eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wyryki-Połód" Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wyryki w 2025 roku."



Ogłoszenie z dnia 2025-02-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„ Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wyryki w 2025 roku.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WYRYKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197842

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wyryki Połód 154

1.5.2.) Miejscowość: Wyryki-Połód

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-205

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski

1.5.7.) Numer telefonu: 825913001

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wyryki.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wyryki.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wyryki w 2025 roku.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-43bff143-fe3d-4262-bdf7-63237088591f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00085400

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00068549/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wyryki w 2025 roku.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-43bff143-fe3d-4262-bdf7-63237088591f

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-43bff143-fe3d-4262-bdf7-63237088591f

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 10.14. Minimalne wymagania
techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji
połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
1. W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC – parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD, zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych:
 MS Windows 7lub nowszy, OSX/MAC OS 10.10, Ubuntu 14.04.
 Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge
14.0 i nowsze albo,
b) Tablet/telefon z parametrami minimum: 4 rdzenie procesora, 2 GB RAM, Android 6.0 Marshmallow iOS 10.3. Przeglądarka
Chrome 61 lub nowsza.
2. Dla korzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji
danych SSL, obsługi Java Script oraz cookies.
3. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
a) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są co do sekundy

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wyryki w 2025 r.” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.
1605), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 74 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza
integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego
danych osobowych narusza przepisy RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji
mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których
mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.01.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 833340,00 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 333340,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wyryki w 2025 roku.”

4.2.6.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-03-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
16.2. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
PC = ------- x 60 pkt
Cb
gdzie,
PC - punktów za kryterium cena,
Cn – najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.

W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Punkty za kryterium „Termin płatności faktur” zostaną przyznane w skali:
Termin płatności faktur Liczba punktów
14 dni T = 0 pkt
21 dni T= 20 pkt
30 dni T = 40 pkt
Jeżeli Wykonawca zaoferuje termin płatności faktur krótszy niż 14 dni lub nie wskaże go wcale – oferta zostanie odrzucona, jako niezgodna z SWZ. Jeżeli Wykonawca zaoferuje termin płatności faktur równy 30 dni – oferta taka otrzyma 40 pkt.
Termin płatności faktury należy wskazać w pełnych dniach: 14, 21 lub 30 dni.

Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru:

Przyznana ilość punktów = PC + T
gdzie:
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”,
T - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Termin płatności faktur”

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

5.1. O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli:
 Wykonawca potwierdzi, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 80 000,00 zł.
5.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej wynikającej z odrębnych przepisów. Zamawiający stawia warunki w
tym zakresie. Wykonawca winien wykazać, że:
 posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 13 września
1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399);
 posiada aktualne zezwolenia właściwego organu na zbieranie i transport odpadów komunalnych lub wpis do rejestru, o
którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.);
 posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami
(BDO) zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.) w zakresie
przedmiotu objętego zamówieniem.
5.1.3. posiadają niezbędną zdolność techniczną lub zawodową umożliwiającą realizację zamówienia na odpowiednim
poziomie jakości,
Oceniając zdolność techniczna lub zawodową Wykonawcy Zamawiający określa warunki dotyczące niezbędnego
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, zdolności technicznej wykonawcy lub osób skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:
a) Wykonawca powinien wykazać, że wykonywał, w przypadku świadczeń okresowych lub świadczeń ciągłych również
wykonuje, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych, o wartości nie
mniejszej niż 250 000,00 zł w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie).
b) Wykonawca będzie dysponował bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Wyryki lub w odległości
nie większej niż 50 km od granic gminy Wyryki. Baza powinna być usytuowana na terenie, którego Wykonawca posiada tytuł
prawny. Baza magazynowo-transportowa winna spełniać wymagania, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra
Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11
stycznia 2013 roku (Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ze zm.)
c) W zakresie zdolności technicznej za spełnienie warunku Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę
odpowiednimi narzędziami wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych w celu realizacji zamówienia tj.
dysponowanie co najmniej:
 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych spełniającym normę emisji spalin EURO 5
oraz posiadającym aktualne badanie techniczne,
 1 pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych spełniającym normę emisji
spalin EURO 5 oraz posiadającym aktualne badanie techniczne,
 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej posiadającym aktualne badanie techniczne.
Każdy z pojazdów, o których mowa wyżej musi być wyposażony w system monitoringu bazujący na systemie
pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju, umożliwiający weryfikację tych danych. Każdy z w/w środków transportu, musi być trwale i
czytelnie oznakowany w widocznym miejscu nazwa firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu
odbierającego odpady w ramach umowy.
Zamawiający żąda, aby usługi były zgodne z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub wymaganiami
związanymi z realizacja zamówienia
5.1.4. Udostępnianie zasobów - zobowiązanie innego podmiotu:
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostepniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z innymi stosunków prawnych.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów
udostepniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, składa, wraz z ofertą,
załącznik nr 8 do SWZ – zobowiązanie podmiotu udostepniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 3, potwierdzi, że stosunek łączący wykonawcę z
podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostepnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostepniającego te zasoby
przy wykonaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, realizuje usługi, których
wykazuje zdolności dotyczą.
5) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.
112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały
przewidziane względem wykonawcy.
6) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego
sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostepniającego zasoby nie potwierdzą spełniania przez
wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający
zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegała on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji 1)
podmiotów udostępniających zasoby.
5.1.1. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że
wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy
Pzp).
5.1.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na
zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są
wymagane.
5.1.3. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 7 SW

