Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00483232/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Drugi etap racjonalizacji zaopatrzenia w wodę oraz modernizacji dróg w Gminie Brzeźnio
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brzeźnio
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934430
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wspólna 44
1.5.2.) Miejscowość: Brzeźnio
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-275
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 438203026
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@brzeznio.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzeznio.com
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gwbrzeznio.e-zp.finn.pl/procurements/2/procurement1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Drugi etap racjonalizacji zaopatrzenia w wodę oraz modernizacji dróg w Gminie Brzeźnio2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d5af4e7-7622-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00036833
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00004196/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Drugi etap racjonalizacji zaopatrzenia w wodę oraz modernizacji dróg w Gminie Brzeźnio
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00483232
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: R.271.14.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 8946220,08 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 przedmiotu zamówienia: Przebudowa i rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Nowa Wieś z możliwością zwiększenia produkcji wodyw formule „zaprojektuj – wybuduj”
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa stacji uzdatniania wody
w miejscowości Nowa Wieś z możliwością zwiększenia produkcji wody. Zakres prac obejmuje przebudowę i rozbudowę stacji uzdatniania wody oraz renowację 2 studni
w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Ze względu na parametry fizykochemiczne wody surowej przyjęto jednostopniowy układ filtracji z zastosowaniem aparatury kontrolno – pomiarowej i monitoringu. Budowę dwóch zbiorników retencyjnych o pojemności 100 m3 każdy. Wydajność stacji uzdatniania wody zwiększy się, a zainstalowane zbiorniki retencyjne pozwolą na magazynowanie uzdatnionej wody w porze nocnej gdzie występują zmniejszone rozbiory. Budowę paneli fotowoltaicznych dostosowanych mocą do zapotrzebowania SUW na energię. Utwardzenie terenu i ogrodzenie. Przyjęte w PFU rozwiązania przewidują możliwość wzrostu produkcji uzdatnionej wody. Woda z ujęcia Nowa Wieś ze względu na jej jakość wymaga uzdatniania w kierunku obniżenia stężenia żelaza, manganu oraz usunięcia mętności.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw wody podczas modernizacji stacji uzdatniania wody w Nowej Wsi za wyjątkiem przerw koniecznych.
Pochodzące z demontażu urządzenia i armaturę oraz inne metalowe elementy Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.5.5.) Wartość części: 2971663,74 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 przedmiotu zamówienia: Rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Gozdy – Brzeźnio w formule „zaprojektuj – wybuduj”Rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Gozdy-Brzeźnio w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres prac obejmuje budowę sieci wodociągowej o średnicy ø160mm na długości ok. 2300 mb. wraz z punktami hydrantowymi p-poż., pomiędzy miejscowościami Gozdy i Brzeźnio. Budowa tego odcinka spowoduje połączenie w tzw. układ pierścieniowy dwóch odrębnych stacji uzdatniania wody (SUW Brzeźnio i SUW Nowa Wieś), który zagwarantuje zapewnienie ciągłości dostaw wody do odbiorców objętych
zasięgiem obu hydroforni podczas awarii wodociągowych, bądź zwiększonego zapotrzebowania na wodę podczas suszy czy klęsk żywiołowych - pożarów. Ponadto, przesył wody z SUW Brzeźnio do innych miejscowości umożliwi zrealizowanie zadania ujętego w pkt 1 wniosku – przebudowę i rozbudowę stacji uzdatniania wody wraz z renowacją dwóch studni w m. Nowa Wieś.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.5.) Wartość części: 851394,03 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 przedmiotu zamówienia: Modernizacja drogi gminnej Kliczków Kolonia na odcinku około 2,0 km w formule „zaprojektuj – wybuduj”Wykonanie modernizacji w/w drogi – zgodnie z załączonym programem funkcjonalno – użytkowym, obejmującym między innymi:
- wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej modernizacji drogi (w tym projektu stałej organizacji ruchu) wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami.
