eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › ZAKUP I DOSTAWA PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DO KUCHNI PRZEDSZKOLA NR 427 " KRAINA RADOŚCI" W WARSZAWIE W 2022 R.



Ogłoszenie z dnia 2022-03-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
ZAKUP I DOSTAWA PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
DO KUCHNI PRZEDSZKOLA NR 427 „ KRAINA RADOŚCI” W WARSZAWIE W 2022 R.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedszkole nr 427 "Kraina Radości"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366116673

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Radosna 11

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-956

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 642 77 62

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: p427@edu.um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: przedszkole427.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZAKUP I DOSTAWA PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
DO KUCHNI PRZEDSZKOLA NR 427 „ KRAINA RADOŚCI” W WARSZAWIE W 2022 R.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37b04702-59b3-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00097369

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310619/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/P427/Z.O/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 1: Dostawa różnych artykułów spożywczych
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.1 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15320000-7 - Soki owocowe i warzywne

15330000-0 - Przetworzone owoce i warzywa

15400000-2 - Oleje i tłuszcze zwierzęce lub roślinne

15600000-4 - Produkty przemiału ziarna, skrobi i produktów skrobiowych

15980000-1 - Napoje bezalkoholowe

4.5.5.) Wartość części: 65255,70 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 2: Dostawa nabiału i jaj
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu Zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.2 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie

4.5.5.) Wartość części: 51402,80 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 3: Dostawa pieczywa świeżego i wyrobów ciastkarskich
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu Zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.3 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie

4.5.5.) Wartość części: 28256,20 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 4: Dostawa warzyw i owoców
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu Zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.4 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15300000-1 - Owoce, warzywa i podobne produkty

4.5.5.) Wartość części: 69577,73 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 5: Dostawa wyrobów garmażeryjnych
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu Zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.5 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15894300-4 - Dania gotowe

4.5.5.) Wartość części: 20002,50 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 6: Dostawa mrożonek, ryb mrożonych, świeżych i wędzonych
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu Zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.6 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15200000-0 - Ryby przetworzone i konserwowane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15331170-9 - Warzywa mrożone

4.5.5.) Wartość części: 55370,50 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 7: Dostawa mięsa, produktów wędliniarskich i wędlin
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zgodnie z Załącznikiem nr 1.7 do SWZ.
2) Czas trwania lub termin wykonania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2022 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne

4.5.5.) Wartość części: 94149,40 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w formularzu asortymentowo - cenowym podał błędne stawki VAT. Do upływu terminu składania ofert wpłynęły dwie oferty. Jeden z Wykonawców dokonał modyfikacji stawek VAT, drugi wypełnił formularz asortymentowo - cenowy zgodnie z danymi podanymi przez Zamawiającego. W konsekwencji zostały złożone dwie oferty, których nie sposób było porównać z uwagi na różne stawki VAT podane w ofertach.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 51386,73 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W tej części postępowania zostały złożone dwie oferty. W przypadku oferty Wykonawcy, tj. Pana Mariusza Kalinowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Kalmar” Zamawiający uznał, że została złożona bez podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Jednocześnie ww. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie wykazał, że oferta została opatrzona stosowanym podpisem. Wobec powyższego Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp w zw. z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp.

Druga oferta złożona na tę część postępowania przewyższała kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na jej sfinansowanie. Jednocześnie Zamawiający nie mógł zwiększyć tej kwoty do ceny oferty najkorzystniejszej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W tej części postępowania nie wpłynęła żadna oferta.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 68209,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 78103,20 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 68209,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AGRAF H. ELJASIŃSKA I A. BĘZA S.C

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1182113531

7.3.3) Ulica: WĄSY WIEŚ 8

7.3.4) Miejscowość: ZABORÓW

7.3.5) Kod pocztowy: 05-083

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 68209,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) w zw. z art. 63 ust. 2 oraz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych odrzucił ofertę Wykonawcy.
Oferta Wykonawcy nie została opatrzona stosownym podpisem, tj. podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Wykonawca składając w przedmiotowym postępowaniu ofertę, która nie wypełnia dyspozycji normy z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, tj. nie została złożona w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, złożył ofertę podlegającą odrzuceniu na
podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy, Pzp tj. niezgodną z przepisami ustawy Pzp.

Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp Zamawiający odrzuca ofertę, jeśli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
W wyniku badania i oceny ofert Zamawiający uznał, że oferta Wykonawca nie zawiera wymaganego zgodnie z Rozdziałem XVI ust. 3 SWZ Formularza asortymentowo - cenowego (Załączniki nr 1.1 - nr
1.7 do SWZ).
Ww. formularz asortymentowo – cenowy jest niezbędnym elementem oferty, który nie podlega uzupełnieniu w wyniku ewentualnego wezwania Zamawiającego do uzupełnienia/wyjaśnienia dokumentów składających się na ofertę Wykonawcy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W tej części postępowania zostały złożone dwie oferty. W przypadku oferty Wykonawcy, tj. Pana Mariusza Kalinowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Kalmar” Zamawiający uznał, że została złożona bez podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Jednocześnie ww. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie wykazał, że oferta została opatrzona stosowanym podpisem. Wobec powyższego Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp w zw. z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp.

Oferta Wykonawcy, tj. Świat Mrożonek SC została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8) ustawy Pzp, tj. Zamawiający odrzucił ofertę z uwagi na rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wykonawca składając w przedmiotowym postępowaniu ofertę, która nie wypełnia dyspozycji normy z art. 63 ust. 2 ustawy, tj. nie została złożona w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, złożył ofertę podlegającą odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy, tj. niezgodną z przepisami ustawy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 7)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.