eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OlsztynZakup fabrycznie nowego wału do uprawy posiewnej w Zakładzie Doświadczalnym Bartążek



Ogłoszenie z dnia 2021-03-25


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00022561 z dnia 2021-03-25

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup fabrycznie nowego wału do uprawy posiewnej w Zakładzie Doświadczalnym Bartążek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Bartążek

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00007948000169

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bartążek, ul. Warmiński Las 46

1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 10-687

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdbartazek@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ihar.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.ihar.edu.pl/artykuly/52/dostawy-i-uslugi

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


jednostka badawczo- rozwojowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Rolnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup fabrycznie nowego wału do uprawy posiewnej w Zakładzie Doświadczalnym Bartążek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b5bd74e-7d89-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00022561

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:Wał o szerokości roboczej 6,2 m. Pierścienie cambridge o średnicy ø 500 mm. Wały zawieszone na ramie ciąganej, rozkładanej hydraulicznie. Rama podparta na kołach jezdnych ogumionych. Rama wyposażona w zaczep górny lub dolny. Rama ma wbudowaną stopę podporową. Rama posiada tablice odblaskowe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 16000000-5 - Maszyny rolnicze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Termin składania ofert upłynął w dniu 17 marca 2020 r. o godz. 12:00. Otwarcie ofert zaplanowano tego samego dnia o godz. 13:00. W wyznaczonym dniu Zamawiający powziął z miniPortalu informację o złożonych ofertach: PHU AGROMOTORS Paweł Płoski, Piotrkowo 3, 13-111 Janowiec Kościelny k. Nidzicy; AGROHANDEL, Woźniaków 19A, 99-300 Kutno. W skrzynce ePUAP znajdowała się również zaszyfrowana oferta: Roltop Sp. z o.o. Cedry Małe, Wiślana 4, 83-020 Cedry Wielkie. Mając na uwadze powyższe, przystąpiono do czynności odszyfrowywania złożonych ofert, pobranych wcześniej ze skrzynki ePUAP. Wprowadzone do systemu oferty złożone przez Oferentów, klikając „wybierz plik do deszyfrowania”, a następnie „deszyfruj i pobierz plik”. Po dokonaniu wymaganych czynności pojawiał się komunikat „Informacja o zaszyfrowanym pliku nie istnieje w systemie”. Czynność tą powtórzono wielokrotnie dla każdej z ofert, jednakże po każdej próbie pojawiał się ten sam komunikat. Plik nie został odszyfrowany, nie było możliwości otworzenia go, tym samym Zamawiający nie mógł zapoznać się z jego treścią. Po dokonaniu otwarcia ofert, tego samego dnia, tj. 17 marca br., w myśl art. 222 ust. 1 ustawy Pzp, na stronie internetowej zamieszone zostało tzw. „Zbiorcze zestawienie ofert”, zawierające dodatkowo informację, o niemożliwości odszyfrowania ofert. W związku z zaistniałą sytuacją, zwrócono się do Urzędu Zamówień Publicznych prosząc o wyjaśnienie braku możliwości odszyfrowania-otwarcia oferty w dniu, w którym upływał termin otwarcia ofert w prowadzonym postępowaniu, tj. 17 marca 2021 r. o godz. 12:00. W odpowiedzi, dnia 24 marca 2021 r. Zamawiający otrzymał z Urzędu Zamówień Publicznych następującą informację: brak możliwości odszyfrowania ofert złożonych przez Wykonawców: PHU AGROMOTORS Paweł Płoski, Piotrkowo 3, 13-111 Janowiec Kościelny k. Nidzicy; AGROHANDEL, Woźniaków 19A, 99-300 Kutno; Roltop Sp. z o.o. Cedry Małe, Wiślana 4, 83-020 Cedry Wielkie nie jest winą Wykonawców- podczas przesyłania plików doszło do ich modyfikacji. Mając na uwadze powyższe oraz fakt, iż otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, nie jest możliwe na tym etapie (zakończenie otwarcia ofert) włączenie ofert złożonych przez Oferentów.Powyższe uchybienia naruszyłyby naczelną zasadę zamówień publicznych, wynikającą z przepisu art. 16 ustawy Pzp, albowiem postępowanie nie zostałoby przeprowadzone w sposób zapewniający zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości, co skutkowało naruszeniem art. 17 ust. 2 Pzp, gdyż zamówienia nie udzielono by Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami Pzp. Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że wskazywane wyżej naruszenia wpisują się w dyspozycję przepisu art. 255 ust. 6 ustawy Pzp, który nakazuje unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności zasadne i konieczne jest unieważnienie przedmiotowego postepowania na podstawie art. 255 ust. 6 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

2021-03-25 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Dostawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.