eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radzymin › DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE" ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA
CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE”
ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Medyczne im. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w Radzyminie Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010124527

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Konstytucji 3-go Maja 17

1.5.2.) Miejscowość: Radzymin

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-250

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@cmradzymin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cmradzymin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3e1c3768-94fc-11ee-9ee7-e2087ac16d09

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA
CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE”
ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3e1c3768-94fc-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00030183

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00539041

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NR SPRAWY: ZP/9/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 377638,87 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA
CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE”
ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023
tomograf komputerowy

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.5.) Wartość części: 244000 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA
CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE”
ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023
laser

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.5.) Wartość części: 160000 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA
CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE”
ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023
nebulizator

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.5.) Wartość części: 250 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH DLA
CENTRUM MEDYCZNE IM. BITWY WARSZAWSKIEJ 1920R. W RADZYMINIE”
ZNAK SPRAWY: ZP/9/2023
ssak

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.5.) Wartość części: 3600 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 14/12/2023 r na podstawie z art. 256 w związku z art. 90 ust. 3 i art. 137 ust. 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.; zwana dalej: PZP), Zamawiający zawiadamia równocześnie o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Dostawa urządzeń medycznych dla Centrum Medyczne im. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w Radzyminie”.

Uzasadnienie prawne:
art. 256 ustawy PZP: „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.”
W związku z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp tj. „W przypadku, gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 256.”
I w związku z art. 137 ust. 7 ustawy Pzp, który stanowi: „W przypadku, gdy zmiany treści SWZ prowadziłyby do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności prowadziłyby do znacznej zmiany zakresu zamówienia, zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 256”.

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający wszczął postępowanie oraz udostępnił SWZ, a następnie uznał, że wymóg integracji urządzenia z systemem HIS udzielającego zamówienie jest warunkiem wygórowanym mającym wpływ na wysokość ceny oferty.
Zamawiający zmieniając opis przedmiotu zamówienia polegającym na odstąpieniu od integracji urządzenia z systemem HIS doprowadziłby do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności do znacznej zmiany zakresu zamówienia.
Nastąpiła zmiana okoliczność, która sprawia, że nie jest celowe i zasadne dalsze prowadzenie postępowania w kształcie określonym postanowieniami SWZ. Konieczna i niezbędna jest zmiana opisu przedmiotu zamówienia, która będzie miała istotny wpływ na zakres postępowania.
Nowe okoliczności – związane z koniecznością zlecenia ponownego opisu przedmiotu zamówienia – spowodowały, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Podjęta decyzja, przed upływem terminu składania ofert, ma również na celu ochronę interesów potencjalnych Wykonawców, aby nie ponosili realnych kosztów związanych z przygotowaniem ofert i uczestnictwem w postępowaniu.
Art. 256 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi nową przesłankę unieważnienia postępowania. Zgodnie z wykładnią językową przepis ten stanowi podstawę do unieważnienia postępowania w sytuacjach, jeżeli nie występują obligatoryjne przesłanki do unieważnienia postępowania.
Jednocześnie, w ocenie Zamawiającego, czynność unieważnienia postępowania nie doprowadzi do uszczerbku dla celu postepowania, jakim jest wybór Wykonawcy i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego, ponieważ Zamawiającym zamierza ponownie wszcząć postępowanie, po przygotowaniu nowego opisu zamówienia.
Biorąc pod uwagę przedstawione wyżej okoliczności prawne i faktyczne podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w zakresie zadania nr 2 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) zwana dalej ustawą Pzp., gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynikającą z dokonania przez Zamawiającego czynności z naruszeniem art. 99 ust. 1 w zw. z art. 16 i w zw. z art. 17 PZP.

Uzasadnienie

Zamawiający unieważnia czynność z wyboru najkorzystniejszej oferty w zakresie części 2 upublicznionej dnia 20/12/2023 r. na stronie prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/ i https://bip.cmradzymin.pl oraz przesłanej do Wykonawców za pomocą platformy https://ezamowienia.gov.pl/ w dniu 20/12/2023 r.

Zamawiający informuje, iż jego czynności są obarczone wadą.

Zamawiający — po przeanalizowaniu całości dokumentacji i stanu faktycznego objętego przedmiotem postępowania — uznał, że przedmiot zamówienia nie został opisany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, z uwzględnieniem wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty jak wymaga tego ustawa.
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informacje o dokonaniu nieprawidłowego opisu przedniemu zamówienia - Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie zadania nr 1 poz. 49 jak i odpowiedziach na zapytania wbrew dyspozycji art. 99 ust. 1 w zw. z art. 16 i w zw. z art. 17 PZP nie uwzględnił w opisie przedmiotu zamówienia soczewek niezbędnych do diagnostyki jak i terapii chorób oczu.
Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Na tym etapie niemożliwe jest poprawienie przedmiotowego błędu. Zaistniała wada jest wadą nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego zawarcia umowy.
Błędnie sporządzony opis przedmiotu zamówienia, mógł mieć wpływ na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego produktu niż oczekiwany przez Zamawiającego oraz prawidłowe skalkulowanie ceny oferty. Mając powyższe na uwadze uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania zgodnie z poniższym uzasadnieniem prawnym.
Na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z uwagi na powyżej wskazane okoliczności, wobec ziszczenia się przesłanek wskazanych w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, postępowanie należy unieważnić.
Zamawiający po unieważnieniu postepowania, planuje ponownie przeprowadzić postepowanie w oparciu o zaktualizowany opis przedmiotu zamówienia, i zgodnie z art. 262 pzp niezwłocznie zawiadomi wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu, o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
Mając na uwadze powyższe okoliczności Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Art. 255 pkt 3 ustawy Pzp - cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne
W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 15/12/2023r. do godz. 8.30. złożono oferty od następujących wykonawców:
PPU MEDBRYT sp. z o.o. ul. Cylichowska 304-769 Warszawa cena brutto: 10500 zł.
Stosownie do art. 255 pkt 3 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp odnieść należy do kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert. Zamawiający udostępnił przed otwarciem ofert informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 250 zł brutto.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (komentarz do Prawa Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych). W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust. 1 ustawy Pzp: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.”
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający unieważnia postępowanie ze względu na brak ofert.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.