Og³oszenie z dnia 2025-02-13
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00129677/01 - Wynik z dnia 2025-03-04
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Efektywne systemy ciep³ownicze
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Lipno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866554
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Lipno
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-600
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski
1.5.7.) Numer telefonu: 54 2886200
1.5.8.) Numer faksu: 54 2872048
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lipno@uglipno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://uglipno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Efektywne systemy ciep³ownicze
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c9246a02-1727-445e-b3f0-cbfc502df37c
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00104087
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-02-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00680941/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Efektywne systemy ciep³ownicze - Modernizacja kot³owni ZS w Radomicach, SP w Maliszewie, SP w Jastrzêbiu, WDK w Wichowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program: Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 Priorytet: 2 Fundusze europejskie dla czystej energii i ochrony zasobów ¶rodowiska regionu Dzia³ania: 2.18 Ciep³ownie, sieci ciep³ownicze i efektywno¶æ energetyczna budynków komunalnych OPPT
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/uglipno3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim za po¶rednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/uglipno. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przekazywania sobie przez strony postêpowania o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji elektronicznie na adres email: lipno@uglipno.pl lub za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego”. Dokumentacja niniejszego postêpowania zosta³a opublikowana na Platformie. Szczegó³owe informacje o sposobie porozumiewania siê zamawiaj±cego z wykonawcami oraz sposobie przekazywania o¶wiadczeñ i dokumentów zwarte s± w SWZ. https://platformazakupowa.pl/pn/uglipno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem Platformy. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
2. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na https://platformazakupowa.pl/pn/uglipno przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
3. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie, tj.:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
4) w³±czona obs³uga JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
6) szyfrowanie odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
4. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
2) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem https://platformazakupowa.pl/uploads/media/e68fd1901936718a1c9a0441ee106d890133d18f.pdf
5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z Platformy, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy Zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu, poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych.
6. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z Platformy dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu Platformy znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformamzakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
7. W korespondencji kierowanej do Zamawiaj±cego Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem przedmiotowego postêpowania (znak sprawy).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego jako ,,RODO"
1) Administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Wójt Gminy Lipno. 2)Zamawiaj±cy wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ poczt± elektroniczn± na adres ochronadanych@uglipno.pl,
3)Dane osobowe osób fizycznych przetwarzane bêd± na podstawie art. 6ust. 1 lit. c rozporz±dzenia 2016/679
4) W odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporz±dzenia2016/679;
5) Osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporz±dzenia 2016/679 prawo dostêpu do danych osobowych jej dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 rozporz±dzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporz±dzenia 2016/679 prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych jej dotycz±cych narusza przepisy rozporz±dzenia 2016/679;
6) Osobie fizycznej nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit.b, d lub e rozporz±dzenia 2016/679 prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporz±dzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21rozporz±dzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporz±dzenia 2016/679.
7). Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie formalno-prawnych zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu, w tym równie¿ obowi±zków wynikaj±cych z rozporz±dzenia 2016/679, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 rozporz±dzenia 2016/679 wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 rozporz±dzenia 2016/679 nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (art. 13 ust. 4 rozporz±dzenia 2016/679). 8).Wykonawca jest obowi±zany wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 rozporz±dzenia 2016/679 wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 rozporz±dzenia 2016/679.
9). W celu zapewnienia, ¿e wykonawca wype³ni³ obowi±zki informacyjne wynikaj±ce z rozporz±dzenia 2016/679 oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z ubieganiem siê wykonawcy o udzielenie zamówienia w postêpowaniu, wykonawca sk³ada w postêpowaniu o¶wiadczenie o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporz±dzenia 2016/679. O¶wiadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca sk³ada w ofercie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.08.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.5.) £±czna warto¶æ poszczególnych czê¶ci zamówienia: 2357065,24 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Efektywne systemy ciep³ownicze wymiana ¼ród³a ciep³a w Szkole Podstawowej w Jastrzêbiu
Przedmiotem zamówienia jest adaptacja pomieszczeñ istniej±cej kot³owni wêglowej na kot³owniê na biomasê na potrzeby zaopatrzenia w ciep³o w budynku Szko³y Podstawowej w Jastrzêbiu gm. Lipno. Projektuje siê zainstalowanie kot³a opalanego pelletami drzewnymi o mocy znamionowej 55 kW z automatycznym podawaniem paliwa i usuwania popio³u. Nowy kocio³ bêdzie spe³nia³ wymagania normy DIN EN303-5. Jako paliwo bêdzie stosowany pellet drzewny o warto¶ci opa³owej 16,5 – 19 MJ/kg. Kot³ownia opalana rozdrobnionym drewnem bêdzie zlokalizowana w istniej±cej kot³owni. W istniej±cym magazynie opa³u zostanie wydzielona przestrzeñ do sk³adowania biomasy.
