Ogłoszenie z dnia 2022-03-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00060395/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa budynku byłej szkoły m.in. na Dzienny Dom "SENIOR+”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Głuchołazy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412792
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 15
1.5.2.) Miejscowość: Głuchołazy
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-340
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@glucholazy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://glucholazy.pl/1189/strona-glowna.html
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.glucholazy.pl/3583/1034/luty.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku byłej szkoły m.in. na Dzienny Dom "SENIOR+”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5bc8fd84-8fd4-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00096709
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019575/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa Budynku byłej szkoły m.in. na Dzienny Dom "SENIOR+"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00060395/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.6.2022.JSz
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: Przebudowa Budynku byłej Szkoły na Świetlice Socjoterapeutyczną w systemie zaprojektuj i wybudujPrzedmiot zadania obejmuje w szczególności:
1) wykonanie badań i analiz przedprojektowych, niezbędnych do zaprojektowania i realizacji inwestycji
2) wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych dla w/w wymienionych Programów Funkcjonalno użytkowych
3) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej / jeśli będzie wymagane
5) wykonanie przedmiarów i kosztorysów,
6) Wykonanie ekspertyzy technicznej, zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
7) sporządzenie informacji dotyczącej zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
8) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień, zezwoleń i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów,
9) pełnienie nadzoru autorskiego,
10) wykonanie wszelkich robót budowlano-instalacyjnych oraz dostaw na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w oparciu o założenia Programów Funkcjonalno – Użytkowych:
-dostosowanie pomieszczeń 2 piętra budynku do nowej funkcji ,
- adaptacja części poddasza nieużytkowego dla potrzeb świetlicy socjoterapeutycznej,
- przebudowę klatki schodowej z usytuowaniem dźwigu,
-dobudowę platformy do transportu osób niepełnosprawnych i schodów zewnętrznych od strony wschodniej wraz z wykonaniem nowego wejścia do budynku,
-prace rozbiórkowe i wyburzeniowe,
-prace budowlane i instalacyjne,
11) wykonanie dokumentacji powykonawczej,
12) wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne, podczas realizacji zadania, do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt 1-11.
3.2.2 Zakres zadania określa Program Funkcjonalno użytkowy „Przebudowa Budynku byłej Szkoły na świetlicę Socjoterapeutyczną i Pomieszczenia biurowe – aktualizacja”. (Część dotycząca świetlicy socjoterapeutycznej + m.in.: schody zewnętrzne podnośnik dla osoby niepełnosprawnej, przebudowa klatki + dźwig) stanowiący załącznik nr 1a do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 1175249,86 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 : Przebudowa Budynku Byłej Świetlicy Szkolnej na Kuchnię z Jadalnią w systemie zaprojektuj i wybudujPrzedmiot zadania obejmuje w szczególności:
1) wykonanie badań i analiz przedprojektowych, niezbędnych do zaprojektowania i realizacji inwestycji ,
2) wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych dla w/w wymienionych Programów Funkcjonalno użytkowych,
3) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej / jeśli będzie wymagane ,
5) wykonanie przedmiarów i kosztorysów,
6) Wykonanie ekspertyzy technicznej, zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
7) sporządzenie informacji dotyczącej zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
8) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień, zezwoleń i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów,
9) pełnienie nadzoru autorskiego,
10) wykonanie wszelkich robót budowlano-instalacyjnych oraz dostaw na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w oparciu o założenia Programów Funkcjonalno – Użytkowych:
-dostosowanie pomieszczeń budynku do nowej funkcji,
-zmianę zagospodarowania terenu w bezpośrednim sąsiedztwie budynku polegającą na wykonaniu nowych chodników, dróg dojazdowych, pochylni, murów oporowych, schodów terenowych,
-prace rozbiórkowe i wyburzeniowe,
-prace budowlano instalacyjne,
11) wykonanie dokumentacji powykonawczej,
12) wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne, podczas realizacji zadania, do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt 1-11.
Zakres zadania określa Program Funkcjonalno użytkowy „PRZEBUDOWA BUDYNKU BYŁEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA KUCHNIĘ Z JADALNIĄ POLSKIEGO KOMITETU POMOCY SPOŁECZNEJ” stanowiący załącznik nr 1b do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 996937,42 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3: Remont Budynku Sali Gimnastycznej w systemie zaprojektuj i wybuduj.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) wykonanie badań i analiz przedprojektowych, niezbędnych do zaprojektowania i realizacji inwestycji
2) wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych dla w/w wymienionych Programów Funkcjonalno użytkowych
3) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej / jeśli będzie wymagane
5) wykonanie przedmiarów i kosztorysów,
6) Wykonanie ekspertyzy technicznej, zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
7) sporządzenie informacji dotyczącej zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
8) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień, zezwoleń i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów,
9) pełnienie nadzoru autorskiego,
10) wykonanie wszelkich robót budowlano-instalacyjnych oraz dostaw na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w oparciu o założenia Programów Funkcjonalno – Użytkowych:
- renowacja pokrycia dachowego z wymianą instalacji odgromowej i odwadniającej,
- prace renowacyjne w pomieszczeniach,
- prace rozbiórkowe i wyburzeniowe,
- prace budowlane i instalacyjne,
11) wykonanie dokumentacji powykonawczej,
12) wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne, podczas realizacji zadania, do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt 1-11.
