eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ma³omice › "Przebudowa dróg Gminnych ul. Ko¶ciuszki, MC Sk³odowskiej, Lipowej i Chrobrego w gminie Ma³omice" , dofinansowane z Rz±dowego Funduszu Polski £ad : Program Inwestycji Strategicznych



Og³oszenie z dnia 2024-01-19


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Przebudowa dróg Gminnych ul. Ko¶ciuszki, MC Sk³odowskiej, Lipowej i Chrobrego w gminie Ma³omice" , dofinansowane z Rz±dowego Funduszu Polski £ad : Program Inwestycji Strategicznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Ma³omice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770391

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Plac Konstytucji 3 maja

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ma³omice

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-320

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 683769027

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@malomice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://malomice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Przebudowa dróg Gminnych ul. Ko¶ciuszki, MC Sk³odowskiej, Lipowej i Chrobrego w gminie Ma³omice" , dofinansowane z Rz±dowego Funduszu Polski £ad : Program Inwestycji Strategicznych

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b3a88edd-b6b8-11ee-b628-1a85378e6c0a

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00053026

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00028112/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.3 Przebudowa dróg gminnych w cztery strony ¶wiata do Ma³omic: ul. Ko¶ciuszki, Chrobrego, Pruszkowska i Lipowa w Gminie Ma³omice

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b3a88edd-b6b8-11ee-b628-1a85378e6c0a

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 10.1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez rz±dow± Platformê e-Zamówienia zapewniaj±c± obs³ugê procesu udzielania zamówieñ publicznych za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej, zwanej dalej Platform±. Platforma jest dostêpna pod adresem : https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy przez Wykonawców jest bezp³atne.

10.2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia , dostêpny na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.

10.3. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia, ani logowania do Platformy.

10.4. Sposób sporz±dzenia podmiotowych ¶rodków dowodowych, przedmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymaga technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju , Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r, w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy.

10.5. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w paragrafie 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r . w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymaga technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.

10.6. Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).

10.7. Preferowane formaty przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 150 MB w formatach : .doc, .docx, .pdf, .zip.

10.8. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1233) Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliki „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
Dalsze informacje w zakresie wymagañ technicznych i organizacyjnych zawarte w punktach od 10.9 do 10.27 SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy Ma³omice pl. Konstytucji 3 Maja 1, 67-320 Ma³omice;
 z inspektorem ochrony danych osobowych mo¿na siê skontaktowaæ:
inspektor@4consul.com.pl *;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
 prowadzonym w trybie podstawowym, poni¿ej progów unijnych;
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art.74 ustawy z dnia 11wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych ( t.j. Dz. U. z 2022 r. poz.1710 ze zmianami ), zwana dalej „ustaw± Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ;
 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
 nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
______________
* Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub
podmiotu przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2023/1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowy drogi gminnej ulicy Lipowej w Ma³omicach.
Ulica Lipowa obejmuje odcinek 1 (km 0+000-0+230,52).
Zakres robót obejmuje przebudowê drogi o nawierzchni asfaltowej, budowê i przebudowê chodnika, przebudowê istniej±cych zjazdów na drogi le¶ne, oraz wjazdów indywidualnych na przyleg³e dzia³ki prywatne. Ca³a inwestycja mie¶ci siê w granicach pasa drogowego drogi publicznej. Inwestycja uporz±dkuje ruch samochodowy oraz zwiêkszy bezpieczeñstwo uczestników ruchu drogowego na planowanym obszarze przebudowy drogi gminnej.
Dane techniczne : klasa drogi L, d³ugo¶æ odcinka 230,52 m, prêdko¶æ projektowa 50km/h,
szeroko¶æ jezdni 5,50m, szeroko¶æ pobocza z kruszywa 0,75m, pochylenie poprzeczne dwustronne 2%, jednostronne 2-7%, szeroko¶æ wjazdów do posesji 4,0m.
Nawierzchnia w profilu pod³u¿nym i poprzecznym, odwodnienie.
Projektowane ukszta³towanie pod³u¿ne nawierzchni drogi zosta³o dowi±zane do istniej±cego. Pochylenie pod³u¿ne projektowanej niwelety wynosi od 0,31% do 3,03%. W przekroju poprzecznym nawierzchnia bitumiczna ma posiadaæ pochylenie dwustronne 2%, jednostronne od 2 do 7%. Pobocza z kruszywa ³amanego maj± posiadaæ pochylenie 6%.
Odwodnienie wszystkich nawierzchni utwardzonych (zgodne z istniej±cym) do istniej±cej kanalizacji deszczowej lub powierzchniowe na tereny zielone ch³onne. Istniej±cy uszkodzony wpust deszczowy nale¿y zdemontowaæ i wykonaæ od nowa bez zmiany parametrów. Przykanalik nale¿y wykonaæ z rury PCV litej SN8 o ¶rednicy 200mm. W³az ¶ciekowy ¿eliwny typu D400.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej sporz±dzonej przez P.P.H. AWIS Sp. z o.o. ul. Wierzbowa 24, 65-376 Zielona Góra (projekt architektoniczno-budowlany- bran¿a drogowa, projekt budowlano-wykonawczy – bran¿a drogowa, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót), z zastrze¿eniem , ¿e przedmiot zamówienia obejmuje zgodnie z przedmiarem robot z dnia 30 grudnia 2023 r. , odcinek 1(km 0+000- 0+230,52), a nie ca³o¶æ drogi ulicy Lipowej.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: . Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami:
a) najni¿sza cena - 60 %,= 60 pkt
b) okres gwarancji jako¶ci - 40 %= 40 pkt