4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 383164,58 PLN
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331110-0 - Instalowanie kot³ów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45431000-7 - K³adzenie p³ytek
45262321-7 - Wyrównywanie pod³óg
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
44221220-3 - Drzwi przeciwpo¿arowe
44482000-2 - Urz±dzenia przeciwpo¿arowe
45442100-8 - Roboty malarskie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ dwoma kryteriami
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu udzielanej gwarancji w miesi±cach
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Efektywne systemy ciep³ownicze wymiana ¼ród³a ciep³a w Szkole Podstawowej w Maliszewie
Przedmiotem zamówienia jest adaptacja pomieszczeñ istniej±cej kot³owni wêglowej na kot³owniê na biomasê na potrzeby zaopatrzenia w ciep³o w budynku Szko³y Podstawowej w Maliszewie gm. Lipno na dzia³ce nr 553/3. Projektuje siê zainstalowanie kot³a opalanego pelletami drzewnymi o mocy znamionowej 128 kW z automatycznym podawaniem paliwa i usuwania popio³u. Nowy kocio³ bêdzie spe³nia³ wymagania normy DIN EN303-5. Jako paliwo bêdzie stosowany pellet drzewny o warto¶ci opa³owej 16,5 – 19 MJ/kg. Kot³ownia opalana rozdrobnionym drewnem bêdzie zlokalizowana w istniej±cej kot³owni. W istniej±cym magazynie opa³u zostanie wydzielona przestrzeñ do sk³adowania biomasy.
4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 488996,62 PLN
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331110-0 - Instalowanie kot³ów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45431000-7 - K³adzenie p³ytek
45262321-7 - Wyrównywanie pod³óg
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
44221220-3 - Drzwi przeciwpo¿arowe
44482000-2 - Urz±dzenia przeciwpo¿arowe
45442100-8 - Roboty malarskie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ dwoma kryteriami
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu udzielanej gwarancji w miesi±cach
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Efektywne systemy ciep³ownicze wymiana ¼ród³a ciep³a w budynku Zespo³u Szkó³ w Radomicach
Przedmiotem projektu jest adaptacja pomieszczeñ istniej±cej kot³owni wêglowej na kot³owniê na biomasê na potrzeby zaopatrzenia w ciep³o w budynku Zespo³u Szkó³ w Radomicach gm. Lipno. Projektuje siê zainstalowanie trzech kot³ów o mocy 110 kW na biomasê, z wentylatorami oraz urz±dzeniami do podawania paliwa i usuwania popio³u. Kot³ownia opalana rozdrobnionym drewnem bêdzie zlokalizowana w istniej±cej kot³owni. W istniej±cym magazynie opa³u zostanie wydzielona przestrzeñ do sk³adowania biomasy.
4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 1119351,61 PLN
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331110-0 - Instalowanie kot³ów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45431000-7 - K³adzenie p³ytek
45262321-7 - Wyrównywanie pod³óg
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
44221220-3 - Drzwi przeciwpo¿arowe
44482000-2 - Urz±dzenia przeciwpo¿arowe
45442100-8 - Roboty malarskie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ dwoma kryteriami
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu udzielanej gwarancji w miesi±cach
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Efektywne systemy ciep³ownicze wymiana ¼ród³a ciep³a w budynku O¶rodka Kultury w Wichowie Gmina Lipno
Przedmiotem projektu jest adaptacja pomieszczeñ istniej±cej kot³owni wêglowej na kot³owniê na biomasê na potrzeby zaopatrzenia w ciep³o w budynku O¶rodka Kultury w Wichowie. Projektuje siê zainstalowanie kot³a o mocy znamionowej 55 kW opalanego pelletami drzewnymi w wersji z automatycznym podawaniem paliwa i usuwaniem popio³u. Kot³ownia opalana rozdrobnionym drewnem bêdzie zlokalizowana w istniej±cej kot³owni. W magazynie opa³u zostanie wydzielona przestrzeñ do sk³adowania biomasy.
