eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OpoleD/68/2023 - Zakup i dostawa drukarek do etykiet na wyposażenie pracowni ekotoksykologii oraz bezpieczeństwa żywności Międzynarodowego Centrum Badawczo - Rozwojowego Uniwersytetu Opolskiego - 2 sztuki



Ogłoszenie z dnia 2024-01-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
D/68/2023 - Zakup i dostawa drukarek do etykiet na wyposażenie pracowni ekotoksykologii oraz bezpieczeństwa żywności Międzynarodowego Centrum Badawczo – Rozwojowego Uniwersytetu Opolskiego – 2 sztuki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET OPOLSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001382

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Mikołaja Kopernika 11

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-040

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uni.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamowienia.uni.opole.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/824711

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

D/68/2023 - Zakup i dostawa drukarek do etykiet na wyposażenie pracowni ekotoksykologii oraz bezpieczeństwa żywności Międzynarodowego Centrum Badawczo – Rozwojowego Uniwersytetu Opolskiego – 2 sztuki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51af4a90-5dda-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00081833

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051074/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.31 [46] Urządzenia drukująco-kopiujące (kserokopiarki, drukarki, skanery i urządzenia wielofunkcyjne) - AKTUALIZACJA maj

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00420734

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: D/68/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania jest: Zakup i dostawa drukarek do etykiet na wyposażenie pracowni ekotoksykologii oraz bezpieczeństwa żywności Międzynarodowego Centrum Badawczo – Rozwojowego Uniwersytetu Opolskiego – 2 sztuki

2. Opis przedmiotu zamówienia ujęto w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 1.1.

3. W ramach wykonania przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia, w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie, przedmiot zamówienia do wskazanego przez Zamawiającego miejsca; w terminie określonym w pkt. 4.

4. Termin wykonania przedmiotu zamówienia wynosi 21 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.

5. Termin realizacji przedmiotu zamówienia wskazany w pkt. 4 jest terminem maksymalnym na realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ofercie może uwzględnić krótszy termin realizacji przedmiotu zamówienia, jednak nie krótszy niż siedem [ 7 ] dni kalendarzowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30232000-4 - Sprzęt peryferyjny

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu złożono dwie oferty, które przewyższają kwotę, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Kwotę jaką zamawiający przeznaczył wynosiła 6 500 zł brutto, zaś oferty wykonawców opiewały na kwoty 13 222,50 zł brutto oraz 8853,54 zł brutto.
Jednocześnie zamawiający podjął decyzję o nie zwiększeniu ww. kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

W sprawie ziściły się wszystkie przesłanki wymienione w art. 255 pkt 3 ustawy, tj. cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i jednocześnie nie nastąpiło zwiększenie tych środków.

Ustawodawca wyraźnie dopuścił możliwość zwiększenia kwoty pokrycia finansowego w związku z wyborem oferty. Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni.

W konsekwencji powyższego zamawiający zmuszony był do unieważnienia postępowania, co też niniejszym uczynił.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.