eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa ŚląskaPełnienie funkcji insp. nadzoru inwest. na zad. pn "BUDOWA DROGI ZBIORCZEJ W ŚR. ŚL. NA ODC. MIĘDZY UL. KOLEJOWĄ A UL. SIKORSKIEGO W RAMACH PŁN. OBWODNICY ŚR.ŚL. WRAZ Z BUDOWĄ CIĄGU PIESZO-ROWEROWEGO"



Ogłoszenie z dnia 2023-01-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji insp. nadzoru inwest. na zad. pn „BUDOWA DROGI ZBIORCZEJ W ŚR. ŚL. NA ODC. MIĘDZY UL. KOLEJOWĄ A UL. SIKORSKIEGO W RAMACH PŁN. OBWODNICY ŚR.ŚL. WRAZ Z BUDOWĄ CIĄGU PIESZO-ROWEROWEGO”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Środa Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935069

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 5

1.5.2.) Miejscowość: Środa Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@srodaslaska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platform Przetargowej Gminy Środa Śląska https://srodaslaska.logintrade.net/rejestracja

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji insp. nadzoru inwest. na zad. pn „BUDOWA DROGI ZBIORCZEJ W ŚR. ŚL. NA ODC. MIĘDZY UL. KOLEJOWĄ A UL. SIKORSKIEGO W RAMACH PŁN. OBWODNICY ŚR.ŚL. WRAZ Z BUDOWĄ CIĄGU PIESZO-ROWEROWEGO”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-158c5fc3-77aa-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00053889

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00487945

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP 271.8-78/22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 56110,37 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Opis prac budowlanych, które mają być prowadzone w ramach zadania

Przedmiot inwestycji:

Przedmiotem inwestycji jest „Budowa drogi zbiorczej w Środzie Śląskiej na odcinku między ulicą Kolejową a ulicą Sikorskiego”.
Zakres prac obejmuje:
- budowę nowej drogi (KR3, klasa Z, 2 pasy ruchu, szerokość jezdni 6,0m, nawierzchnia z betonu asfaltowego, szerokość poboczy 1,0 m) łączącej ul. Kolejową z ul. Sikorskiego
- budowę ronda o parametrach minimalnych wymaganych dla drogi klasy Z i zoptymalizowanych dla warunków przestrzenno-terenowych przy włączeniu ul. Kolejowej
- skrzyżowanie o parametrach wymaganych dla drogi klasy Z i zoptymalizowanych dla warunków przestrzenno-terenowych przy włączeniu do ul. Sikorskiego
- przejście przez cieki wodne
- ciąg pieszo rowerowy (szerokość 2,5m, nawierzchnia z betonu asfaltowego) wzdłuż projektowanej drogi oraz wzdłuż ul. Sikorskiego
- pas zieleni między jezdnią a ciągiem pieszo-rowerowym
- powierzchniowe odwodnienie drogi i ciągu pieszo-rowerowego
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego (grubowarstwowego)
- wykonanie kanalizacji teletechnicznej
- wykonanie oświetlenia ronda
- wykonanie oświetlenia przejść dla pieszych

Parametry techniczne:

Parametry projektowanej drogi:
- kategoria ruchu - KR3
- klasa drogi: Z
- kategoria drogi: droga gminna
- droga dwukierunkowa - 2 pasy ruchu
- długość projektowanej jezdni: 628,5 m
- szerokość jezdni: 6,0m (poszerzenia na łukach i dojazdach do skrzyżowań)
- nawierzchni jezdni: beton asfaltowy
- odwodnienie jezdni: powierzchniowo na przyległe tereny zielone wchodzące w skład pasa drogowego. Wyjątek stanowi odcinek planowanej drogi zlokalizowany w obrębie projektowanego ronda. Z uwagi na zastosowanie krawężników, projektuje się wpust deszczowy wraz z odprowadzeniem wody deszczowej do istniejącego rowu (poprzez projektowaną studnię betonową rewizyjną) zlokalizowanego na dz. nr 41 obr. 2.
Parametry projektowanego ciągu pieszo-rowerowego:
- łączna długość wzdłuż projektowanej drogi: 654,0 m
- łączna długość wzdłuż ul. Sikorskiego: 466,0 m
- sumaryczna długość: 1112,0 m
- szerokość: 2,5m
- nawierzchnia: beton asfaltowy
- obramowanie: obrzeża betonowe osadzone na ławie betonowej z oporem
- odwodnienie: powierzchniowo na przyległe tereny zielone wchodzące w skład pasa drogowego
Na włączeniu projektowanej drogi z ul. Kolejową projektuje się rondo o parametrach minimalnych wymaganych dla drogi klasy Z i zoptymalizowanych dla warunków przestrzenno-terenowych przy włączeniu ul. Kolejowej:
- średnica wyspy środkowej: 7m (średnica przyjęta wg wytycznych Inwestora, z uwagi na ograniczenia terenowe). Wyspa środkowa wyniesiona 1,0 m powyżej terenu.
- przejezdny pas okalający wyspę środkową, wykonany z kostki granitowej: szer. 1,5m
- szerokość pasa ruchu dookoła ronda: 6,5 m
- nawierzchnia pasa ruchu: beton asfaltowy
W obrębie ronda projektuje się krawężniki granitowe (zgodnie z częścią rysunkową).
W celu umożliwienia komunikacji pieszych/rowerzystów wzdłuż ul. Kolejowej, w obrębie planowanego ronda projektuje się przejście dla pieszych/przejazd dla rowerzystów wraz z wysepką dzielącą.
Na włączeniu drogi z ul. Sikorskiego zaprojektowano skrzyżowanie skanalizowane o parametrach wymaganych dla drogi klasy Z i zoptymalizowanych dla warunków przestrzenno-terenowych (zgodnie z częścią rysunkową).
Na trasie zaprojektowanej drogi, planuje się wykonanie obiektów inżynierskich takich jak:
- prefabrykowany betonowy przepust skrzynkowy o wymiarach wew. 450x200 (przejście przez ciek Średzka Woda)
- prefabrykowane betonowe przepusty rurowe – 3 szt.
Zaprojektowano połączenia z planowaną drogą wszystkich działek prywatnych i drogowych poprzez zjazdy oraz projektowany odcinek drogi technicznej szer. 3,5 m wykonanej z kruszywa kamiennego.
Dodatkowo planuje się wymianę istniejącego przepustu na betonowy okrągły przepust fi 600 wraz z odtworzeniem ścian czołowych z bloczków betonowych na działce nr 11 obr. 2.

Roboty elektryczne:

W ramach inwestycji przewidziano roboty instalacyjne związane z:
- wykonaniem oświetlenia ronda – montaż opraw oświetleniowych na maszcie (3 ramiona) na słupie
- wykonanie oświetlenia przejść dla pieszych – montaż opraw oświetleniowych na słupach – 2 szt. oraz montaż lamp oświetleniowych solarnych doświetlających przejścia dla pieszych – 2 szt.

Prace dotyczące zieleni:

Wzdłuż planowanej drogi, pomiędzy jezdnią a ciągiem pieszo-rowerowym zaprojektowano pas zieleni (szer. 3,0m) z zielenią wysoką - drzewa. Wzdłuż ul. Sikorskiego, pomiędzy istniejącą jezdnią a planowanym ciągiem pieszo-rowerowym projektuje się pas zieleni szer. 1,5 m (zieleń niska –trawnik/żywopłot, natomiast po drugiej stronie planowanego ciągu pieszo-rowerowego w wydzielonym pasie należy posadzić zieleń wysoką (zgodnie z przedmiarem: Zakup, dostawa, sadzenie i pielęgnacja drzew o średnicy pnia 12-14 cm, wraz kosztami palikowania - 20 szt. lipa drobnolistna, 20 szt. grab pospolity fastigiata, 20 szt. klon pospolity platanoides).

