eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › ¦wiadczenie opieki wytchnieniowej w ramach Programu "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2022



Og³oszenie z dnia 2022-03-16


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIEJSKI O¦RODEK POMOCY RODZINIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003449284

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Strzelców Bytomskich 16

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.7.) Numer telefonu: 32/388 67 51

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dz@mopr.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://mopr.bytom.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

pomoc spo³eczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2022

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-983660b4-a506-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00087696

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-03-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00018760/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.10 us³ugi opieki wytchnieniowej w roku 2022

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://mopr-bytom.logintrade.net/rejestracja/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mopr-bytom.logintrade.net/rejestracja/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej poprzez Platformê dostêpn± pod adresem: https://mopr-bytom.logintrade.net/rejestracja/.
2. Zamawiaj±cy zaleca Wykonawcy zamierzaj±cemu wzi±æ udzia³ w postêpowaniu posiadanie konta na Platformie. Instrukcje dotycz±ce korzystania z Platformy (rejestracji, wymagañ technicznych, zadawania pytañ do postêpowania, udzia³u w postêpowaniu, w tym sk³adania oferty) dostêpne s± na Platformie, w zak³adce INSTRUKCJE. Skuteczne przekazanie pytania przez u¿ytkownika niezalogowanego wymaga potwierdzenia informacji otrzymanej na skrzynkê mailow±.
3. Kodowanie i oznaczanie czasu przekazania danych: Czas zapisany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych (oferty, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopi dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji) jest to czas ich wp³ywu na Platformê, a nie data wykonania danej czynno¶ci przez Wykonawcê na Platformie.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy wynosi 150 MB. Wiêksze pliki zaleca siê skompresowaæ do jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nieprzekroczenia ww. wielko¶ci. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w oparciu o zapisy pkt 4 za³±cznika nr 2 do rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformacyjnych nie dopuszcza siê kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania formatu kompresji RAR nie bêdzie mo¿liwe jego z³o¿enie za pomoc± Platformy.
5. Do po³±czenia u¿ywany jest szyfrowany protokó³ HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa siê przy pomocy protoko³u SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufno¶æ transmisji danych przesy³anych przez Internet.
6. Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê poprzez pocztê elektroniczn± na adres e’mail: dz@mopr.bytom.pl, przy czym OFERTÊ nale¿y z³o¿yæ wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy. Przekazanie wszelkiej korespondencji poprzez pocztê elektroniczn± wymaga na ¿±danie ka¿dej ze stron, niezw³ocznego potwierdzenia faktu jej otrzymania.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dyrektor Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie ul. Strzelców Bytomskich 16, 41-902 Bytom;
• dane kontaktowe inspektora ochrony Pani/Pana danych osobowych: Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie ul. Strzelców Bytomskich 16, 41-902 Bytom tel.: 32/388-67-37; adres mail: IOD@mopr.bytom.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (a w przypadku dokonania wyboru z³o¿onej oferty jako najkorzystniejszej i zawarciu umowy, tak¿e w celu zwi±zanym z realizacj± zamówienia);
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z pó¼n. zm.), dalej „ustawy Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane do czasu zniszczenia dokumentacji postêpowania zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa lub umow± o dofinansowanie, lecz nie krócej ni¿ przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy Pzp);
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
˗ na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,
˗ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ,
