eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tychy › Budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym na Wartog³owcu.



Og³oszenie z dnia 2021-06-17


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00085912 z dnia 2021-06-17

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym na Wartog³owcu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasta Tychy

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Gmina Miasta Tychy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255507

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Niepodleg³o¶ci 49

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tychy

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48327763807

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umtychy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.umtychy.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym na Wartog³owcu.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a27074cb-ccf3-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00085912

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-06-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000734/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.18 Budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym na Wartog³owcu

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej. 2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz Formularz do komunikacji. 3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publiczne (ePUAP). 4. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ tego regulaminu. 5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku i Formularz do komunikacji wynosi 150 MB. 6. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), dalej RODO, zamawiaj±cy informuje, ¿e: 1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Tychy z siedzib± w Urzêdzie Miasta w Tychach, al. Niepodleg³o¶ci 49, 43-100 Tychy. 2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych,z którym mo¿na siê skontaktowaæ w sprawach zwi±zanych z ochron± danych osobowych, w nastêpuj±cy sposób:1) pod adresem poczty elektronicznej: iod@umtychy.pl;2) pisemnie na adres siedziby Administratora. 3. Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 19 wrze¶nia 2019 r. –Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z pó¼n. zm.), dalej ustawa Pzp. 5. Dane osobowe bêd± przechowywane jedynie w okresie niezbêdnym do spe³nienia celu, dla którego zosta³y zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. 6. Po spe³nieniu celu, dla którego dane zosta³y zebrane, mog± one byæ przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej. 7. Obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powo³uje siê wykonawca, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; 8. W odniesieniu do udostêpnionych danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22RODO; 9. Osoba udostêpniaj±ca dane posiada:a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych jej dotycz±cych;b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);c. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);d.prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych jej dotycz±cych narusza przepisy RODO. 10. Osobie udostêpniaj±cej dane nie przys³uguje: a. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20RODO; c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu,wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 11. Wykonawca, Podwykonawca, Podmiot, udostêpniaj±cy zasoby sk³ada o¶wiadczenie w zakresie wype³nienia obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14RODO (za³±cznik nr 1 do SWZ, za³±cznik nr 2a do SWZ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.26.2021.JM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym na Wartog³owcu w Tychach. Zamówienie obejmuje wykonanie modu³ów kolumbaryjnych wraz z zagospodarowaniem terenu, elementami ma³ej architektury, nasadzeniami, poszerzeniem alejki cmentarnej. Ostateczna kolorystyka kamienia zostanie wybrana przez Zamawiaj±cego po okazaniu przez Wykonawcê próbek materia³u na etapie realizacji. Po stronie Wykonawcy bêdzie przygotowanie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezj± powykonawcz±. Wszystkie roboty zanikowe i ulegaj±ce zakryciu bêd± odbierane przez Zamawiaj±cego, o czym Wykonawca bêdzie zobowi±zany powiadomiæ z dwudniowym wyprzedzeniem. Dla wszystkich zabudowywanych materia³ów Wykonawca przedstawi dokument dopuszczaj±cy do stosowania w budownictwie.

Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 4 do SWZ.

PRAWO OPCJI
W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 441 ustawy PZP, przewiduje opcjê w postaci postanowieñ umownych, które ³±cznie spe³niaj± nastêpuj±ce warunki:
1) okre¶laj± rodzaj i maksymaln± warto¶æ opcji;
2) okre¶laj± okoliczno¶ci skorzystania z opcji;
3) nie modyfikuj± ogólnego charakteru umowy.
Zastosowanie prawa opcji w niniejszym postêpowaniu odbywaæ siê bêdzie przy nastêpuj±cych warunkach:

ad. 1) okre¶lenie rodzaju i maksymalnej warto¶æ opcji
1. Minimalny zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie 8 modu³ów kolumbaryjnych wraz z zagospodarowaniem terenu, elementami ma³ej architektury, nasadzeniami, poszerzeniem alejki cmentarnej zgodnie za³±cznikiem mapowym.
2. W zakresie objêtym prawem opcji jest wykonanie dodatkowo 4 modu³ów kolumbaryjnych wraz z zagospodarowaniem terenu, elementami ma³ej architektury i nasadzeniami zgodnie z za³±cznikiem mapowym.
3. Warunkiem skorzystania przez zamawiaj±cego z prawa opcji bêdzie posiadanie ¶rodków finansowych na zamówienie objête prawem opcji.

