eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku RDLP w Toruniu w formule zaprojektuj i wybuduj



Ogłoszenie z dnia 2022-01-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku RDLP w Toruniu w formule zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870529988

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Mickiewicza 9

1.4.2.) Miejscowość: Toruń

1.4.3.) Kod pocztowy: 87-100

1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.4.7.) Numer telefonu: 566584300

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: rdlp@torun.las.gov.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.torun.lasy.gov.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00020090

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-01-14

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00015707/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
W kryterium „Cena” najwyższą liczbę punktów (60) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem:

Cena (C) = (Cmin/Cof) * 60 punktów gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie
UWAGA! Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
W kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” najwyższą liczbę punktów (40) otrzyma oferta w której Wykonawca zapewnia najdłuższy okres rękojmi, według zasady:
- okres gwarancji i rękojmi do 5 lat włącznie 0 pkt
- okres gwarancji i rękojmi od 6 lat do 9 lat 20 pkt
- okres gwarancji i rękojmi od 10 lat do 12 lat 40 pkt
Zamawiający informuje, że minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiotu zamówienia wynosi 5 lat licząc od daty wydania i odbioru przedmiotu zamówienia. W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie, że odpowiada z tytułu rękojmi za wady i z tytułu gwarancji przedmiotu zamówienia okres nie krótszy niż 5 lat Zamawiający odrzuci ofertę zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP.

Po zmianie:
W kryterium „Cena” najwyższą liczbę punktów (50) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem:
Cena (C) = (Cmin/Cof) * 50 punktów gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie

W kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” 20 punktów otrzyma oferta w której Wykonawca zapewnia okres rękojmi, według zasady:
- okres gwarancji i rękojmi do 5 lat włącznie 0 pkt
- okres gwarancji i rękojmi od 6 lat do 12 lat 20 pkt

W kryterium „Termin realizacji zamówienia” 30 punktów otrzyma oferta w której Wykonawca zapewni, że termin odebrania instalacji przez energetykę i rozpoczęcie produkowania energii nastąpi do 28.03.2022 r., aby Zamawiający mógł uzyskać status prosumenta

