eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olecko › Bezgotówkowy, sukcesywny zakup paliw płynnych do samochodów będących w posiadaniu Olmedica w Olecku sp. z o. o.



Ogłoszenie z dnia 2022-03-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Bezgotówkowy, sukcesywny zakup paliw płynnych do samochodów będących w posiadaniu Olmedica w Olecku sp. z o. o.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: OLMEDICA W OLECKU - SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 519558690

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gołdapska 1

1.5.2.) Miejscowość: Olecko

1.5.3.) Kod pocztowy: 19-400

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: olmedica@olmedica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olmedica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://olmedica.pl/zamowienia-podlegajace-ustawie

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bezgotówkowy, sukcesywny zakup paliw płynnych do samochodów będących w posiadaniu Olmedica w Olecku sp. z o. o.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0a75c1d-8f24-11ec-9bc1-c2db95d08897

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00100117

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00059382/04

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/06-2022/TP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 355586,41 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

a) I część: Sukcesywny bezgotówkowy zakup paliw płynnych do karetek pogotowia stacjonujących przy ul. Ełckiej 23 w Wydminach. Wykonawca musi zapewnić możliwość tankowania paliwa z dystrybutora przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (w tym niedziele i święta) minimum na 1 stacji paliw mieszczącej się w odległości max. 30 km od stacjonowania karetek pogotowia
Przewidywana ilość zakupu oleju napędowego ON - 12000 litrów,

4.5.3.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09134200-9 - Paliwo diesla

4.5.5.) Wartość części: 79019,20 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

b) II część: Sukcesywny bezgotówkowy zakup paliw płynnych do karetek pogotowia stacjonujących przy ul. Gołdapskiej 1 w Olecku oraz ul. Kościuszki 52 w Kowalach Oleckich. Wykonawca musi zapewnić możliwość tankowania paliwa z dystrybutora przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (w tym niedziele i święta) minimum na 1 stacji paliw mieszczącej się w odległości max. 30 km od stacjonowania karetek pogotowia
Przewidywana ilość zakupu oleju napędowego - 42000 litrów,
Przewidywana ilość zakupu benzyny bezołowiowej PB 95 - 6000 litrów,