ad. 2) okre¶lenie okoliczno¶ci skorzystania z opcji
1. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy, ani te¿ zawarcia dodatkowej umowy na nowych warunkach, ale jest realizacj± umowy zawartej w zakresie ustalonym przez ni± warunków poprzez z³o¿enie przez zamawiaj±cego pisemnego o¶wiadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w okre¶lonym przez niego zakresie. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne ¶rodki odwo³awcze.
2. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do z³o¿enia w terminie do dnia 15.10.2021 r. na wykonanie przedmiotu zamówienia o¶wiadczenia odno¶nie do skorzystania z prawa powy¿szej opcji. Po up³ywie tego terminu zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ skorzystaæ z prawa opcji.
3. Wykonawcy nie przys³uguje prawo domagania siê realizacji zamówienia w zakresie poszerzonym, je¶li zamawiaj±cy nie skorzysta ze swego uprawnienia do opcji w toku realizacji umowy.
4. Wykonawca zobowi±zany jest do wskazania ceny za realizacjê ca³ego zakresu objêtego opcj± na formularzu oferty. Cena oferty za zamówienie opcjonalne winna byæ obliczona przy wykorzystaniu cen jednostkowych z zamówienia podstawowego (gwarantowanego).
5. Cena oferty jest cen± za ca³y zakres zamówienia - ³±cznie z opcj±.
6. Maksymalny termin wykonania robót budowlanych zakresu objêtego prawem opcji wynosi nie pó¼niej ni¿ do dnia 15.12.2021 r.

ad. 3) powy¿sze zapisy nie modyfikuj± ogólnego charakteru umowy.

Zamawiaj±cy potwierdza, i¿ ma, wynikaj±cy z umowy o zamówienie publiczne, obowi±zek spe³nienia ¶wiadczenia co do minimalnego zakresu okre¶lonego w umowie z wykonawc± i uprawnienie rozszerzenia zamówienia w zakresie objêtym opcj±.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45112714-3 - Roboty w zakresie kszta³towania cmentarzy

45215400-1 - Roboty na cmentarzach

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

PRAWO OPCJI
W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 441 ustawy PZP, przewiduje opcjê w postaci postanowieñ umownych, które ³±cznie spe³niaj± nastêpuj±ce warunki:
1) okre¶laj± rodzaj i maksymaln± warto¶æ opcji;
2) okre¶laj± okoliczno¶ci skorzystania z opcji;
3) nie modyfikuj± ogólnego charakteru umowy.
Zastosowanie prawa opcji w niniejszym postêpowaniu odbywaæ siê bêdzie przy nastêpuj±cych warunkach:
ad. 1) okre¶lenie rodzaju i maksymalnej warto¶æ opcji
1. Minimalny zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie 8 modu³ów kolumbaryjnych wraz z zagospodarowaniem terenu, elementami ma³ej architektury, nasadzeniami, poszerzeniem alejki cmentarnej zgodnie za³±cznikiem mapowym.
2. W zakresie objêtym prawem opcji jest wykonanie dodatkowo 4 modu³ów kolumbaryjnych wraz z zagospodarowaniem terenu, elementami ma³ej architektury i nasadzeniami zgodnie z za³±cznikiem mapowym.
3. Warunkiem skorzystania przez zamawiaj±cego z prawa opcji bêdzie posiadanie ¶rodków finansowych na zamówienie objête prawem opcji.
ad. 2) okre¶lenie okoliczno¶ci skorzystania z opcji
1. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy, ani te¿ zawarcia dodatkowej umowy na nowych warunkach, ale jest realizacj± umowy zawartej w zakresie ustalonym przez ni± warunków poprzez z³o¿enie przez zamawiaj±cego pisemnego o¶wiadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w okre¶lonym przez niego zakresie. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne ¶rodki odwo³awcze.
2. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do z³o¿enia w terminie do dnia 15.10.2021 r. na wykonanie przedmiotu zamówienia o¶wiadczenia odno¶nie do skorzystania z prawa powy¿szej opcji. Po up³ywie tego terminu zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ skorzystaæ z prawa opcji.
3. Wykonawcy nie przys³uguje prawo domagania siê realizacji zamówienia w zakresie poszerzonym, je¶li zamawiaj±cy nie skorzysta ze swego uprawnienia do opcji w toku realizacji umowy.
4. Wykonawca zobowi±zany jest do wskazania ceny za realizacjê ca³ego zakresu objêtego opcj± na formularzu oferty. Cena oferty za zamówienie opcjonalne winna byæ obliczona przy wykorzystaniu cen jednostkowych z zamówienia podstawowego (gwarantowanego).
5. Cena oferty jest cen± za ca³y zakres zamówienia - ³±cznie z opcj±.
6. Maksymalny termin wykonania robót budowlanych zakresu objêtego prawem opcji wynosi nie pó¼niej ni¿ do dnia 15.12.2021 r.
ad. 3) powy¿sze zapisy nie modyfikuj± ogólnego charakteru umowy.
Zamawiaj±cy potwierdza, i¿ ma, wynikaj±cy z umowy o zamówienie publiczne, obowi±zek spe³nienia ¶wiadczenia co do minimalnego zakresu okre¶lonego w umowie z wykonawc± i uprawnienie rozszerzenia zamówienia w zakresie objêtym opcj±.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – NIE DOTYCZY;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – NIE DOTYCZY;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – NIE DOTYCZY;
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
– ZAMAWIAJ¡CY UZNA NINIEJSZY WARUNEK ZA SPE£NIONY, JE¯ELI WYKONAWCA PRZEDSTAWI:
a) wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

