eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec Świętokrzyski › Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.02.2023 do 31.01.2027.



Ogłoszenie z dnia 2023-01-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.02.2023 do 31.01.2027.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ostrowiec Świętokrzyski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009834

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Głogowskiego 3/5

1.5.2.) Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-400

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.7.) Numer telefonu: 412672133

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.ostrowiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.ostrowiec.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.um.ostrowiec.pl/artykul/3001/25951/kompleksowa-obsluga-bankowa-budzetu-gminy-ostrowiec-swietokrzyski-i-jednostek-budzetowych-gminy-w-okresie-od-01-02-2023-do-31-01-2027

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.02.2023 do 31.01.2027.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70c564e1-7563-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00050100

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00038592/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.18 Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Św. i jednostek budżetowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00479482

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Or.271.54.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 390000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy (ujętych w załączniku nr 3 do SWZ oraz ewentualnie utworzonych w okresie obowiązywania umowy) w okresie od 01.02.2023 do 31.01.2027 polegająca na:
1) otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących (dla 23 jednostek),
2) otwarciu, prowadzeniu i likwidacji rachunków pomocniczych (między innymi: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, rachunków dochodów własnych jednostki, sum depozytowych itp.). Liczba otwieranych i prowadzonych rachunków może ulegać zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Na dzień ogłoszenia przetargu szacuje się liczbę rachunków pomocniczych na 135.
3) automatycznej identyfikacji masowych płatności (prowadzenie Wirtualnych Numerów Rachunków)
dla Urzędu Miasta, spełniającej warunki określone w załączniku nr 4 do niniejszej specyfikacji. Na dzień ogłoszenia przetargu liczbę rachunków wirtualnych szacuje się na 22.000, na rachunki te wpływa około 15.000 wpłat rocznie.
4) zapewnieniu systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, bazującego na przeglądarce internetowej, która ma umożliwić w szczególności:
a) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach danej jednostki,
b) składanie poleceń przelewu, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków (w tym kredytowych),
c) składanie poleceń przelewów z datą przyszłą, z możliwością usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do banku,
d) import przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym Zamawiającego i podległych jednostek organizacyjnych do systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych,
e) zarówno w wersji jednostanowiskowej jak i sieciowej możliwość pracy wielu użytkowników z przyznawaniem uprawnień użytkownika na podstawie podanej nazwy użytkownika i hasła,
f) generowanie i przechowywanie wyciągów bankowych, jako zestawienia operacji na poszczególnych rachunkach bankowych w formie pliku elektronicznego, które nie wymagają podpisu, ani stempla, najpóźniej do godziny 9:00 następnego dnia roboczego,
g) przeszkolenie pracowników Gminy, w zależności od zgłaszanych potrzeb (bez dodatkowych opłat),
h) instalacja i serwis systemu prowadzony będzie bez dodatkowych opłat,
5) w przypadku awarii systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, realizacja przelewów w formie papierowej,
6) oprocentowaniu środków pieniężnych na wszystkich rachunkach bankowych Zamawiającego (w PLN) według zmiennej stawki WIBOR 1M skorygowanej (powiększonej/pomniejszonej) większym od zera, stałym i wiążącym w całym okresie obowiązywania umowy wskaźnikiem zaoferowanym przez Wykonawcę (z oferty), podanym z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku ujemnej stawki WIBOR 1M – oprocentowanie rachunków wynosić będzie 0,00%.
7) lokowaniu wolnych środków pieniężnych na lokatach na podstawie odrębnych dyspozycji Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do lokowania wolnych środków finansowych w innych instytucjach finansowych,
8) udzielaniu kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy, który zostanie przeznaczony na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy na następujących warunkach:
a) kredyt będzie miał charakter odnawialny w każdym roku budżetowym, każdorazowo uruchamiany będzie po przekazaniu Wykonawcy stosownej uchwały Rady Miasta na dany rok budżetowy oraz podpisaniu umowy (aneksu do umowy) o kredyt,
b) wykorzystywanie kredytu będzie następowało poprzez obciążenie rachunku bieżącego Gminy
bez potrzeby dodatkowych dyspozycji Zamawiającego,
c) w czasie trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest udzielić kredytu do wysokości 5 mln zł.
d) kredyt udzielony zostanie bez opłat i prowizji, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki
od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu,
e) każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował automatyczne zmniejszenie salda kredytu,
f) kredyt będzie spłacany nie później niż ostatniego dnia roboczego danego roku, a w ostatnim roku obowiązywania umowy – do ostatniego dnia jej obowiązywania,