4.5.3.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09132000-3 - Benzyna

09134200-9 - Paliwo diesla

4.5.5.) Wartość części: 276567,21 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 16.02.2022r. Do terminu składania ofert
tj. do dnia 02.03.2022r. wpłynęły dwie ważne oferty. Zamawiający w dokumentacji postępowania określił warunek odległości stacji benzynowej maksymalnie do 30 km od miejsca stacjonowania karetek
tj.: ul. Gołdapskiej 1 w Olecku, ul. Kościuszki 52 w Kowalach Oleckich oraz ul. Ełckiej 23
w Wydminach. W świetle ostatnich wydarzeń tj. wojną na Ukrainie oraz związaną z nią trudną
i nieprzewidywalną sytuacją rynkową w szczególności znacznym wzrostem cen paliw, Zamawiający przeprowadził inwentaryzację wszczętego postępowania pod kątem zasadności jego realizacji
w nowych okolicznościach faktycznych na wcześniej zaplanowanych warunkach.
W związku z gwałtownym i nie kontrolowanym wzrostem cen paliw i z zaistniałą niestabilną sytuacją na świecie, Zamawiający w celu zabezpieczenia interesów publicznych obowiązany jest dokonać zmian przedmiotu zamówienia, które mają wymierne znaczenie dla interesu publicznego, poprzez zmniejszenie do minimum odległości stacji benzynowej do miejsca stacjonowania karetek, wraz z rozważeniem stacjonarnego sposobu tankowania w bazie, a co za tym idzie wyeliminowanie dodatkowych kosztów związanych z nagłymi skokami cen oraz kosztami wynikającymi z dojazdów karetek do oddalonych stacji benzynowych, a w konsekwencji zminimalizowanie ryzyka braku dostępności dyżurujących karetek z powodu wydłużonego czasu potrzebnego na ich zatankowanie.
W wyżej opisanej sytuacji wystąpiły przesłanki do obligatoryjnego unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp tj.: zmiana o charakterze istotnym, brak możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia okoliczności i zmiana powodująca, że prowadzenia postępowania na wcześniej ustalonych zasadach nie leży w interesie publicznym. Jak wskazuje orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej nawet niewielka zmiana przedmiotu zamówienia, która ma wymierne znaczenie dla Zamawiającego, winna skutkować uzasadnioną potrzebą unieważnienia postępowania. Z kolei nawiązując do art. 17 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp, wydatkowanie środków publicznych powinno następować przy optymalnym doborze metody i środków służących osiągnięciu założonych celów, co z kolei gwarantuje efektywność i uzyskiwanie jak najlepszych rezultatów przy określonych nakładach ( zob. wyrok KIO z dnia 03.09.2013 r., Sygn. akt KIO 2006/13). Krajowa Izba Odwoławcza m.in. w wyroku z dnia 15.01.2018 r. Sygn. akt: KIO 2744/17 stwierdziła: „W przypadku przesłanki unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp z dnia 29 stycznia 2004 r., należy zbadać czy udzielenie danego zamówienia w dalszym ciągu leży w interesie publicznym. Przy czym nie chodzi tu o udzielenie zamówienia danemu wykonawcy, ale generalnie o udzielenie tego zamówienia jakiemukolwiek wykonawcy. W przedmiotowym postępowaniu, w obliczu nagłych i nieprzewidzianych okoliczności należy uznać, że unieważnienie postępowania jest obowiązkiem wynikającym z dbałości o interes publiczny. Udzielenie zamówienia na zasadach wskazanych w SWZ skutkowałoby nadmiernym ryzykiem i kosztami. Skutkowałoby również potencjalnym zwiększeniem zagrożenia narażenia życia i zdrowia pacjentów.
Realizacja przedmiotowego zamówienia we wcześniej zaplanowanym kształcie w obecnej sytuacji spowodowałaby zatem niezasadne wydatkowanie środków publicznych, a efekt służący realizacji interesu publicznego (dobro ogółu społeczeństwa) mógłby doznać istotnego uszczerbku.
W przedmiotowym postępowaniu interes publiczny jest na tyle znaczący, iż musi być postawiony ponad indywidualnymi interesami uczestników postępowania.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 16.02.2022r. Do terminu składania ofert
tj. do dnia 02.03.2022r. wpłynęły dwie ważne oferty. Zamawiający w dokumentacji postępowania określił warunek odległości stacji benzynowej maksymalnie do 30 km od miejsca stacjonowania karetek
tj.: ul. Gołdapskiej 1 w Olecku, ul. Kościuszki 52 w Kowalach Oleckich oraz ul. Ełckiej 23
w Wydminach. W świetle ostatnich wydarzeń tj. wojną na Ukrainie oraz związaną z nią trudną
i nieprzewidywalną sytuacją rynkową w szczególności znacznym wzrostem cen paliw, Zamawiający przeprowadził inwentaryzację wszczętego postępowania pod kątem zasadności jego realizacji
w nowych okolicznościach faktycznych na wcześniej zaplanowanych warunkach.
W związku z gwałtownym i nie kontrolowanym wzrostem cen paliw i z zaistniałą niestabilną sytuacją na świecie, Zamawiający w celu zabezpieczenia interesów publicznych obowiązany jest dokonać zmian przedmiotu zamówienia, które mają wymierne znaczenie dla interesu publicznego, poprzez zmniejszenie do minimum odległości stacji benzynowej do miejsca stacjonowania karetek, wraz z rozważeniem stacjonarnego sposobu tankowania w bazie, a co za tym idzie wyeliminowanie dodatkowych kosztów związanych z nagłymi skokami cen oraz kosztami wynikającymi z dojazdów karetek do oddalonych stacji benzynowych, a w konsekwencji zminimalizowanie ryzyka braku dostępności dyżurujących karetek z powodu wydłużonego czasu potrzebnego na ich zatankowanie.
W wyżej opisanej sytuacji wystąpiły przesłanki do obligatoryjnego unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp tj.: zmiana o charakterze istotnym, brak możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia okoliczności i zmiana powodująca, że prowadzenia postepowania na wcześniej ustalonych zasadach nie leży w interesie publicznym. Jak wskazuje orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej nawet niewielka zmiana przedmiotu zamówienia, która ma wymierne znaczenie dla Zamawiającego, winna skutkować uzasadnioną potrzebą unieważnienia postępowania. Z kolei nawiązując do art. 17 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp, wydatkowanie środków publicznych powinno następować przy optymalnym doborze metody i środków służących osiągnięciu założonych celów, co z kolei gwarantuje efektywność i uzyskiwanie jak najlepszych rezultatów przy określonych nakładach ( zob. wyrok KIO z dnia 03.09.2013 r., Sygn. akt KIO 2006/13). Krajowa Izba Odwoławcza m.in. w wyroku z dnia 15.01.2018 r. Sygn. akt: KIO 2744/17 stwierdziła: „W przypadku przesłanki unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp z dnia 29 stycznia 2004 r., należy zbadać czy udzielenie danego zamówienia w dalszym ciągu leży w interesie publicznym. Przy czym nie chodzi tu o udzielenie zamówienia danemu wykonawcy, ale generalnie o udzielenie tego zamówienia jakiemukolwiek wykonawcy. W przedmiotowym postępowaniu, w obliczu nagłych i nieprzewidzianych okoliczności należy uznać, że unieważnienie postępowania jest obowiązkiem wynikającym z dbałości o interes publiczny. Udzielenie zamówienia na zasadach wskazanych w SWZ skutkowałoby nadmiernym ryzykiem i kosztami. Skutkowałoby również potencjalnym zwiększeniem zagrożenia narażenia życia i zdrowia pacjentów.
Realizacja przedmiotowego zamówienia we wcześniej zaplanowanym kształcie w obecnej sytuacji spowodowałaby zatem niezasadne wydatkowanie środków publicznych, a efekt służący realizacji interesu publicznego (dobro ogółu społeczeństwa) mógłby doznać istotnego uszczerbku.
W przedmiotowym postępowaniu interes publiczny jest na tyle znaczący, iż musi być postawiony ponad indywidualnymi interesami uczestników postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.