eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi W³oc³awek"Rozbudowa drogi powiatowej nr 2921C ¦mi³owice-Wilkowiczki od km 0+040 do km 3+020"



Og³oszenie z dnia 2023-02-03


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 2921C ¦mi³owice-Wilkowiczki od km 0+040 do km 3+020”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIAT W£OC£AWSKI

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Wydzia³ Zamówieñ Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866778

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Cyganka 28

1.5.2.) Miejscowo¶æ: W³oc³awek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski

1.5.7.) Numer telefonu: (54) 230 46 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@powiat.wloclawski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.wloclawski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Rozbudowa drogi powiatowej nr 2921C ¦mi³owice-Wilkowiczki od km 0+040 do km 3+020”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-32572622-a3ba-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00080720

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00032183/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 „Przebudowa drogi powiatowej nr 2921C ¦mi³owice – Wilkowiczki od km 0+040 do km 3+020”

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-32572622-a3ba-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej (https://login.poczta.home.pl/).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), zwanego dalej ”rozporz±dzeniem PRM”.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia PRM, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz.U z 2017 r., poz. 2247, ze zm.), zwanego dalej ”rozporz±dzeniem RM”, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia PRM, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
- w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia RM (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
- jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z pzp lub rozporz±dzeniem PRM opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowieniapubliczne@powiat.wloclawski.pl (nie dotyczy sk³adania ofert). W przypadku przekazania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowañ dokumentów oraz innych informacji za pomoc± poczty elektronicznej dat± ich przes³ania bêdzie potwierdzenie dostarczenia wiadomo¶ci zawieraj±cej dokument/informacjê z serwera pocztowego Zamawiaj±cego.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujê, ¿e: Administratorem Danych Osobowych zawartych we
wszystkich dokumentach zwi±zanych z udzieleniem zamówienia publicznego jest Starosta W³oc³awski z siedzib± w Starostwie
Powiatowym we W³oc³awku, ul. Cyganka 28, 87-800 W³oc³awek (tel. 54 230-46-00, e-mail: starostwo@powiat.wloclawski.pl).
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿esz siê skontaktowaæ w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod
numerem telefonu 54 230-46-60, e-mail: iod@powiat.wloclawski.pl lub pisemnie na adres siedziby. Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonym w trybie ustawy z 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
b) art. 6 ust. 1. lit. b RODO w celu realizacji praw i obowi±zków zwi±zanych z czynno¶ciami przed zawarciem umowy oraz
wynikaj±cych z zawartej umowy (dotyczy w szczególno¶ci danych osobowych osób kontaktowych, reprezentuj±cych lub
zatrudnionych u kontrahenta).
Dane osobowe uzyskujemy bezpo¶rednio od Pani/Pana, mog± nam zostaæ przekazane przez Pani/Pana pracodawcê lub pochodziæ
z publicznie dostêpnych rejestrów lub stron internetowych. Dane osobowe przekazane przez Wykonawcê w toku udzielenia i
realizacji zamówienia publicznego bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Prawa zamówieñ publicznych przez okres 4 lat od
dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania
obejmuje ca³y czas trwania umowy. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ jedynie podmioty, którym udostêpniona
zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych (art. 74 ustawy), podmioty
uprawnione na podstawie odrêbnych przepisów np. do prowadzenia kontroli. Ponadto odbiorcami danych mog± byæ równie¿
podmioty, z którymi Administrator zawar³ stosowne umowy powierzenia, w tym podmioty dostarczaj±ce lub utrzymuj±ce
infrastrukturê IT Administratora oraz podmioty i osoby ¶wiadcz±ce us³ugi prawne. Administrator co do zasady nie zamierza
przekazywaæ Pana/Pani danych do pañstwa trzeciego ani do organizacji miêdzynarodowych. Podanie danych osobowych w
postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Prawo
zamówieñ publicznych i przepisach wykonawczych, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W
oparciu o Pana/Pani dane osobowe Administrator nie bêdzie podejmowa³ wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym
decyzji bêd±cych wynikiem profilowania.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na zasadach okre¶lonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do ¿±dania od
administratora:
a) dostêpu do swoich danych na podstawie art. 15 RODO (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie
Administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zany do wskazania dodatkowych informacji maj±cych
na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo
sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
b) sprostowania lub uzupe³nienia danych zgodnie z art. 16 RODO (skorzystanie z tego prawa nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku
postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym
z ustaw± (art. 19 ust. 2 Prawa Zamówieñ Publicznych) oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego
za³±czników (art. 76 Prawa Zamówieñ Publicznych).
c) ograniczenia przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO, z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej/prawnej albo z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego).
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00- 193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan,
¿e przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.1.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2921C ¦mi³owice-Wilkowiczki od km 0+040 do km 3+020”, planowanego do dofinansowania w ramach Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg, obejmuj±cego:
- rozbudowê nawierzchni asfaltowej o szeroko¶ci 6,00 m oraz konstrukcji jezdni – KR2 od km 0+040 do km 1+540;
- zjazdy asfaltowe o szeroko¶ci od 5,00 m do 6,20 m;
- wykonanie nawierzchni chodnika asfaltowego o szeroko¶ci od 1,30 m do 2,00 m;
- budowê ci±gu pieszo-rowerowego asfaltowego o szeroko¶ci od 2,50 do 3,00 m;
- wykonanie nawierzchni peronu o szeroko¶ci 1,50 m;
- prze³o¿enie nawierzchni parkingu z p³yt betonowych (trylinki) o szeroko¶ci 3,50 m;
- wykonanie umocnionych poboczy o szeroko¶ci 1,00 m;
- budowê ¶cieków betonowych;
- powierzchniowe odwodnienie drogi z odprowadzeniem wody do istniej±cych rowów przydro¿nych oraz na teren pasa drogowego;
- budowê o¶wietlenia hybrydowego - klasa o¶wietleniowa PC4;
- wymianê opraw o¶wietlenia sodowego na oprawy ledowe;
-wycinkê drzew koliduj±cych z przebiegiem drogi;
- oczyszczenie rowów przydro¿nych;
- wykonanie muldy odparowuj±cej;
- remont przepustów pod drog± oraz pod zjazdami;
- wzmocnienie skarp poprzez obsianie nasionami traw;
- usuniêcie ewentualnych kolizji z istniej±cym uzbrojeniem terenu.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiar robót - za³±cznik nr 1 do SWZ.
Podstaw± do okre¶lenia przedmiotu zamówienia przy kalkulowaniu ceny rycza³towej s± projekty wykonawcze (techniczne).
UWAGA! Przedmiar robót (kosztorys ofertowy) ma charakter pomocniczy.
Zamawiaj±cy do³o¿y³ wszelkich starañ, aby w opisie przedmiotu zamówienia nie znalaz³ siê ¿aden znak towarowy, patent lub pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczone przez konkretnego Wykonawcê. Je¶li w dokumentach zamówienia, wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, ma to wy³±cznie charakter informacyjny.
W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 pzp, Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie rozwi±zañ równowa¿nych opisywanym pod warunkiem, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia.
W przypadku oferowania rozwi±zañ równowa¿nych w stosunku do rozwi±zañ okre¶lonych w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowi±zany jest do wype³nienia wymogu wynikaj±cego z art. 101 ust. 5 i 6 pzp.
Przedmiot zamówienia winien uwzglêdniaæ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników.
Szczegó³owe obowi±zki Wykonawcy w zakresie realizacji niniejszego zamówienia okre¶laj± Projektowane postanowienia umowy - Za³±cznik nr 2 do SWZ.
Okres gwarancji i rêkojmi jest kryterium oceny ofert.
Minimalny okres gwarancji i rêkojmi wynosi 5 lat, maksymalny okres gwarancji i rêkojmi wynosi 7 lat.

2. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 pzp:
Zamawiaj±cy wymaga na podstawie art. 95 ust. 1 pzp zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r., poz. 1510, ze zm.) tj. pracowników fizycznych wykonuj±cych przy realizacji zadania roboty: rozbiórkowe, przygotowawcze, ziemne, konstrukcyjne, bitumiczne, monta¿owe.
W celu weryfikacji zatrudniania, przez Wykonawcê lub podwykonawcê, na podstawie umowy o pracê, osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, Zamawiaj±cy ¿±da przedstawienia w szczególno¶ci: o¶wiadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy (wykaz osób) o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracê, zawieraj±cego informacje, w tym dane osobowe, niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê i zakres obowi±zków pracownika. Powy¿sze zostanie przekazane Zamawiaj±cemu najpó¼niej w dniu zawarcia umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do ¿±dania od Wykonawcy w ka¿dym czasie realizacji przedmiotu zamówienia po¶wiadczonych za zgodno¶æ z orygina³em kopii umowy o pracê zatrudnionego pracownika oraz o¶wiadczenia zatrudnionego pracownika. W przypadku konieczno¶ci wprowadzenia zmian w sk³adzie zespo³u wykonuj±cego prace Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiaj±cego. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy lub podwykonawcy, odno¶nie spe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci wskazane powy¿ej. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy.

