eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa WielkopolskaWykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. 20 Października 2 w Środzie Wielkopolskiej



Ogłoszenie z dnia 2025-01-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. 20 Października 2 w Środzie Wielkopolskiej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: "LIDER USŁUG KOMUNALNO-SAMORZĄDOWYCH" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630965758

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nad Strugą 8

1.5.2.) Miejscowość: Środa Wielkopolska

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-000

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@luks-sroda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.luks-sroda.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-46d49ca3-4dad-4d85-9963-998b353ae09f

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. 20 Października 2 w Środzie Wielkopolskiej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46d49ca3-4dad-4d85-9963-998b353ae09f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00057974

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00656405

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: LUKS/13/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 im. Ignacego Łukasiewicza w Środzie Wielkopolskiej, zlokalizowanej przy ul. 20 Października 2, 63-000 Środa Wielkopolska, dz. nr ewid. 2737.
Pod pojęciem dostawy należy rozumieć dostarczenie w formie leasingu operacyjnego na własny koszt i ryzyko przedmiotu zamówienia wymaganego przez Zamawiającego, jego instalację i montaż w miejscu wskazanym przez Zamawiającego potwierdzonym w dokumentacji technicznej wraz
z uruchomieniem wszystkich urządzeń, sprawdzeniem ich poprawnego działania, nadanie im właściwej konfiguracji oraz dokonanie przeszkolenia pracowników Zamawiającego.
UWAGA: Wszelkie prace montażowe będą odbywać się na czynnym obiekcie, w związku z tym nie mogą zakłócać normalnej pracy instytucji jako całości przy zachowaniu obowiązujących przepisów BHP.
2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący SWZ II – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia wraz z załączoną w wersji elektronicznej dokumentacją techniczną - SWZ II – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia – Dokumentacja Techniczna.
3. Na wykonaną usługę w zakresie dostawy i montażu fotowoltaiki tj. zamontowany sprzęt, urządzenia, wbudowane materiały oraz wykonane prace Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 5 lat gwarancji za wyjątkiem okresów gwarancji dot. modułów paneli fotowoltaicznych, dla których okres gwarancyjny wymagany przez Zamawiającego winien wynosić:
a. 12 – lat na gwarancję produktu (panelu) obejmującą:
 wolne od istotnych wad projektowych, materiałowych i w wykonaniu, które pogarszają wydajność Modułu ("Ograniczona Gwarancja na produkt"),
 zgodność produktu ze specyfikacjami i odpowiednimi rysunkami,
b. 25 – lat na gwarancję liniową mocy – na poziomie 0,55% strata mocy w skali roku,
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji.
4. Wszystkie elementy instalacji/urządzeń, będące przedmiotem dostawy, muszą być fabrycznie nowe. Zamawiający wymaga, żeby moduły fotowoltaiczne dostarczone na miejsce montażu miały datę produkcji nie starszą niż 12 miesięcy od daty dostawy.
5. Czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie awarii, usterki, wady w okresie gwarancji nie może być dłuższy niż 12 godzin. Przez czas reakcji rozumie się czas od momentu zgłoszenia do momentu rozpoczęcia usuwania zgłoszonej awarii.
6. Trzecia awaria tego samego elementu/podzespołu urządzenia w okresie gwarancyjnym uprawnia Zamawiającego do żądania bezpłatnej wymiany przez Wykonawcę tego elementu/podzespołu urządzenia na nowe.
7. W przypadkach, o których mowa w punkcie 5 i 6, okres gwarancji ulegnie nieodpłatnie przedłużeniu odpowiednio:
1) w przypadku naprawy – o okres wykonywania naprawy,
2) w przypadku dokonania wymiany – o okres równy okresowi gwarancji wskazanemu w ofercie.
8. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
31712331-9 - Fotoogniwa
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