˗ na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,
˗ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): • nie przys³uguje Pani/Panu:
˗ w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
˗ prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
˗ na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
• jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba, ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO;
• skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp;
• w postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DA.2812.4.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug opieki wytchnieniowej, skierowanej do cz³onków rodzin lub opiekunów sprawuj±cych bezpo¶redni± opiekê nad:
1) dzieæmi z orzeczeniem o niepe³nosprawno¶ci;
2) osobami posiadaj±cymi orzeczenie o znacznym stopniu niepe³nosprawno¶ci - w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Spo³ecznej „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2022 dofinansowanego ze ¶rodków Funduszu Solidarno¶ciowego.
2. ¦wiadczenie opieki wytchnieniowej ma za zadanie odci±¿enie cz³onków rodzin lub opiekunów osób niepe³nosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowi±zkach lub zapewnienie czasowego zastêpstwa. Us³uga opieki wytchnieniowej mo¿e s³u¿yæ równie¿ okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepe³nosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z ró¿nych powodów nie bêd± mogli wykonywaæ swoich obowi±zków.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik A do specyfikacji (SWZ).
4. Ogólne zasady i sposób realizacji zamówienia okre¶laj± Projektowane postanowienia umowne stanowi±ce za³±cznik nr 5 do specyfikacji (SWZ).
5. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy (art. 95 ustawy Pzp) przez ca³y okres realizacji zamówienia osoby/osób pe³ni±cej/-ych funkcjê koordynatora us³ug odpowiedzialnego/-ych za realizacjê przedmiotu zamówienia (tj. pe³ni±cego/pe³ni±cych nadzór nad ca³okszta³tem realizacji zamówienia i odpowiadaj±cego/-ych za sprawne i rzetelne prowadzenie ca³ej dokumentacji dotycz±cej ¶wiadczenia us³ug oraz koordynowanie pracy osób bezpo¶rednio wykonuj±cych us³ugi). Ww. obowi±zek nie dotyczy sytuacji, gdy powy¿sze prace bêd± wykonywaæ osobi¶cie osoby samodzielnie prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz± (w³a¶ciciel firmy/wspólnicy spó³ek osobowych) lub osoby fizyczne nie prowadz±ce dzia³alno¶ci gospodarczej, które z³o¿y³y ofertê. Powy¿sze stosuje siê odpowiednio do podwykonawców. Okre¶lenie sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶lono w Projektowanych postanowieniach umownych.
6. Zamawiaj±cy nie podzieli³ postêpowania na czê¶ci. Powody nie dokonania podzia³u postêpowania na czê¶ci:
1) zamówienie objête niniejszym postêpowaniem jest w pe³ni dostêpne dla ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw, na co wskazuje jego oszacowana warto¶æ (warto¶æ wyra¿ona w z³otych jest mniejsza ni¿ równowarto¶æ kwoty 750 000 euro), a warunki zamówienia okre¶lone zosta³y na minimalnym poziomie;
2) podzia³ niniejszego zamówienia na czê¶ci jest niecelowy ze wzglêdu na przedmiot zamówienia, który ma charakter jednolitej i spójnej ca³o¶ci. Dopuszczenie realizacji zamówienia w czê¶ciach wi±za³by siê z zagro¿eniem nieosi±gniêcia efektu koñcowego o wymaganej jako¶ci, ponadto, zabieg ten wi±za³by siê z rozbiciem odpowiedzialno¶ci wykonawczej i wprowadzeniem odmiennej jako¶ci w obrêbie tego samego typu us³ug, a co gorsza niezrealizowaniem czê¶ci zamówienia ze wzglêdu np. na ryzyko braku ofert w danej czê¶ci postêpowania. Ponadto ¶wiadczenie us³ug musi odbywaæ siê na jednakowych zasadach - Zamawiaj±cy nie mo¿e dopu¶ciæ do sytuacji, gdzie za tê sam± czynno¶æ dokonywa³by zap³aty wed³ug odmiennych stawek wynikaj±cych z tre¶ci oferty.
7. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowej czê¶ci zamówienia.
8. Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy. Wykonawca winien wskazaæ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz podaæ nazwy ewentualnych podwykonawców, je¿eli s± ju¿ znani. Powierzenie podwykonawcom wykonania czê¶ci zamówienia nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia.
10. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty wariantowej.
11. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 85312100-0 - Us³ugi opieki dziennej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wed³ug kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie koordynatora us³ug