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie projektu urządzeń fotowoltaicznych, wykonanie robót budowlanych polegających na zainstalowaniu urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ na potrzeby Zamawiającego do zasilania energią elektryczną budynku biurowego położonego w Toruniu przy ul. Mickiewicza 9, w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek uzgodnienia z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej projektu tych urządzeń oraz zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 56. ust. 1a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.), a także uzgodnić projekt z właściwym Konserwatorem zabytków.
2. Przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do:
- zweryfikowania danych wyjściowych do projektowania, przedstawionych przez zamawiającego;
- wykonania własnym staraniem i na własny koszt badań, analiz oraz ekspertyz, o ile będą niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia;
- dokonania analizy lokalizacji paneli PV na obiekcie budowlanym wraz ze sporządzeniem koncepcji projektowej w celu przedłożenia zamawiającemu do akceptacji przed podjęciem prac projektowych.
3. Dokumentacja projektowa musi obejmować zakres niezbędny do uzyskania wynikających z przepisów prawa warunków opinii, pozwoleń oraz innych uzgodnień koniecznych dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Dokumentacja musi zostać zatwierdzona przez zamawiającego. W tym celu wymaga się wykonania dokumentacji technicznej ze schematami, obejmującej część opisową, graficzną i obliczeniową (4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej), z uzyskaniem wynikających z przepisów: niezbędnych uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń z uwzględnieniem wymagań zawartych w ustawie Prawo budowlane, Prawo energetyczne, ustawa o OZE, itp.
Dokumentacja projektowa sporządzona przez wykonawcę powinna zawierać taki zakres wykonywanych robót, aby prawidłowo i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa możliwe było wykonanie poszczególnych robót oraz zagwarantowanie ich prawidłowego i bezpiecznego działania oraz eksploatacji.
4. Zakres robót budowlano-montażowych obejmuje:
- dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej złożonej z niezbędnych elementów: m.in.:
inwerterów, paneli, optymalizatorów mocy (o ile wymagają), konstrukcji do montażu paneli na pokryciu dachowym, itp. niezbędnych elementów, -dostawę i montaż układu monitorowania i sterowania,
- przyłączenie instalacji do wewnętrznej instalacji elektrycznej zamawiającego,
- przeprowadzenie rozruchu instalacji fotowoltaicznej,
- kontrole, próby, uruchomienie i regulacja instalacji,
- wykonanie systemu monitorowania pracy instalacji fotowoltaicznej, z możliwością zdalnego śledzenia pracy układu oraz odczytów online na telefonie komórkowym- aplikacja mobilna (m.in. ilość produkcji, zużycie na własne potrzeby, oddane- przekazane do OSD),
- dokonanie w imieniu zamawiającego wszelkich uzgodnień i procedur powykonawczych koniecznych do używania instalacji,
- bezpłatne usługi serwisowe w okresie rękojmi za wady i gwarancji,
- w okresie gwarancyjnym bezpłatny przegląd wykonanej instalacji fotowoltaicznej przynajmniej raz w roku, chyba, że zalecenia producentów urządzeń wymagają częstszych przeglądów to wówczas zgodnie z zaleceniami producentów tych urządzeń,
- w okresie gwarancyjnym usunięcie awarii – czas reakcji do 48 godzin od chwili zgłoszenia.
5. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:
- opracowania instrukcji obsługi instalacji i przeszkolenia 2 osób w celu poprawnej eksploatacji instalacji fotowoltaicznej,
- przedłożenie dokumentacji powykonawczej łącznie z protokołami, świadectwami, atestami, informacją o udzielonej gwarancji, symulacją pracy instalacji fotowoltaicznej, instrukcjami, schematami,
- dokonanie w imieniu Zamawiającego wszelkich zgłoszeń, uzgodnień i procedur powykonawczych koniecznych do używania instalacji,
- zagospodarowanie odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia
- bezpłatne usługi serwisowe w okresie rękojmi za wady i gwarancji,
- w okresie gwarancyjnym bezpłatny przegląd wykonanej instalacji fotowoltaicznej przynajmniej raz w roku, chyba, że zalecenia producentów urządzeń wymagają częstszych przeglądów to wówczas zgodnie z zaleceniami producentów tych urządzeń,
- w okresie gwarancyjnym usunięcie awarii – czas reakcji do 48 godzin od chwili zgłoszenia
6. Zamawiający wymaga aby osoba wykazana przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z pkt. 7.1 pełniła funkcje kierownika robót i prowadziła wewnętrzny dziennik robót, dla tego zadania.
7. Wszystkie elementy instalacji będące przedmiotem zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych oraz od obciążeń wobec osób trzecich. Panele fotowoltaiczne powinny być wyprodukowane w roku 2021 (nie wcześniej).
8. Wszelkie wbudowane urządzenia i materiały, muszą być zastosowane wyłącznie urządzenia, wyroby i materiały posiadające świadectwo dopuszczenia do stosowania, świadectwo kwalifikacji oznaczone znakiem jakości lub znakiem bezpieczeństwa, wydane przez uprawnione podmioty kwalifikujące.
9. Zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga aby przed złożeniem oferty wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca montażu instalacji w celu oceny – na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszystkich czynników koniecznych do przygotowania oferty, obejmującej wszystkie elementy, w tym prace przygotowawcze, projektowe, montażowe.