a1 ) Oferta z najni¿sz± cen± otrzyma – 60 pkt, ka¿da nastêpna oferta oceniana bêdzie na podstawie wzoru:
cena najni¿sza spo¶ród z³o¿onych ofert
Warto¶æ pkt oferty n = ------------------------------------------- x 60 % x 100
cena oferty badanej n
Wyliczona punktacja za cenê zostanie zaokr±glona do dwóch miejsc po przecinku ;

b1) Okres gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane, wbudowane materia³y oraz zamontowane urz±dzenia bêdzie oceniany w nastêpuj±cy sposób :
za 36 miesiêcy Wykonawca otrzyma 0 pkt,
za 48 miesiêcy Wykonawca otrzyma 20 pkt.
za 60 miesiêcy Wykonawca otrzyma 40 pkt.
Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesi±ce. Maksymalny okres gwarancji wynosi 60 miesiêcy.
W przypadku braku wskazania przez Wykonawcê w formularzu oferty okresu na jaki Wykonawca udziela Gwarancji jako¶ci Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca udziela gwarancji jako¶ci na minimalny okres 36 miesiêcy.
W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy jak 60 miesiêcy, oferta otrzyma maksymaln± liczbê punktów jak za 60 miesiêcy gwarancji i taka warto¶æ zostanie przyjêta do umowy, w przypadku wyboru oferty;

16.2. Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± po uwzglêdnieniu wszystkich kryteriów mo¿e osi±gn±æ oferta to 100 punktów( 60 punktów za kryterium Cena + 40 punktów za kryterium Okres Gwarancji.

