Ogłoszenie z dnia 2023-01-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wsparcie serwisowe dla systemu zarządzania Bibliotekami PROLIB
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Lubelskie - Lubelskie Centrum Innowacji i Technologii
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387842118
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mieczysława Karłowicza 4
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-027
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 4416 533
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: maria.szczur@lcit.lubelskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lcit.ezamawiajacy.pl/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wsparcie serwisowe dla systemu zarządzania Bibliotekami PROLIB2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-581f618c-7c76-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00021202
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00051992/19/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Wsparcie serwisowe dla systemu zarządzania Bibliotekami PROLIB oraz prace rozwojowe
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00499405
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 ustawy w związku z art. 214 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – usługa będąca przedmiotem zamówienia może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów ‒ jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Uzasadnienie: Zamówienie może być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę, tj. Sygnity Business Solutions S.A. ul. Dąbrowskiego 12, 65-021 Zielona Góra, ponieważ jako autor oprogramowania PROLIB posiada do niego pełne prawa autorskie zarówno osobiste, jaki majątkowe w rozumieniu art. 16 i 17 ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U z 2021 r. poz. 1062)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: LCIT-AO-II.251.54.2022.SZM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 230894,31 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa wsparcia serwisowego dla systemu zarządzania Bibliotekami PROLIB. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni serwis systemu PROLIB i oprogramowania narzędziowego Progress w okresie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy jednak nie wcześniej, niż od 01.01.2023 r.
W ramach Serwisu PROLIB Wykonawca zapewni między innymi:
1) dostęp do wprowadzanych przez Wykonawcę nowych wersji oprogramowania zgodnie z kolejnymi edycjami. Zamawiający ma prawo do nieodpłatnego zamówienia - w okresie każdych 12 miesięcy świadczenia serwisu - jednej usługi instalacji i konfiguracji nowej wersji oprogramowania. Usługa taka będzie wykonywana w dni robocze.
2) usuwanie Awarii zgodnie z warunkami określonymi w Umowie;
3) utrzymanie i rozwój aplikacji mobilnej mPROLIB obejmujące wsparcie techniczne, aktualizację, dystrybucję oraz utrzymanie aplikacji na AppStore oraz GooglePlay (w ramach konta developerskiego Wykonawcy) oraz aktualizację dedykowanego API do systemu PROLIB. Z wyłączeniem utrzymania GoogleAPIKey, które jest zakładane przez Zamawiającego,
4) udzielanie Zamawiającemu telefonicznych konsultacji w sprawie działania oprogramowania,
5) dostosowywanie oprogramowania do zmian w przepisach prawnych,
6) autoryzowany dostęp do aktualnej i archiwalnej dokumentacji systemu w serwisie http://help.prolib.pl/,
7) autoryzowany dostęp do serwisu zgłoszeniowego umożliwiający Zamawiającemu rejestrację zauważonych błędów oprogramowania oraz zgłoszeń i propozycji zmian w produktach na zasadach określonych w umowie.
Zgodnie z umową nr 263/OKZ-I/CP/2021 z 8.09.2021 r wdrożono system wspierający biblioteki PROLIB. Umowa obejmowała również serwis oprogramowania, w szczególności naprawy błędów, konsultacje oraz dostarczanie nowych wersji systemu. Oprogramowanie PROLIB jest własnością SBS i jest chronione prawem autorskim. Licencja udzielona przez SBS wyłącza ingerencję w kod źródłowy lub jakiekolwiek zmiany w programie komputerowym. Wspomniana powyżej usługa serwisu oprogramowania będzie świadczona do końca 2022 r., w związku z czym konieczne jest zamówienie analogicznej usługi na kolejne lata.
Użytkownikami systemu bibliotecznego dla którego będzie świadczone wsparcie serwisowe, są następujące jednostki:
1) Biblioteka Pedagogiczna w Białej Podlaskiej wraz z filiami (Parczew i Łuków);
2) Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie;
3) Biblioteka Pedagogiczna w Zamościu wraz z filiami (Hrubieszów, Tomaszów Lubelski i Biłgoraj);
4) Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie wraz z filią w Janowie Lubelskim.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48161000-4 - Biblioteczny system zarządzania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
72611000-6 - Usługi w zakresie wsparcia technicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 308078,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 308078,10 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 308078,10 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Sygnity Business Solutions S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 9290094326
7.3.3) Ulica: Dąbrowskiego 12
7.3.4) Miejscowość: Zielona Góra
7.3.5) Kod pocztowy: 65-021
7.3.6.) Województwo: lubuskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SYGNITY BUSINESS SOLUTIONS S.A.