10. Wskazany przez wykonawcę w ofercie okres gwarancji będzie również okresem rękojmi za wady fizyczne przedmiotu zamówienia.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie projektu urządzeń fotowoltaicznych, wykonanie robót budowlanych polegających na zainstalowaniu urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ na potrzeby Zamawiającego do zasilania energią elektryczną budynku biurowego położonego w Toruniu przy ul. Mickiewicza 9, w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek uzgodnienia z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej projektu tych urządzeń oraz zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 56. ust. 1a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.), a także uzgodnić projekt z właściwym Konserwatorem zabytków.
2. Przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do:
- zweryfikowania danych wyjściowych do projektowania, przedstawionych przez zamawiającego;
- wykonania własnym staraniem i na własny koszt badań, analiz oraz ekspertyz, o ile będą niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia;
- dokonania analizy lokalizacji paneli PV na obiekcie budowlanym wraz ze sporządzeniem koncepcji projektowej w celu przedłożenia zamawiającemu do akceptacji przed podjęciem prac projektowych.
3. Dokumentacja projektowa musi obejmować zakres niezbędny do uzyskania wynikających z przepisów prawa warunków opinii, pozwoleń oraz innych uzgodnień koniecznych dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Dokumentacja musi zostać zatwierdzona przez zamawiającego. W tym celu wymaga się wykonania dokumentacji technicznej ze schematami, obejmującej część opisową, graficzną i obliczeniową, z uzyskaniem wynikających z przepisów: niezbędnych uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń z uwzględnieniem wymagań zawartych w ustawie Prawo budowlane, Prawo energetyczne, ustawa o OZE, itp.
Dokumentacja projektowa sporządzona przez wykonawcę powinna zawierać taki zakres wykonywanych robót, aby prawidłowo i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa możliwe było wykonanie robót oraz zagwarantowanie ich prawidłowego i bezpiecznego działania oraz eksploatacji.
4. Zakres robót budowlano-montażowych obejmuje:
- dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej złożonej z niezbędnych elementów: m.in.:
inwerterów, paneli, optymalizatorów mocy , konstrukcji do montażu paneli na pokryciu dachowym, itp. niezbędnych elementów, -dostawę i montaż układu monitorowania i sterowania,
- przyłączenie instalacji do wewnętrznej instalacji elektrycznej ,
- przeprowadzenie rozruchu instalacji fotowoltaicznej,
- kontrole, próby, uruchomienie i regulacja instalacji,
- wykonanie systemu monitorowania pracy instalacji fotowoltaicznej, z możliwością zdalnego śledzenia pracy układu oraz odczytów online na telefonie komórkowym- aplikacja mobilna (m.in. ilość produkcji, zużycie na własne potrzeby, oddane- przekazane do OSD),
- dokonanie w imieniu zamawiającego wszelkich uzgodnień i procedur powykonawczych koniecznych do używania instalacji,
- bezpłatne usługi serwisowe w okresie rękojmi za wady i gwarancji,
- w okresie gwarancyjnym bezpłatny przegląd wykonanej instalacji fotowoltaicznej przynajmniej raz w roku, chyba, że zalecenia producentów urządzeń wymagają częstszych przeglądów to wówczas zgodnie z zaleceniami producentów tych urządzeń,
- w okresie gwarancyjnym usunięcie awarii – czas reakcji do 48 godzin od chwili zgłoszenia.
5. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:
- opracowania instrukcji obsługi instalacji i przeszkolenia 2 osób w celu poprawnej eksploatacji instalacji fotowoltaicznej,
- przedłożenie dokumentacji powykonawczej łącznie z protokołami, świadectwami, atestami, informacją o udzielonej gwarancji, symulacją pracy instalacji fotowoltaicznej, instrukcjami, schematami,
- dokonanie w imieniu Zamawiającego wszelkich zgłoszeń, uzgodnień i procedur powykonawczych koniecznych do używania instalacji,
- zagospodarowanie odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia
- bezpłatne usługi serwisowe w okresie rękojmi za wady i gwarancji,
- w okresie gwarancyjnym bezpłatny przegląd wykonanej instalacji fotowoltaicznej przynajmniej raz w roku, chyba, że zalecenia producentów urządzeń wymagają częstszych przeglądów to wówczas zgodnie z zaleceniami producentów tych urządzeń,
- w okresie gwarancyjnym usunięcie awarii – czas reakcji do 48 godzin od chwili zgłoszenia
6. Zamawiający wymaga aby osoba wykazana przez Wykonawcę w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z pkt. 7.1 pełniła funkcje kierownika robót i prowadziła wewnętrzny dziennik robót, dla tego zadania.
7. Wszystkie elementy instalacji będące przedmiotem zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych oraz od obciążeń wobec osób trzecich. Panele fotowoltaiczne powinny być wyprodukowane w roku 2021 (nie wcześniej).
8. Wszelkie wbudowane urządzenia i materiały, muszą być zastosowane wyłącznie urządzenia, wyroby i materiały posiadające świadectwo dopuszczenia do stosowania, świadectwo kwalifikacji oznaczone znakiem jakości lub znakiem bezpieczeństwa, wydane przez uprawnione podmioty kwalifikujące.
9. Zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga aby przed złożeniem oferty wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca montażu instalacji w celu oceny – na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszystkich czynników koniecznych do przygotowania oferty, obejmującej wszystkie elementy, w tym prace przygotowawcze, projektowe, montażowe.
10. Wskazany przez wykonawcę w ofercie okres gwarancji będzie również okresem rękojmi za wady fizyczne przedmiotu zamówienia.
11. Wykonawca zobowiązany jest dokonać czynności administracyjnej polegającej na zgłoszeniu montażu instalacji fotowoltaicznej zgodnie z art. 30 ustawy Prawo budowlane