16.3. Zamawiaj±cy za najkorzystniejsz± ofertê uzna ofertê z najwiêksz± ilo¶ci± uzyskanych punktów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2) Zadanie nr 2 przedmiotu zamówienia dotyczy : Przebudowy dróg gminnych ul. Chrobrego, ul. Ko¶ciuszki wraz z czê¶ci± ulicy MC Sk³odowskiej w Ma³omicach.
Ulica Boles³awa Chrobrego zlokalizowana na dzia³kach nr 564, 768, 797 obrêb 0001 w gminie Ma³omice powiecie ¿agañskim w województwie lubuskim.
W ramach przebudowy drogi gminnej nale¿y wykonaæ nastêpuj±ce roboty budowlane :
roboty rozbiórkowe; frezowanie nawierzchni jezdni; remont i przebudowa istniej±cej nawierzchni jezdni; wykonanie poboczy; wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;
wykonanie wszystkich niezbêdnych robót budowlanych zapewniaj±cych prawid³owe
po³±czenie przebudowywanych nawierzchni z nawierzchniami istniej±cymi nie podlegaj±cymi wymianie lub remoncie (np. na granicy pasa drogowego), po³±czenia remontowanych/ przebudowywanych nawierzchni z istniej±cymi wej¶ciami do budynków, wjazdami na posesjê itp. oraz wszystkich robót niezbêdnych do prawid³owego funkcjonowania przebudowanego uk³adu komunikacyjnego;
Parametry techniczne : d³ugo¶æ drogi - 758,60m (0+000,00 - 0+758,60); numer drogi gminnej – 102022F; klasa drogi - zbiorcza (L); kategoria ruchu - KR2; szeroko¶æ jezdni - 6,0m; szeroko¶æ chodnika - 1,5 m - 3,0m; szeroko¶æ pobocza - 0,75 m;
Konstrukcja nawierzchni jezdni : warstwa ¶cieralna z betonu asfaltowego AC 11S - gr. 4 cm; warstwa wi±¿±ca z betonu asfaltowego AC 11W - gr. 4 cm; warstwa wi±¿±co-wyrównawcza z betonu asfaltowego AC 16W – o grubo¶ci od 3 cm – 8 cm; frezowanie profiluj±ce nawierzchni; istniej±ca nawierzchnia jezdni;
Pobocze z kruszywa ³amanego o szeroko¶ci 0,75m : nawierzchnia z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm - gr. 10cm; pod³o¿e pewne G1 o stopniu zagêszczenia Id≥0,67;
Obramowania/elementy betonowe : Jezdnia jest ograniczona z prawej strony krawê¿nikiem betonowym stoj±cym – do pozostawienia. Po lewej stronie zaprojektowano pobocze z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie 0,31,5 mm.
Zjazdy : Wszystkie istniej±ce zjazdy pozostan± bez zmian.
Uwaga: Na odcinkach drogi na których wystêpuj± ubytki nawierzchni bitumicznej nale¿y wykonaæ remonty cz±stkowe przed wykonaniem warstwy wi±¿±co-wyrównawczej i ¶cieralnej.
Uzbrojenie terenu : Na obszarze inwestycji zlokalizowano istniej±ce uzbrojenia terenu. Nie wyklucza siê istnienia nienaniesionych linii oraz urz±dzeñ. W przypadku napotkania na niezinwentaryzowane uzbrojenie terenu nale¿y powiadomiæ w³a¶ciwy organ oraz zachowaæ szczególn± ostro¿no¶æ.
Odwodnienie : Wody opadowe za pomoc± spadków pod³u¿nych i poprzecznych bêd± odprowadzone do istniej±cego wpustu deszczowego (najni¿sze punkty niwelety) oraz w pobocza a nastêpnie w pasy zieleni.
Oznakowanie poziome (DOR) nale¿y wykonaæ w technologii grubowarstwowej.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej sporz±dzonej przez Biuro Projektów i Nadzoru mgr in¿. Adam Strzeszyñski ul. Rze¼niczaka 11b/3, 65-119 Zielona Góra ( projekt budowlany oraz szczegó³owe specyfikacje techniczne -bran¿a drogowa, przedmiar robót).
Uwaga! Z dokumentacji technicznej usuwa siê zakres dotycz±cy przebudowy obiektu mostowego.
Ulica Ko¶ciuszki wraz z czê¶ci± ul. M.C Sk³odowskiej w Ma³omicach : zlokalizowana w pó³nocnej czê¶ci miejscowo¶ci na dzia³kach 528/37; 519/9; 533/2; 531/1; 747/2; obrêb 0001Ma³omice, jednostka rejestrowa 081005_4.
Dane techniczne: droga gminna- ul. Ko¶ciuszki nr 102024F, klasa techniczna L, d³ugo¶æ odcinka objêtego robotami drogowymi 760,69 mb, prêdko¶æ projektowa: VP = 30 km/h, kategoria ruchu: KR2,obci±¿enie: 115 kN/o¶, szeroko¶æ jezdni bitumicznej: 2x3,0 = 6,00 m + poszerzenia, szeroko¶æ chodników min. 1,00 m (1,15 m z krawê¿nikiem), szeroko¶æ poboczy gruntowych drogi: 0,75 m, szeroko¶æ poboczy gruntowych na zjazdach: 0,50 m, szeroko¶æ zjazdów: min. 3,00 m, miejsca postojowe 2 szt., wymiar miejsc postojowych 2,5x6,0 m, ograniczenie jezdni krawê¿niki 15x30; 15x22 cm; 15x22x30 cm, ograniczenie chodników obrze¿em 8x30 cm, chodnik wzmocniony od km 0+579,0 do 0+769,5.
