eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pasłęk › Budowa hali sportowej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku



Ogłoszenie z dnia 2021-05-17


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00056371 z dnia 2021-05-17

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa hali sportowej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku

1.2.) Oddział zamawiającego: Budowa hali sportowej w ZSEiT w Pasłęku

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000631841

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Wojska Polskiego 36

1.4.2.) Miejscowość: Pasłęk

1.4.3.) Kod pocztowy: 14-400

1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.7.) Numer telefonu: 5523483129

1.4.8.) Numer faksu: 556495000

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zseitpaslek@elblag.net

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zseit.paslek.edu.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056371

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-05-17

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00054891/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem umowy jest budowa hali sportowej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku. Szczegółowy opis zadania pn. „Budowa hali sportowej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku” stanowi załącznik nr 1.Przedmiot umowy określony w ust. 1 realizowany będzie:1) na podstawie decyzji nr 283/17 Pozwolenie na budowę zgodnie z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia,2) zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego,3) zachowując należytą staranność, jaka jest wymagana przy realizacji całości umowy, jak również realizacji poszczególnych czynności wynikających z niniejszej umowy,4) w terminie i na zasadach określonych umową.Na dokumentację projektową składają się: projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), przedmiar robót, stanowiący załącznik nr 13. Poza robotami opisanymi w dokumentacji projektowej należy wykonać:1) demontaż i ponowny montaż elementów, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia prac modernizacyjnych;2) zabezpieczenie pomieszczeń oraz funkcjonujących w nich urządzeń i wyposażenia przed uszkodzeniami, które mogą spowodować roboty realizowane w ramach przedmiotu umowy;3) zabezpieczenie bhp i ppoż. w miejscu wykonywanych robót;4) dokonanie uzgodnień w zakresie terminów wykonania prac z Zamawiającym, którego akceptacja jest wymagana dla rozpoczęcia, realizacji i odbioru prac;5) sprawdzenie przed przystąpieniem do robót inwentaryzacji i wymiarów z natury;6) uprzątnięcie po zakończeniu robót zarówno pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia (umycie wszelkich elementów wyposażenia, w tym okien, lamp, mebli) jak i innych przestrzeni wykorzystanych do przeprowadzenia robót w tym korytarzy służących do transportu dostarczanych materiałów jak i innych pomieszczeń wykorzystanych w celu organizacji i przeprowadzenia robót; transport i utylizację wszelkich materiałów powstałych w wyniku prowadzonych robót;7) wykonanie dokumentacji powykonawczej.Wykonawca jest zobowiązany realizować prace wg harmonogramu rzeczowo - finansowego, który stanowi Załącznik nr 12.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wszelkimi normami prawnymi i technicznymi mającymi zastosowanie w budownictwie, przy dochowaniu należytej staranności oraz według najlepszej profesjonalnej wiedzy, przy wykorzystaniu materiałów o najwyższej jakości spełniających normy i posiadających najwyższe parametry użytkowe i bezpieczeństwa.Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w załącznikach do SWZ parametry lub normy krajowe lub przenoszące normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i w załącznikach do SWZ, również dopuszcza się wykazanie normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji i STWiORB. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „Równoważności”. Nazwy własne produktów, producentów i znaki towarowe zostały użyte w celu określenia parametrów technicznych. Materiały te należy traktować jako referencyjne, dopuszcza się stosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż te, które zostały wyspecyfikowane w dokumentacji. Zastosowanie rozwiązań równoważnych wymaga uzyskania akceptacji Zamawiającego i projektanta dokumentacji.Wszystkie materiały zastosowane przez Wykonawcę muszą mieć aktualne atesty i certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie.Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podzielenie zamówienia na części z uwagi na planowany zakres uniemożliwi zrealizowanie zamówienia w sposób kompleksowy i zgodny z oczekiwaniami Zamawiającego przy zachowaniu wysokiej jakości wykonanych robót oraz dostarczonych materiałów. Brak podziału zamówienia pozwala na uzyskanie przez Zamawiającego korzystnej oferty cenowej przy jednoczesnym zachowaniu konkurencji na rynku.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.Wykonawca (Podwykonawca) ma obowiązek zatrudnienia, w całym okresie realizacji zamówienia, zgodnie z art. 95 w związku z art. 134 ust. 2 ustawy Pzp, na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących prace objęte zakresem zamówienia, w tym prace fizyczne oraz operatorów sprzętu (pracowników wykwalifikowanych i niewykwalifikowanych), jeżeli czynności te polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040,1043 i 1495), z wyłączeniem pracowników pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie na podstawie przepisów prawa budowlanego. Zatrudnienie musi nastąpić na podstawie umowy pracę w rozumieniu Kodeksu pracy lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Funkcjonalnego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Liczbę pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca, który na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych zgłoszonych przed podpisaniem umowy.Sposób weryfikowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp:1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2.12,2) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu oświadczenie Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2.12.Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań (w nawiązaniu do art. 438 ustawy Pzp):1) Wykonawca na żądanie Zamawiającego w ciągu 5 dni przedkłada Zamawiającemu do wglądu zanonimizowane dokumenty potwierdzające zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2.12,2) Za brak realizacji wymagań określonych w niniejszej SWZ, Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi, w wysokości określonej we wzorze umowy.Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej na przyszłym miejscu wykonywania zamówienia.W celu udziału w wizji lokalnej Wykonawcy zobowiązani są do zgłoszenia osobie uprawnionej do kontaktowania się z Wykonawcami, o której mowa w pkt 20.21 SWZ, w formie przewidzianej w Rozdziale 20 SWZ, nazwisk osób, które wezmą udział w wizji lokalnej. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona w dniu 17.05.2021 o godz. 1200. Obecność Wykonawcy na wizji lokalnej nie jest obowiązkowa (uczestnictwo w wizji lokalnej podlega decyzji Wykonawcy). Wykonawcy uczestniczą w wizji lokalnej na swój koszt. Zamawiający nie będzie ubezpieczał przedstawicieli Wykonawcy od jakichkolwiek wypadków, strat i szkód poniesionych przez Wykonawcę w następstwie wizji lokalnej. Wykonawca sam powinien dokonać ubezpieczenia swoich przedstawicieli zgodnie ze stosowanymi zasadami i przepisami. Wizja lokalna odbędzie się pod nadzorem Zamawiającego. Wykonawca nie ma prawa bez uzgodnienia z zamawiającym do podejmowania w trakcie wizji lokalnej jakichkolwiek działań i czynności na terenie Zamawiającego. Wykonawcy zobowiązują się do przestrzegania obowiązujących na terenie Zamawiającego regulaminów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych zgodnie z zarządzeniami obowiązującymi u Zamawiającego, których zasady zostaną wyjaśnione Wykonawcom przed wejściem na teren przewidziany na realizację zamówienia. Wszystkie osoby biorące udział w wizji lokalnej zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Podczas wizji lokalnej nie będą udzielane przez przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzi na pytania dotyczące Opisu Przedmiotu Zamówienia lub SWZ. W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego i związanymi z nim wewnętrznymi zarządzeniami u Zamawiającego, Wykonawcy uczestniczący w wizji lokalnej, oprócz powyższych wymagań, będą zobowiązani do poddania się kontroli temperatury oraz posiadania środków ochrony indywidualnej (maseczki ochronne). Minimalny okres gwarancji jakości na wykonane roboty i zamontowane urządzenia wynosi 36 miesięcy (liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy).Termin wykonania przedmiotu zamówienia: 22 miesiące od dnia podpisania umowy z Wykonawcą wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.

