eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przasnysz › Wybór Generalnego Wykonawcy dla zadania pn. Termomodernizacja obiektu Zgromadzenia Sióstr Mi³osierdzia ¦w. Wincentego a Paulo w Przasnyszu w systemie zaprojektuj i wybuduj



Og³oszenie z dnia 2022-02-21


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wybór Generalnego Wykonawcy dla zadania pn. Termomodernizacja obiektu Zgromadzenia Sióstr Mi³osierdzia ¦w. Wincentego a Paulo w Przasnyszu w systemie zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: ZGROMADZENIE S.S. MI£OSIERDZIA ¦W.WINCENTEGO A PAULO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00622717600166

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. ¦wierczewo 9

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Przasnysz

1.5.3.) Kod pocztowy: 06-300

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostro³êcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ekonomat@poczta.fm

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://szarytki.waw.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inny zamawiaj±cy

Ko¶cielna osoba prawna

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wybór Generalnego Wykonawcy dla zadania pn. Termomodernizacja obiektu Zgromadzenia Sióstr Mi³osierdzia ¦w. Wincentego a Paulo w Przasnyszu w systemie zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a87e747a-9357-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00063901

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-02-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://sidaspzp.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sidaspzp.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y Instrukcji u¿ytkownika systemu pod adresem : https://sidaspzp.pl/

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P/1/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Ocieplenie stropu zewnêtrznego;
• Ocieplenie stropu na strychu nieogrzewanym;
• Remont pokrycia dachowego, wykonanie pod³ogi na izolacji na strychu oraz wymiana 8 okien na strychu;
• Ocieplenie ¶cian zew. Cz. D budynku;
• Ocieplenie ¶cian piwnic i w gruncie;
• Wymiana stolarki okiennej w ca³ym budynku, wraz z monta¿em nawiewników higrosterowalnych;
• Ocieplenie ¶cian zew. cz. A, B oraz C budynku;
• Wymiana stolarki drzwi zewnêtrznych na aluminiow± ciep³±;
• Ocieplenie dachu i stropodachu we³n± mineraln±, wymiana pokrycia dachowego i remont wiê¼by dachowej;
• Demonta¿ instalacji, monta¿ przewodów ciep³ej wody i cyrkulacji, ocieplenie przewodów, monta¿ zaworów termostatycznych na cyrkulacji monta¿ armatury wodooszczêdnej przy umywalkach, wannach i prysznicach;
• Wymiana grzejników, monta¿ zaworów termostatycznych zdalnie sterowanych (radiowych), wymiana przewodów,
• Wymiana wêz³a cieplnego na kompaktowy;
• Modernizacja punktów ¶wietlnych i wymiana na nowe LED oraz podpiêcie do systemu zarz±dzania energi± BEMS;
• Wykonanie instalacji fotowoltaicznej;
• Dostawa i monta¿ elektronicznego systemu zarz±dzania energi± w budynku BEMS, zarz±dzaj±cego wszystkimi instalacjami wewnêtrznymi budynku tj. c.o., c.w.u. o¶wietlenie

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-28

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie
nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:
1. Kryterium: Cena 80 %.
Zamawiaj±cy dokona oceny z³o¿onych ofert tylko w kryterium ceny. Oferta z najwy¿sz± ilo¶ci± punktów zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
Punkty w kryterium ceny zostan± przyznane wed³ug nastêpuj±cego wzoru:
Pc = (Cmin / Cbo) x 80
Gdzie: Pc – Liczba punktów przyznanych badanej ofercie dla kryterium – cena
Cmin – najni¿sza cena zaoferowana w badanych ofertach za ca³o¶æ zamówienia;
Cbo – cena badanej oferty za ca³o¶æ zamówienia.

2. Kryterium: Gwarancja 20 %
G = (Go/Gmax) x 20
Gdzie:
G - Liczba punktów przyznanych badanej ofercie dla kryterium – gwarancja
Minimalny wymagany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji to 36 miesiêcy, maksymalny oceniany przez zamawiaj±cego okres gwarancji to 60 miesiêcy.
Go – oferowany okres gwarancji wyra¿ony w miesi±cach (np. 36 miesiêcy gwarancji Lp=
36)
Gmax – najd³u¿szy zaoferowany okres gwarancji
2.1. Punkty za kryterium okres gwarancji w miesi±cach (ilo¶æ miesiêcy gwarancji od daty odbioru) zostan± przyznane Wykonawcy na podstawie o¶wiadczenia dotycz±cego deklarowanego okresu gwarancji zawartego w formularzu oferty. Komisja dokona oceny poszczególnych ofert w kryterium okres gwarancji w miesi±cach w zakresie od 36 do 60 miesiêcy . Zaoferowany przez Wykonawcê okres gwarancji w miesi±cach d³u¿szy ni¿ 60 nie bêdzie dodatkowo punktowany. Brak o¶wiadczenia dotycz±cego deklarowanego okresu gwarancji w formularzu oferty lub okres gwarancji krótszy ni¿ 36 miesiêcy bêdzie skutkowa³ odrzuceniem oferty Wykonawcy.
3. £±czna ocena oferty:
P = Pc + G
Gdzie: P – sumaryczna ilo¶æ przyznanych punktów;
Pc – ilo¶æ punktów przyznana za kryterium – cena;
G – ilo¶æ punktów przyznana za kryterium – gwarancja.
Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê danej oferty. Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glenie ka¿dego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwrancja

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Zamawiaj±cy wymaga, aby Oferent przed z³o¿eniem oferty postepowaniu, przeprowadzi³ wizjê lokaln± miejsc objêtych niniejszym zamówieniem w obecno¶ci Zamawiaj±cego.

