eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prusice › Udzielenie Gminie Prusice Kredytu Długoterminowego do wysokości 1 728 161,21 zł

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Prusice Kredytu Długoterminowego do wysokości 1 728 161,21 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Prusice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935106

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Prusice

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-110

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 713126224

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: d.muszczak@prusice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://prusice.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Prusice Kredytu Długoterminowego do wysokości 1 728 161,21 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0782c28d-8aa9-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00031165

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00512770

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.18.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 133414,07 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 1 728 161,21 zł (słownie: jeden milion siedemset dwadzieścia osiem tysięcy sto sześćdziesiąt jeden złotych 21/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z brakiem wpływu refundacji z tytułu projektów i zadań finansowanych środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy.
2. Kredyt w złotych polskich,
3. Kredyt wykorzystany zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z brakiem wpływu refundacji z tytułu projektów i zadań finansowanych środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy.
4. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat.
5.Wykorzystanie kredytu nastąpi poprzez realizację dyspozycji kredytowych w formie przelania środków na konto Zamawiającego, które zostanie wskazane w treści umowy.
6. Dla potrzeb wyliczenia oferty należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w dniu 15.12.2023 r.
7.Uruchomienie środków nastąpi na podstawie dyspozycji przelewu, na rachunek bankowy Gminy Prusice: Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich 59 9583 0009 0200 1300 2002 0160.
8. Okres kredytowania- do 31.12.2024 roku.
9. Spłata kapitału nastąpi co najmniej jednorazowo do 31.12.2024 roku –po otrzymaniu refundacji ze środków budżetu Unii Europejskiej.
10. Jeżeli dzień spłaty przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata dokonywana będzie w ostatnim dniu roboczym przypadającym przed tym dniem.
11. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej, w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
12. Spłata odsetek nastąpi w okresach kwartalnych począwszy od IV kwartału 2023 r. z terminem płatności na ostatni dzień roboczy każdego lub ostatni dzień każdego kwartału i liczona będzie od kwoty pozostałej do spłaty.
13.Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu a rok obrachunkowy liczy 365/366 dni.
14.Oprocentowanie kredytu liczone będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla kwartalnych złotowych depozytów międzybankowych ( 3M) skorygowane o marżę banku.
15. Zmienna stawka WIBOR 3M będzie ustalana wg notowania z ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy.
16. Marża banku ma charakter stały przez cały okres obowiązywania umowy.
17.Dla potrzeb wyliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z 16.11.2023 roku tj. 5,82 % oraz okres kredytowania od 15.12.2023 roku do 31.12.2024 roku.
18. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
19. Prowizja za udzielenie kredytu nie powinna być wyższa niż 0,4 % kwoty kredytu.”
20. Prowizja, opłaty i inne podobne świadczenia za uruchomienie kredytu płatne będą jednorazowo w dniu uruchomienia kredytu.
21. W sytuacji gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone są do dnia spłaty kredytu.
22.Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy.
23. Na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji, stanowiącym załącznik do umowy kredytowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika gminy.
24. W całym okresie kredytowania Zamawiający może podjąć decyzję o spłacie całości lub części należności głównej bez dodatkowych opłat i prowizji.
25. Koszty obsługi kredytu stanowią:
a) oprocentowanie kredytu - Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie operacje związane z obsługą kredytu wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania,
b) prowizja – liczona jako % (nie więcej niż 0,4 %) od kwoty udzielonego kredytu, która winna zawierać w sobie wszelkie opłaty, które związane są z udzieleniem kredytu.”

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 122847,16 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 122847,16 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 122847,16 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W OBORNIKACH ŚLĄSKICH

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9150007474

7.3.3) Ulica: ul. Władysława Orkana 4

7.3.4) Miejscowość: Oborniki Śląskie

7.3.5) Kod pocztowy: 55-120

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 122847,16 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.