eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym, drogą wewnętrzną, parkingami, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz robotami towarzyszącymi przy ul. Franciszkańskiej w Suwałkach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-03-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym, drogą wewnętrzną, parkingami, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz robotami towarzyszącymi przy ul. Franciszkańskiej w Suwałkach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363369920

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wigierska 32

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875635000

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zbm.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zbm.suwalki.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym, drogą wewnętrzną, parkingami, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz robotami towarzyszącymi przy ul. Franciszkańskiej w Suwałkach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-85091552-791d-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00088354

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00025818/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 11994865,63 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym wraz z drogą wewnętrzną
z parkingami na samochody osobowe z 32 miejscami postojowymi i z niezbędną infrastrukturą techniczną
w postaci zewnętrznych podziemnych instalacji sanitarnych: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej
i kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjno-rozsączającym, odprowadzającym do gruntu wody opadowe i roztopowe z powierzchni dachu budynku oraz zewnętrznej podziemnej instalacji linii kablowej oświetlenia terenu ze słupami i punktami oświetleniowymi, jak również rozbiórki części istniejącej zewnętrznej podziemnej instalacji linii kablowej oświetlenia miejscowego z czterema słupami oświetleniowymi oraz części podziemnej instalacji linii kablowej Sn i rozbiórki infrastruktury technicznej kolidującej z planowaną inwestycją, w tym parkingu – całość inwestycji realizowana jako pierwszy etap inwestycyjny, polegający na budowie zespołu czterech budynków mieszkalnych wielorodzinnych, zlokalizowanych w Suwałkach przy ul. Franciszkańskiej na działkach ewidencyjnych nr 25800, 25801, 25802, 21075/4, 21075/5 i 21075/7,
2) przebudowa linii kablowej Sn 20kV zlokalizowanej na działkach ewidencyjnych nr 25802 i 21075/7,
3) budowa przyłącza wodociągowego, przyłącza kanalizacji sanitarnej i przyłącza kanalizacji deszczowej
na działkach ewidencyjnych nr 21075/2, 21075/4 i 21075/7.
2. Uwaga: Projekt zagospodarowania terenu obejmuje budowę zespołu czterech budynków mieszkalnych wielorodzinnych, realizowanych w trzech etapach inwestycyjnych: budynek A w pierwszym etapie, budynek B w drugim etapie oraz budynki C i D w trzecim etapie. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja pierwszego etapu inwestycyjnego – budowa budynku A w stanie wykończonym, gotowym do zasiedlenia. Mieszkania należy również wyposażyć w zlewozmywaki.
3. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy określa projekt umowy – Załącznik Nr 4 do SWZ.
4. Podstawowe parametry techniczne budynku „A”:
1) wolnostojący, całkowicie podpiwniczony budynek mieszkalny wielorodzinny z pięcioma i sześcioma nadziemnymi kondygnacjami mieszkalnymi z 53 lokalami mieszkalnymi oraz z jedną podziemną kondygnacją garażową o konturze zewnętrznym wystającym poza obrys powierzchni zabudowy budynku, mieszczącą m. in. otwarty jednoprzestrzenny garaż z 43 miejscami postojowymi
na samochody osobowe, śmietnik gospodarczy oraz pomieszczenia pomocnicze (techniczne
i magazynowo - gospodarcze) komórki lokatorskie; wyposażony m. in. w przyłącza infrastruktury technicznej, wewnętrzne instalacje wod.-kan., c.o., c.w.u., instalacje elektryczne, ppoż., teletechniczne, wentylacji mechanicznej garażu i mieszkań;
2) budynek w technologii tradycyjnej – uprzemysłowionej/udoskonalonej, z układem konstrukcyjnym mieszanym, w części podziemnej w konstrukcji żelbetowej, monolitycznej, słupowo-ryglowej
i płytowej, wylewany na mokro w szalunkach systemowych, w części nadziemnej ze ścianami murowanymi spiętymi wieńcami żelbetowymi i ocieplonymi od zewnątrz metodą BSO, z żelbetowymi monolitycznymi słupami i podciągami, stropami prefabrykowanymi z płyt kanałowych w technologii "Cegła Żerańska" gr. 24 cm z niezbędnymi wylewkami żelbetowymi (m. in. w obrębie kominów oraz płyt balkonowych wspornikowych) z dachem pogrążonym i ze stropodachem pełnym, niewentylowanym oraz z pokryciem dwuwarstwowym papą termozgrzewalną. Biegi schodowe monolityczne na wylewanych monolitycznych belkach podestowych;