Planowany zakres prac:
- dostosowanie parametrów projektowanych elementów przekroju poprzecznego do obowiązujących warunków technicznych,
- rozbudowę i przebudowę drogi oraz skrzyżowań wraz z dojazdami,
- wykonanie nowych konstrukcji nawierzchni jezdni o następującej konstrukcji: warstwa ścieralna z AC 11S 50/70 - 4cm, warstwa wiążąca z AC 16 W 50/70 – 6 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5mm - 20cm,
Istniejące podłoże odwodnić i doprowadzić do grupy nośności G1 o wtórnym module
odkształcenia E2≥80 MPa
- budowę zjazdów indywidualnych, publicznych (do posesji, działek zabudowanych z kostki betonowej o konstrukcji: nawierzchnia z kostki betonowej 8cm, podsypka cementowo - piaskowa 1:4 - 5cm, podbudowa z kruszywa niezwiązanego cementem 0/31,5mm C50/30 - 20cm do pól z kruszywa drogowego o konstrukcji: nawierzchnia z kruszywa stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5mm 20cm),
- budowę odwodnienia planowanej inwestycji,
- budowę kanału technologicznego,
- przebudowę wodociągu,
- przebudowę sieci uzbrojenia podziemnego i naziemnego kolidującego z planowaną inwestycją, przebudowy (sieć teletechniczna, oświetlenie uliczne, sieć elektroenergetyczna, sieć wodociągowa),
- przebudowę i budowę rowów melioracyjnych i istniejącego odwodnienia terenu,
- rozbiórkę i budowę przepustów na rowach pod zjazdami,
- rozbiórkę i budowę przepustów drogowych,
- budowę infrastruktury odwadniającej.
Planowane parametry drogi:
Klasa drogi - D (droga dojazdowa),
· Kategoria drogi - droga gminna,
· Kategoria ruchu - min. KR2 (jezdnia główna),
· Nośność nawierzchni (obciążenie) - 115 kN/oś
· Prędkość projektowa - Vp= 40 km/h – obszar zabudowy,
· Przekrój poprzeczny - 1x2,
· Podstawowa szerokość pasa ruchu - min. 2,5m,
· Szerokość pobocza - min. 1,0m; (1,5m przy barierach energochłonnych),
· Wartość pochylenia poprzecznego jezdni (na prostej) - 2,0%,
· Szerokość zjazdu indywidualnego pojedynczego- 5,0m,
· Szerokość zjazdu indywidualnego podwójnego- min. 6,0 m
· Szerokość zjazdu publicznego - min. 5,0m
Szczegółowy zakres prac i obowiązków Wykonany zawarty jest w programie funkcjonalno-użytkowym dla inwestycji pn. „ Modernizacja drogi gminnej Kliczków Kolonia na odcinku ok. 2,0 km”
Uwaga
Materiały pochodzące z rozbiórki drogi nadające się do ponownego wbudowania ( wg. uznania Zamawiającego) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu we wskazane przez niego miejsce na terenie gminy Brzeźnio (w odległości do 5 km). Pozostałe materiały Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
4.5.5.) Wartość części: 5123089,05 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 257 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Niniejsze postępowanie przetargowe ogłoszono w związku z otrzymaną promesą wstępną dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja2/2021/8782/PolskiLad.
Po otwarciu postępowania przetargowego prowadzonego w trybie art. 275 pkt. 1 ustawy Pzp okazało się, że suma wartości ofert uznanych wstępnie za najkorzystniejsze to 14 385 607 zł, natomiast wartość otrzymanej promesy to 6 mln zł. W związku z powyższym zrezygnowano z realizacji inwestycji generującej najwyższe koszty, unieważniając postępowanie na część 3 przedmiotu zamówienia.
Ponieważ w tytule inwestycji widnieje „modernizacja dróg”, a tytuł w przypadku korekty zakresu inwestycji nie ulega zmianie, należy zrealizować inną inwestycję w zakresie modernizacji dróg.
