eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ząbkowice Śląskie › Obsługa bankowa Gminy Ząbkowice Śląskie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-02-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa bankowa Gminy Ząbkowice Śląskie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ząbkowice Śląskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718461

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 15

1.5.2.) Miejscowość: Ząbkowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zabkowiceslaskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zabkowiceslaskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zabkowiceslaskie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa bankowa Gminy Ząbkowice Śląskie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8eb57b10-7f9b-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00108900

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021978/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Obsługa bankowa Gminy Ząbkowice Śląskie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00504396

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP,271.44.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie i jego jednostek organizacyjnych, która obejmuje:
1) Otwarcie i prowadzenie rachunku podstawowego na poziomie Gminy i rachunków bieżących oraz rachunków pomocniczych dla jednostek organizacyjnych Gminy Ząbkowice Śląskie.
2) Oprocentowanie środków na rachunkach Zamawiającego. Naliczanie miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach Zamawiającego.
3) Możliwość deponowania środków na lokatach terminowych dostępnych w ofercie Banku z możliwością ich automatycznego przedłużenia : tygodniowych, 1 - miesięcznych, 3 - miesięcznych, 6 - miesięcznych,
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji oprocentowania lokat terminowych
5) Prowadzenie obsługi kasowej w tym:
a. dokonywania wypłat gotówkowych (czeki i listy wypłat)
b. bezpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych we własnej placówce banku(oddziale, filii),
c. realizacji poleceń przelewu (wewnętrznych i zewnętrznych w formie elektronicznej i papierowej na rachunki prowadzone w innych bankach oraz w banku prowadzącym obsługę rachunków Zamawiającego),
d. przechowywania depozytów,
e. Bank zobowiązany jest wyznaczyć osobę lub osoby w Banku, których zadaniem będą bieżące kontakty operacyjne z Zamawiającym, udzielanie porad i konsultacji.
6) Zapewnienie bezproblemowej współpracy systemu elektronicznego z systemem
finansowo-księgowym Zamawiającego tj. dostosowanie formatu wymiany danych, oraz bezawaryjną pracę systemu bankowości elektronicznej.
Wymagania wobec bankowości elektronicznej:
a. Uznawanie i obciążanie rachunków w dniu operacji.
b. Realizację przelewów uznających rachunki Zamawiającego dokonanych w walutach obcych, przychodzących z innych banków krajowych i zagranicznych.
c. Wykonywanie poleceń przelewu elektronicznie i papierowo złożonych w godzinach pracy banku w tym samym dniu, z tym że przelewy dokonywane wewnątrz Banku powinny być realizowane w czasie rzeczywistym bez opłat i prowizji oraz wydawanie blankietów czekowych zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego.
d. Zapewnienie właściwego użytkowania systemu bankowości elektronicznej: sprzęt, instalacja, aktualizacja, serwis i szkolenia, bez opłat i prowizji np. kryptograficznego pozwalającego na bezpośrednie połączenie się z bankiem. W ramach systemu bankowości elektronicznej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione
w szczególności:
• ścisłe określenie uprawnień użytkowników zarówno dla każdej funkcji oferowanej przez system, jak i dostępu do danych poszczególnych rachunków
• uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym i rachunkach pomocniczych,
• przechowywanie przelewów i wyciągów w archiwum systemu,
• wykonywanie analiz i raportów z operacji i transakcji za wskazane okresy,
w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, z możliwością ich drukowania,
• system ten musi być systemem bezpiecznym, o dostępie chronionym hasłami.
• informowania użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych
z systemem np. awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone przez Bank,
• przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi systemu według uzgodnionego między stronami harmonogramu, który umożliwi bezpieczne rozpoczęcie użytkowania systemu bankowego od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania umowy
• obsługę telefoniczną,
• zapewnienie możliwości eksportu wyciągu do systemu – księgowego , bez opłat
i prowizji. Eksportowi powinny podlegać podstawowe dane, takie jak: imię
i nazwisko, (nazwa kontrahenta), adres, numer klienta, kwota, tytuł płatności.
• „zerowanie" rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy Ząbkowice Śląskie, zgodnie z dyspozycjami Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach (np. odsetki bankowe) na wskazane rachunki, bez opłat i prowizji,
• zapewnienie możliwości uzyskania przez Skarbnika Gminy lub osobę przez nią upoważnioną, informacji o stanie rachunków jednostek organizacyjnych, bez opłat i prowizji,
• codzienne zapewnienie możliwości drukowania przez Zamawiającego wyciągów bankowych, w oferowanym systemie bankowości elektronicznej, bez opłat, prowizji.