3) budynek 2-klatkowy w układzie korytarzowym (z dwoma sekcjami mieszkalnymi i z trzema, czterema lub pięcioma mieszkaniami dostępnymi z kondygnacji), z dwoma (po jednym w każdej sekcji mieszkalnej) dźwigami osobowymi obsługującymi wszystkie kondygnacje nadziemne oraz kondygnację piwnicy z garażem podziemnym oraz przystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz służącym do przewozu mebli i chorych na noszach;
4) w budynku zlokalizowano łącznie 45 komórek lokatorskich (28 sztuk na kondygnacjach nadziemnych oraz 17 sztuk w piwnicy);
5) dane obliczeniowe:
a) powierzchnia terenu pierwszego etapu inwestycyjnego – 4 154,45 m²
b) powierzchnia terenów biologicznie czynnych – 1 501,58 m²
c) powierzchnia utwardzona – 1 109,04 m²
d) powierzchnia zabudowy budynku – 1 137,50 m²
e) powierzchnia użytkowa budynku – 4 463,80 m²
f) powierzchnia całkowita budynku – 5311,92 m²
g) kubatura ogółem budynku –17 259,10 m3
h) wymiary nadziemia budynku w rzucie – 13,14 x 40,33 m + 6,60 x 12,57 m
i) wysokość budynku – 20,15 m
j) strefa obciążenia wiatrem – I
k) rodzaj terenu – B
l) strefa obciążenia śniegiem – 4
m) głębokość przemarzania gruntu – 1,4 m
5. W zakres zagospodarowania terenu wokół budynku wchodzi m. in.:
1) droga wewnętrzna z parkingami na samochody osobowe z 32 miejscami postojowymi i z niezbędną infrastrukturą techniczną w tym oświetlenie zewnętrzne i oznakowanie,
2) droga pożarowa,
3) chodniki i ciągi piesze,
4) zjazd do garażu podziemnego,
5) elementy małej architektury (ławki, stanowiska dla rowerów, elementy placu zabaw),
6) ogrodzenia panelowe (placu zabaw, tarasów, na granicy etapów w miejscu dużej różnicy terenu),
7) schody terenowe,
8) tereny zielone, nasadzenia drzew i krzewów,
9) plac zabaw,
10) instalacje sanitarne zewnętrzne i przyłącza kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, wodociągu.
6. Szczegółowy przedmiot zamówienia opisują projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania
i odbioru robót (SST), pomocniczo przedmiary robót, branżowe warunki techniczne, zezwolenia, Decyzja
o środowiskowych uwarunkowaniach nr OSGK.6220.57.2020.DK, zwane dalej łącznie dokumentacją projektową stanowiącą integralną część SWZ. Technologię prac wskazują między innymi przedmiary robót.
7. Zamawiający posiada ważne pozwolenie na budowę wydane przez Prezydenta Miasta Suwałk nr 210/2021 (znak: AGP.6740.449.2020.IG) z dnia 26.07.2021 r.
8. Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego, normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych.
9. Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów określonych w dokumentacji zamówienia.
10. Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi licząc od daty końcowego protokolarnego odbioru robót:
1) 60 miesięcy na elementy konstrukcyjne,
2) 36 miesięcy na pozostałe roboty,
3) zgodnie z kartami gwarancyjnymi producenta na zamontowane maszyny, urządzenia i materiały, lecz
nie mniej niż 36 miesięcy. Przeglądy serwisowe zamontowanych maszyn, urządzeń i materiałów
w okresie gwarancji obciążają Wykonawcę, z wyłączeniem dźwigów osobowych.
11. Rozwiązania równoważne:
1) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
3) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45211000-9 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne
Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania zgodnie z art. 255 pkt 7 ustawy Pzp z uwagi, że wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się
od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 ustawy Pzp tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 24 lutego 2022 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę Tomasza Jarmołowicza, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Ogólnobudowlane Tomasz Jarmołowicz, ul. Piękna 11, 16-400 Suwałki. Zamawiający pismem z dnia 10 marca 2022 r. wyznaczył termin zawarcia umowy na dzień 14 marca 2022 r. godz. 11:00. Wykonawca pismem z dnia
13 marca 2022 r. zwrócił się do Zamawiającego o przesunięcie wyznaczonego terminu na dzień 16 marca 2022 r. godz. 10:00, na co Zamawiający wyraził zgodę informując, że jest to termin ostateczny i niestawienie się Wykonawcy celem zawarcia umowy w wyznaczonym terminie traktowane będzie jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy oraz odmowa Wykonawcy podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie. Wykonawca w dniu 15 marca 2022 r. poinformował Zamawiającego, iż odstępuje od podpisania umowy, składając stosowne pismo uzasadniające swoją decyzję. W wyznaczonym terminie nie stawił się celem zawarcia umowy. Stan faktyczny jaki zaistniał
w przedmiotowej sprawie, gdzie Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowi zgodnie z przepisem art. 255 pkt 7 ustawy Pzp samoistną przesłankę do unieważnienia postępowania. W związku z powyższym Zamawiający postanowił jak na wstępie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 12928228,68 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 17042279,57 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.