Odwodnienie: Przedmiotem opracowania jest projekt budowlany odwodnienia drogi gminnej ul. Ko¶ciuszki w Ma³omicach na odcinku od skrzy¿owania z ul. B. Chrobrego do mostu na rzece Bóbr poprzez system kanalizacji deszczowej z doprowadzeniem wód opadowych i roztopowych do istniej±cej kanalizacji deszczowej oraz do ziemi za pomoc± studni ch³onnych.
W zwi±zku z przebudow± drogi wyst±pi³a kolizja z istniej±c± sieci± wodoci±gow±, któr± nale¿y prze³o¿yæ poza krawê¿nik drogowy.
Przebieg projektowanego odcinka kanalizacji deszczowej, przykanalików deszczowych i przek³adkê odcinków sieci wodoci±gowej, przedstawiono graficznie, na projekcie zagospodarowania terenu w skali 1: 500 – rys. nr 1.1-1.3.
Ze wzglêdu na przebudowê drogi zachodzi konieczno¶æ prze³o¿enia dwóch odcinków sieci wodoci±gowej oznaczonej jako w 100 koliduj±cych z projektowanymi wpustami wraz z przepiêciem po trasie wszystkich przy³±czy wodociagowych. Prze³o¿enie odcinków sieci wodoci±gowej oznaczono od wêz³a W1 do W29. Na trasie odcinka przek³adanej sieci wodoci±gowej nale¿y wymieniæ i prze³o¿yæ hydrant podziemny w wê¼le W27. Hydrant podziemny zaprojektowano jako nowy DN80.
Ulica MC Sk³odowskiej – projektowany ci±g pieszo-jezdny:
Ca³y odcinek ul. Curie Sk³odowskiej objêty budow± polegaæ bêdzie na rozebraniu istniej±cej nawierzchni t³uczniowo, szlakowo, bitumicznej i wykonaniu w jej miejscu nowej nawierzchni z kostki betonowej. Now± nawierzchniê o szeroko¶ci netto 5,0 m nale¿y wykonaæ ze spadkiem poprzecznym 2% i naturalnym spadkiem pod³u¿nym w kierunku jeziora. Jezdnie nale¿y podzieliæ na dwa typy nawierzchni. Jedn± czê¶æ nale¿y wykonaæ o szeroko¶ci 3,0 m i warstwie ¶cieralnej z eko- kostki. Druga czê¶æ nale¿y wykonaæ z kostki betonowej gr. 8 cm niefazowanej. Ca³o¶æ ci±gu obramowaæ krawê¿nikiem 15x22 cm w ³awie z oporem. Fazê kierowaæ w stronê terenów zielonych.
Dane techniczne: Droga gminna- ul. Curie – Sk³odowskiej 102017F: klasa techniczna: D,
d³ugo¶æ odcinka objêtego robotami drogowymi 98,84 mb, prêdko¶æ projektowa: VP = 30 km/h, kategoria ruchu: KR2, obci±¿enie: 115 kN/o¶, szeroko¶æ jezdni z kostki betonowej: 2 x 2,5 = 5,0 m, szeroko¶æ czê¶ci z k. betonowej EKOKOSTKI 3,0 m, szeroko¶æ czê¶ci z k. betonowej z k. niefazowanej 2,0 m, oporniki 15x22 cm
Projektowanie miejsca postojowe:
W ramach inwestycji projektuje siê tylko i wy³±cznie dwa miejsca postojowe dla samochodów osobowych na wysoko¶ci posesji nr 38. Nawierzchniê wykonaæ z kostki betonowej gr. 8 cm, koloru czarnego. Od strony jezdni ustawiæ krawê¿nik 15x22 cm wystaj±cy na +2 cm. Miejsca postojowe oddzieliæ od strony chodnika poprzez krawê¿nik 15x30 cm wystaj±cy na +12 cm. Spadek poprzeczny 2%. Na wyznaczone miejsc postojowe wjechaæ poprzez skosy 1:1 obramowane analogicznie.
Dane dotycz±ce ochrony zabytków : Na potrzeby odstêpstwa od warunków technicznych uzyskano opinie od Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr ZN.5142.4.2022[gmMa³]2 z dnia 01.06.2022r. opinia jest pozytywna pod warunkiem zachowania starego drzewostanu w ¶rodkowej czê¶ci opracowania.
UWAGI : Inwestycja ma byæ realizowana zgodnie z Postanowieniem Starosty ¯agañskiego Znak: RO¦iB-B.sz.673.1.2022 z dnia 17.02.2023r.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej sporz±dzonej przez Pracowniê Projektow± M-TRAKT ul. Bohaterów Westerplatte 11, 65-034 Zielona Góra (projekt architektoniczno-budowlany -bran¿a drogowa, bran¿a instalacyjna, bran¿a elektryczna; projekt budowlano-wykonawczy bran¿a drogowa, bran¿a instalacyjna, bran¿a elektryczna).

