Ogłoszenie z dnia 2025-02-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00619266/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Leśna Podlaska w 2025 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LEŚNA PODLASKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237598
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bialska 30
1.5.2.) Miejscowość: Leśna Podlaska
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-542
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 833450720
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lesnapodlaska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: lesnapodlaska.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-382ba071-df46-4f45-b47d-2011222f113e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Leśna Podlaska w 2025 r.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-382ba071-df46-4f45-b47d-2011222f113e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00084587
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00021727/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Leśna Podlaska w 2025 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 903743,34 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Leśna Podlaska.
4.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie (zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami) odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów przygotowania i recyklingu odpadów komunalnych oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399), oraz aktualnie obowiązującymi aktami wykonawczymi do powyższej ustawy, zapisami „Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022”, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego, Nr XXIV/349/2016 z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami dla województwa Lubelskiego 2022” oraz obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Leśna Podlaska, a w szczególności:
1) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z każdego miejsca z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Leśna Podlaska;
2) odbiór, transport i zagospodarowanie wskazanych przez Zamawiającego odpadów komunalnych dostarczanych przez mieszkańców gminy Leśna Podlaska do Punktu Selektywnej Zbiorki Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK) w dniu jego otwarcia.
3) zaopatrywanie nieruchomości w worki do odbioru odpadów;
4) odbiór i zagospodarowanie odpadów z dzikich wysypisk odpadów (w przypadku zaistnienia potrzeby);
4.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych
4.3.1. Rodzaje odpadów odbieranych z nieruchomości zamieszkałych:
a) papieru i tektury,
b) metali i tworzyw sztucznych, w tym opakowania wielomateriałowe,
c) szkła,
d) bioodpadów (odpady kuchenne),
e) odpadów zielonych (stanowiących części roślin pochodzących z pielęgnacji terenów zielonych i ogrodów),
f) popiołu z palenisk domowych,
g) odpadów pozostałych po segregacji.
4.3.2. Rodzaje odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) inne odpady komunalne selektywnie zbierane:
a) chemikalia (farby, lakiery, impregnaty, rozpuszczalniki itp.) oraz opakowania po nich
b) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
d) zużyte opony od samochodów osobowych (4 sztuki),
e) tekstylia i odzież,
f) odpady budowlane i rozbiórkowe.
4.3.3. Na terenie zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej obowiązywać będzie system mieszany workowo – pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych.
4.3.3.1. Częstotliwość odbioru odpadów na obszarach o zabudowie jednorodzinnej:
a) bioodpady (odpady kuchenne) –w miesiącach od maja do września co dwa tygodnie, w pozostałym okresie raz w miesiącu;
b) odpady zielone (stanowiące części roślin pochodzących z pielęgnacji terenów zielonych i ogrodów) – co dwa tygodnie w okresie kwiecień- październik, 1 raz w listopadzie
c) papier i tektura – raz na kwartał,
d) tworzywa sztuczne i wielomateriałowe i metal– raz w miesiącu,
e) szkło - raz na kwartał,
f) popiół – w miesiącach od października do maja raz miesiącu i w miesiącu sierpniu,
g) odpady pozostałe po segregacji – w miesiącach od maja do września co dwa tygodnie, w pozostałym okresie raz w miesiącu.
4.3.4. Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy.
4.3.4.1. Częstotliwość odbioru odpadów na obszarze o zabudowie wielorodzinnej:
a) bioodpady (odpady kuchenne) –co tydzień,
b) papier i tektura – raz na kwartał,
c) tworzywa sztuczne i wielomateriałowe i metal– raz w miesiącu,
d) szkło - raz na kwartał,
e) popiół – w miesiącach od października do maja raz miesiącu i w miesiącu sierpniu
f) odpady pozostałe po segregacji – co tydzień.
4.3.5. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Leśnej Podlaskiej (PSZOK) będą przyjmowane nieodpłatnie następujące grupy odpadów, dostarczonych do punktu własnym kosztem i staraniem właścicieli nieruchomości:
a) chemikalia (farby, lakiery, impregnaty, rozpuszczalniki itp.) oraz opakowania po nich,
b) meble i odpady wielkogabarytowe (bez względu na ilość materiałów, z których są zbudowane),
c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
d) zużyte opony z samochodów osobowych,
e) odpady budowlane i rozbiórkowe (z remontów i rozbiórek nie wymagających pozwoleń na budowę i rozbiórkę, z wyjątkiem materiałów zawierających azbest),
f) pozostałe nie wymienione (żarówki itp.)
g) tekstylia.
