Ogłoszenie z dnia 2023-01-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00501725/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa zatok parkingowych po północnej stronie Al. Kombatantów w Konstantynowie Łódzkim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Konstantynów Łódzki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057690
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zgierska 2
1.5.2.) Miejscowość: Konstantynów Łódzki
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-050
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 42 211 11 73, 42 211 19 03
1.5.8.) Numer faksu: 42 233 80 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konstantynow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.konstantynow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7069261.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zatok parkingowych po północnej stronie Al. Kombatantów w Konstantynowie Łódzkim2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08e0fbd7-7d3e-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00053435
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021638/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Budowa zatok parkingowych po północnej stronie Al. Kombatantów w Konstantynowie Łódzkim
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00501725
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2022.ŁP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa zatok parkingowych po północnej stronie Al. Kombatantów w ciągu drogi gminnej publicznej 108587E w miejscowości Konstantynów Łódzki, gmina Konstantynów Łódzki, powiat pabianicki.
2. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na działkach o następujących nr ewidencyjnych:
2.1. 116/1, 561/4, 560/2, obręb K-14 Konstantynów Łódzki, stanowiących drogę publiczną w rozumieniu Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1693 z późn. zm.) oraz figurujących w rejestrze dróg gminnych u Zarządcy przedmiotowej drogi tj. Gminy Konstantynów Łódzki;
2.2. 560/5, 561/9, 561/7, 116/5, 116/4, 116/3 obręb K-14 Konstantynów Łódzki, stanowiących własność lub będących w zarządzie Konstantynowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, zwanej dalej w skrócie „KSM”.
3. Wymienione w pkt 2.2 części działek gruntu zostaną użyczone od dnia protokolarnego przekazania terenu Zamawiającemu (tj. Biorącemu w Użyczenie) przez KSM (tj. Użyczającego) do dnia zakończenia inwestycji określonej w ust. 1 potwierdzonego protokolarnym przekazaniem przedmiotu użyczenia Użyczającemu przez Biorącego w Użyczenie, lecz nie później niż dnia 31.12.2028 r – na podstawie Umowy o użyczeniu części działek gruntu z dnia 09.12.2022 r.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
4.1. na terenie będącym w zarządzie Gminy Konstantynów Łódzki (działki o nr ewid. 116/1, 561/4, 560/2):
- roboty przygotowawcze (roboty pomiarowe, tymczasowa organizacja ruchu),
- roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni drogi wg rysunku PZT, rozbiórka istniejącego chodnika i zjazdów),
- roboty ziemne (korytowanie, profilowanie i zagęszczanie podłoża, warstw podbudowy, nasypy, wykopy),
- wykonanie remontu nawierzchni jezdni,
- wykonanie podbudowy i nawierzchni zjazdów,
- wykonanie podbudowy i nawierzchni zatoki parkingowej,
- wykonanie podbudowy i nawierzchni chodnika,
- wykonanie elementów ulic (obramowania jezdni, chodnika, zjazdów i zatok parkingowych),
- wykonanie oznakowania i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- regulację wysokościową całej istniejącej armatury uzbrojenia podziemnego w celu dostosowania jej do projektowanych rzędnych nawierzchni. Wszystkie naziemne elementy uzbrojenia podziemnego (włazy, klapy, studnie, itp.) muszą być ściśle wypoziomowane do powierzchni jezdni, poboczy itp.,
- wykonanie docelowych terenów zielonych,
- wysadzenie drzew i przesadzenie w miejsce wskazane przez Zamawiającego,
- tyczenie i inwentaryzację geodezyjną obiektu budowlanego.
4.2. na terenie stanowiącym własność lub będącym w zarządzie KSM (działki o nr ewid. 560/5, 561/9, 561/7, 116/5, 116/4, 116/3):
- roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni drogi wg rysunku PZT, rozbiórka istniejącego chodnika i zjazdów),
- roboty ziemne (korytowanie, profilowanie i zagęszczanie podłoża, warstw podbudowy, nasypy, wykopy),
- wykonanie remontu nawierzchni jezdni,
- wykonanie podbudowy i nawierzchni zjazdów,
- wykonanie podbudowy i nawierzchni chodnika,
- wykonanie elementów ulic,
- wykonanie docelowych terenów zielonych.
5. Szczegółowy zakres prac oraz sposób ich wykonania określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące załącznik nr 9 do SWZ, z uwzględnieniem wyjaśnień i zmian dokonanych przez Zamawiającego w czasie trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli miały miejsce.
6. Prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną należy wykonać zgodnie z zapisami stanowiącymi Załącznik nr 10 do SWZ i zgłosić do odbioru przez Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki Sp. z o.o.
7. Zamówienie publiczne polega na wykonaniu robót budowlanych, zgodnie z załączoną dokumentacją oraz poleceniami Zamawiającego określonymi w SWZ oraz we Wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Podział zamówienia na części jest niecelowy ze względu na spójność realizowanych robót budowlanych oraz oszczędność środków, a także nieuzasadniony ekonomicznie z punktu widzenia Wykonawców przystępujących do postępowania. Podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, jak również potrzebą skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia w terminie określonym przez Zamawiającego.
9. Rozwiązania równoważne.
9.1. W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe.
9.2. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
9.3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
10. Termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z Rozdziałem XIX pkt 2.2 SWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres 48 miesięcy (4 lat), licząc od dnia końcowego odbioru robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 04.01.2023 r. o godz. 12:00, czyli przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na Platformie zakupowej informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 60 935,00 zł brutto. W niniejszym postępowaniu wpłynęły 2 oferty niżej wymienionych Wykonawców:
1. Zakład Robót Drogowych „P-BRUK” Łukasz Piotrowski, ul. Stodolniana 33, 95-083 Lutomiersk, cena brutto oferty: 260 421,75 zł;
2. STRADA Paulina Jeżak, Baby, ul. Sportowa 6, 97-310 Moszczenica, cena brutto oferty:
296 110,20 zł.
Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia o 199 486,75 zł.
Weryfikacja możliwości finansowych Gminy wykazała, że Zamawiający na obecnym etapie nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia o powyższą wartość.
Zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 260421,75 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 296110,20 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa biblioteki z magazynem eksponatów na działce w Krzyżewie nr 148/22 w ramach projektu "Utworzenie Europejskiego Centrum Copernicus we Fromborku" - zadanie I
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU MIESZKALNEGO LEŚNICTWA WYPALANKI POSTĘPOWANIE II
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w Bachowie, w ramach projektu "Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej - świetlica wiejska w Bachowie"
- Przebudowa boiska sportowego w m. Sady wraz ze zmianą nawierzchni na poliuretanową oraz budowa piłkochwytów, ogrodzenia, zbiornika i utwardzeniem terenu w ramach "Budowa boiska typu Orlik w m. Sady"
- Postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie remontu istniejącego pokrycia dachu budynku w miejscowości Konary, gmina Mogilany
- Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynków usługowych na żłobek.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