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.1.
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień
składania ofert:
a) nie podlega wykluczeniu,
b) spełnia warunki udziału w postępowaniu,
7.1.1. Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 3 i 4 do SWZ,
7.1.2. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt. 7.1. SWZ lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że
oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki
unieważnienia postępowania.
7.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu usług (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ)Wykonawca powinien wskazać, że wykonywał, a w przypadku
świadczeń okresowych lub świadczeń ciągłych również wykonuje, co najmniej jedna usługę polegająca na odbiorze i
zagospodarowaniu odpadów komunalnych, o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) potwierdzający spełnianie warunków o
których mowa w Rozdziale 5 pkt 5.1.4. ppkt a) SWZ.
b) wykazu narzędzi, (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń
dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami
potwierdzający spełnianie warunków, o których mowa w Rozdziale 5 pkt. 5.1.4. ppkt b) SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.3.2. W celu potwierdzenia
braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia:
Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 594 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej , zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawcy
wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia Oświadczenie to składa każdy Wykonawca (uczestnik konsorcjum).
7.3.3. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.800,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy osiemset złotych 00/100)
11.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy
Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Parczewie O/Wyryki
nr rachunku: 97 8042 0006 2001 0680 0101 0003
z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.01.2025.MK ”
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
11.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku
bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
11.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał
gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
11.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub
poręczenie musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie Zamawiającego, sporządzone
zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) Nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela
oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w
sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
11.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
z ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
11.7. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
9.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.1. SWZ składa z oferta każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 5 pkt 5.1.5. SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 8 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.2. SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.2. SWZ składa odpowiednio Wykonawca/wykonawcy, którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
9.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umownych w przypadkach:
1) Wystąpienia okoliczności, niezależnych od stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a
wpływają one na jej realizację,
2) Zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływające na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów,
3) Wprowadzenia zmian w stosunku do Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia w zakresie wykonania prac nie
wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji możliwości usprawnienia realizacji przedmiotu umowy,
4) Zmiany częstotliwości wywozu odpadów komunalnych, za zgodą Wykonawcy, bez zmiany wynagrodzenia,
5) Zmiany wynagrodzenia brutto, w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dotyczących podatku od towarów i usług,
6) W zakresie wykazanego sprzętu, wyposażenia pojazdów na sprzęt o parametrach równoważnych nie gorszych niż
określone w SWZ,
7) Zmiany kodów (klasyfikacji odpadów), pod którymi będą przyjmowane odpady przy czym zmiany te nie mogą powodować
podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy, pod warunkiem:
a) złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku do Zamawiającego o dokonanie takiej zmiany i zakresu zmian w
klasyfikacji odpadów, ze wskazaniem uzasadnienia zmiany,
b) przedłożenia aktualnego zezwolenia w zakresie zbierania i transportu odpadów na dzień, w którym zostanie
wprowadzona zmiana. Zezwolenie musi obejmować wszystkie kody odpadów, pod którymi będą przyjmowane odpady,
c) pisemnej akceptacji Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy potrzeba zmiany Umowy w powyższym
zakresie wynika ze zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej luz z
postanowień aktów prawa miejscowego, strony zmieniają umowę zgodnie z tymi przepisami,
8) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy w przypadku, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie
Zamawiającego, przy czym zmiany te powodują zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy,9) zmiany terminów, w szczególności terminów określonych w harmonogramie, spowodowanych w szczególności przez:
a) sytuację nieprzewidzianą i niezawinioną przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo
zachowania należytej staranności,
b) potrzebę zmian w zakresie sposobu wykonania umowy zaproponowaną przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te
zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
c) okoliczności zewnętrzne siły wyższej, tj. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego
nie można było przewidzieć z pewnością, oraz którym nie można było zapobiec, w szczególności zagrażającego
bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
d) wstrzymania wykonania umowy lub przerw w realizacji umowy, powstałych z przyczyn leżących po stronie
Zamawiającego,
e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działanie nie są konsekwencją winy
którejkolwiek ze stron,

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-18 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-43bff143-fe3d-4262-bdf7-63237088591f-a65e-f8ae14ecdfd5

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-18 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-19

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.