jakie przetargi wygrała firma
SYGNITY BUSINESS SOLUTIONS S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 308078,10 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający w żaden sposób nie może naruszyć ochrony informacji, stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa, a także posiadanych praw autorskich i zależnych Wykonawcy. Biorąc pod uwagę specyfikę i rozmiar sytemu, oraz wymagania techniczne, warunki nadzoru autorskiego, jak i dostosowywanie systemu do zmieniających się przepisów prawnych, a także potrzebę zapewnienia ciągłości wykorzystania podstawowych funkcji systemu, jedynym podmiotem zdolnym do zrealizowania przedmiotowego zamówienia zgodnie z uzasadnionymi potrzebami zamawiającego jest firma SBS. Zgodnie z umową nr 263/OKZ-I/CP/2021 z 8 września 2021 r wdrożono system wspierający bibliotekami PROLIB. Umowa obejmowała również serwis oprogramowania, w szczególności naprawy błędów, konsultacje oraz dostarczanie nowych wersji systemu. Oprogramowanie PROLIB jest własnością Sygnity Business Solutions SA w Zielonej Górze i jest chronione prawem autorskim. Licencja udzielona przez SBS wyłącza ingerencję w kod źródłowy lub jakiekolwiek zmiany w programie komputerowym.
Wspomniana powyżej usługa serwisu oprogramowania będzie świadczona do końca 2022 r., w związku z czym konieczne jest zamówienie analogicznej usługi na kolejne lata.
Na etapie pierwotnego zamówienia nie uwzględniono przeniesienia praw autorskich ponieważ:
A) Zamawiający w ramach zamówienia pierwotnego nabył funkcjonalności wspierające procesy zarządzania bibliotekami
oraz udostępniające czytelnikom zasoby bibliotek a nie licencje. Dla zamawiającego ważne jest działanie tych funkcjonalności bez przerw, co zostało zapewnione w umowie pierwotnej poprzez zdefiniowanie parametrów czasowych na usunięcie defektów (parametry SLA) oraz kar umownych za ich niedotrzymanie. W naszej opinii odpowiedni poziom serwisu może zagwarantować jedynie właściciel oprogramowania.
B) Zamówienie pierwotne było realizowane jako jeden z elementów projektu
pt. "Wsparcie szkoleniowe dla pracowników placówek edukacyjnych w zakresie sposobu korzystania z narzędzi technicznych umożliwiających lub wspierających pracę zdalną" finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Dlatego też ważne było utrzymanie wartości zamówienia pierwotnego na
odpowiednio niskim poziomie - przeniesienie praw autorskich znacząco by ten poziom podniosło.
C) Proces zamówienia oraz wdrożenia systemu musiał być zrealizowany
z uwzględnieniem harmonogramów narzuconych przez wyżej wymieniony projekt. Zakup praw autorskich oraz udostępnienie systemu podmiotom ich nie posiadających w celu zapoznania się z system, znacząco wydłużałoby proces zakupowy i rodziło ryzyko niedotrzymania narzuconych terminów.
D) Rynek producentów oprogramowania do zarządzania bibliotekami nie jest w Polsce licznie reprezentowany. W ramach szacowania wartości pierwotnego przedmiotu zamówienia LCiT zidentyfikował pięć podmiotów, z których tylko dwa odpowiedziały na zapytanie o cenę. Z uwagi na niski poziom konkurencyjności uznano, że przeniesienie praw autorskich
wiązałoby się z kosztem, który z dużym prawdopodobieństwem nie zwróciłby się.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Funkcja Inżyniera przy realizacji : ."Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 837 w zakresie budowy mostu przez Wieprz w m. Nielisz wraz z rozbudową dojazdów do mostu".
- Nadzór inwest. i rozlicz.finansowe i rzeczowe-funkcja Inżyniera przy realizacji zam"Rozbudowa DW 812 Biała Podlaska-Wisznice-Włodawa - Chełm-Rejowiec-Krasnystaw na odc. od km 61+535 do km ok.70+756,50
- Sukcesywne dostawy wody mineralnej butelkowanej dla jednostek UMCS
- "Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Abramowickiej (strona prawa) wraz z przebudową/budową kolidującej infrastruktury"
- Modernizacja systemów zabezpieczeń w obiektach podległych KWP w Lublinie
- Usługa gospodarowania odpadami komunalnymi segregowanymi i niesegregowanymi (zmieszanymi) z obiektów niemieszkalnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na terenie Lublina
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wsparcie serwisowe, przedłużenie gwarancji na macierz
- Usługa wsparcia technicznego producenta dla posiadanego przez Zamawiającego sprzętu informatycznego - dwóch deduplikatorów Quantum
- U/16/2025 Wsparcie administracyjne Platformy czasopism Uniwersytetu Opolskiego
- Zakup oprogramowania antywirusowego dla systemów IT w Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Starachowicach
- Usługa wsparcia technicznego producenta dla posiadanego przez Zamawiającego sprzętu i oprogramowania, którego producentem jest HPE Aruba Networking
- Stworzenie nowej platformy cyfrowej do prezentacji zdigitalizowanych zbiorów w ramach projektu pn. "Nowa platforma cyfrowa CSE Światowid w Elblągu"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.