Dlatego też Zamawiający zobowiązany jest do korekty zakresu inwestycji (zgodnie
z Regulaminem Drugiej Edycji Naboru Wniosków o dofinansowanie), po uprzednim unieważnieniu postępowania w związku z tym wystąpi o decyzję do Prezesa Rady Ministrów, a po jej otrzymaniu ogłosi postępowanie przetargowe z nowym zakresem.
Przepisy dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład zobowiązują Zamawiającego do wyłonienia Wykonawców w ramach jednego postępowania. Nie dostosowanie się do powyższych wytycznych spowoduje utratę całości dofinansowania
w ramach promesy. Z uwagi na ograniczone środki finansowe budżetu gminy Zamawiający nie jest w stanie zrealizować zamówienia w powyższym zakresie ze środków własnych.
W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 984000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5756400,00 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 257 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Niniejsze postępowanie przetargowe ogłoszono w związku z otrzymaną promesą wstępną dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja2/2021/8782/PolskiLad.
Po otwarciu postępowania przetargowego prowadzonego w trybie art. 275 pkt. 1 ustawy Pzp okazało się, że suma wartości ofert uznanych wstępnie za najkorzystniejsze to 14 385 607 zł, natomiast wartość otrzymanej promesy to 6 mln zł. W związku z powyższym zrezygnowano z realizacji inwestycji generującej najwyższe koszty, unieważniając postępowanie na część 3 przedmiotu zamówienia.
Ponieważ w tytule inwestycji widnieje „modernizacja dróg”, a tytuł w przypadku korekty zakresu inwestycji nie ulega zmianie, należy zrealizować inną inwestycję w zakresie modernizacji dróg.
Dlatego też Zamawiający zobowiązany jest do korekty zakresu inwestycji (zgodnie
z Regulaminem Drugiej Edycji Naboru Wniosków o dofinansowanie), po uprzednim unieważnieniu postępowania w związku z tym wystąpi o decyzję do Prezesa Rady Ministrów, a po jej otrzymaniu ogłosi postępowanie przetargowe z nowym zakresem.
Przepisy dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład zobowiązują Zamawiającego do wyłonienia Wykonawców w ramach jednego postępowania. Nie dostosowanie się do powyższych wytycznych spowoduje utratę całości dofinansowania
w ramach promesy. Z uwagi na ograniczone środki finansowe budżetu gminy Zamawiający nie jest w stanie zrealizować zamówienia w powyższym zakresie ze środków własnych.
W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 684987,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4600200,00 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W niniejszym postępowaniu w wyznaczonym terminie składania ofert t.j. do dnia 28 grudnia 2022 roku na niniejszą część przedmiotu zamówienia wpłynęła jedna oferta, oferta najkorzystniejsza z ceną ofertową 8 788 000,00 zł, natomiast Zamawiający zamierzał przeznaczyć na niniejsze zamówienie 4 000 000,00 zł.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8788000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8788000,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa systemu monitoringu ppoż. i systemu łączności w KPN - roboty budowlane
- Pokrycie papą termozg. wierz. dachu obiektu SPWZOZMSWiA w Bydgoszczy - Z nr 1, oraz budowa siłowni - dodatkowe źródło energii elektrycznej - baterie fotowoltaiczne, odnawialne źródła energii - Z nr 2
- "Rem. drogi gminnej realiz. w ramach inwest. pn. "Przebudowa nawierzchni drogi publicznej nr 112383D położonej na działce 279/3 obręb Bolków 0002 - ul. Bema" realizowany w dwóch etapach - Etap I i II"
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych/ piwnicy wraz z robotami towarzyszącymi budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Miedarach.
- USŁUGI W ZAKRESIE BIEŻĄCEGO UTRZYMANIA DRÓG BĘDĄCYCH W ZARZĄDZIE ZAMAWIAJĄCEGO
- Wykonanie modernizacji systemu sygnalizacji pożarowej w tutejszym Domu.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.