Konstrukcja nawierzchni:

Układ warstw nawierzchnia jezdni:

- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – 4cm po zagęszczeniu
- wiązanie międzywarstwowe z emulsji asfaltowej szybko rozpadowej K-1 60 o zużyciu 0,5 kg/m2
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W – 5cm po zagęszczeniu
- wiązanie międzywarstwowe z emulsji asfaltowej szybko rozpadowej K-1 60 o zużyciu 0,5 kg/m2
- warstwa podbudowy z betonu asfaltowego AC22P – 7 cm po zagęszczeniu
- wiązanie międzywarstwowe z emulsji asfaltowej szybko rozpadowej K-1 60 o zużyciu 1,0 kg/m2
(stosować tylko wzdłuż projektowanych poboczy na szerokości 1,0m)
- podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 – 20 cm po zagęszczeniu
- podłoże wzmocnione – kruszywo stabilizowane cementem Rm=2,5 MPa (mieszanka z wytwórni) – 20 cm po zagęszczeniu
- nasyp z pospółki zagęszczonej do Is=1,0 (grubość warstwy w zależności od warunków terenowych)
- grunt rodzimy

Układ warstw nawierzchni zjazdów:

- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – 4 cm po zagęszczeniu
- wiązanie międzywarstwowe z emulsji asfaltowej szybko rozpadowej K-1 60 o zużyciu 0,5 kg/m2
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W – 8 cm po zagęszczeniu
- wiązanie międzywarstwowe z emulsji asfaltowej szybko rozpadowej K-1 60 o zużyciu 1,0 kg/m2
- podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 – 20 cm po zagęszczeniu
- podłoże wzmocnione – kruszywo stabilizowane cementem Rm=2,5 MPa (mieszanka z wytwórni) – 15 cm po zagęszczeniu
- pospółka – 22 cm
- grunt rodzimy

Układ warstw nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego:

- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – 5 cm po zagęszczeniu
- wiązanie międzywarstwowe z emulsji asfaltowej szybko rozpadowej K-1 60 o zużyciu 1,0 kg/m2
- podbudowa z kruszywa kamiennego łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 – 15 cm po zagęszczeniu
- podłoże wzmocnione – kruszywo stabilizowane cementem Rm=2,5 MPa (mieszanka z wytwórni) – 10 cm po zagęszczeniu
- nasyp z pospółki zagęszczonej do Is=1,0 (grubość warstwy w zależności od warunków terenowych)
- grunt rodzimy

Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo – kosztorysowej i specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik do SWZ.


Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie zgodnym z dokumentacją projektową ( projekt budowlany, wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar, kosztorys, decyzja ZRID, warunki techniczne i uzgodnienia):

2.3 Obowiązki i upoważnienie Zleceniobiorcy oraz sposób realizacji zamierzenia

. Do obowiązków Zleceniobiorcy jako Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności i obowiązków przypisanych Inspektorowi nadzoru inwestorskiego w odnośnych przepisach Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
. Do obowiązków Zleceniobiorcy należą między innymi:
1) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli prawidłowości wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektem budowlanym, wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej;
2) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, w szczególności w celu zapobiegania zastosowania wyrobów i materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
3) Zatwierdzanie materiałów do wbudowania w obiekcie;
4) Wnioskowanie do Zamawiającego o konieczności dokonania zmian jakości, ilości lub technologii robót lub ich części, które uzna za niezbędne dla uzyskania celu oznaczonego w umowie na wykonanie zadania oraz sporządzanie wraz z Kierownikiem budowy protokołów konieczności na okoliczność wykonania zamówień uzupełniających, zamówień dodatkowych, zaniechania wykonania robót, określonych Dokumentacją projektową, oraz wykonania robót zamiennych i przedstawianie protokołów konieczności do zaakceptowania Zamawiającemu;
5) Sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i montowanych urządzeń technicznych; kontrola i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu i zanikających będzie odbywało się poprzez przystąpienie do odbioru tych robót w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia ich do odbioru wpisem Wykonawcy robót do dziennika budowy.
6) Kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP.
7) Sprawdzanie czy kierownictwo budowy/robót i Podwykonawcy posiadają akceptację Zamawiającego do realizacji zadania.
8) Uczestniczenie w naradach technicznych i radach budowy zwoływanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę Robót oraz sporządzanie notatek z narad technicznych i rad budowy.
9) Uczestniczenie w odbiorach częściowych i w odbiorze końcowym - potwierdzenie gotowości robót do odbiorów częściowych, odbioru końcowego oraz udział w czynnościach tych odbiorów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