Wszystkie powyższe rodzaje odpadów przyjmowane są w ilościach faktycznie powstałych w gospodarstwach domowych, nie wskazujących na ich przemysłowy, usługowy oraz produkcyjny charakter.
PSZOK będzie funkcjonował w okresie obowiązywania umowy w terminach uzgodnionych z wykonawcą. Wykonawca dbać będzie o czystość i porządek na terenie PSZOK w Leśnej Podlaskiej oraz na terenie bezpośrednio przyległym, a zebrane odpady winne być na bieżąco przekazywane do Regionalnej Instalacji Przetworzenia Odpadów Komunalnych w Białej Podlaskiej, uprawnionemu przedsiębiorcy do recyklingu lub zagospodarowane we własnym zakresie.
4.3.6. Przeterminowane i zbędne leki gromadzone będą w specjalnych pojemnikach w Aptece w Leśnej Podlaskiej, po czym odbierane będą przez Wykonawcę w terminach uzgodnionych z właścicielem Apteki.
4.4. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego
4.4.1. Urządzenia do gromadzeni odpadów to pojemniki o pojemności od 60 l do 1100 l lub worki foliowe o pojemności 60-240 l odpowiednio dla:
a) papieru - kolor niebieski z napisem "Papier";
b) metali i tworzyw sztucznych oraz odpadów wielomateriałowych - kolor żółty z napisem "Metale i tworzywa sztuczne";
c) szkła - kolor zielony z napisem "Szkło";
d) bioodpadów (odpadów kuchennych) i odpadów zielonych – kolor brązowy,
e) popiół – kolor szary,
f) odpadów pozostałe po segregacji - kolor czarny;
4.4.2. Charakterystyka worków z folii HDPE do zbiórki odpadów dostarczanych przez Wykonawcę :
1) 120 l w kolorze niebieskim na papier– (grubość folii - 0,02 mm),
2) 120 l w kolorze zielonym na szkło – (grubość folii - 0,06 mm),
3) 120 l w kolorze żółtym na tworzywa sztuczne - (grubość folii - 0,02 mm)
4) 120 l w kolorze szarym na popiół – (grubość folii - 0,06 mm),
5) 120 l w kolorze brązowym na odpady zielone – (grubość folii - 0,06 mm).
Worki powinny być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone oraz muszą posiadać adres i dane kontaktowe Wykonawcy.
4.4.3. Sprzęt do odbioru odpadów
4.4.3.1. Wykonawca winien dysponować sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów przez cały okres obowiązywania umowy tj. co najmniej:
a) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych przystosowanych do odbioru pojemników 60 - 1100 l;
b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przystosowanych do odbioru pojemników 60 - 1100 l;
c) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej (z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów KP-5 , KP-7 z odpadami).
Pojazdy powinny: być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i nr telefonu podmiotu odbierającego odpady.
4.4.3.2. Pojazdy winny spełniać wymagania zgodne z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122).
4.5. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie
4.5.1. Powierzchnia gminy – 97,69 km2
4.5.2. Liczba nieruchomości objętych zamówieniem wynosi 1150, w tym 8 budynków zabudowy wielorodzinnej i wielolokalowej.
Liczba nieruchomości może ulec zmianie w okresie realizacji umowy co nie wpływa na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.
4.5.3. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do odbioru, transportu i zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy wynosi łącznie ok. 753,51 Mg
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 938346,55 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 938346,55 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 938346,55 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "Komunalnik" Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 030009360
7.3.3) Ulica: Al Jana Pawła II 33
7.3.4) Miejscowość: Biała Podlaska
7.3.5) Kod pocztowy: 21-500
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE "KOMUNALNIK" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE "KOMUNALNIK" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 938346,55 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- REMONT BUDYNKU HALI SPORTOWEJ NR 2 ZLOKALIZOWANEGO NA TERENIE KOMPLEKSU WOJSKOWEGO PRZY UL. KOSZALIŃSKIEJ 76 W KOŁOBRZEGU (DZSW).
- ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z JEDNOSTEK POLICJI WOJ. PODLASKIEGO
- Odbiór odpadów gastronomicznych
- ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW NR SPRAWY: TECH/174/MD/2025
- Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych
- "Odbiór, transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 10 z Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. w Promniku, gm. Strawczyn"
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.