eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrudziądzDostawy gazów medycznych i osprzętu wraz z dzierżawą zbiorników, butli oraz osprzętu



Ogłoszenie z dnia 2022-03-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawy gazów medycznych i osprzętu wraz z dzierżawą zbiorników, butli oraz osprzętu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. Władysława Biegańskiego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870298738

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: dr. Ludwika Rydygiera 15/17

1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bieganski.org

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.bieganski.org

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawy gazów medycznych i osprzętu wraz z dzierżawą zbiorników, butli oraz osprzętu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e069155-a135-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00100529

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00334613/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.13 Dostawy gazów medycznych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00083706/04

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Z/11/PN/22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawy tlenu ciekłego medycznego wraz dzierżawą zbiorników zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w treści Formularza cenowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ
Termin realizacji:
 12 miesięcy od daty zawarcia umowy – dotyczy zadania nr: 1a)
 6 miesięcy od daty najwcześniej 23 10 2022 r. – dotyczy zadania nr 1b).

4.5.3.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne

4.5.5.) Wartość części: 526122,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 2 - Dostawy gazów do krioterapii wraz z dzierżawą zbiorników i butli zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w treści Formularza cenowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne

4.5.5.) Wartość części: 84446,80 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 3 - Dostawy gazu medycznego do znieczuleń wraz z dzierżawą butli, wózków i zaworów dozujących zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w treści Formularza cenowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne

4.5.5.) Wartość części: 58699,08 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 4 - Dostawy gazów specjalnych wraz z dzierżawą butli zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w treści Formularza cenowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne

4.5.5.) Wartość części: 28176,32 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 5 - Dostawy gazów medycznych wraz z dzierżawą butli zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w treści Formularza cenowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne

4.5.5.) Wartość części: 104884,69 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), informuję,
że stosownie do art. 256 ustawy p.z.p. zostaje unieważnione postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „dostawy gazów medycznych i osprzętu wraz z dzierżawą zbiorników, butli oraz osprzętu” (znak sprawy: Z/11/PN/22) w zakresie zadania nr 5,
z uwagi na fakt, że wystąpiły okoliczności powodujące, ze dalsze prowadzenia postępowania jest nieuzasadnione.
Wyjaśnia się, że w dniu 15.03.2022 r. wpłynęło zapytanie o treści: ,,Proszę
o wydzielenie z zadania nr 5 pozycji „f” i „g” odnoszących się do dostaw argonu medycznego 100% wraz z dzierżawą butli oraz dostaw powietrza medycznego sprężonego. Wynika to z faktu, iż na terenie kraju tylko firma Messer Polska Sp. z o.o. posiada argon medyczny i pozostawienie w takim stanie formularza cenowego uniemożliwia udział w przetargu innym oferentom. Spowoduje to, że do przetargu w zadaniu nr 5 z ofertą będzie mogła przystąpić tylko jedna firma, co ogranicza konkurencję.(…)”.
Zamawiający dokładnie przeanalizował zarzut postawiony Zamawiającemu w zapytaniu Wykonawcy i uznał, że dokonując opisu przedmiotu zamówienia w zakresie zadania nr 5 faktycznie ograniczył konkurencję naruszając art. 99 ust. 4 ustawy p.z.p., który stanowi: „Przedmiotu zamówienia, nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję(…)”.
Z uwagi na powyższe Zamawiający informuje, że dalsze prowadzenie przedmiotowego postępowania w zakresie zadania nr 5 z naruszeniem art. 99 ust. 4 ustawy p.z.p. jest nieuzasadnione.
W celu prawidłowego zgodnego z przepisami prawa przeprowadzenia postępowania
w zakresie zadania nr 5 konieczne jest ponowne dokonanie analizy opisu przedmiotu zamówienia i opisanie go zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie p.z.p. (tj. wyodrębnienie
z jednego zadania trzech).
Potwierdza to także odpowiedź udzielona z dnia 9.11.2021 r. LEX QA 1811634 Falkowskiej Magdaleny: „Jak wyjaśniono Zgodnie z art. 256 ustawy z 11.09.2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) - dalej p.z.p., zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Jak wyjaśniono w "Prawo zamówień publicznych Komentarz" pod
red. H. Nowaka i M. Winiarza zamieszczonym na strona internetowych UZP: Okolicznościami, które pociągają za sobą bezcelowość prowadzenia postępowania, mogą być w szczególności ujawnienie się potrzeby znacznego rozszerzenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia, czy też okoliczności uzasadniające potrzebę dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych lub zwiększenia liczby części, na które mogą być składane oferty częściowe.
Powyższa regulacja jest odzwierciedleniem motywu 81 dyrektywy klasycznej, zgodnie z którym zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu "(…) nie powinny być na tyle istotne, by umożliwić dopuszczenie innych kandydatów niż kandydaci pierwotnie zakwalifikowani lub by zainteresować postępowaniem o udzielenie zamówienia dodatkowych uczestników. Taki przypadek wystąpiłby w sytuacji, gdy wprowadzane modyfikacje istotnie zmieniają charakter zamówienia lub umowy ramowej w porównaniu z charakterem pierwotnie określonym
w dokumentach zamówienia (…)".”
W związku z powyższym obowiązkiem Zamawiającego jest unieważnienie przedmiotowego postępowania w zakresie zadania nr 5 na mocy art. 256 ustawy p.z.p.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.