g) oprocentowanie kredytu będzie opierało się o stopę WIBOR 1M skorygowaną (powiększoną/pomniejszoną) o zaoferowaną przez Wykonawcę stałą marżę (z oferty),
h) zabezpieczenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy stanowić będzie weksel in blanco
wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu złożona zostanie kontrasygnata Skarbnika Gminy.
i) do celów przygotowania oferty przyjęto średnie prognozowane zadłużenie w ramach kredytu w rachunku bieżącym na poziomie 2.000.000 zł w okresie 30 dni w każdym roku obowiązywania umowy.
9) zapewnieniu obsługi gotówkowej dla wszystkich jednostek gminnych, w tym:
a) wypłat i wpłat gotówki dla/z kas prowadzonych przez jednostki, poprzez placówkę (lub placówki)
na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego lub dowóz i odbiór gotówki przez przedstawicieli Wykonawcy,
b) dostarczanie książeczek czekowych lub zapewnienie możliwości wystawienia czeku elektronicznego,
c) możliwość wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków, za pomocą czeków,
d) możliwość wymiany gotówki bez opłat na nominały o innej wartości, tj. na banknoty jak i na bilon,
e) możliwość odbioru gotówki codziennie do godziny 2230, także w dni wolne od pracy i święta
lub możliwość zapewnienia wrzutni całodobowej.
10) przyjmowaniu przelewów na wszystkie rachunki bankowe Gminy, w tym przelewów zagranicznych,
11) „zerowaniu” rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające
na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy,
12) udostępnieniu Urzędowi Miasta dwóch skrytek sejfowych o rozmiarach co najmniej 30x40x40 cm, w tym jednej skrytki do przechowywania papierów wartościowych i drugiej skrytki ogólnego przeznaczenia lub udostępnienie możliwości przechowywania dokumentów w depozycie bankowym.
13) świadczeniu innych usług bankowych na rzecz jednostek objętych przedmiotem zamówienia, tj. obsługa poleceń przelewów w formie papierowej (w przypadku awarii systemu elektronicznego), przechowywanie depozytów (w tym wartości pieniężnych), udzielanie na wniosek Zamawiającego informacji o wysokości odsetek, wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń oraz udzielenia wszelkich informacji związanych
z przedmiotem zamówienia,
14) umożliwieniu skonsolidowania wybranych rachunków budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i odsetek. Dopuszcza się możliwość konsolidacji rzeczywistej lub wirtualnej.
15) przyjmowaniu bez opłat wpłat gotówkowych dokonywanych na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego przez osoby fizyczne i prawne oraz jednostki nie posiadające osobowości prawnej, w kasach oddziałów i filiach Banku na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego. Zamawiający dopuszcza także możliwość bezpłatnego dokonywania wpłat gotówkowych osób trzecich w innych podmiotach.
16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z innych usług bankowych będących
w ofercie Wykonawcy, w tym także nowych lub alternatywnych, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów z tym związanych, za zgodą stron.
17) Wykonawca zapewni aktualizację systemu oraz utrzymanie go w pełnej sprawności technicznej,
18) Wykonawca będzie świadczył telefoniczną pomoc techniczną w przypadku problemów w obsłudze systemu, co najmniej w godz. 8:00-17:00. W przypadkach, gdy telefoniczna pomoc techniczna nie będzie wystarczająca, upoważniony pracownik Wykonawcy jest zobowiązany udzielić pomocy technicznej
na miejscu, tj. w siedzibie Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego lub w siedzibie jednostki organizacyjnej Gminy, nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od momentu powiadomienia
o konieczności jej udzielenia,
19) Wykonawca zapewni, aby zainstalowany system bankowości elektronicznej spełniał wszystkie wymogi związane z bezpieczeństwem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
20) Informowaniu Zamawiającego telefonicznie a następnie potwierdzeniu za pośrednictwem poczty e-mail,
o wpływających do Banku zajęciach praw majątkowych stanowiących wierzytelność z rachunków bankowych niezwłocznie, najpóźniej następnego dnia roboczego, po ich otrzymaniu. Dotyczy to wszystkich rachunków Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. Zamawiający po podpisaniu Umowy wskaże osoby wyznaczone do kontaktu w przedmiotowej sprawie.
21) Wyznaczeniu przez Wykonawcę minimum 2 doradców klienta, w tym 1 doradcę głównego (specjalistę sektora) oraz doradcę operacyjnego, zapewniającego stałą współpracę z Zamawiającym w zakresie obsługi bankowej, wsparcia dot. bieżących spraw operacyjnych. Wykonawca wskaże nazwiska osób niezwłocznie po zawarciu umowy. Wskazani przez wykonawcę doradcy zapewnią współpracę zarówno dla Gminy, jak również wszystkich jednostek organizacyjnych.
22) możliwości negocjacji w sprawie podwyższenia w stosunku do złożonej oferty oprocentowania wybranych rachunków bankowych Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66112000-8 - Usługi depozytowe

66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 295219,73 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 295219,73 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 295219,73 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Santander Bank Polska S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8960005673

7.3.3) Ulica: Aleja Jana Pawła II 17

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-854

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 390000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-02-01 do 2027-01-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.