eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w obiektach Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.



Ogłoszenie z dnia 2024-01-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w obiektach Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000162665

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Senatorska, 29/31

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-099

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szrm@szrm.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szrm.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://szrm.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w obiektach Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7ce6084-795f-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00053608

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00494878

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RZP-II-WB/2/ZPIK/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w obiektach Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Całodobową, bezpośrednią ochronę fizyczną obiektów Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta wraz
z przynależnymi terenami, parkingami oraz znajdującymi się w nich osobami i mieniem w niżej określonych lokalizacjach:
a) ul. Senatorska29/31w Warszawie,
b) ul. Sokratesa 15 w Warszawie,
c) ul. Marszałkowska 77/79 w Warszawie,
2) Ochronę świadczoną przez 24 godziny na dobę przez wszystkie dni miesiąca, w systemie jednoosobowym (zmianowym),
3) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) stałą ochronę obiektu i mienia,
b) monitoring obiektu przy wykorzystaniu istniejących systemów,
c) zapewnienie bezpieczeństwa osób znajdujących się na terenie chronionym,
d) przeciwdziałanie kradzieżom, włamaniom, napadom rabunkowym oraz niszczeniu mienia,
e) zapewnienie porządku i spokoju na terenie chronionym,
f) kontrolę ruchu osób i pojazdów na terenie obiektu,
g) gospodarowanie kluczami,
h) wykonywanie na polecenie Zamawiającego doraźnych prac gospodarczych,
i) wykonywanie dodatkowych czynności związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia.
4) Odpowiedzialność Wykonawcy za powierzone do ochrony mienie i teren rozpoczyna się od dnia 31 grudnia 2023 r. od godz. 10:01.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają niżej wymienione dokumenty, stanowiące załączniki do SWZ:
1) Charakterystyka obiektów,
2) Wykaz osób upoważnionych do wstępu po godzinach pracy na teren ochraniany,
3) Książka ewidencji ruchu osobowego,
4) Książka ewidencji kluczy.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia Przedmiotu Umowy poprzez rezygnację
z świadczenia usługi ochrony obiektu przy ul. Marszałkowskiej 77/79 w przypadku zmiany jednostki organizacyjnej m.st. Warszawy uprawnionej do zarządzania i administrowania nieruchomości, przeznaczenia nieruchomości do zbycia, realizacji ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, realizacji inwestycji publicznych, w przypadkach przewidzianych przepisami dotyczącymi samorządu gminnego, powiatowego i regulującymi ustrój m.st. Warszawy, a także w przypadku zgłoszenia przez osoby trzecie roszczeń dotyczących nieruchomości, bądź powzięcia wiadomości o toczących się postępowaniach sądowych, administracyjnych, sądowo administracyjnych dotyczących nieruchomości.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79714000-2 - Usługi w zakresie nadzoru

79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.

Oferta Wykonawcy Biuro Ochrony Pantera Bogdan Grzelecki, Aleja Armii Ludowej 9 lok. 2, 00-575 Warszawa została wybrana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, w dniu 11.12.2023 r. Zamawiający pismem z dnia 19.12.2023 r. zaprosił Wykonawcę na podpisanie umowy w dniu 21.12.2023 r. o godzinie 10:00. Wykonawca pismem z dnia 20.12.2023 r. zwrócił się do Zamawiającego o przesunięcie terminu podpadania umowy na dzień 22.12.2023 r. Zamawiający
w odpowiedzi na pismo zaprosił Wykonawcę na podpisanie umowy w dniu 27.12.2023 r.
Wykonawca nie stawił się w wyznaczonym terminie na podpisanie umowy. Zgodnie z art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 poz. 1605 ze zm. – dalej „Ustawa”) Zamawiający – w przypadku, gdy wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy – może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu oraz wybrać ofertę najkorzystniejszą.
W przedmiotowym postępowaniu kolejną, niepodlegającą odrzuceniu ofertę, złożył Wykonawca SECUREX Sp. z o.o., ul. Wojnicka 2, 03-774 Warszawa.
W związku z powyższym, po dokonaniu ponownej wstępnej oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wezwał Wykonawcę do złożenia podmiotowych środków dowodowych oraz do wyrażenia pisemnej zgody na wybór jego oferty jako najkorzystniejszej w terminie do dnia 03.01.2024 r.
Wykonawca pismem z dnia 03.01.2024 r. odmówił „przystąpienia do dalszej procedury realizacji przedmiotowego zamówienia”.
Celem przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zawarcie umowy z Wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Przewidziana w art. 263 ustawy możliwość zawarcia umowy z kolejnym wykonawcą stanowi wyjątek od tej zasady i jako taki – zgodnie z regułą exceptiones non sunt extentendae – nie może być interpretowany rozszerzająco. Dlatego też ustalenie, że wykonawca uchyla się od zawarcia umowy co do zasady powinno mieć charakter pewny, nie może być oparte jedynie na domysłach Zamawiającego. Uchylenie się od podpisania umowy musi mieć postać umyślnego, kierunkowego działania mającego na celu doprowadzenie do niepodpisania umowy. Ustalenie tej okoliczności powinno znaleźć wyraz w oświadczeniu woli Wykonawcy – złożonym Zamawiającemu wprost.
W orzecznictwie wskazuje się, że przez uchylenie się od zawarcia umowy o zamówienie należy rozumieć tylko działania wykonawcy jednoznacznie ujawniające po jego stronie brak woli zawarcia umowy.
W związku z ww. okolicznościami należy uznać, iż zarówno Wykonawca Biuro Ochrony Pantera Bogdan Grzelecki oraz Wykonawca SECUREX Sp. z o.o. odstąpili od zawarcia umowy.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 12

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 12

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 889660,44 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1210624,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.