eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Cieszków"Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Cieszków" w ramach inwestycji pn. "Rozświetlona Gmina Cieszków"- przetarg III



Ogłoszenie z dnia 2025-01-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Cieszków” w ramach inwestycji pn. „Rozświetlona Gmina Cieszków”- przetarg III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CIESZKÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934680

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: GRUNWALDZKA 41

1.5.2.) Miejscowość: Cieszków

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-330

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ug.cieszkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cieszkow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.cieszkow.pl/m,112,przetargi.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Cieszków” w ramach inwestycji pn. „Rozświetlona Gmina Cieszków”- przetarg III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b593f12b-3423-480a-a99e-63f0f66af0ae

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00066219

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00052828/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Budowa i modernizacja oświetlenia drogowego w gminie Cieszków

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: FZ.271.11.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oświetlenia ulicznego dróg na terenie Gminy Cieszków
poprzez wymianę nieenergooszczędnych opraw oświetleniowych na nowe oprawy typu LED.
Łączna planowana ilość opraw do wymiany wynosi 454 sztuki (o mocy min. 73 W każda), z tego w miej-scowości: Biadaszka – 12 szt., Brzezina – 11 szt., Cieszków – 139 szt., Dziadkowo – 13 szt., Góry – 17 szt., Guzowice – 40 szt., Jankowa – 13 szt., Jawor – 10 szt., Nowy Folwark – 10 szt., Pakosławsko – 26 szt., Rakłowice – 17 szt., Sędraszyce – 8 szt., Grzebielin 6 szt. – Słabocin 22 szt., Trzebicko 38 szt., Trze-bicko Dolne – 4 szt., Ujazd 60 szt., Wężowice – 3 szt., Zwierzyniec – 5 szt.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- wymianę starych lamp na nowe
- demontaż starych lamp i przekazanie do składowania na terenie Zamawiającego
- montaż nowych lamp na istniejących wysięgnikach


Przedmiot zamówienia obejmuje również przekazanie Zamawiającemu dokumentacji technicznej zamówienia sporządzonej w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski, w szczególności potwierdzającej spełnianie wszystkich parametrów, o których mowa w Załączniku nr 9 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (tj. karty katalogowe, certyfikaty, deklaracje, sprawozdania lub raporty z ba-dań/testów, instrukcje montażu, dokumenty potwierdzające okres gwarancji producenta opraw).

Zgodnie z wymaganiami Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (Edycja 9 - Rozświetlamy Polskę), dostarczone oprawy oświetleniowe LED, muszą:
a) być nowe i wyprodukowane na terenie Unii Europejskiej lub dopuszczone do użycia na terenie Unii Europejskiej
b) gwarantować możliwość zdalnego sterowania bez dodatkowej modyfikacji oprawy,
c) posiadać łącznie certyfikaty: ENEC, ENEC+, ZD4i.

4.5.3.) Główny kod CPV: 31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w ramach czynności samokontroli prowadzonego postępowania ustalił, iż świadczenie stanowiące przedmiot zamówienia objętego prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, tj. modernizacja oświetlenia ulicznego dróg na terenie Gminy Cieszków poprzez wymianę nieenergooszczędnych opraw oświetleniowych na nowe oprawy typu LED, obejmująca wymianę starych lamp na nowe, demontaż starych lamp oraz montaż nowych lamp na istniejących wysięgnikach, nie może zostać skutecznie udzielone Wykonawcy wyłonionemu w toku postępowania, a to z uwagi na fakt, iż Zamawiający nie jest właścicielem istniejącej na terenie Gminy Cieszków infrastruktury oświetleniowej, jak również nie posiada prawa do dysponowania ww. infrastrukturą – czego nie wzięto pod uwagę, na etapie przygotowania postępowania.
Zarówno w dacie wszczęcia postępowania jak również obecnie, wszelkie prawa do ww. infrastruktury oświetleniowej, przysługują TAURON Nowe Technologie S.A., z siedzibą we Wrocławiu, która to spółka jest jedynym podmiotem uprawnionym do wykonywania jakichkolwiek prac na sieci i urządzeniach oświetlenia drogowego, zgodnie z umową nr TNT/NMW/KP/OKK/CIESZ/2024 z dnia 20.08.2024 r. zawartej z Gminą Cieszków.
Tym samym, umowa zawarta między stronami w efekcie udzielenia przedmiotowego zamówienia, stałaby się co do zasady umową o świadczenie niemożliwe, w rozumieniu
art. 387 § 1 KC, a tym samym, zgodnie z brzmieniem przywołanego przepisu, umowa ta byłaby umową nieważną z mocy prawa.
Powyższe stanowi oczywistą wadę postępowania, która wprost odnosi się do przedmiotu zamówienia, zarówno w aspekcie możliwości wszczęcia postępowania o jego udzielenie, jak również zasadności jego prowadzenia w aktualnym stanie faktycznym i prawnym.
Zamawiający ma przy tym obowiązek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia ze względu na jego wadę, w sytuacji gdy wada jest niemożliwa do usunięcia po jej stwierdzeniu, ze względu na stan zaawansowania postępowania o udzielenie zamówienia. W przedmiotowej sprawie, wada została ujawniona przez Zamawiającego po dacie otwarcia ofert, a tym samym nie jest obecnie możliwe dokonanie jakichkolwiek zmian zarówno w przedmiocie zamówienia, jak również w warunkach oraz terminie jego realizacji.
Ponadto należy mieć na względzie, iż stwierdzone wady postępowania dotyczą nieprawidłowości rzutujących bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jak wynika z bogatego orzecznictwa w tej kwestii, wadliwy opis przedmiotu zamówienia, może być podstawą do unieważnienia postępowania na podstawie przepisu 255 pkt. 6 Pzp – tak m.in. stanowi wyrok KIO z 12.11.2019 r. (sygn. akt KIO 2176/19), wyrok KIO z 14.01.2020 r. (sygn. akt KIO 2614/2020), wyrok KIO z 4.07.2019 r. (sygn. akt KIO 1098/19). Przywołane wyżej orzecznictwo dotyczy wprawdzie stanu prawnego obowiązującego pod rządami poprzedniej ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych – nie mniej jednak zachowuje swoją aktualność również pod rządami ustawy obecnie obowiązującej.
W takim stanie rzeczy, właściwym działaniem Zamawiającego jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) Pzp., jako że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Oczywistym jest przy tym, że na aktualnym etapie postępowania nie ma już możliwości poprawienia dokumentów postępowania w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia. Przewidziane w Pzp. mechanizmy wyjaśniania i poprawiania treści złożonych ofert, również nie będą mogły zostać wykorzystane, ponieważ stanowiłyby niedozwoloną ingerencję w treść ofert, zaś wszelkie działania w tej materii miałyby charakter negocjacji (dotyczących złożonych ofert), prowadzonych pomiędzy Zamawiającym oraz wykonawcami, co jest wprost zakazane na podstawie art. 223 ust. 1 Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 15

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 15

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.