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 1)

Przed zmianą:
60

Po zmianie:
50,00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 2)

Przed zmianą:
40

Po zmianie:
20,00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 3)

Przed zmianą:

Po zmianie:
Termin realizacji zamówienia

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Rodzaj kryterium (Kryterium 3)

Przed zmianą:

Po zmianie:
inne.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 3)

Przed zmianą:

Po zmianie:
30,0

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
1. Zamawiający wymaga realizacja zamówienia w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy, z tym że odbiór instalacji przez operatora systemu dystrybucyjnego i rozpoczęcie produkcji energii musi nastąpić do dnia 28.03.2022 r.
2. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
1) wnieść wymagane zabezpieczanie należytego wykonania umowy;
2) przedłożyć Zamawiającemu:
a) kopię umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowę konsorcjum), jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) polisę od odpowiedzialności cywilnej określoną we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 6 do SWZ) w wysokości 500 000 zł;
c) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia ze wskazaniem osoby pełniącej obowiązki kierownika robót.
Niedopełnienie wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Po zmianie:
1. Zamawiający wymaga realizacja zamówienia w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zapewnienie odbioru przez energetykę i rozpoczęcie produkowania energii do 28.03.2022 r. jest dodatkowo punktowane.
2. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
1) wnieść wymagane zabezpieczanie należytego wykonania umowy;
2) przedłożyć Zamawiającemu:
a) kopię umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowę konsorcjum), jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) polisę od odpowiedzialności cywilnej określoną we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 6 do SWZ) w wysokości 500 000 zł;
c) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia ze wskazaniem osoby pełniącej obowiązki kierownika robót.
Niedopełnienie wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy w sytuacji wystąpienia warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości wykonywania czynności montażu np. długotrwałe, nieprzerwane, intensywne opady deszczu o okres odpowiadający okresowi trwania warunków uniemożliwiających realizację Przedmiotu Umowy.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy w sytuacji, gdy Konserwator Zabytków nie wyda decyzji uzgadniającej projekt budowlany w terminie 30 dni od przedłożenia dokumentacji, pod warunkiem ,że nie zostały w nim stwierdzone istotne wady uniemożliwiające jego przyjęcie. Termin wykonania Przedmiotu zostanie przesunięty odpowiednio do opóźnienia w dniach.
3) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku, gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych sytuacji:
a) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa, czy konstrukcję budynku;
b) pojawienie się nowszych technologii wykonania prac gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania Przedmiotu Umowy oraz nie powodujących większych strat i zanieczyszczeń w środowisku naturalnym niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie nią opisany.
c) gdy niezależne organy urzędowe lub instytucje dokonujące uzgodnień np.: nadzór budowlany, konserwator zabytków, inspektor ppoż, stwierdzą, że nie jest możliwe zbudowanie instalacji o takiej mocy na gmachu RDLP w Toruniu.
4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spełnienia świadczenia, w tym przeprowadzania odbiorów.
5) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian części Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części Przedmiotu Umowy, w tym również na części, których Wykonawca nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy

Po zmianie:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy w sytuacji wystąpienia warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości wykonywania czynności montażu np. długotrwałe, nieprzerwane, intensywne opady deszczu o okres odpowiadający okresowi trwania warunków uniemożliwiających realizację Przedmiotu Umowy.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy w sytuacji, gdy Konserwator Zabytków nie wyda decyzji uzgadniającej projekt budowlany w terminie 30 dni od przedłożenia dokumentacji, pod warunkiem ,że nie zostały w nim stwierdzone istotne wady uniemożliwiające jego przyjęcie. Termin wykonania Przedmiotu zostanie przesunięty odpowiednio do opóźnienia w dniach.
3) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku, gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych sytuacji:
a) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa, czy konstrukcję budynku;
b) pojawienie się nowszych technologii wykonania prac gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania Przedmiotu Umowy oraz nie powodujących większych strat i zanieczyszczeń w środowisku naturalnym niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie nią opisany.
c) gdy niezależne organy urzędowe lub instytucje dokonujące uzgodnień np.: nadzór budowlany, konserwator zabytków, inspektor ppoż, stwierdzą, że nie jest możliwe zbudowanie instalacji o takiej mocy na gmachu RDLP w Toruniu.
4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spełnienia świadczenia, w tym przeprowadzania odbiorów.
5) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian części Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części Przedmiotu Umowy, w tym również na części, których Wykonawca nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy
5. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy w sytuacji gdy organ administracyjny, do którego dokonano zgłoszenia montażu instalacji fotowoltaicznej wniósł sprzeciw dokonanego zgłoszenia i nałożył obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.