Wymagane jest wykonanie minimum jednej roboty ogólnobudowlanej (bêd±cej przedmiotem jednej umowy) o warto¶ci minimum 100 000,00 z³ brutto polegaj±cej na obróbce kamienia np. rze¼by, p³yty elewacyjne, posadzki, nagrobki, itp.
Do wykazu nale¿y do³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy robota ta zosta³a wykonana nale¿ycie.

UWAGA:
Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporz±dzenia, je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w punkcie 6.2 4) a) SWZ, dotyczy robót, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.

b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia:
- osoby z uprawnieniami budowlanymi do kierowania w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ.

Do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczêcia postêpowania.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
– ZAMAWIAJ¡CY UZNA NINIEJSZY WARUNEK ZA SPE£NIONY, JE¯ELI WYKONAWCA PRZEDSTAWI:
a) wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

Wymagane jest wykonanie minimum jednej roboty ogólnobudowlanej (bêd±cej przedmiotem jednej umowy) o warto¶ci minimum 100 000,00 z³ brutto polegaj±cej na obróbce kamienia np. rze¼by, p³yty elewacyjne, posadzki, nagrobki, itp.
Do wykazu nale¿y do³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy robota ta zosta³a wykonana nale¿ycie.

UWAGA:
Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporz±dzenia, je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w punkcie 6.2 4) a) SWZ, dotyczy robót, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.

