Og³oszenie z dnia 2023-01-30
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00093559/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-14
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa Hali Sportowej przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w £osiu”
- w formule zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ROPA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892660
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: 733
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ropa
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-312
1.5.4.) Województwo: ma³opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowos±decki
1.5.7.) Numer telefonu: 18 3534014
1.5.8.) Numer faksu: 18 3534017
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@eu-ropa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.eu-ropa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa Hali Sportowej przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w £osiu”
- w formule zaprojektuj i wybuduj
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0b904590-a0c1-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00070361
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00051951/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Budowa hali sportowej przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w miejscowo¶ci £osie, Gmina Ropa.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0b904590-a0c1-11ed-b8d9-2a18c1f2976f3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy e-zamówienia, która jest
dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem zamawiaj±cy i wykonawcy pos³uguj± siê numerem referencyjnym sprawy, tj. RLI¦.271.2.2023
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Ropa;
b) Zamawiaj±cy wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ poczt± elektroniczn± na adres iod@europa.pl
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w celu realizacji ustawowych zadañ urzêdu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz na podstawie Art. 9 ust 2 lit a ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± wy³±cznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie
przepisów prawa w tym m.in. osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy PZP;
e) Pani/Pana dane osobowe przechowywane bêd± w czasie okre¶lonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcj± kancelaryjn±;
f) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo do ¿±dania od administratora dostêpu do danych osobowych,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do ich sprostowania (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
- na podstawie art.18 RODO prawo do ograniczenia przetwarzania prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa
cz³onkowskiego. Zamawiaj±cy dodatkowo informuje, ¿e: Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio lub po¶rednio pozyska³ w celu ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postêpowaniu);
g) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych);
h) nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RLI¦.271.2.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania inwestycyjnego, pn.: „Budowa Hali Sportowej przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w £osiu”, tj. opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbêdnymi uzgodnieniami, dokumentami uzupe³niaj±cymi oraz budow± inwestycji zgodnie z koncepcj± architektoniczn± i programem funkcjonalno-u¿ytkowym, w szczególno¶ci wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej budowy hali sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastruktur± techniczn±. Inwestycja znajdowaæ siê bêdzie przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w miejscowo¶ci £osie, Gmina Ropa, na dzia³kach nr 305/1 i 305/2.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
71500000-3 - Us³ugi zwi±zane z budownictwem
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
71350000-6 - Us³ugi in¿ynieryjne naukowe i techniczne
71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego
71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±
71326000-9 - Dodatkowe us³ugi budowlane
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót in¿ynieryjnych, z wyj±tkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315000-8 - Instalowanie urz±dzeñ elektrycznego ogrzewania i innego sprzêtu elektrycznego w budynkach
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
71221000-3 - Us³ugi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71222000-0 - Us³ugi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71322000-1 - Us³ugi in¿ynierii projektowej w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
71325000-2 - Us³ugi projektowania fundamentów
71327000-6 - Us³ugi projektowania konstrukcji no¶nych
71351000-3 - Us³ugi planowania geologicznego, geofizycznego i inne us³ugi naukowe
71521000-6 - Us³ugi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ polegaj±cych na powtórzeniu podobnych us³ug, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówieñ publicznych w wysoko¶ci nieprzekraczaj±cej 10% warto¶ci zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów, którymi Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
Najkorzystniejsz± ofert± bêdzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny innych kryteriów odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia publicznego.
Zamawiaj±cy bêdzie ocenia³ oferty wed³ug nastêpuj±cych kryteriów:
Kryterium oceny Waga
Cena 60%
Okres gwarancji i rêkojmi 40%
Sposób oceny ofert w oparciu o kryteria.
Ocenie poddane zostan± oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu.
Zamawiaj±cy dokona oceny ofert w zakresie kryterium „Cena” na nastêpuj±cych zasadach:
Podstaw± oceny ofert w tym kryterium bêdzie cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podana przez Wykonawcê w Formularzu ofertowym.
