Ogłoszenie z dnia 2022-01-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00308589/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-12-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ich miejscu zamieszkania na rok 2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ I WSPARCIA RODZINY
1.3.) Oddział zamawiającego: MOPSiWR
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005707810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 15A
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: 146578383
1.5.8.) Numer faksu: 146578484
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopsiwr.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mopsiwr.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.malopolska.pl/mopsiwrdt,m,300082,zamowienia-publiczne-i-ogloszenia.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ich miejscu zamieszkania na rok 20222.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc84a07c-5914-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00035775
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006449/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00308589/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WR.26.17.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 139220,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnych poprzez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu tj. psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki psychiatrycznej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty dla osób z zaburzeniami psychicznymi, wykonywanych w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska od 01 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
2. Przewidywana liczba godzin i osób objętych opieką:
1) Szacunkowa ilość podopiecznych miesięcznie dla których świadczone będą specjalistyczne usługi opiekuńcze to 12 osób.
2) Liczba przewidzianych godzin około 2650 rocznie w tym 200 godz. w weekendy i święta, od dnia 01 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. Określona liczba godzin świadczenia usług stanowi ich maksymalną ilość, przy czym Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane.
3. Liczba godzin i osób objętych usługami, może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia.
4. Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu pobytu osoby potrzebującej wsparcia.
5. Czas wykonywania usług: 1 godzina usługi równa się 1 godzinie zegarowej tj. 60 minut. Pod pojęciem ilości godzin świadczonych usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych tzn. bez czasu potrzebnego na dojście lub dojazd.
6. Usługi opiekuńcze specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi będą świadczone przez pracowników wykonawcy we wszystkie dni tygodnia tj. w dni robocze, soboty, niedziele i święta w godzinach od 8:00 do 18:00 lub w innym czasie w zależności od potrzeb Klienta. Ustalenie godzin i sposobu wykonywanych świadczeń będzie ustalane i dostosowywane do indywidualnych potrzeb osób objętych opieką, na podstawie decyzji wydanej przez Zamawiającego. Po ustaleniach indywidualnych wykonawca opracuje harmonogram wykonywania usług.
7. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z §2 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005 r. nr 189 poz. 1598 z późn. zm.):
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
▪ samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
▪ dbałość o higienę i wygląd,
▪ utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
▪ wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
▪ korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
▪ pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
▪ ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
▪ doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
▪ kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
▪ współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
▪ w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
▪ w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
▪ w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
▪ w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
▪ w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
▪ w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
▪ nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
▪ pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
▪ zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologicznopedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
4) Pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizowaniu drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (tj. Dz. U. 2020r. poz. 685 z późn. zm.).
...
4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przyczyną unieważnienia postępowania jest fakt, iż wszystkie złożone w toku postępowania oferty podlegają odrzuceniu.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY TARNOWSKIEJ
- Remont dróg w leśnictwie Smyków - 2025r.
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych dla kuchni i kawiarenki szpitalnej
- Doposażenie warsztatów szkolnych w Powiatowym Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Dąbrowskim
- Przebudowa skrzyżowania Alei Wolności z ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Tarnowskiej
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie sąsiedzkich usług opiekuńczych - Rozwój CUS w Stawiskach"
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji"
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie konferencji tematycznej w obszarze modelowego systemu pracy z rodziną, wraz z spotkaniami informacyjnymi w 6 makroregionach
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ DLA CZŁONKÓW RODZIN LUB OPIEKUNÓW SPRAWUJĄCYCH BEZPOŚREDNIĄ OPIEKĘ NAD OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI CZ. II
- UTWORZENIE I FUNKCJONOWANIE 4 KLUBÓW SAMOPOMOCY DLA SENIORÓW
- ŚWIADCZENIE USŁUGI ASYSTENCKIEJ W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GŁOGOWIE
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.