b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia:
- osoby z uprawnieniami budowlanymi do kierowania w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Do oferty nale¿y do³±czyæ:
1. Formularz oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ),
2. O¶wiadczenia (za³±cznik nr 2/2a do SWZ),
3. Dowód wp³aty wadium,
4. Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy,
• W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
• Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
5. JE¦LI DOTYCZY – O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (za³±cznik nr 2b do SWZ),
6. JE¦LI DOTYCZY - Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1 Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 10 000,00 PLN (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100 PLN),
2 Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 PZP oraz art. 98 ust. 2 PZP.
3 Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu zamawiaj±cy uzna wadium, które znajdzie siê na rachunku zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
4 Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
przelewem z konta na konto na rachunek bankowy zamawiaj±cego:
Rachunek: 12 1240 2975 1111 0010 6077 6489
Bank Polska Kasa Opieki Spó³ka Akcyjna
Kod Swift (wymagany przy przelewach miêdzynarodowych): PKOP PL PW
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz.310, 836 i 1572).
5 Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6 W przypadku wniesienia wadium w formach okre¶lonych w punkcie 11.4 ppkt 2) do 4) SWZ:
- dokument winien byæ wystawiony na Gminê Miasta Tychy, Al. Niepodleg³o¶ci 49, 43-100 Tychy,
- dokument winien wskazywaæ wszystkich cz³onków konsorcjum, w sytuacji wspólnego sk³adania oferty przez wykonawców,
- wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 PZP, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w punkcie 6.4.3. i 6.4.4. SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
6. W niniejszym postêpowaniu zamawiaj±cy nie okre¶la szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spe³niania przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce zmiany:
1. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 436 pkt. 4 lit b) ustawy Prawo zamówieñ publicznych przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i us³ug (VAT) oraz podatku akcyzowego,
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne
d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.
Zmiany, o których mowa w pkt 1 lit. a) - d) wynikaæ musz± z regulacji prawnych, wprowadzonych w ¿ycie po dacie podpisania umowy.
2. W przypadku zmiany Kierownika Budowy trakcie realizacji zadania wymaga siê, aby kolejna osoba wskazana przez Wykonawcê posiada³a kwalifikacje nie gorsze ni¿ osoba poprzednio wskazana w ofercie, a zmiana osoby Kierownika Budowy nie wp³ynê³aby na ocenê oferty Wykonawcy.
3. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w umowie jedynie w nastêpuj±cych przypadkach:
a) w razie wyst±pienia si³y wy¿szej, czyli losowego zdarzenia zewnêtrznego, którego skutków nie da siê przewidzieæ (np. intensywne opady atmosferyczne deszczu, ¶niegu, gradu, huragan), wyst±pienia w terminie realizacji umowy niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych lub znacznie utrudniaj±cych realizacjê robót zgodnie z procesem technologicznym (np. nieodpowiednia wilgotno¶æ powietrza, nieodpowiednia temperatura pod³o¿a wzglêdem punktu rosy, temperatura uniemo¿liwiaj±ca krzepniêcie betonu, pow³ok syntetycznych, prowadzenia robót ziemnych), a tak¿e w razie konieczno¶ci podjêcia dzia³añ zmierzaj±cych do ograniczenia skutków wyst±pienia si³y wy¿szej,
b) nadzwyczajnych zdarzeñ gospodarczych niezale¿nych od stron, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy np. spowodowany stanem wyj±tkowym, embargiem, epidemi±, stanem klêski ¿ywio³owej nieprzewidziany brak dostêpu do materia³ów czy urz±dzeñ niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy,
c) w razie zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na termin wykonania przedmiotu umowy,
d) decyzji s³u¿b konserwatorskich lub nadzoru budowlanego maj±cych wp³yw na przesuniêcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy, konieczno¶æ wykonania prac archeologicznych (badañ archeologicznych),
e) opó¼nieniem w uzyskaniu od stosownych instytucji i organów niezbêdnych uzgodnieñ, pozwoleñ, decyzji itp., w terminach instrukcyjnych b±d¼ obligatoryjnych wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów prawa, jak równie¿ w terminach adekwatnych na ich uzyskanie, kiedy terminy te nie wynikaj± z przepisów prawa,
f) w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci niezawinionych i niezale¿nych od Wykonawcy a skutkuj±cych wyd³u¿on± procedur± uzyskiwania zgód, dopuszczeñ i za¶wiadczeñ umo¿liwiaj±cych przekazanie obiektu do u¿ytkowania.
g) w razie zlecenia dodatkowych prac na podstawie art. 455 PZP albo innych prac niezbêdnych do prawid³owego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie sta³o siê konieczne na skutek sytuacji niemo¿liwej wcze¶niej do przewidzenia,
h) je¿eli dokumentacja projektowa w oparciu o któr± realizowany jest przedmiot umowy zawiera b³êdy, braki lub wady.
cd - sekcja IX

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-07-05 10:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia,zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ naminiPortalu. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty przez wykonawcê jest dostêpna dla wykonawcówna miniPortalu , w szczegó³ach danego postêpowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-05 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-08-03

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zamówienie musi zostaæ zrealizowane w terminie: do dnia 15.11.2021 r., b±d¼ do dnia 15.12.2021 r. z uwzglêdnieniem prawa opcji

cd. sekcja VII Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia: 3.1. Warunkiem wprowadzenia do zawartej umowy zmian, o których mowa w pkt 3 bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i w³a¶ciwie umotywowanej, zaakceptowanej przez ka¿d± ze stron umowy.
3.2 W przypadkach wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w pkt 3, strony ustalaj± nowe terminy wykonania przedmiotu umowy z zastrze¿eniem, ¿e okres przesuniêcia terminu wykonania równy bêdzie co najmniej okresowi przerwy w wykonywaniu przedmiotu umowy, a w przypadku, o których mowa pkt 3 lit. g) okresowi wykonywania robót.
3.3 Wszelkie zmiany niniejszej umowy powinny byæ dokonane w formie pisemnej (aneksu podpisanego przez obie strony) pod rygorem niewa¿no¶ci.
2021-06-17 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.