9. Warunki leasingu operacyjnego dla fotowoltaiki:
1) dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej będzie finansowana przez firmę leasingową,
2) okres leasingu: 72 miesiące (71 rat ),
3) bez wpłaty wstępnej (inicjalnej),
4) wykup leasingu 5% wartości netto dostawy instalacji,
5) waluta oferty i umowy: PLN,
6) oprocentowanie oraz raty zmienne,
7) Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy leasingu i ogólnych warunków umowy leasingowej na wzorze stosowanym przez finansującego z zastrzeżeniem, że postanowienia zawarte w SWZ IV zostaną uwzględnione w treści umowy leasingowej. Wykonawca załączy do oferty wzór umowy leasingu wraz z ogólnymi zasadami leasingu.
10. W celu przeprowadzenia przez Wykonawcę / Finansującego analizy finansowej Zamawiający udostępnia bilans oraz rachunek zysków i strat za rok 2023 a także bilans oraz rachunek zysków i strat wg stanu na 31 października 2024r. – dane zawiera SWZ II – Dane Finansowe.
11. Ubezpieczenia przedmiotu leasingu dokonuje Zamawiający na swój koszt,
u wybranego przez siebie Ubezpieczyciela.

Przedmiot zamówienia precyzują:
1) SWZ II – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
2) SWZ II – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – Dokumentacja Techniczna
3) SWZ II – Dane Finansowe
4) SWZ VI – Projektowane postanowienia umowy

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31712331-9 - Fotoogniwa

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z przepisem art. 255 pkt 3 PZP:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;

W przedmiotowym postępowaniu, Zamawiający przed otwarciem ofert, udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Kwota ta wyniosła: 102.336,00 PLN brutto.

Jednocześnie, w niniejszym postępowaniu wpłynęła jedna oferta Wykonawcy:
Konsorcjum:
1. Europejski Fundusz Leasingowy S.A. – lider
ul. Legnicka 48 BUD.C-D
54-202 Wrocław
2. Woltanic Sp. z o.o. – dostawca
ul. Powstańców Wielkopolskich 49 /1
62-060 Stęszew
z ceną PLN brutto: 298.480,89

Jak wskazuje się w doktrynie:
Zamawiający związany jest kwotą, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, ale jedynie w tym znaczeniu, że nie może w celu uzasadnienia unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 p.z.p. wskazać innej, niższej kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Kwotę tę zgodnie z art. 222 ust. 2 p.z.p. zamawiający podaje nie później niż przed otwarciem ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania (zob. szerzej także komentarz do tego przepisu). Oznacza to, że jest zobowiązany udzielić zamówienia wykonawcy, który wskazał w ofercie cenę mieszczącą się w kwocie pierwotnie podanej. Jeśli jednak stwierdzi, że cena oferty najkorzystniejszej przekracza kwotę, którą wstępnie przewidział na realizację zamówienia, może dowolnie (a co najwyższej ograniczany jest przez odrębne przepisy dotyczące jego działalności, np. przepisy o finansach publicznych) podnosić wskazaną przez siebie kwotę i nie unieważniać w takiej sytuacji postępowania. Sformułowanie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Ewentualne zmiany, co do możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia są uprawnieniem zamawiającego, a nie jego obowiązkiem i w zależności od statusu prawnego jednostki zamawiającej podlegają decyzji własnej zamawiającego lub są uzależnione od innych podmiotów, w szczególności od dysponentów budżetowych określonego stopnia. Zamawiający nie ma zatem obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przepis art. 255 pkt 3 p.z.p. dopuszcza więc wprost możliwość unieważnienia postępowania przez zamawiającego, po samym tylko ustaleniu, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Nie nakłada on na zamawiającego szczególnego ciężaru dowodowego, w szczególności przedstawiania dowodów na okoliczność podjęcia prób pozyskania dodatkowych środków, czy dodatkowych źródeł finansowania zamówienia, jako warunku skutecznego podjęcia decyzji o unieważnieniu postępowania na tej podstawie [A. Gawrońska-Baran [w:] E. Wiktorowska, A. Wiktorowski, P. Wójcik, A. Gawrońska-Baran, Prawo zamówień publicznych. Komentarz aktualizowany, LEX/el. 2024, art. 255].

Stwierdzić należy, że cena oferty z najniższą ceną, będąca jednocześnie jedyną ofertą złożoną w postępowaniu (298.480,89 zł brutto) jest wyższa niż kwota, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (102.336,00 zł brutto), a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny oferty.

W związku z powyższym, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie przepisu art. 255 pkt 3 PZP w zw. z przepisem art. 266 PZP.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.