2. Kryterium „Doświadczenie kluczowej kadry kierowniczej (D) – 30%

a) Inspektor nadzoru branży drogowej – maksymalnie 20 punktów:
za doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika robót powyżej wymaganego minimum dot. co najmniej dwóch robót odpowiadających przedmiotowi zamówienia (wykonanie robót przy przebudowie lub budowie dróg o nawierzchni asfaltowej o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł) – za każdą robotę 5 punktów – maksymalnie do 20 punktów

b) Inspektor nadzoru branży elektrycznej – maksymalnie 6 punktów:
za doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika robót powyżej wymaganego minimum dot. co najmniej jednej roboty odpowiadającej przedmiotowi zamówienia (wykonanie robót przy przebudowie lub budowie dróg o nawierzchni asfaltowej o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł) – za każdą robotę 1,5 punktu – maksymalnie 6 punktów

c) Inspektor nadzoru terenów zieleni – maksymalnie 4 punkty:
za doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru terenów zieleni powyżej wymaganego minimum dot. co najmniej jednej inwestycji, w ramach której wykonywano nasadzenia drzew – za każdą robotę 1 punkt – maksymalnie 4 punkty

Wykonawca w powyższym kryterium może otrzymać maksymalnie 30 pkt.

3. Termin płatności faktury (T) – 10%

Punkty w przedmiotowym kryterium zostaną przyznane wg poniższego schematu:
termin płatności faktury - max do 28 dni – 10 pkt.
termin płatności faktury – 14 dni – 5 pkt.
termin płatności faktury - 7 dni – 0 pkt.
Zamawiający przyzna najwyższą ilość puntów Wykonawcy, który zobowiąże się do terminu płatności faktury w ciągu 28 dni (lub więcej). Zaoferowanie terminu płatności faktury krótszego niż 7 dni będzie podstawą do odrzucenia oferty.

Wykonawca w powyższym kryterium może otrzymać maksymalnie 10 pkt.


Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego musi prowadzić do wyboru oferty tego Wykonawcy, który będzie zdolny zrealizować przedmiot zamówienia publicznego. W tym celu Zamawiający w toku postępowania, w szczególności w dokumentacji stosuje szereg instrumentów mających na celu realizację ww. zamierzenia. Jednym z narzędzi dostępnych dla Zamawiających są kryteria oceny ofert.
Do kryteriów oceny ofert dobieranych w każdym konkretnym postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego mają zastosowanie ogólne zasady systemu zamówień publicznych. W tym miejscu Zamawiający pragnie wskazać na przepis art. 16 pkt. 1) Pzp, zgodnie z którym Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie Wykonawców.
Zamawiający, który błędnie opisuje kryterium, a następnie doprowadza do wyboru oferty ocenianej według tych założeń, w ocenie UZP oraz KIO naraża się na naruszenie przepisów ustawy Pzp. Błędnie skonstruowane kryteria służące do oceny ofert skutkują naruszeniem przepisów art. 16 pkt. 1) oraz 17 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający nieprawidłowo opisał kryterium nr 2 „Doświadczenie kluczowej kadry kierowniczej”, nieprecyzyjny zapis mógł doprowadzić do odmiennej interpretacji kryterium przez Wykonawców jak i Zamawiającego.
Ze względu na zaistniałe błędy w podanych sposobach liczenia punktów, skutkuje brakiem możliwości ustalenia poprawnej ilości punktów w kryterium nr 2 „Doświadczenie kluczowej kadry kierowniczej”, które na obecnym etapie postępowania, czyli po dokonaniu czynności niepowtarzalnych takich jak czynność otwarcia ofert, są niemożliwe do usunięcia. Konieczne jest unieważnienie postępowania.

Zamawiający informuje, że na podstawie z art. 262 Pzp Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu zostaną niezwłocznie powiadomieni o wszczęciu postępowania dotyczącego tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmującego ten sam przedmiot zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 47970,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 68880,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.