Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00454865/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa instalacji paneli fotowoltaicznych naziemnych dla budynku biurowego Nadleśnictwa Kolbudy w m. Kolbudy przy ul. Osiedle Leśników 15, dz. 64/23 obręb ewidencyjny Kolbudy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KOLBUDY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190036772
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Osiedle Leśników 15
1.5.2.) Miejscowość: Kolbudy
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-050
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: (58) 682 73 95
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kolbudy@gdansk.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_kolbudy
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_kolbudy/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
lesnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji paneli fotowoltaicznych naziemnych dla budynku biurowego Nadleśnictwa Kolbudy w m. Kolbudy przy ul. Osiedle Leśników 15, dz. 64/23 obręb ewidencyjny Kolbudy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9835aa80-6b21-11ed-aea3-5a7c432eaced
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00023142
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00253578/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Montaż paneli fotowoltaicznych przy siedzibie Nadleśnictwa Kolbudy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00454865/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SA.270.142.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 398569,39 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji fotowoltaicznej posadowionej na gruncie za pomocą wsporczych konstrukcji stalowych zlokalizowanych w odległości około 80 metrów od siedziby Nadleśnictwa Kolbudy oraz przyłączenie instalacji do urządzenia pomiarowego o nr PPE: 590243833013188125(Umowa nr 7U004780786 kompleksowa ENERGA OBRÓT) potwierdzone protokołem odbioru przyłączenia. Projektuje się łącznie 99 sztuk paneli o mocy pojedynczego urządzenia wynoszącej 300 Wp. Zamówienie obejmuje także m.in. montaż falownika, skrzynek przyłączeniowych i instalacji odgromowej (maszty). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: załączona do SWZ dokumentacja techniczna, przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Zadanie obejmuje również:
• obsługę geodezyjną prowadzonych robót,
• wykonanie dokumentacji powykonawczej z pełnymi i niezbędnymi badaniami i sprawdzeniami, inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą, dostarczeniem certyfikatów zgodności, aprobat technicznych, deklaracji zgodności i innych dokumentów dopuszczających do użycia w budownictwie zastosowanych materiałów i urządzeń wraz z ich wykazem,
• zabezpieczenie placu budowy,
• wykonanie na koszt własny ewentualnych napraw sieci uszkodzonych podczas prowadzenia prac związanych z realizacją przedmiotu umowy,
• wszystkie inne, nie wymienione wyżej koszty budowy, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem robót budowlanych objętych ww. zamówieniem oraz podyktowane przepisami prawnymi i wymogami technicznymi. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają załączone do SWZ: dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna, przedmiar robót. Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. W cenie oferowanej należy uwzględnić ryzyko związane z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku prowadzenia niniejszego postępowania, w dniu 18 grudnia 2022 roku o godzinie 9:00 nastąpiło otwarcie ofert (zn. spr. SA.270.142.2022). Do wyznaczonego terminu, oferty złożyli czterej Wykonawcy. Oferta nr 3, złożona przez firmę ELEMER Sp. z o.o. 10-691 Olsztyn ul. Herdera 1B nie została zabezpieczona wadium, gdyż wpłynęło ono na rachunek Zamawiającego po terminie otwarcia ofert tj. 8 grudnia 2022 roku o godz. 10:17, zatem oferta ta nie została zabezpieczona prawidłowo i podlegałaodrzuceniu. Wobec powyższego, najkorzystniejsza została oferta nr 2 złożona przez PUH „EKOSUN” Paweł Czupajło, ul. Bohaterów Warszawy 4, 75-211 Koszalin, po niej oferta nr 1 złożona przez INTEK-TECH Technika Instalacji Prażuch Piotr 48-388 Kamiennik, ul. Kościuszki 4/2, które w toku badania ofert zostały niesłusznie uznane za podlegające odrzuceniu z powodu niedostarczenia poprawnego podmiotowego środka 2
dowodowego. Zamawiający wezwał bowiem PUH „EKOSUN” Paweł Czupajło (oferta nr 2) do złożenia poprawnie podpisanego dokumentu – zaświadczenia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, bowiem pierwotnie został Zamawiającemu przesłany skan zaświadczenia bez podpisu kwalifikowanego wystawcy, a wobec niepodpisania go zdaniem Zamawiającego w sposób należyty, oferta wykonawcy została odrzucona. Analogiczna sytuacja zaistniała w dalszej kolejności w stosunku do wykonawcy INTEKTECH
Technika Instalacji Prażuch Piotr (oferta nr 1). W odpowiedzi na odrzucenie ofert nr 2 i 1, ww. wykonawcy wskazali, że zgodnie z brzmieniem art. 50 ust. 4a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U.2022.1009 t.j.), który stanowi, że „zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek oraz decyzje o odmowie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek wydane przez Zakład w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym mogą być wykorzystywane w formie wydruku przez płatnika składek, który je uzyskał”, dokumenty złożone przez wykonawców były podpisane prawidłowo, zatem Zamawiający odrzucił ich oferty bezzasadnie.
Jednocześnie, w toku przedmiotowego postępowania, Przedsiębiorstwo
Handlowo Usługowe Patryk Klein 83-307 Kiełpino, ul. Urocza 6/2, którego ofertę oznaczono jako oferta nr 4 przedłużyło termin związania ofertą i złożyło część podmiotowych środków dowodowych, do których zostało wezwane.
W zaistniałej sytuacji nie jest jednak możliwy wybór przez Zamawiającego oferty nr 4, bowiem doprowadziłoby to do naruszenia zasady równego traktowania wykonawców. Zgodnie bowiem z art. 16 pkt 1 pzp. „Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców”.
Przenosząc powyższe na grunt zaistniałego w sprawie stanu faktycznego, należy dojść do wniosku, że oferta nr 4 nie zostałaby przez Zmawiającego
oceniona jako najkorzystniejsza, gdyby Zamawiający wpierw nie odrzucił oferty nr 2, a następnie oferty nr 1, które to w toku niniejszego postępowania nie powinny podlegać odrzuceniu. Na tym etapie, wada zaistniała w toku niniejszego postępowania jest więc niemożliwa do usunięcia ze względu na nieprawidłowości rzutujące bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wobec powyższego, w związku z faktem obarczenia postępowania niemożliwą do usunięcia wadą, która uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego postępowanie zostaje unieważnione.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 189982,26 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 219555,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pokrycie papą termozg. wierz. dachu obiektu SPWZOZMSWiA w Bydgoszczy - Z nr 1, oraz budowa siłowni - dodatkowe źródło energii elektrycznej - baterie fotowoltaiczne, odnawialne źródła energii - Z nr 2
- Wykonanie modernizacji systemu sygnalizacji pożarowej w tutejszym Domu.
- Zaprojektowanie i wykonanie wymiany układów klimatyzacji VRF w Ośrodku Szkoleniowym NBP w Zalesiu Górnym
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie układu zasilania podstawowego SN w celu dostosowania do potrzeb rozbudowanego OKRL Gdańsk.
- Przeglądy konserwacyjne, naprawy i utrzymanie techniczne instalacji, systemów i urządzeń zainstalowanych na terenie drogi podziemnej ul. Hasa oraz w tunelu Trasy W-Z w Łodzi.
- "Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. >>Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w branży logistycznej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie<<"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.