Liczba punktów przyznanych poszczególnym ofertom wyliczona zostanie wg. nastêpuj±cej formu³y:
Pc= Cn/Cb×100 × Wc
gdzie:
Pc – liczba punktów otrzymanych w kryterium „Cena”
Cn – cena najni¿sza w¶ród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
Wc –waga kryterium „Cena”
Ilo¶æ punktów obliczona wed³ug powy¿szej formu³y zostanie zaokr±glona do dwóch miejsc po przecinku.
Zamawiaj±cy dokona oceny ofert w zakresie kryterium „ Okres gwarancji i rêkojmi” na nastêpuj±cych zasadach:
Podstaw± oceny ofert w zakresie niniejszego kryterium bêdzie wyra¿ony w miesi±cach okres gwarancji i rêkojmi zaproponowany przez Wykonawcê w Formularzu ofertowym.
Okres Gwarancji i rêkojmi zaproponowany przez Wykonawcê nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 miesiêcy pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy jako oferty niezgodnej ze specyfikacj± istotnych warunków zamówienia.
Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana wed³ug wzoru:
Okres gwarancji (PR)= oferowany termin gwarancji oferty ocenianej x 40 pkt
Najd³u¿szy zaoferowany termin gwarancji
spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Oferowany okres gwarancji jako¶ci na wykonany przedmiot umowy (to¿samy
z okresem rêkojmi za wady) – w miesi±cach, rozpoczynaj±cy bieg w dniu odbioru koñcowego i przyjêcia ca³o¶ci robót przez Zamawiaj±cego, co zostanie po¶wiadczone podpisaniem (bez uwag) protoko³u odbioru koñcowego dla ca³o¶ci robót.
Minimalny termin gwarancji jako¶ci na wykonany przedmiot umowy nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 miesiêcy.
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji jako¶ci krótszego ni¿ 36 miesiêcy, oferta wykonawcy zostanie odrzucona.
Oferowany termin gwarancji jako¶ci bêdzie to¿samy z okresem rêkojmi.
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy, do wyliczenia punktacji w tym kryterium oceny ofert zostanie przyjêty jako maksymalny 60 miesiêczny termin gwarancji jako¶ci.
W przypadku niezaoferowania ¿adnego terminu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie, ¿e wykonawca oferuje minimalny termin gwarancji wynosz±cy 36 miesiêcy.
Obliczenia punktacji, zgodnie z wy¿ej wskazanymi kryteriami, bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwy¿sz± ³±czn± ocenê w wy¿ej wymienionych kryteriach oceny ofert. Za najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów rozumian± jako suma punktów przyznanych na podstawie kryteriów oceny ofert, czyli równ± Pc + PR.
Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert otrzyma³o tak± sam± ilo¶æ punktów, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z najni¿sz± cen±, a je¿eli zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie, Zamawiaj±cy wezwie wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych.
Oceny ofert bêdzie dokonywa³a Komisja przetargowa.
Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom okre¶lonym w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i w SWZ, oraz którego oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za najkorzystniejsz± z ofert, na podstawie kryteriów oceny ofert, okre¶lonych w SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone przez Zamawiaj±cego w og³oszeniu o zamówieniu i niniejszym SWZ.2. Zamawiaj±cy wymaga wykazania przez wykonawcê ubiegaj±cego siê o udzielenia zamówienia, spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych [art. 112 ust 2 ustawy Pzp]:
2.1. Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym (art. 113 ustawy Pzp):
Opis spe³nienia warunków:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie. Zamawiaj±cy nie dokona oceny spe³nienia warunków w postêpowaniu.
2.2. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej o ile wynika z odrêbnych przepisów (art. 114 ustawy Pzp):
Opis spe³nienia warunków:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie. Zamawiaj±cy nie dokona oceny spe³nienia warunków w postêpowaniu.