3. Wykonawca zobowi±¿e siê do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych wynikaj±cych RODO1), i w zwi±zku z tym, do z³o¿enia o¶wiadczenia o tre¶ci:
„O¶wiadczam, ¿e wype³ni³em obowi±zki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO1) wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio lub po¶rednio pozyska³em w celu ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postêpowaniu.*

1) rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
* W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych ni¿ bezpo¶rednio jego dotycz±cych lub zachodzi wy³±czenie stosowania obowi±zku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO tre¶ci o¶wiadczenia Wykonawca nie sk³ada (usuniêcie tre¶ci o¶wiadczenia np. przez jego wykre¶lenie).

4. Na realizacjê przedmiotowego zadania Zamawiaj±cy planuje uzyskaæ dofinansowanie w ramach Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby

45112720-8 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów sportowych i rekreacyjnych

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233320-8 - Fundamentowanie dróg

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ kryterium:

1) Cena /C/ - waga 60%
2) Okres gwarancji i rêkojmi /G/ - waga 40%

Kryterium 1 – „Cena” - bêdzie punktowane przez Zamawiaj±cego w oparciu o wyliczenie arytmetyczne: [najni¿sza cena brutto ze wszystkich ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu : cena brutto oferty badanej] x 60 (waga), wg ni¿ej podanego wzoru:


Najni¿sza cena ze wszystkich ofert
C = ------------------------------------------------- x 60 = ilo¶æ punktów
Cena oferty badanej


Kryterium 2 – „Okres gwarancji i rêkojmi”- punkty przez Zamawiaj±cego zostan± przyznane w nastêpuj±cy sposób:

Wykonawca, który zaoferuje 5 lat gwarancji i rêkojmi - otrzyma 0 pkt.
Wykonawca, który zaoferuje 6 lat gwarancji i rêkojmi - otrzyma 20 pkt.
Wykonawca, który zaoferuje 7 lat gwarancji i rêkojmi - otrzyma 40 pkt.

Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± ³±czn± ilo¶æ punktów za wszystkie kryteria wg wzoru:

£±czna ilo¶æ punktów = C + G

gdzie:
C – punkty przyznane w kryterium „Cena”
G – punkty przyznane w kryterium „Okres gwarancji i rêkojmi”

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

16.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku do¶wiadczenia odpowiadaj±ce swoim rodzajem i warto¶ci± robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia;
Wymagane minimum: jedna robota budowlana w zakresie budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu drogi/dróg, obejmuj±ca swym zakresem wykonanie robót bitumicznych o warto¶ci min. 500.000,00 z³.

b) dysponuje osobami, które skieruje do realizacji zamówienia umo¿liwiaj±cymi realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci, to jest:
min. jedna osoba z uprawnieniami budowlanymi wynikaj±cymi z postanowieñ ustawy dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351, ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci w³a¶ciwej do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej lub równowa¿ne.

Uwaga: Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w zakresie którego w³a¶ciwy organ wydaje decyzjê w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1646, ze zm.).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; potwierdzaj±cego spe³nienie warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej okre¶lonego w pkt 16.1.4 litera a SWZ;
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; potwierdzaj±cego spe³nienie warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej okre¶lonego w pkt 16.1.4 litera b SWZ.

Okresy wyra¿one w latach lub miesi±cach, o których mowa powy¿ej, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.

Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Formularz Ofertowy, którego wzór stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
2. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub
informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego
w³a¶ciwego rejestru. Je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z
dokumentów, o których mowa powy¿ej -pe³nomocnictwo lub inny dokument (np. akt powo³ania na stanowisko prezesa
zarz±du, cz³onka zarz±du spó³ki lub, w przypadku spó³ek dzia³aj±cych w systemie common law, cz³onka rady dyrektorów
spó³ki, a tak¿e umowa spó³ki cywilnej lub uchwa³a jej wspólników, wskazuj±ca jednego ze wspólników jako umocowanego
do reprezentacji spó³ki) potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Powy¿sze stosuje siê odpowiednio do
osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 pzp lub podwykonawcy
niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby na takich zasadach. Wykonawca/podmiot udostêpniaj±cy
zasoby/podwykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej (odpis lub informacjê),
je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca/podmiot
udostêpniaj±cy zasoby/podwykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
3. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia.
4. O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego - wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepoleganiu wykluczeniu,
spe³nieniu warunków udzia³u sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w
jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z
o¶wiadczeniem o niepoleganiu wykluczeniu, spe³nieniu warunków udzia³u, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego
zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby. Wzór o¶wiadczenia podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu, spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
5. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z ofert±,
zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni
Wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepoleganiu wykluczeniu,
spe³nieniu warunków udzia³u sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w
jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
Art. 117 ust. 3 pzp: W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy
wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni
Wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1)zmiany spowodowane si³± wy¿sz± uniemo¿liwiaj±c± wykonanie Przedmiotu zamówienia;
2) zmiany wynagrodzenia z powodu zmian urzêdowo obowi±zuj±cej stawki podatku od towarów i us³ug (VAT);
3) zmiany terminu realizacji zamówienia, w przypadku (szczegó³y w za³±czniku nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia
umowy):
a) wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej ...
b) wyst±pienia warunków uniemo¿liwiaj±cych zastosowanie technologii przewidzianej w Dokumentacji, je¶li spowoduje to
wstrzymanie robót lub uniemo¿liwiaj±cych w ogóle wykonywanie robót na okres d³u¿szy ni¿ 5 dni kalendarzowych
nastêpuj±cych po sobie...
c) wydania zakazu prowadzenia robót lub wstrzymania robót przez organ administracji publicznej ...
d) wyst±pienia kolizji z sieciami lub urz±dzeniami gdzie celem rozwi±zania niezbêdne jest opracowanie projektu
zamiennego, ...
e) w przypadku konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ, ekspertyz, analiz uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót, ...
f) zaistnienia konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji ...
g) w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wprowadzenia w Dokumentacji zmian, powoduj±cych wstrzymanie lub przerwanie
robót, stanowi±cych Przedmiot zamówienia, ...
h) konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, je¿eli termin ich zlecenia, rodzaj lub zakres maj± wp³yw na
pierwotny termin Umowy;
4) konieczno¶ci wykonania robót zamiennych - do których wykonania wystarczy zgoda Zamawiaj±cego oraz projektanta -
rozumianych jako wykonanie przez Wykonawcê Zadania w sposób odmienny od sposobu okre¶lonego w Dokumentacji.
Konieczno¶æ wykonania robót zamiennych zachodzi w sytuacji, gdy: ... (szczegó³y w za³±czniku nr 2 do SWZ -Projektowane
postanowienia umowy);
5) mo¿liwo¶æ wprowadzenia lub/i zastosowania innej/lepszej technologii wykonania robót;
6) konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych;
7) zmiany wynagrodzenia przypadku zmian, o których mowa w pkt 4-6 z zastrze¿eniem, ¿e w przypadku kalkulowania robót
wykraczaj±cych poza pierwotny zakres Przedmiotu zamówienia Strony opieraæ siê bêd± na cenach wynikaj±cych z
Kosztorysu, a w przypadku braku analogicznych pozycji w Kosztorysie na cennikach SEKOCENBUD;
8) mo¿liwo¶æ zmiany osób, o której mowa w § 7 ust. 4 Umowy gdy: kwalifikacje wskazanej nowej osoby bêd± takie same lub
wy¿sze, po z³o¿eniu przez Wykonawcê dokumentów potwierdzaj±cych posiadanie stosownych kwalifikacji i akceptacji
Zamawiaj±cego;
9) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym bezpo¶redni wp³yw na realizacjê Przedmiotu
zamówienia lub ¶wiadczenia stron Umowy;
10) zmiany Harmonogramu z powodu zmiany terminu realizacji Przedmiotu umowy lub zmiany terminów realizacji
poszczególnych robót czy zmiany zakresu robót;
11) zmiany w zakresie odbiorów i rozliczenia finansowego z Wykonawc±, w szczególno¶ci wynikaj±ce z regulaminu
Programu;
12) zmiany dotycz±ce wprowadzenia podwykonawcy lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców;
13) zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w
art. 118 ust. 1 pzp, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wykonawca wyka¿e
zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿
podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia;
14) gdy konieczno¶æ wprowadzenia zmian bêdzie nastêpstwem zmian wprowadzonych w Programie w szczególno¶ci zmian
przepisów prawa, regulaminów, wytycznych i zaleceñ dotycz±cych Programu;
15) zmiana formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy zgodnie z pzp.
To katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej
zgody.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-21 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-32572622-a3ba-11edb8d9- 2a18c1f2976f

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-21 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-03-22

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.