Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00083243/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa utrzymania i eksploatacji budynków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323430
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dąbrowszczaków 44A
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-543
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@olsztyn.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn.so.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8b80e2bc-a389-11ed-9236-36fed59ea7dd1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa utrzymania i eksploatacji budynków2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b80e2bc-a389-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00108161
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00083243
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: G.212.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa utrzymania i eksploatacji budynku Sądu Rejonowego w Biskupcu4.5.3.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.5.) Wartość części: 51480,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa utrzymania i eksploatacji budynku Sądu Rejonowego w Lidzbarku Warmińskim4.5.3.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.5.) Wartość części: 51480,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa utrzymania i eksploatacji budynku Sądu Rejonowego w Kętrzynie4.5.3.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.5.) Wartość części: 51480,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa utrzymania i eksploatacji budynku Sądu Rejonowego w Mrągowie4.5.3.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.5.) Wartość części: 51480,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa utrzymania i eksploatacji budynku Sądu Rejonowego w Nidzicy4.5.3.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.5.) Wartość części: 51480,00 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa utrzymania i eksploatacji budynku Sądu Rejonowego w Piszu4.5.3.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.5.) Wartość części: 51480,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, działając na podstawie 255 pkt 2 ustawy Pzp unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia, w zakresie części I przedmiotu zamówienia, gdyż jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu.
Zamawiający pismem z dnia 21 lutego 2023 roku, działając zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy, wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, ponieważ zaoferowana przez Wykonawcę cena, wydawała się Zamawiającemu rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 224 ust. 5 ustawy obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca, w odpowiedzi na ww. wezwanie oświadczył jedynie, że „w rubrykach do poszczególnych części zostały wpisane ceny brutto za jeden miesiąc usługi, a nie za okres 24 miesięcy”.
W związku z powyższym Zamawiający działając zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy, w związku z art. 224 ust. 6 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, ponieważ Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień (w tym dowodów) i nie wykazał, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.
Ponadto Zamawiający, mając na uwadze oświadczenie złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na ww. wezwanie, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, gdyż treść jego oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z Rozdziałem 15 SWZ Wykonawca miał określić w formularzu „Oferta” cenę oferty brutto dla poszczególnych części zamówienia. Łączna cena oferty brutto za realizację danej części przedmiotu zamówienia miała zawierać wszystkie elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższe znajdowało również odzwierciedlenie w formularzu „Oferta”, w którym Wykonawca miał określić łączną cenę oferty brutto za wykonanie poszczególnych części zamówienia. Zgodnie z warunkami zamówienia określonymi w rozdziale 6 SWZ i w § 2 Projektowanych Postanowień Umowy - termin realizacji zamówienia wynosił 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Wykonawca w swojej ofercie nie uwzględnił ww. warunków realizacji zamówienia i zaoferował cenę za jeden miesiąc świadczenia usługi, a nie za okres 24 miesięcy, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, działając na podstawie 255 pkt 2 ustawy Pzp unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia, w zakresie części II przedmiotu zamówienia, gdyż jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu.
Zamawiający pismem z dnia 21 lutego 2023 roku, działając zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy, wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, ponieważ zaoferowana przez Wykonawcę cena, wydawała się Zamawiającemu rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 224 ust. 5 ustawy obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca, w odpowiedzi na ww. wezwanie oświadczył jedynie, że „w rubrykach do poszczególnych części zostały wpisane ceny brutto za jeden miesiąc usługi, a nie za okres 24 miesięcy”.
W związku z powyższym Zamawiający działając zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy, w związku z art. 224 ust. 6 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, ponieważ Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień (w tym dowodów) i nie wykazał, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.
Ponadto Zamawiający, mając na uwadze oświadczenie złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na ww. wezwanie, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, gdyż treść jego oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z Rozdziałem 15 SWZ Wykonawca miał określić w formularzu „Oferta” cenę oferty brutto dla poszczególnych części zamówienia. Łączna cena oferty brutto za realizację danej części przedmiotu zamówienia miała zawierać wszystkie elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższe znajdowało również odzwierciedlenie w formularzu „Oferta”, w którym Wykonawca miał określić łączną cenę oferty brutto za wykonanie poszczególnych części zamówienia. Zgodnie z warunkami zamówienia określonymi w rozdziale 6 SWZ i w § 2 Projektowanych Postanowień Umowy - termin realizacji zamówienia wynosił 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Wykonawca w swojej ofercie nie uwzględnił ww. warunków realizacji zamówienia i zaoferował cenę za jeden miesiąc świadczenia usługi, a nie za okres 24 miesięcy, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, działając na podstawie 255 pkt 2 ustawy Pzp unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia, w zakresie części III przedmiotu zamówienia, gdyż jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu.