Po zmianie:
Przedmiotem umowy jest budowa hali sportowej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku. Szczegółowy opis zadania pn. „Budowa hali sportowej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku” stanowi załącznik nr 1.Przedmiot umowy określony w ust. 1 realizowany będzie:1) na podstawie decyzji nr 283/17 Pozwolenie na budowę zgodnie z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia,2) zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego,3) zachowując należytą staranność, jaka jest wymagana przy realizacji całości umowy, jak również realizacji poszczególnych czynności wynikających z niniejszej umowy,4) w terminie i na zasadach określonych umową.Na dokumentację projektową składają się: projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), przedmiar robót, stanowiący załącznik nr 13, dostępny na stronie Zamawiającego: https://zseit.paslek.edu.pl/pl/przetargi Poza robotami opisanymi w dokumentacji projektowej należy wykonać:1) demontaż i ponowny montaż elementów, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia prac modernizacyjnych;2) zabezpieczenie pomieszczeń oraz funkcjonujących w nich urządzeń i wyposażenia przed uszkodzeniami, które mogą spowodować roboty realizowane w ramach przedmiotu umowy;3) zabezpieczenie bhp i ppoż. w miejscu wykonywanych robót;4) dokonanie uzgodnień w zakresie terminów wykonania prac z Zamawiającym, którego akceptacja jest wymagana dla rozpoczęcia, realizacji i odbioru prac;5) sprawdzenie przed przystąpieniem do robót inwentaryzacji i wymiarów z natury;6) uprzątnięcie po zakończeniu robót zarówno pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia (umycie wszelkich elementów wyposażenia, w tym okien, lamp, mebli) jak i innych przestrzeni wykorzystanych do przeprowadzenia robót w tym korytarzy służących do transportu dostarczanych materiałów jak i innych pomieszczeń wykorzystanych w celu organizacji i przeprowadzenia robót; transport i utylizację wszelkich materiałów powstałych w wyniku prowadzonych robót;7) wykonanie dokumentacji powykonawczej.Wykonawca jest zobowiązany realizować prace wg harmonogramu rzeczowo - finansowego, który stanowi Załącznik nr 12.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wszelkimi normami prawnymi i technicznymi mającymi zastosowanie w budownictwie, przy dochowaniu należytej staranności oraz według najlepszej profesjonalnej wiedzy, przy wykorzystaniu materiałów o najwyższej jakości spełniających normy i posiadających najwyższe parametry użytkowe i bezpieczeństwa.Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w załącznikach do SWZ parametry lub normy krajowe lub przenoszące normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i w załącznikach do SWZ, również dopuszcza się wykazanie normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji i STWiORB. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „Równoważności”. Nazwy własne produktów, producentów i znaki towarowe zostały użyte w celu określenia parametrów technicznych. Materiały te należy traktować jako referencyjne, dopuszcza się stosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż te, które zostały wyspecyfikowane w dokumentacji. Zastosowanie rozwiązań równoważnych wymaga uzyskania akceptacji Zamawiającego i projektanta dokumentacji.Wszystkie materiały zastosowane przez Wykonawcę muszą mieć aktualne atesty i certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie.Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podzielenie zamówienia na części z uwagi na planowany zakres uniemożliwi zrealizowanie zamówienia w sposób kompleksowy i zgodny z oczekiwaniami Zamawiającego przy zachowaniu wysokiej jakości wykonanych robót oraz dostarczonych materiałów. Brak podziału zamówienia pozwala na uzyskanie przez Zamawiającego korzystnej oferty cenowej przy jednoczesnym zachowaniu konkurencji na rynku.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.Wykonawca (Podwykonawca) ma obowiązek zatrudnienia, w całym okresie realizacji zamówienia, zgodnie z art. 95 w związku z art. 134 ust. 2 ustawy Pzp, na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących prace objęte zakresem zamówienia, w tym prace fizyczne oraz operatorów sprzętu (pracowników wykwalifikowanych i niewykwalifikowanych), jeżeli czynności te polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040,1043 i 1495), z wyłączeniem pracowników pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie na podstawie przepisów prawa budowlanego. Zatrudnienie musi nastąpić na podstawie umowy pracę w rozumieniu Kodeksu pracy lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Funkcjonalnego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Liczbę pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca, który na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych zgłoszonych przed podpisaniem umowy.Sposób weryfikowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp:1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2.12,2) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu oświadczenie Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2.12.Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań (w nawiązaniu do art. 438 ustawy Pzp):1) Wykonawca na żądanie Zamawiającego w ciągu 5 dni przedkłada Zamawiającemu do wglądu zanonimizowane dokumenty potwierdzające zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2.12,2) Za brak realizacji wymagań określonych w niniejszej SWZ, Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi, w wysokości określonej we wzorze umowy.Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej na przyszłym miejscu wykonywania zamówienia.W celu udziału w wizji lokalnej Wykonawcy zobowiązani są do zgłoszenia osobie uprawnionej do kontaktowania się z Wykonawcami, o której mowa w pkt 20.21 SWZ, w formie przewidzianej w Rozdziale 20 SWZ, nazwisk osób, które wezmą udział w wizji lokalnej. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona w dniu 17.05.2021 o godz. 1200. Obecność Wykonawcy na wizji lokalnej nie jest obowiązkowa (uczestnictwo w wizji lokalnej podlega decyzji Wykonawcy). Wykonawcy uczestniczą w wizji lokalnej na swój koszt. Zamawiający nie będzie ubezpieczał przedstawicieli Wykonawcy od jakichkolwiek wypadków, strat i szkód poniesionych przez Wykonawcę w następstwie wizji lokalnej. Wykonawca sam powinien dokonać ubezpieczenia swoich przedstawicieli zgodnie ze stosowanymi zasadami i przepisami. Wizja lokalna odbędzie się pod nadzorem Zamawiającego. Wykonawca nie ma prawa bez uzgodnienia z zamawiającym do podejmowania w trakcie wizji lokalnej jakichkolwiek działań i czynności na terenie Zamawiającego. Wykonawcy zobowiązują się do przestrzegania obowiązujących na terenie Zamawiającego regulaminów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych zgodnie z zarządzeniami obowiązującymi u Zamawiającego, których zasady zostaną wyjaśnione Wykonawcom przed wejściem na teren przewidziany na realizację zamówienia. Wszystkie osoby biorące udział w wizji lokalnej zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Podczas wizji lokalnej nie będą udzielane przez przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzi na pytania dotyczące Opisu Przedmiotu Zamówienia lub SWZ. W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego i związanymi z nim wewnętrznymi zarządzeniami u Zamawiającego, Wykonawcy uczestniczący w wizji lokalnej, oprócz powyższych wymagań, będą zobowiązani do poddania się kontroli temperatury oraz posiadania środków ochrony indywidualnej (maseczki ochronne). Minimalny okres gwarancji jakości na wykonane roboty i zamontowane urządzenia wynosi 36 miesięcy (liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy).Termin wykonania przedmiotu zamówienia: 22 miesiące od dnia podpisania umowy z Wykonawcą wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-06-07 10:00

Po zmianie:
2021-06-10 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-06-07 11:00

Po zmianie:
2021-06-10 11:00

2021-05-17 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o zmianie ogłoszenia - -

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.