Zakres zadania określa Program Funkcjonalno użytkowy „„REMONT BUDYNKU SALI GIMNASTYCZNEJ” stanowiący załącznik nr 1c do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 131465,69 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne
Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 3) ustawy Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena lub koszt oferty najkorzystniejszej lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia kwotę 2 833 493,16 zł brutto, w tym:
na Część 1: Przebudowa Budynku byłej Szkoły na Świetlice Socjoterapeutyczną w systemie zaprojektuj i wybuduj, kwotę 1 445 557, 33 zł brutto
na Część 2 : Przebudowa Budynku Byłej Świetlicy Szkolnej na Kuchnię z Jadalnią w systemie zaprojektuj i wybuduj, kwotę 1 226 233,03 zł brutto
na Część 3: Remont Budynku Sali Gimnastycznej w systemie zaprojektuj i wybuduj, kwotę 161 702,80 zł brutto.
W postępowaniu wpłynęła 1 oferta złożona przez : Zakład Budowlany Benedykt Koźbiał , 48-300 Nysa ul. Gołębia 1.
Wykonawca zaproponował ceną:
Na Część 1: 1 923 751,75 zł
Na Część 2 : 1 339 600,61 zł
Na Część 3 : 163 590,40 zł
Cena złożonej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty dla Części 1 i dla Części 2 zamówienia.
Z uwagi na powyższe unieważnił postępowanie w Części 1: Przebudowa Budynku byłej Szkoły na Świetlice Socjoterapeutyczną w systemie zaprojektuj i wybuduj i w Części 2: Przebudowa Budynku Byłej Świetlicy Szkolnej na Kuchnię z Jadalnią w systemie zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1923751,75 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1923751,75 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1923751,75 PLN
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne
Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 3) ustawy Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena lub koszt oferty najkorzystniejszej lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia kwotę 2 833 493,16 zł brutto, w tym:
na Część 1: Przebudowa Budynku byłej Szkoły na Świetlice Socjoterapeutyczną w systemie zaprojektuj i wybuduj, kwotę 1 445 557, 33 zł brutto
na Część 2 : Przebudowa Budynku Byłej Świetlicy Szkolnej na Kuchnię z Jadalnią w systemie zaprojektuj i wybuduj, kwotę 1 226 233,03 zł brutto
na Część 3: Remont Budynku Sali Gimnastycznej w systemie zaprojektuj i wybuduj, kwotę 161 702,80 zł brutto.
W postępowaniu wpłynęła 1 oferta złożona przez : Zakład Budowlany Benedykt Koźbiał , 48-300 Nysa ul. Gołębia 1.
Wykonawca zaproponował ceną:
Na Część 1: 1 923 751,75 zł
Na Część 2 : 1 339 600,61 zł
Na Część 3 : 163 590,40 zł
Cena złożonej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty dla Części 1 i dla Części 2 zamówienia.
Z uwagi na powyższe unieważnił postępowanie w Części 1: Przebudowa Budynku byłej Szkoły na Świetlice Socjoterapeutyczną w systemie zaprojektuj i wybuduj i w Części 2: Przebudowa Budynku Byłej Świetlicy Szkolnej na Kuchnię z Jadalnią w systemie zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1339600,61 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1339600,61 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1339600,61 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 163590,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 163590,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 163590,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Budowlany Benedykt Koźbiał
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7530007203
7.3.3) Ulica: Gołębia 1
7.3.4) Miejscowość: Nysa
7.3.5) Kod pocztowy: 48-300
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 163590,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z GŁUCHOŁAZÓW
więcej: przetargi w Głuchołazach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont instalacji elektrycznej wraz z remontem pomieszczeń w budynku XIII Liceum Ogólnokształcącego im. Bohaterów Westerplatte ul. Sądowa 4, 31-542 Kraków
- Remont zaplecza sali gimnastycznej w budynku Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji w Krakowie przy ul. Ułanów 9
- Zwiększenie efektywności energetycznej budynków Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Twardogórze - budynek biurowo-administracyjny ul. Wrocławska 15 w Twardogórze
- Remont śluzy małej - SW Groszowice. Etap III
- Opracowanie dokumentacji projektowych dla inwestycji: Rozbudowa bud. ZSP Wilcza, Modernizacja kotłowni w bud. ZSP Pilchowice, Adaptacja i aranżacja pom. w bud. przy ul. K. Miarki 123A i B w Wilczy
- Wykonanie remontu parkietów oraz malowanie ścian i sufitów w salach i na klatce schodowej w budynku Przedszkola nr 171 przy ul. Równej 2 w Warszawie.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.