Zamawiający pismem z dnia 21 lutego 2023 roku, działając zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy, wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, ponieważ zaoferowana przez Wykonawcę cena, wydawała się Zamawiającemu rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 224 ust. 5 ustawy obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca, w odpowiedzi na ww. wezwanie oświadczył jedynie, że „w rubrykach do poszczególnych części zostały wpisane ceny brutto za jeden miesiąc usługi, a nie za okres 24 miesięcy”.
W związku z powyższym Zamawiający działając zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy, w związku z art. 224 ust. 6 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, ponieważ Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień (w tym dowodów) i nie wykazał, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.
Ponadto Zamawiający, mając na uwadze oświadczenie złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na ww. wezwanie, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, gdyż treść jego oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z Rozdziałem 15 SWZ Wykonawca miał określić w formularzu „Oferta” cenę oferty brutto dla poszczególnych części zamówienia. Łączna cena oferty brutto za realizację danej części przedmiotu zamówienia miała zawierać wszystkie elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższe znajdowało również odzwierciedlenie w formularzu „Oferta”, w którym Wykonawca miał określić łączną cenę oferty brutto za wykonanie poszczególnych części zamówienia. Zgodnie z warunkami zamówienia określonymi w rozdziale 6 SWZ i w § 2 Projektowanych Postanowień Umowy - termin realizacji zamówienia wynosił 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Wykonawca w swojej ofercie nie uwzględnił ww. warunków realizacji zamówienia i zaoferował cenę za jeden miesiąc świadczenia usługi, a nie za okres 24 miesięcy, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, działając na podstawie 255 pkt 2 ustawy Pzp unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia, w zakresie części IV przedmiotu zamówienia, gdyż jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu.
Zamawiający pismem z dnia 21 lutego 2023 roku, działając zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy, wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, ponieważ zaoferowana przez Wykonawcę cena, wydawała się Zamawiającemu rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 224 ust. 5 ustawy obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca, w odpowiedzi na ww. wezwanie oświadczył jedynie, że „w rubrykach do poszczególnych części zostały wpisane ceny brutto za jeden miesiąc usługi, a nie za okres 24 miesięcy”.
W związku z powyższym Zamawiający działając zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy, w związku z art. 224 ust. 6 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, ponieważ Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień (w tym dowodów) i nie wykazał, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.
Ponadto Zamawiający, mając na uwadze oświadczenie złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na ww. wezwanie, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, gdyż treść jego oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z Rozdziałem 15 SWZ Wykonawca miał określić w formularzu „Oferta” cenę oferty brutto dla poszczególnych części zamówienia. Łączna cena oferty brutto za realizację danej części przedmiotu zamówienia miała zawierać wszystkie elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższe znajdowało również odzwierciedlenie w formularzu „Oferta”, w którym Wykonawca miał określić łączną cenę oferty brutto za wykonanie poszczególnych części zamówienia. Zgodnie z warunkami zamówienia określonymi w rozdziale 6 SWZ i w § 2 Projektowanych Postanowień Umowy - termin realizacji zamówienia wynosił 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Wykonawca w swojej ofercie nie uwzględnił ww. warunków realizacji zamówienia i zaoferował cenę za jeden miesiąc świadczenia usługi, a nie za okres 24 miesięcy, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, działając na podstawie 255 pkt 2 ustawy Pzp unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia, w zakresie części V przedmiotu zamówienia, gdyż jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu.
Zamawiający pismem z dnia 21 lutego 2023 roku, działając zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy, wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, ponieważ zaoferowana przez Wykonawcę cena, wydawała się Zamawiającemu rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 224 ust. 5 ustawy obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca, w odpowiedzi na ww. wezwanie oświadczył jedynie, że „w rubrykach do poszczególnych części zostały wpisane ceny brutto za jeden miesiąc usługi, a nie za okres 24 miesięcy”.
W związku z powyższym Zamawiający działając zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy, w związku z art. 224 ust. 6 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, ponieważ Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień (w tym dowodów) i nie wykazał, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.