Wykonawca musi posiadaæ uprawnienia do wykonywania dzia³alno¶ci lub czynno¶ci w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia.
2 Ponadto o udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê wykonawca, który spe³nia poni¿ej okre¶lone warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej oraz sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
1. Posiadanie wiedzy i do¶wiadczenia:
a) Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ co najmniej 1 takie same co do zakresu bran¿owego zadania jako Generalny Wykonawca, kwota minimalna kontraktu 1 000 000,- mln. PLN brutto (s³ownie: jeden milion z³otych). Potwierdzeniem spe³nienia warunku bêd± referencje lub inny dokument potwierdzaj±cy nale¿yte wykonanie wykazanych robót, za³±czony do oferty. Dokumentami, o których mowa powy¿ej s± dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty, b±d¼ o¶wiadczenie Wykonawcy o nale¿ytym wykonaniu wykazanych robót ze wskazaniem danych podmiotu, na rzecz którego roboty by³y wykonane. W przypadku z³o¿enia o¶wiadczenia Zamawiaj±cy zastrzega weryfikacjê potwierdzenia nale¿ytego wykonania roboty bezpo¶rednio u podmiotu, na rzecz którego roboty by³y Wykonane.
2. Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia:
a) Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca dysponuje co najmniej jedn± osob± - posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji projektanta bran¿y architektonicznej bez ograniczeñ, konstrukcyjnej i instalacji elektrycznej , zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. z 2018 r., poz.1202 ze zm.).
3. Wymagania, o których mowa w podstawie art. 95 ustawy Pzp,
1) Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty bezpo¶rednie na podstawie umowy o pracê. Tak wiêc wymóg ten dotyczy osób, które wykonuj± czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy wiêc, miêdzy innymi osób: kieruj±cych budow±, dostawców urz±dzeñ lub materia³ów budowlanych.
2) Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powy¿ej, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ okre¶lonych powy¿ej zosta³y okre¶lone we wzorze umowy.
4. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
Do¶wiadczenie wykonawcy:
a) Wykonawca musi wykazaæ siê do¶wiadczeniem w wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
• jednej roboty budowlanej polegaj±cej na ociepleniu przegród zewnêtrznych oraz modernizacji ¼ród³a ciep³a w budynku lub budynkach o ³±cznej powierzchni u¿ytkowej wiêkszej ni¿ 2000 m2.
• osoby skierowane przez wykonawcê do realizacji zamówienia:
b) Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e dysponuje osobami, które bêd± skierowane przez wykonawcê do realizacji zamówienia, gwarantuj±cymi w³a¶ciw± jako¶æ robót budowlanych, o kwalifikacjach zawodowych i do¶wiadczeniu zawodowym nie mniejszym ni¿ okre¶lono poni¿ej, tj.:
Projektant bran¿y architektonicznej – minimum 1 osoba:
• minimalne kwalifikacje zawodowe:
uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w bran¿y architektonicznej.
• minimalne do¶wiadczenie zawodowe:
10 lat do¶wiadczenia zawodowego w projektowaniu w danej bran¿y liczone od
daty uzyskania uprawnieñ budowlanych do projektowania.
Wymienione wy¿ej osoby winny posiadaæ uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (wg stanu prawnego obowi±zuj±cego na dzieñ wszczêcia postêpowania) lub posiadaæ kwalifikacje zgodnie z postanowieniami art.12a tej¿e ustawy lub równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w tej samej specjalno¶ci.
5. Warunek dot. sytuacji finansowej lub ekonomicznej tj.:
a) wyka¿e dysponowanie ¶rodkami finansowymi lub zdolno¶ci± kredytow± na kwotê minimum 2 500 000,- PLN. ( dwa miliony piêæset tysiêcy.z³otych)
b) wyka¿± posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej w przedmiotem zamówienia na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 2 000 000,- z³. ( s³ownie: dwa miliony z³otych)

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z rozdzia³em VIII SWZ, dostêpnej na SIDAS PZP – Platforma Zamówieñ Publicznych - https://sidaspzp.pl

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z rozdzia³em VIII SWZ, dostêpnej na SIDAS PZP – Platforma Zamówieñ Publicznych - https://sidaspzp.pl

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Wykonawca wnosi Wadium w jednej z poni¿szych form:
• w pieni±dzu,
• w gwarancjach bankowych,
• w gwarancji ubezpieczeniowej
• porêczeni udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).
3 Warto¶æ wadium to 70 000,- z³ ( s³ownie: siedemdziesi±t tysiêcy z³otych)
4 Wadium wnoszone w pieni±dzu uwa¿a siê za skuteczne gdy zasili konto Zamawiaj±cego do dniu poprzedzaj±cego sk³adanie ofert
5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4 nowej ustawy Pzp, wymaga siê przekazania Zamawiaj±cemu orygina³u gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej podpisanej podpisem kwalifikowanym przez osobê upowa¿nion± przez gwaranta jako wystawcy tego dokumentu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1.Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spe³niaæ warunki udzia³u w postêpowaniu oraz z³o¿yæ dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt VIII SWZ. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiaj± Pe³nomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postêpowaniu albo reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Zaleca siê aby Pe³nomocnikiem by³ jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
2 W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, badanie braku podstaw do wykluczenia przeprowadzane bêdzie w odniesieniu do ka¿dego z Wykonawców. Natomiast spe³nianie przez Wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu oceniane bêdzie ³±cznie.
3 Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z pe³nomocnikiem.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wg za³±cznika 10 SWZ - Wzór umowy §15

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-03-09 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://sidaspzp.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-09 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-03-15

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.