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

aspekty spo³eczne, w tym integracja zawodowa i spo³eczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium spo³eczne - zatrudnienie osoby/osób niepe³nosprawnych na czas realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty spo³eczne

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, tj.:
1) W ZAKRESIE DO¦WIADCZENIA WYKONAWCY:
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e: w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ lub wykonuje, co najmniej jedn± us³ugê polegaj±c± na ¶wiadczeniu us³ug opieki wytchnieniowej/asystencji osobistej lub us³ug, o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy spo³ecznej (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z pó¼n. zm.) o warto¶ci us³ugi na kwotê, co najmniej 20.000,00 z³ brutto oraz przed³o¿yæ dowód/-y okre¶laj±cy/-ce czy ta us³uga zosta³a wykonana lub jest wykonywana nale¿ycie. W przypadku us³ug wykonywanych spe³nienie warunku jest mo¿liwe, gdy do dnia sk³adania ofert nast±pi³a realizacja ww. us³ugi na kwotê brutto jak wy¿ej. Oznacza to, i¿ w przypadku gdy przedmiot zamówienia obejmowa³ jeszcze inne us³ugi nale¿y podaæ warto¶æ dotycz±c± wy³±cznie us³ugi objêtej niniejszym warunkiem. Do zamówienia zrealizowanego w innej walucie ni¿ PLN, Wykonawca winien dokonaæ przeliczenia warto¶ci zgodnie ze ¶rednim kursem NBP z dnia zawarcia umowy. W przypadku braku ¶redniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy nale¿y dokonaæ przeliczenia podanej kwoty z waluty obcej na jej równowarto¶æ w PLN po ¶rednim kursie NBP ostatnio obowi±zuj±cym przed dniem zawarcia umowy z podaniem daty kursu. Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie Wykonawcy. W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia powy¿szy warunek zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców potwierdzi spe³nienie ³±cznie wszystkich elementów danego warunku (tzn. potencja³y Wykonawców nie sumuj± siê).
2) W ZAKRESIE WYKSZTA£CENIA, KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH I DO¦WIADCZENIA OSÓB SKIEROWANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e na czas realizacji ¶wiadczenia us³ugi opieki wytchnieniowej dysponuje lub bêdzie dysponowa³, co najmniej:
a) dziewiêcioma opiekunami/ opiekunkami, z których ka¿dy/-a posiada:
• kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepe³nosprawnej i/lub pielêgniarka i/lub innym, zapewniaj±cym realizacjê us³ugi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepe³nosprawnej wynikaj±cej z karty zg³oszenia do Programu, które mog± obejmowaæ nastêpuj±ce rodzaje niepe³nosprawno¶ci: dysfunkcje narz±du ruchu, wzroku, o pod³o¿u neurologicznym, narz±du mowy i s³uchu, pozosta³e dysfunkcje, w tym intelektualne, zaburzenia psychiczne LUB zamiennie
• do¶wiadczenie zawodowe, tj.: co najmniej roczne udokumentowane do¶wiadczenie w udzielaniu bezpo¶redniej pomocy/opieki osobom niepe³nosprawnym, oraz
b) jedn± osob± odpowiedzialn± za koordynowanie i nadzór nad ca³okszta³tem realizacji zamówienia - koordynator us³ug - zatrudnionego na podstawie stosunku pracy (art. 95 ustawy Pzp). UWAGA: do¶wiadczenie koordynatora us³ug bêdzie oceniane w ramach kryterium oceny ofert. W zwi±zku z warunkiem szczegó³owym dotycz±cym osób skierowanych do realizacji zamówienia Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawców wskazania w ofercie (w wykazie osób) imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o posiadanym wykszta³ceniu/ kwalifikacjach i do¶wiadczeniu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - ka¿dy z Wykonawców potwierdza warunek w zakresie, który go dotyczy. Oznacza to, i¿ spe³nienie warunku bêdzie oceniane ³±cznie dla wszystkich podmiotów (potencja³y Wykonawców sumuj± siê). W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynikaæ bêdzie, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy (za³±cznik nr 4 do specyfikacji - SWZ).
UWAGA:
1. Do¶wiadczenie wykazanej osoby, o której mowa w lit. b bêdzie równie¿ oceniane w ramach kryterium oceny ofert.
2. Opiekunowie/-ki nie mog± figurowaæ w Rejestrze Sprawców Przestêpstw na Tle Seksualnym, o których mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdzia³aniu zagro¿eniom przestêpczo¶ci± na tle seksualnym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 152).
3. Wykonawca zobowi±zany jest umo¿liwiæ osobie niepe³nosprawnej lub cz³onkom rodziny/opiekunom sprawuj±cym bezpo¶redni± opiekê nad dzieæmi z orzeczeniem o niepe³nosprawno¶ci lub nad osobami ze znacznym stopniem niepe³nosprawno¶ci lub orzeczeniem traktowanym na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepe³nosprawno¶ci samodzielny wybór osoby, która bêdzie ¶wiadczyæ us³ugê opieki wytchnieniowej. Wskazana osoba musi spe³niaæ, co najmniej wymagania minimalne okre¶lone dla osób skierowanych do realizacji zamówienia (lit. a), z zastrze¿eniem, i¿ nie mo¿e byæ to cz³onek rodziny (rodzice, dziecko, rodzeñstwo, wnuki, dziadkowie, te¶ciowie, macocha, ojczym oraz inne osoby pozostaj±ce we wspólnym gospodarstwie domowym z uczestnikiem Programu), opiekun prawny lub osoby faktycznie zamieszkuj±ce z uczestnikiem Programu.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiaj±cy nie wymaga przed³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych PODMIOTOWYCH ¦RODKÓW DOWODOWYCH, tj.:
1) w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. UWAGA: wraz z wezwaniem do z³o¿enia ww. dokumentów Zamawiaj±cy przeka¿e wzór wed³ug którego nale¿y sporz±dziæ wykazy, o których mowa powy¿ej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiaj±cy nie wymaga przed³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Oferta winna sk³adaæ siê z:
1) formularza oferty, który stanowi za³±cznik nr 1 do specyfikacji (SWZ);
2) o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa odpowiednio w cz. VI ust. 1 specyfikacji (SWZ);
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - o ile ofertê sk³ada osoba prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± lub podmiot wpisany do ww. rejestrów;
oraz - je¿eli dotyczy:
4) w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum) - o¶wiadczenia, z którego winno wynikaæ, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy (mo¿na skorzystaæ z druku okre¶lonego w za³±czniku nr 4 do specyfikacji - SWZ);
5) pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu, o którym mowa w pkt 3;
6) dokumentu potwierdzaj±cego ustanowienie pe³nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych);
7) w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawcê, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby - dokumentu, o którym mowa w cz. V ust. 5 specyfikacji (SWZ) (mo¿na skorzystaæ z druku okre¶lonego w za³±czniku nr 3 do specyfikacji - SWZ).
UWAGA:
a) Wykonawca nie jest zobowi±zany do przed³o¿enia dokumentu, o którym mowa w pkt 3, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e go uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tego dokumentu,
b) zapis, o którym mowa w pkt 5 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego,
c) zapis, o którym mowa w pkt 3 i 5 oraz w uwadze lit. a) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców (np. konsorcjum, spó³ka cywilna) o¶wiadczenie (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp), sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, w którym ka¿dy z Wykonawców potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
2. W przypadku polegania na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca za³±cza do oferty równie¿ o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
3. Ww. o¶wiadczenie/o¶wiadczenia winno/-y byæ z³o¿one - pod rygorem niewa¿no¶ci - w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Je¶li do postêpowania przystêpuj± Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, to wszelka korespondencja prowadzona bêdzie z pe³nomocnikiem (liderem) konsorcjum.
5. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym przekazuje siê wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje siê wprowadzania do umowy zmian modyfikuj±cych ogólny charakter umowy oraz wprowadzania do umowy zmian istotnych, za które uwa¿a siê zmiany okre¶lone w art. 454 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Z zastrze¿eniem postanowienia ust. 1, Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ wprowadzenia do umowy nastêpuj±cych zmian:
1) zast±pienia dotychczasowego Wykonawcy nowym Wykonawc±:
a) w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki Wykonawcy, w nastêpstwie przejêcia, po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, a tak¿e nie ma na celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy;
2) dokonania zmiany wskazanego podwykonawcy i/lub czê¶ci wykonywanego przez niego zakresu podwykonawstwa, wprowadzenie nowego podwykonawcy, zrezygnowanie z podwykonawcy b±d¼ wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ¿adnej czê¶ci zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub sam Wykonawca samodzielnie spe³nia te warunki w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia lub w stopniu wykazanym w ofercie, w przypadku, gdy Wykonawca otrzyma³ punkty w ramach przyjêtego w postêpowaniu kryterium oceny ofert, (je¿eli dotyczy). Dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z wnioskiem;
3) zmiany wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 1, w tym ceny jednostkowej zwi±zanego z urzêdow± zmian± stawki podatku od towarów i us³ug, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê (tj. podwy¿szenie wynagrodzenia o warto¶æ procentowego wzrostu stawki podatku VAT lub obni¿enie wynagrodzenia o warto¶æ procentowego obni¿enia stawki podatku VAT). Powy¿sza zmiana wynagrodzenia dotyczyæ bêdzie wy³±cznie czê¶ci wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy, który pozostanie do wykonania po dniu wej¶cia w ¿ycie zmiany stawki podatku VAT. Ciê¿ar wykazania zmian maj±cych wp³yw na zmianê kosztów wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Wykonawcy, tym samym Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za opó¼nienie w wykazaniu podstaw wp³ywu zmian przepisów na koszty zamówienia,
4) zmiany postanowieñ umowy, których konieczno¶æ wprowadzenia jest wynikiem zmian obowi±zuj±cego prawa, b±d¼ dzia³añ organów pañstwowych, samorz±dowych, s±dowych lub administracyjnych;
CI¡G DALSZY ZAKRESU ZMIAN UMOWY w SEKCJI IX - pozosta³e informacje.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-03-24 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Oferta winna byæ z³o¿ona za po¶rednictwem Platformy dostêpnej pod adresem: https://mopr-bytom.logintrade.net/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-24 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-04-22