Ponadto Zamawiający, mając na uwadze oświadczenie złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na ww. wezwanie, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, gdyż treść jego oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z Rozdziałem 15 SWZ Wykonawca miał określić w formularzu „Oferta” cenę oferty brutto dla poszczególnych części zamówienia. Łączna cena oferty brutto za realizację danej części przedmiotu zamówienia miała zawierać wszystkie elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższe znajdowało również odzwierciedlenie w formularzu „Oferta”, w którym Wykonawca miał określić łączną cenę oferty brutto za wykonanie poszczególnych części zamówienia. Zgodnie z warunkami zamówienia określonymi w rozdziale 6 SWZ i w § 2 Projektowanych Postanowień Umowy - termin realizacji zamówienia wynosił 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Wykonawca w swojej ofercie nie uwzględnił ww. warunków realizacji zamówienia i zaoferował cenę za jeden miesiąc świadczenia usługi, a nie za okres 24 miesięcy, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, działając na podstawie 255 pkt 2 ustawy Pzp unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia, w zakresie części VI przedmiotu zamówienia, gdyż jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu.
Zamawiający pismem z dnia 21 lutego 2023 roku, działając zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy, wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, ponieważ zaoferowana przez Wykonawcę cena, wydawała się Zamawiającemu rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 224 ust. 5 ustawy obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca, w odpowiedzi na ww. wezwanie oświadczył jedynie, że „w rubrykach do poszczególnych części zostały wpisane ceny brutto za jeden miesiąc usługi, a nie za okres 24 miesięcy”.
W związku z powyższym Zamawiający działając zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy, w związku z art. 224 ust. 6 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, ponieważ Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień (w tym dowodów) i nie wykazał, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.
Ponadto Zamawiający, mając na uwadze oświadczenie złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na ww. wezwanie, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, odrzucił ofertę Wykonawcy, gdyż treść jego oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z Rozdziałem 15 SWZ Wykonawca miał określić w formularzu „Oferta” cenę oferty brutto dla poszczególnych części zamówienia. Łączna cena oferty brutto za realizację danej części przedmiotu zamówienia miała zawierać wszystkie elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższe znajdowało również odzwierciedlenie w formularzu „Oferta”, w którym Wykonawca miał określić łączną cenę oferty brutto za wykonanie poszczególnych części zamówienia. Zgodnie z warunkami zamówienia określonymi w rozdziale 6 SWZ i w § 2 Projektowanych Postanowień Umowy - termin realizacji zamówienia wynosił 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Wykonawca w swojej ofercie nie uwzględnił ww. warunków realizacji zamówienia i zaoferował cenę za jeden miesiąc świadczenia usługi, a nie za okres 24 miesięcy, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Wykonanie przyłącza do sieci światłowodowej do budynków: Biblioteki nr 12 w Olsztynie, ZDZiT przy ul. Dąbrowszczaków w Olsztynie, Żłobka nr 3 w Olsztynie według posiadanych projektów
- Dostawa tonerów i tuszy do urządzeń drukujących i urządzeń wielofunkcyjnych dla GDDKiA Oddział w Olsztynie wraz z podległymi Rejonami oraz odbiór i utylizacja zużytych materiałów eksploatacyjnych
- Pieczywo i jaja kurze na potrzeby Kuchni szpitalnej
- Zakup i dostawa samochodu typu Bus-pasażerski
- Dostawa gadżetów promocyjnych w postaci cukierków promocyjnych w spersonalizowanych opakowaniach.
- Produkcja spotu i skrótu spotu promującego województwo warmińsko-mazurskie
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaprojektowanie i wykonanie wymiany układów klimatyzacji VRF w Ośrodku Szkoleniowym NBP w Zalesiu Górnym
- Wykonanie przeglądów serwisowych, konserwacji i napraw agregatów chłodniczych, central wentylacyjnych, nawilżaczy, klimatyzatorów, wentylatorów w budynkach Politechniki Gdańskiej
- Świadczenie usług Pogotowia Technicznego na dworcach i Punktach Obsługi Klienta
- Świadczenie kompleksowej usługi sprzątania w budynku Sądu, sprzątanie pomieszczeń Ośrodka Kuratorskiego, utrzymanie w czystości terenu zewnętrznego, wykonywanie drobnych, bieżących napraw
- Obsługa, konserwacja i usuwanie awarii w ramach Pogotowia Technicznego
- Obsługa techniczna systemów bezpieczeństwa: sygnalizacji włamania i napadu, kontroli dostępu, monitoringu wizyjnego (CCTV) w obiektach Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.