eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubaczów › Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu dzieci niepełnosprawnych z Gminy Lubaczów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-01-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu dzieci niepełnosprawnych
z Gminy Lubaczów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubaczów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900654

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jasna 1

1.5.2.) Miejscowość: Lubaczów

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-600

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.7.) Numer telefonu: 166321684

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@lubaczow.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminalubaczow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/lubaczow/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu dzieci niepełnosprawnych
z Gminy Lubaczów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d66e0afe-81f5-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00021368

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030627/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu dzieci niepełnosprawnych z Gminy Lubaczów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zadanie dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu wyrównywania różnic między regionami III w obszarze D

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00512561

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZ.271.30.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

12.1.1. Przedmiotem zamówienia jest za zakup i dostawa fabrycznie nowego samochodu minimum 17-osobowego (16 pasażerów + kierowca) – maksymalnie 21-osobowego (20 osób + kierowca) przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.
12.1.2. Wymagania minimalne dla pojazdu zostały określone w załączniku nr 1A do SWZ
– Wymaganiach minimalnych Zamawiającego
12.1.3. Samochód musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym:
a) Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 z późn. zm.);
b) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 - z późniejszymi zmianami).
12.1.4. Samochód musi posiadać świadectwo homologacji jako samochód osobowy z przeznaczeniem do przewozu osób niepełnosprawnych. Wykonawca powinien posiadać i przekazać Zamawiającemu wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa, umożliwiające rejestrację pojazdu z przeznaczeniem do przewozu osób niepełnosprawnych, najpóźniej w dniu podpisania protokołu odbioru (świadectwo homologacji przed podpisaniem umowy).
12.1.5. Miejscem dostawy jest siedziba Zamawiającego.
12.1.6. Pojazd musi posiadać aktualne świadectwo homologacji dla tego typu pojazdu wydane przez ustawowo uprawniony organ, które powinno zostać dostarczone Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
12.1.7. Sprzedający udziela gwarancji (całopojazdowej, bez limitów kilometrów) na sprzedany samochód, na okres 24 miesięcy liczonych od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń.
12.1.8. Dostawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu niezbędne dokumenty gwarancyjne najpóźniej w dniu odbioru pojazdu.
12.1.9. Wymagania Zamawiającego w zakresie przedmiotu zamówienia należy potraktować jako wymagania minimalne, chyba, że Zamawiający wskazał górną i dolną granicę (podział) danego parametru.
12.1.10. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego postępowania oraz obejmować wszystkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia w sposób należyty oraz zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności: koszt dostawy do Zamawiającego, podatek VAT.
12.1.11. W przypadku wykonywania przedmiotu umowy przy udziale podwykonawców Wykonawca odpowiada za działania podwykonawców wobec Zamawiającego jak za swoje własne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34120000-4 - Pojazdy silnikowe do transportu 10 lub więcej osób

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 P.z.p. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego gdyż cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Uzasadnienie faktyczne.
Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 P.z.p, przed otwarciem ofert udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia t. j.: 367 709,00 zł brutto.
Oferta z najniższą ceną niepodlegającą odrzuceniu została złożona przez Wykonawcę BUS-CENTER Tomasz Gad, Ul. Spacerowa 26B, 26-067 Strawczyn, NIP: 959-088-61-84 opiewająca na kwotę 434 190,00 zł przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a której obecnie po analizie finansowej nie może zwiększyć do ceny oferty z najniższą ceną.
W związku z powyższym Zamawiający unieważnia ww. postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Informacja o ofertach odrzuconych:
Zamawiający informuje o odrzuceniu ofert złożonych przez Wykonawców:
1. Kamuko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Geodetów 1, 64-100 Leszno, NIP: 697-238-03-29

1. Uzasadnienie odrzucenia oferty: Kamuko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Geodetów 1, 64-100 Leszno, NIP: 697-238-03-29

Uzasadnienie prawne:
Działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 i 5 w zw. z art. 218 ust. 2 ustawy PZP Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy Kamuko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Geodetów 1, 64-100 Leszno, NIP: 697-238-03-29, gdyż jej treść jest niezgodna z przepisami ustawy.

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w SWZ opublikowanej w dniu 22-12-2022 r., w załączniku nr 1A opisał wymagania minimalne które musi spełniać pojazd zaoferowany przez potencjalnego Wykonawcę przedmiotu zamówienia. Wykonawca w dniu 30-12-2022 r. wraz z ofertą złożył Załącznik nr 4 do SWZ – Formularz potwierdzenia spełniania minimalnych wymagań Zamawiającego.
Z powyższego dokumentu wynika, że pojazd który oferuje Wykonawca nie posiada parametrów wymaganych przez Zamawiającego i wskazanych w załącznikach do SWZ. Jak wynika z złożonego przez Wykonawcę formularza m.in.:
• Wykonawca proponuje pojazd o mocy 140KM (w SWZ wymagano samochodu wyposażonego w silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym o mocy min. 170 KM);
• Wykonawca proponuje zestaw naprawczy kół zamiast koła zapasowego (w SWZ wymagano pełnowymiarowego koła zapasowego zamontowanego w pojeździe);
• Wykonawca proponuje pojazd niewyposażony w tempomat (w SWZ wymagano aby pojazd wyposażony w tempomat);
• Wykonawca nie oferuje dodatkowego trzeciego kluczyka z pilotem (w SWZ ten parametr był wymagany);
• Wykonawca proponuje pojazd wyposażony w fotele bez uchwytów oraz z fotelami dwuosobowymi z prawej strony oraz fotelami jednoosobowymi po lewej stronie (w SWZ wymagano foteli wyposażonych w uchwyty dla pasażerów od strony przejścia z konfiguracją: fotele dwuosobowe po stronie lewej, fotele jednoosobowe po stronie prawej);
• Wykonawca proponuje pojazd niewyposażony w minimum jedną półkę bagażową podsufitową (w SWZ ten parametr był wymagany);
• Wykonawca proponuje pojazd niewyposażony m.in. w ogrzewanie suche powietrzne niezależne od pracy silnika o mocy minimum 4 kW, wyposażony w programator czasu pracy i płynną regulację temperatury
z minimum 3 wylotami ciepłego powietrza (w SWZ ten parametr był wymagany);
• Wykonawca proponuje światła obrysowe z boku pojazdu, na listwie bocznej (w SWZ wymagano świateł obrysowych na dachu pojazdu);
• Wykonawca proponuje rozkładaną rampę (w SWZ wymagano zastosowania atestowanych najazdów teleskopowych składanych służących do obsługi osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich itp.).
Zgodnie z przepisem art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna
z warunkami zamówienia. Jak wskazano w komentarzu do ustawy Prawo zamówień publicznych pod red. H. Nowaka i M. Winiarza (Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2021): "Norma art. 226 ust. 1 pkt 5 odnosi się do merytorycznego aspektu zaoferowanego przez wykonawców świadczenia oraz merytorycznych wymagań zamawiającego, w szczególności co do zakresu świadczenia jego ilości lub jakości, warunków realizacji lub innych elementów istotnych dla wykonania zamówienia".
Wobec powyższego Zamawiający, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 3 i 5 w zw. z art. 218 ust. 2 ustawy PZP, orzekł jak w sentencji.


Pouczenie.
Na czynność unieważnienia postępowania, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych
w Dziale IX ustawy Pzp (art. 505 - 590).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.