eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LegnicaRęczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy



Ogłoszenie z dnia 2022-01-19

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390081536

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nowodworska 60

1.5.2.) Miejscowość: Legnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lpgk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.lpgk.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka komunalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f55cdd6a-6e22-11ec-ae77-fe331fedffdc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00026180

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, Zamawiający w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego może udzielić w trybie zamówienia z wolnej ręki zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług dotychczasowemu Wykonawcy usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający w dniu 26.01.2021r. udzielił zamówienia podstawowego po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Legnicy”- NZP/TZZ/13/2020. Umowa nr NZP/TZZ/13/2020 została zawarta z Wykonawcą International Solutions Sp. z o. o.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZP/TZZ/7/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 612118,08 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych wraz z wykonywaniem prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów (ZZO) w Legnicy przy ul. Rzeszotarskiej. 2.Zakres prac obejmuje: 1)ręczne sortowanie odpadów komunalnych zmieszanych i surowcowych na frakcje (tworzywa sztuczne, folia, makulatura, szkło i inne materiały wskazane przez Zamawiającego) przy mechanicznej linii sortowniczej oraz w innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie ZZO, 2)ręczne sortowanie innych odpadów (np. budowlanych) na poszczególne frakcje (tworzywa sztuczne, folia, makulatura, szkło, itp.) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie ZZO, 3)prace związane z przygotowaniem odpadów do sortowania i wyładunku, tj. wydzielenie odpadów tarasujących, rozrywanie worków, itp., 4)ręczny demontaż odpadów wielkogabarytowych przy użyciu narzędzi prostych zapewnionych przez Wykonawcę (młotki, siekiery, łomy, piły ręczne, itp.), 5)utrzymanie porządku na stanowisku pracy oraz w przyległym otoczeniu, 6)prace porządkowe na terenie ZZO i terenie przyległym. 3.Usługa świadczona będzie: 1)w sortowni nr 1 (surowcowej) przez 6 pracowników od poniedziałku do piątku w godzinach od 06.30 do 14.30 lub od 14.00 do 22.00 (praca w systemie zmianowym), 2)w sortowni nr 2 (odpadów zmieszanych) przez 40 pracowników od poniedziałku do piątku w godzinach od 06.30 do 14.30 i od 14.00 do 22.00 (praca w systemie zmianowym) oraz przez 20 pracowników w soboty w godzinach od 07.00 do 15.00, 3)w przypadku demontażu odpadów wielkogabarytowych przez 2 pracowników przez 5 dni w tygodniu (zmiana ośmiogodzinna). Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia modyfikacji czasu pracy, w tym ilości godzin na zmianie o czym poinformuje Wykonawcę przynajmniej na 24 godziny przed planowaną modyfikacją. Modyfikacja czasu pracy może również dotyczyć uruchomienia trzeciej zmiany. 4.Zamawiający przewiduje, że prace będą wykonywane od poniedziałku do piątku przez 48 osób w ciągu dnia, a w soboty przez 20 osób. Zamawiający zastrzega możliwość modyfikacji ilości pracowników (zmniejszenie lub zwiększenie), o czym poinformuje Wykonawcę przynajmniej na 24 godziny przed planowaną modyfikacją. 5.Szacunkowa ilość roboczogodzin w ramach świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia wynosi 25.056 roboczogodzin. Zamawiający zastrzega, że podana powyżej szacunkowa ilość roboczogodzin może ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający gwarantuje minimalną ilość roboczogodzin jakie zostaną przepracowane w okresie realizacji niniejszej umowy, tj. 10.000 roboczogodzin. 6.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie ZZO pomieszczenie socjalno-bytowe zgodne z wymogami BHP dla pracowników oddelegowanych do realizacji usługi. Pomieszczenie socjalno-bytowe winno być wyposażone w umywalki, kabiny prysznicowe oraz WC. 7.Wykonawca wyznaczy: 1)Brygadzistów (co najmniej dwie osoby), którzy będą nadzorowali i koordynowali pracę osób wykonujących czynności objęte przedmiotem zamówienia, 2)Koordynatora ds. BHP, który będzie nadzorował przestrzeganie przepisów BHP przez osoby wykonujące czynności objęte przedmiotem zamówienia oraz będzie osobą do kontaktu z Zamawiającym w zakresie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Brygadziści oraz Koordynator ds. BHP powinni wykazać się znajomością języka polskiego, a w sytuacji zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę obcokrajowców, którzy nie posługują się językiem polskim, również języka lub języków, którymi posługują się pracownicy oddelegowani przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do realizacji zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 770472,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 770472,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 770472,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: International Solutions Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6040209028

7.3.3) Ulica: ul. Krótka 22

7.3.4) Miejscowość: Pruszcz Gdański

7.3.5) Kod pocztowy: 83-000

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 770472,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-01-03 do 2022-02-21

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający zamierza udzielić w trybie zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu Wykonawcy usług przewidzianych do realizacji w ramach zamówienia podstawowego (International Solutions Sp. z o. o. z siedzibą w Pruszczu Gdańskim (83-000) przy ul. Krótkiej 22), zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług (tzw. zamówienia uzupełniającego”) pn. „Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy” – NZP/TZZ/7/2021.
Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług zostało przewidziane w opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 25.11.2020r. pod numerem 2020/S 230-567136 ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego pn. „Świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Legnicy” – NZP/TZZ/13/2020.
Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług zostanie udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (umowa nr NZP/TZZ/13/2020 z dnia 26.01.2021r.) oraz jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (ma nazwę i kod określony we Wspólnym słowniku zamówień- CPV jak w zamówieniu podstawowym, tj. 90.50.00.00-2: Usługi związane z odpadami).
Przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego uwzględniono wartość zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jakiego Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówienia podstawowego w wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego, tj. w kwocie 1.311.327,60 zł netto (50% z kwoty 2.622.655,20 zł netto).
Wartość szacunkowa zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług pn. „Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy” – NZP/TZZ/7/2021 została ustalona na kwotę 612.118,08 zł netto i nie przekracza 50% łącznej wartości zamówienia podstawowego, tj. kwoty 1.311.327,60 zł netto (50% z kwoty 2.622.655,20 zł netto).
Zamawiający w dniu 26.01.2021r. podpisał umowę nr NZP/TZZ/13/2020 na świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Legnicy, która obowiązuje do dnia 31.12.2021r. (zamówienie podstawowe). Konieczność udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług wynika z faktu, że Zamawiający do dnia 31.12.2021r. nie zdąży podpisać nowej umowy w sprawie zamówienia publicznego na okres 12 miesięcy, poprzedzonej przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, które zostało wszczęte w dniu 29.11.2021r. (otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o nr referencyjnym NZP/TZZ/5/2021 przewidziano na dzień 05.01.2022r.). Mając na uwadze powyższe, Zamawiający w celu zachowania ciągłości pracy w sortowni odpadów surowcowych oraz w sortowni odpadów zmieszanych, podjął decyzję o udzieleniu tzw. „zamówienia uzupełniającego” na okres 7 tygodni w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, zgodnie z powyższym uzasadnieniem.
Reasumując, Zamawiający spełnia wszystkie wymogi ustawowe wskazane w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp warunkujące możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług dotychczasowemu Wykonawcy usług, tj. International Solutions Sp. z o. o.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.