2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej (art. 115 ustawy Pzp):
Opis spe³nienia warunków:
Zamawiaj±cy uzna za spe³nienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcê, ¿e ten posiada na rachunku kwotê ¶rodków finansowych nie mniejsz± ni¿ 2.000.000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych 00/100), lub ¿e posiada zdolno¶æ kredytow± na kwotê minimum 2.000.000,00 z³otych, lub ¿e ³±cznie z obydwu w/w ¼róde³ (posiada na rachunku i posiada zdolno¶æ kredytow±) dysponuje kwot± min. 2.000.000,00 z³otych.
2.4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (art. 116 ustawy Pzp):
Opis spe³nienia warunków:
Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca:
2.4.1. wyka¿e, ¿e wykona³ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego, co najmniej jedn± robotê budowlan±, porównywaln± z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia tj. polegaj±c± na budowie budynku o kubaturze nie mniejszej ni¿ 4 000,00 m3 i o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 2.500.000,00 z³ brutto (s³ownie: trzy miliony z³otych 00/100).
W przypadku robót, których warto¶æ zosta³a wyra¿ona w umowie w innej walucie ni¿ PLN nale¿y dokonaæ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzieñ zakoñczenia robót (w przypadku robót rozliczanych wy³±cznie w walutach innych ni¿ PLN).
Warunek ten ma byæ spe³niony:
- samodzielnie przez wykonawcê, lub
- przez minimum jeden inny podmiot udostêpniaj±cy wykonawcy swoj± wiedze
i do¶wiadczenie i który zrealizuje te roboty budowlane ,lub
- w przypadku wykonawców wspólnych - samodzielnie przez minimum jednego
z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
2.4.2. wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane tj. upowa¿niaj±ce do kierowania
robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej i/lun in¿ynieryjnej;
2.4.3. wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane tj. upowa¿niaj±ce do kierowania
robotami budowlanymi w specjalno¶ci sieci i instalacji elektroenergetycznych;
2.4.4. wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane tj. upowa¿niaj±ce do kierowania
robotami budowlanymi w specjalno¶ci sieci i instalacji sanitarnych;
2.4.5. wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane tj. upowa¿niaj±ce do kierowania
robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej;
2.4.6. wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane tj. upowa¿niaj±ce do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej;
3. Powo³ywanie siê na zasoby innych podmiotów (podmiotów trzecich).
3.1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie
od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. [art. 118 ust 1 ustawy pzp]
3.2. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów informacji w o¶wiadczeniach (za³±czniki nr 2 i 3 do SWZ).
3.3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ [art. 118 ust 3 ustawy pzp]
3.4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust 3 ustawy pzp, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci: [art. 118 ust 4 ustawy pzp]
zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
3.5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. [art. 118 ust 2 ustawy pzp]
3.6. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy pzp, oraz, je¿eli to dotyczy, kryteriów selekcji, a
tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy. [art. 119 ustawy pzp]
3.7. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. [art. 120 ustawy pzp]
3.8. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. [art. 122 ustawy pzp]
3.9. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo ofert,
powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby. [art. 122 ustawy pzp]
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu
oraz na potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych
oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
2.Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia [art.274 ust. 1 ustawy pzp]:
2.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2.2. o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o
przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 6 do SWZ;
2.3. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± ten warunek. Wykaz nale¿y przygotowaæ wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ.
2.4.dowodów okre¶laj±cych czy roboty budowlane o których mowa w ust. 2 pkt 2.3 niniejszego rozdzia³u zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyny niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2.5. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;Wykaz osób przewidzianych do
realizacji zamówienia nale¿y przygotowaæ wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 8 do SWZ.
2.6. informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci kredytowej Wykonawcy w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem–dokument wymagany w celu potwierdzenia warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w Rozdziale 19 ust. 1 pkt 2.3 Szczegó³owy wykaz podmiot. ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zawiera rozdzia³ 20 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wype³nione za³±czniki nr 2 i nr 3 do SWZ, stanowi±ce O¦WIADCZENIA, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania – sk³adaj±cy ofertê jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie: 30.000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100).2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert± wskazany w Rozdziale 10.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, tj. rachunek bankowy w Banku Spó³dzielczym w Gorlicach, nr 18 8795 0005 2001 0019 3858 0002 w takim terminie, aby najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert ¶rodki finansowe z tytu³u wadium znajdowa³y siê na wskazanym wy¿ej rachunku Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadz±cego w/w rachunek.
5. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
Nazwy oraz siedziby:
- daj±cego zlecenie (Wykonawcy),
- beneficjenta gwarancji (nazwê Zamawiaj±cego, tj. Gmina Ropa)
- gwaranta/porêczyciela
okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem;
kwotê gwarancji/porêczenia;
termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia;
zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. W przypadku gdy Wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
7. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1–5 PZP.
8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 PZP.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
4. Zasady sk³adania oferty przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie:4.1. Wymagane o¶wiadczenia wskazane w ust. 2 pkt. 2.2 SWZ powinny byæ z³o¿one przez ka¿dego wykonawcê wspólnie
ubiegaj±cego siê o zamówienie.
4.2. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 Ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna itp.) do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy [art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp].
4.3. Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± zobowi±zani s± do ustanowienia Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie
zamówienia. Dokument lub dokumenty zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika (wzór pe³nomocnictwa stanowi za³±cznik
nr 4 do SWZ) musi zawieraæ w szczególno¶ci: wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego Pe³nomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty) zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika musi byæ podpisany w imieniu wszystkich
wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli, wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±c a w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy odpisu lub informacji z KRS,
CEIDG RP lub innego w³a¶ciwego rejestru. Ustanowienie przedmiotowego Pe³nomocnika mo¿e zostaæ zawarte w umowie o wspó³dzia³aniu z³o¿onej wraz z ofert±. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniana przez upe³nomocnionego.
4.4. Oferta wspólna sk³adana przez dwóch lub wiêcej wykonawców, powinna spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania:
- Dokumenty, dotycz±ce w³asnej firmy, takie jak np.: o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± we w³asnym imieniu.
- Dokumenty wspólne takie jak np.: formularz ofertowy, formularz cenowy, dokumenty podmiotowe i przedmiotowe sk³ada
pe³nomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
4.5. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.
4.6. Wype³niaj±c formularz oferty, jak równie¿ inne dokumenty, powo³uj±c siê na wykonawcê, w miejscu np. nazwa i adres
wykonawcy, nale¿y wpisaæ dane dotycz±ce wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a nie Pe³nomocnika tych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Informacje o tre¶ci zawieranej umowy oraz mo¿liwo¶ci jej zmiany.1. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w projekcie Umowy, stanowi±cym Za³±cznik do SWZ.
2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w PZP oraz wskazanym w projekcie Umowy.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-14 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ w terminie: do dnia 14/02/2023 do godz. 10:00 (dzieñ/miesi±c/rok) dokonuj±c przes³ania zaszyfrowanej oferty za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” udostêpnionego na Platformie e-zamówienia: Nazwa adresata: Urz±d Gminy Ropa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-14 13:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-03-15
INNE PRZETARGI ROPA
wiêcej: przetargi ROPA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie remontu kuchni w tutejszym Domu.
- Wymiana stolarki okiennej w budynku Szko³y Podstawowej w Siemy¶lu
- Budowa nowej stacji transformatorowej oraz rozbiórka istniej±cej w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa krytego lodowiska wraz z infrastruktur± techniczn± na terenie Centrum Park w Chojnicach w formule zaprojektuj i wybuduj
- WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJ¡CYCH NA PRZEBUDOWIE PRACOWNI ORAZ DOSTOSOWANIU INFRASTRUKTURY TELEINFORMATYCZNEJ W ZESPOLE SZKÓ£ PONADPODSTAWOWYCH NR 3 W JAWORZNIE
- Realizacja zadania inwestycyjnego pn. "Doposa¿enie w instalacjê klimatyzacji budynku Przedszkola Publicznego nr 1 w Markach, ul. Okólna 34"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.