3 . Wymagania dodatkowe:
1) Wykonawca nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej Gminy Ząbkowice Śląskie żadnych innych opłat niż określone w niniejszym zaproszeniu.
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby fizyczne, prawne, jednostki nie posiadające osobowości prawnej na rzecz Gminy Ząbkowice Śląskie, wypłat gotówkowych na rzecz jednostek organizacyjnych gminy (czeki) oraz od wypłat świadczeń gotówkowych na rzecz osób fizycznych - świadczeniobiorców wg list wypłat przekazywanych przez jednostki organizacyjne Gminy. Gmina zastrzega sobie wyłączne prawo do dysponowania środkami na rachunku bankowym, jakiekolwiek samodzielne pobieranie przez bank prowizji i opłat jest niedopuszczalne.
3) Wykonawca musi posiadać oddział, filię lub punkt kasowy w siedzibie Zamawiającego tj.
w Urzędzie Miejskim w miejscowości Ząbkowice Śląskie. W przypadku nie posiadania przez wykonawcę oddziału/placówki, filii lub punktu kasowego w siedzibie Zamawiającego, wykonawca zobowiąże się do otwarcia w terminie jednego miesiąca od podpisania umowy i prowadzenia na koszt banku punktu kasowej obsługi bankowej przez okres obowiązywania umowy. Do momentu otworzenia oddziału, filii lub punktu kasowego, bank zagwarantuje codzienną obsługę budżetu Gminy na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie i zapewni możliwość przeprowadzania wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. W przypadku niespełnienia tego warunku Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawartej umowy
4) Zamawiający wymaga od Wykonawcy zagwarantowania niezmienności warunków umowy na niekorzyść Zamawiającego w stosunku do złożonej oferty. Niedopuszczalne jest wprowadzanie niekorzystnych zmian wyłącznie na podstawie powiadomień o decyzji Zarządu Wykonawcy lub innego organu Wykonawcy.
5) Z uwagi na przedmiot zamówienia zawarta zostanie umowa ogólna z Gminą Ząbkowice Śląskie na wykonanie usługi obsługi bankowej budżetu Gminy w zakresie dotyczącym świadczenia usług bankowych dla Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego z uwzględnieniem podległych jednostek budżetowych.
6) Opłaty z tytułu obsługi bankowej będą regulowane przez Zamawiającego ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca na podstawie wystawionego dokumentu przez Wykonawcę określającego wysokość opłaty.
7) W trakcie realizacji zamówienia liczba rachunków, innych czynności bankowych, usług i produktów będzie zależała od określonych potrzeb Zamawiającego.
8) Oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych musi być zmienne (bez zastosowania ograniczenia w postaci wskaźnika zmienności), obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o stopę równą średniej miesięcznej stawki WIBID 1M ustaloną na 5 dni przed upływem okresu obrachunkowego, pomniejszona o marżę banku do wysokości zaoferowanej przez Wykonawcę przy kapitalizacji miesięcznej. Marża banku winna być podana w % i stała w okresie obowiązywania umowy (Oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych, obliczone w oparciu o stawkę WIBID 1M, pomniejszone o marżę banku, do oferty należy przyjąć WIBID 1M z dnia 31.10.2022).
9) Odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach mają być naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca. Dla wyliczenia odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.
Do wyliczenia ceny-kosztów obsługi bankowej należy przyjąć następujące parametry:
Lp. Oceniany parametr
1. Otwarcie 1 rachunku bankowego (w zł)
2. Miesięczny koszt prowadzenia rachunków bankowych (w zł/m-c)
3. Przelewy środków na rachunki prowadzone w innych bankach (w zł/szt.)
4. Przelewy środków na rachunki prowadzone w tym samym banku (w zł/szt.)
5. Prowizje od wpłat gotówkowych na rzecz Gmin w zł/szt.
6. Prowizje od wypłat gotówkowych (w zł/szt.)
7. Opłata za wykonanie 1szt przelewu elektronicznego w zł/szt.
8. Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych wg WIBID 1M
9. Oprocentowanie środków na lokatach w stosunku rocznym WIBID 1M
10. Marża Banku

Ogólne dane o operacjach na rachunkach budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek rocznie (oszacowanie na podstawie 2022 r.):
Informacje dodatkowe służące przygotowaniu oferty:
a) ilość rachunków bankowych:
• podstawowych - 1 szt„
• pomocniczych - około 52 szt.,
• rachunków rozliczeniowych bieżące w złotych i w walutach wymienialnych 2 szt.,
b) ilość podległych jednostek organizacyjnych- 19.
c) ilość przelewów ( średnio w roku) ok. 121 800 szt.
d) szacowana wielkość środków podlegających obsłudze wynosi (rocznie) —
około 177.496.645,20 zł.
e) ilości rachunków wskazane powyżej są szacunkowe i mogą ulec zmianie.

6. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy zawiera załącznik nr 7 do SWZ.


7. Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 222 ust. 4 ustawy Pzp informuje, że wysokość środków finansowych, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia poda najpóźniej przed otwarciem ofert.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66112000-8 - Usługi depozytowe

66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 423000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 423000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 423000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Ślaskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8871024870

7.3.3) Ulica: Rynek 10

7.3.4) Miejscowość: Ząbkowice Śląskie

7.3.5) Kod pocztowy: 57-200

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 423000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.