4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 365552,43 PLN
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331110-0 - Instalowanie kot³ów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45431000-7 - K³adzenie p³ytek
45262321-7 - Wyrównywanie pod³óg
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
44221220-3 - Drzwi przeciwpo¿arowe
44482000-2 - Urz±dzenia przeciwpo¿arowe
45442100-8 - Roboty malarskie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ dwoma kryteriami
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu udzielanej gwarancji w miesi±cach
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy odst±pi³ od okre¶lenia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy odst±pi³ od okre¶lenia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy odst±pi³ od okre¶lenia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan±, polegaj±c± na instalacji kot³ów centralnego ogrzewania o warto¶ci nie mniejszej ni¿:
- czê¶æ I – 300 000 PLN brutto
- czê¶æ II – 400 000 PLN brutto
- czê¶æ III – 900 000 PLN brutto
- czê¶æ IV – 250 000 PLN brutto
b) dysponuje wymienionymi poni¿ej osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia lub przedstawi pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do udostêpnienia wymienionych poni¿ej osób, przewidzianych do realizacji zamówienia, które bêd± uczestniczy³y w realizacji zamówienia i bêd± odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, zgodnie z dyspozycj± art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane, Zamawiaj±cy dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej:
- kierownik budowy, który jednocze¶nie bêdzie pe³ni³ funkcjê kierownika robót bran¿y sanitarnej - 1 osoba posiadaj±ca wa¿ne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci i urz±dzeñ kanalizacyjnych,
- kierownik robót bran¿y elektrycznej - 1 osoba, która posiada wa¿ne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej, zgodnego z za³±cznikiem nr 6 do SWZ;
b) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy PZP, sporz±dzony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
e) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
- art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy PZP,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego (sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem);
f) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
- art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2022 r., poz. 931 ze zm.), wed³ug wzoru z za³±cznika nr 9 do SWZ;
g) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507), wed³ug wzoru z za³±cznika nr 9 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 8 do SWZ,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) formularz ofertowy, 2) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP – wzór o¶wiadczenia zawarto w za³±czniku nr 2 do SWZ, z zastrze¿eniem, ¿e: a) w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców – o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 2, sk³ada ka¿dy z Wykonawców, przy czym w czê¶ci dotycz±cej spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu tylko w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu; b) w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby – Wykonawca wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w pkt 2, przedstawia tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, 3) pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik, 4) w przypadku oferty sk³adanej przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, 5) dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium, je¿eli zamawiaj±cy ¿±da³ wniesienia wadium, 6) w przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby zobowi±zanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wed³ug wzoru z za³±cznika nr 3 do SWZ – lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. 7) w przypadku oferty sk³adanej przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w sytuacji, o której mowa w art. 117 ust. 2 i 3 Ustawy PZP – wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – wed³ug wzoru z za³±cznika nr 4 do SWZ,SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w kwocie:1) czê¶æ I zamówienia: w wysoko¶ci – 3 000,00 PLN trzy tysi±ce z³otych)
2) czê¶æ II zamówienia: w wysoko¶ci – 4 000,00 PLN (cztery tysi±ce z³otych)
3) czê¶æ I zamówienia: w wysoko¶ci – 9 000,00 PLN (dziewiêæ tysiêcy z³otych)
4) czê¶æ II zamówienia: w wysoko¶ci – 2 500,00 PLN (dwa tysi±ce piêæset z³otych)
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy, stanowi±cymi za³±czniki nr 5 SWZ oraz ustaw± PZP.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-02-28 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/uglipno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-28 10:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-03-29
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania Wykonawcê na podstawie przes³anek wynikaj±cych z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507).INNE PRZETARGI Z LIPNA
- Dostawa zamkniêtego systemu do pobierania krwi do Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie
- Zakup sprzêtu komputerowego
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Lipnie
- Budowa o¶wietlenia ulicznego w gminie Lipno
- Efektywne systemy ciep³ownicze - wymiana ¼róde³ ciep³a na kot³y na biomasê w czterech budynkach u¿yteczno¶ci publicznej
- Przebudowa pomieszczeñ Pracowni Diagnostycznych w budynku B Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie
wiêcej: przetargi w Lipnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja budynku u¿yteczno¶ci publicznej przy ul. Poniatowskiego 1 w Widawie
- Budowa hali maszyn z zakupem ziemi
- Budowa Punktu Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w msc. Nasiadki
- Przebudowa budynku ¶wietlicy wiejskiej w Przêsocinie - etap III
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" w Skrzyszowie
- Wykonanie prac remontowych wraz z materia³em w toaletach zlokalizowanych w budynku UCS ¦UM w Katowicach sp. z o.o. - zlokalizowanego przy Placu Traugutta 2 w Zabrzu
wiêcej: Drzwi przeciwpo¿arowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.