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków

45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami:
a) najni¿sza cena - 60 %,= 60 pkt
b) okres gwarancji jako¶ci - 40 %= 40 pkt

a1 ) Oferta z najni¿sz± cen± otrzyma – 60 pkt, ka¿da nastêpna oferta oceniana bêdzie na podstawie wzoru:
cena najni¿sza spo¶ród z³o¿onych ofert
Warto¶æ pkt oferty n = ------------------------------------------- x 60 % x 100
cena oferty badanej n
Wyliczona punktacja za cenê zostanie zaokr±glona do dwóch miejsc po przecinku ;

b1) Okres gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane, wbudowane materia³y oraz zamontowane urz±dzenia bêdzie oceniany w nastêpuj±cy sposób :
za 36 miesiêcy Wykonawca otrzyma 0 pkt,
za 48 miesiêcy Wykonawca otrzyma 20 pkt.
za 60 miesiêcy Wykonawca otrzyma 40 pkt.
Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesi±ce. Maksymalny okres gwarancji wynosi 60 miesiêcy.
W przypadku braku wskazania przez Wykonawcê w formularzu oferty okresu na jaki Wykonawca udziela Gwarancji jako¶ci Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca udziela gwarancji jako¶ci na minimalny okres 36 miesiêcy.
W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy jak 60 miesiêcy, oferta otrzyma maksymaln± liczbê punktów jak za 60 miesiêcy gwarancji i taka warto¶æ zostanie przyjêta do umowy, w przypadku wyboru oferty;

16.2. Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± po uwzglêdnieniu wszystkich kryteriów mo¿e osi±gn±æ oferta to 100 punktów( 60 punktów za kryterium Cena + 40 punktów za kryterium Okres Gwarancji.

