Ogłoszenie z dnia 2023-01-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00361596/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-23
- 2022/BZP 00379229/01 - Modyfikacja z dnia 2022-10-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dzierżawa urządzeń wielofunk. wraz z usł. rozliczania kosztów tych urządzeń oraz usł. serwisu i monit. stanu tech. ww. urz. oraz dost. tych urz. do wsk. lok. także dost. mat. ekspl. i oprogramowania.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD KOMUNALNYCH ZASOBÓW LOKALOWYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 302538131
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Matejki 57
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-770
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: obsluga.klienta@zkzl.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkzl.poznan.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zkzl_poznan1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dzierżawa urządzeń wielofunk. wraz z usł. rozliczania kosztów tych urządzeń oraz usł. serwisu i monit. stanu tech. ww. urz. oraz dost. tych urz. do wsk. lok. także dost. mat. ekspl. i oprogramowania.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7c58d4d5-3b1d-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00021295
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00361596/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.201.77.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dzierżawa urządzeń wielofunkcyjnych wraz z usługą rozliczania kosztów tych urządzeń oraz usługą serwisu i monitoringu stanu technicznego ww. urządzeń oraz dostawa tych urządzeń do wskazanych lokalizacji a także dostawa materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania:
Na przedmiot zamówienia składają się:
1) dzierżawa urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek laserowych monochromatycznych A4 w ilości opisanej w dalszej części niniejszego Załącznika wraz z dostawą materiałów eksploatacyjnych,
2) konfiguracja systemu do monitoringu stanu urządzeń,
3) dostawa oprogramowania na potrzeby urządzeń wielofunkcyjnych,
4) system rozpoznawania tekstu z dokumentów skanowanych,
5) serwis urządzeń, o których mowa w pkt. 1) powyżej i systemów, o których mowa w pkt. 2) i 3) powyżej,
6) serwis obecnie posiadanych urządzeń drukujących – urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30120000-6 - Urządzenia fotokopiujące i do druku offsetowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79820000-8 - Usługi związane z drukowaniem
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
b)art. 255 pkt 3 p.z.p. ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którązamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
UZASADNIENIE (faktyczne):
Ad. AWzór służący do obliczenia ceny oferty brutto jest niespójny w swojej treści, raz mowa tam o cenach brutto, raz o cenach, ponadto nie wskazano metody obliczenia ceny netto oferty, oraz w formularzu ofertowym nie doprecyzowano czy cena za dwa wymagane przez Zamawiającego oprogramowania ma zostać podana w wartości netto czy brutto- przy czym akurat ta wartość przy podstawieniu do wzoru powinna być wartością
brutto.
Mając na uwadze powyższe oraz fakt, że Wykonawca w formularzu ofertowym wskazał cenę za oprogramowanie jedynie w wartości netto, Zamawiający uznał, ze postępowanie obarczone jest niemożliwą
do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający w sposobie obliczania ceny uniemożliwił Wykonawcy obliczenie wartości netto i brutto w sposób jednoznaczny tj. wzór udostępniony przez Zamawiającego nie odnosił się jednoznacznie do wartości netto czy też brutto, ponadto w formularzu ofertowym Zamawiający nie umożliwił Wykonawcy podania wartości netto zamówienia, oraz nie określił czy składowe podane we wzorze do obliczenia ceny oferty mają być podstawione w kwocie brutto czy netto. Wskazane wyżej wady uniemożliwiły Wykonawcy prawidłowe skalkulowanie ceny oraz podanie prawidłowej wartości oferty, a Zamawiającemu konsekwentnie ocenę
poprawności obliczeń dokonanych przez Wykonawcę.
Zamawiający wskazując powód unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 p.z.p. wskazuje dodatkowo, iż w przedmiotowym stanie faktycznym postępowania wskazany powyżej art. 255 pkt 6 p.z.p.
pozostaje w związku z art. 457 ust. 1 p.z.p. w zakresie, w jakim wada postępowania może prowadzić do zawarcia umowy podlegającej unieważnieniu na podstawie przesłanek wskazanych w tych przepisach.
Reasumując na podstawie przytoczonych powyżej argumentów ziściły się łącznie następujące przesłanki:
postępowanie obarczone jest wadą, czyli zamawiający naruszył w postępowaniu przepisy regulujące
jego prowadzenie;
wady tej nie można usunąć;
stwierdzona wada postępowania, o której mowa na wstępie jest o tyle istotna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
Ad. B) Niezależnie od podstawy prawnej wskazanej w pkt. A) i argumentacji przywołanej na jej poparcie
unieważnienie postępowania oparcie znajduje także w przepisie art. 255 pkt. 3 PZP.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający zgodnie z art. 223 ust. 2 pkt 2) p.z.p. poprawił w ofercie
Wykonawcy oczywiste omyłki rachunkowe wynikające z błędnego zaokrąglenia w wartościach brutto cen jednostkowych za wydruki, przy ich przeliczaniu z wartości netto.
Konsekwencją zmian w tych wartościach, po podstawieniu do wzoru i wyliczeniu wartości brutto całej oferty, był wzrost ceny brutto w stosunku do pierwotnie wyliczonej. Zamawiający wysłał do Wykonawcy informację
o poprawieniu oczywistej omyłki rachunkowej, w treści pisma dokładnie wskazał, jakie wartości i z jaką konsekwencją dokonania zmiany zostały skorygowane. Wykonawca poprawienia tejże omyłki nie oprotestował, co Zamawiający uznał za zgodę na podtrzymanie wyżej opisanej poprawy.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Dostawa sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych dla Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu
- Dostawa oprogramowania z systemem informacji prawnej wraz z licencją na korzystanie na potrzeby Sądu Okręgowego w Poznaniu oraz Sądów Rejonowych
- Sukcesywna dostawa środków chemicznych do uzdatniania wody basenowej
- Dostawa worków do morcelacji tkanek nowotworowych
- ŚWIADCZENIE USŁUG DOSTĘPU DO USŁUG SPORTOWO-REKREACYJNYCH NA PODSTAWIE KART ABONAMENTOWYCH DLA PRACOWNIKÓW ZAMAWIAJĄCEGO
- Dostawa samochodu ciężarowego, walca stalowego i ciągnika rolniczego z osprzętem i przyczepką transportową
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych
- Cyberbezpieczna Gmina Kołbiel
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Urzędu Statystycznego w Białymstoku
- Gmina Osieczna cyberbezpiecznym samorządem
- Dostawa i wdrożenie systemu do zarządzania oświatą i jednostkami nieoświatowymi w Gminie Miejskiej Mielec - II postępowanie
- Migracja środowiska Microsoft Exchange Server 2016 do wersji Exchange Server Subscription Edition (SE)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





