W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wykazu robót - według załącznika nr 5 do SWZ. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), których przedmiotem były remonty i/lub naprawa nawierzchni dróg lub/i bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni bitumicznej lub roboty budowlane, których przedmiotem była budowa i/lub przebudowa drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Część 2: W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wykazu robót - według załącznika nr 5 do SWZ. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), których przedmiotem były naprawy nawierzchni dróg lub/i bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej o wartości co najmniej 50.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
2)W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy – w wysokości co najmniej:
Część 1: 100 000,00 PLN brutto,
Część 2: 30 000,00 PLN brutto,
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed jej złożeniem.

Po zmianie:
Część 1:
1) W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wykazu robót - według załącznika nr 5 do SWZ. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), której przedmiotem były remonty i/lub naprawy cząstkowe nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno - asfaltową „na gorąco” lub roboty budowlane, których przedmiotem była budowa i/lub przebudowa drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Część 2:
1) W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wykazu robót - według załącznika nr 5 do SWZ. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Przez roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej należy rozumieć należytą realizację minimum jednej porównywalnej roboty (o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania), której przedmiotem były naprawy nawierzchni dróg lub/i profilowanie i/lub bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej (polegające na naprawach tych dróg) o wartości co najmniej 50.000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy/jednego zadania), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Za spełniające ww. warunek Zamawiający uzna również wykazanie realizacji szerszego zakresu robót, które mogło w danym stanie faktycznym zostać sklasyfikowane jako remont, lub przebudowa, lub budowa drogi o nawierzchni gruntowej.
2) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy – w wysokości co najmniej:
Część 1: 100 000,00 PLN brutto,
Część 2: 30 000,00 PLN brutto,
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed jej złożeniem.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-04-07 11:00

Po zmianie:
2022-04-08 13:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-04-07 12:00

Po zmianie:
2022-04-08 14:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2022-05-06

Po zmianie:
2022-05-07

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.