16.3. Zamawiaj±cy za najkorzystniejsz± ofertê uzna ofertê z najwiêksz± ilo¶ci± uzyskanych punktów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: nie podlegaj± wykluczeniu w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 108 ust.1 Pzp oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, w zakresie:
1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spe³ni ten warunek je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± jak :
- 300 000 z³ (trzysta tysiêcy z³otych ) – dla zadania nr 1,
- 800 000 z³. ( osiemset tysiêcy z³otych) – dla zadanie nr 2.
2) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Wykonawca spe³ni ten warunek je¿eli wyka¿e siê, ¿e dysponuje personelem, który bêdzie uczestniczy³ w wykonywaniu zamówienia tj. :
- co najmniej jedn± osob± na stanowisku kierownika budowy, który
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±cymi im uprawnieniami równowa¿nymi – dla zadania nr 1 , dla zadania 2 ;
- co najmniej jedn± osob± na stanowisku kierownika budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±cymi im uprawnieniami równowa¿nymi- dla zadania nr 2 ;
- co najmniej jedn± osob± która posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub innymi odpowiadaj±cymi im uprawieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa- dla zadania nr 2 ;
- co najmniej 1 osob±, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych lub kanalizacyjnych lub innymi odpowiadaj±cymi im uprawieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa- dla zadania nr 2;
Ocena spe³nienia warunku bêdzie dokonana na podstawie za³±czonego wykazu osób, o którym mowa w punkcie 8.2. podpunkt 3) SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona w zakresie danej Oferty czê¶ciowej, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów( Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1078), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej -za³. nr 4 SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postêpowania oraz spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ wraz z ofert± :
Uwaga! przekazanie interaktywnego formularza ofertowego (wype³nionego przez Wykonawcê na Platformie dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl nie stanowi z³o¿enia oferty zgodnie z wymaganiami SWZ, ale jest wymagane, zgodnie z Regulaminem Platformy e-Zamówienia, celem wziêcia udzia³u w niniejszym postêpowaniu i prawid³owego z³o¿enia oferty wraz z wymaganymi dokumentami i o¶wiadczeniami. Szczegó³y oferty uzupe³niane w interaktywnym formularzu oferty na platformie , zamieszczonym w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Informacje podstawowe” musz± byæ zbie¿ne z tymi, które Wykonawca zaoferuje w Formularzu oferty sporz±dzonym wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu ( zgodnie z art. 125 ust.1 Pzp ) -za³. nr 2 SWZ,
2) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestry S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru- w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Uwaga! Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli i Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, i o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów,
3) je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w podpunkcie poprzedzaj±cym : pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy
8.2. Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona w zakresie danej Oferty czê¶ciowej, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) aktualny dokument (aktualna polisa lub inny dokument) potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± jak okre¶lona w punkcie 6.1. ppkt. 1) SWZ;
2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakres wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami -za³. nr 6 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

8.14. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
1) W ofercie Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o udzielenie zamówienia podaj± nazwy
Firm wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie i wskazuj±
Pe³nomocnika do ich reprezentacji ;
2) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nieniu warunków udzia³u w
postêpowaniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia (za³. nr 2 SWZ). O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstawy prawnych
wykluczenia oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, w jakim ka¿dy z
Wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu;
3) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do
oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonuj± poszczególni
Wykonawcy;
4) Je¿eli w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dzia³a
osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów
Krajowego Rejestru Sadowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o dzia³alno¶ci
gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy
pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy, na podstawie art. 455 ustawy Pzp dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz przewiduje zmiany w umowie okre¶lone we wzorze umowy za³. 5, 5.1

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-02-05 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-05 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-05

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:

Czê¶æ 1 : Tak

Czê¶æ 2 : Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.