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

CI¡G DALSZY ZMIAN UMOWY:
5) wprowadzenia do umowy zmian dotycz±cych realizacji dodatkowych us³ug przez dotychczasowego Wykonawcê, których nie uwzglêdniono w zamówieniu podstawowym, tj. w umowie w jej pierwotnym brzmieniu, o ile sta³y siê one niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci wyposa¿enia, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach pierwotnej umowy,
b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego,
c) wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50 % warto¶ci pierwotnej umowy, z wyj±tkiem nale¿ycie uzasadnionych przypadków,
- przy czym wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytu³u nie mo¿e nastêpowaæ w celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
6) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50 % warto¶ci pierwotnej umowy. Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytu³u nie mo¿e nastêpowaæ w celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
7) wprowadzenia zmian umowy, których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne oraz jest ni¿sza ni¿ 10 % warto¶ci pierwotnej umowy, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru umowy;
8) wprowadzenia zmian do umowy w uzasadnionych przypadkach, innych ni¿ wy¿ej opisanych, gdy zachodzi konieczno¶æ ich wprowadzenia z powodu okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.

Uwaga:
Termin wykonania zamówienia od dnia zawarcia umowy przez okres 9 miesiêcy, lecz nie d³u¿ej ni¿ do dnia 31.12.2022 r.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.