Ogłoszenie z dnia 2025-01-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00625355/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-29
- 2024/BZP 00640307/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-09
- 2024/BZP 00661893/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-18
- 2025/BZP 00165043/01 - Wynik z dnia 2025-03-27
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 – ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wschowa
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050787
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Rynek 1
1.4.2.) Miejscowość: Wschowa
1.4.3.) Kod pocztowy: 67-400
1.4.4.) Województwo: lubuskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.4.7.) Numer telefonu: 655408600
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wschowa.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawschowa.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00019555
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-01-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00625355
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego ścieżki rowerowej w ramach zadania "Budowa ścieżki rowerowej z miejscowości Wschowa do miejscowości Lgiń w oparciu o przebieg drogi wojewódzkiej nr 305 – etap III Hetmanice – Lgiń-granica województwa".
2. Zadanie realizowane będzie w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zadaniem Wykonawcy będzie sporządzenie kompleksowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla niniejszego obiektu z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych na ich realizację (decyzja ZRID i/ lub zgłoszenia robót budowlanych) oraz wykonanie robót budowlanych.
3.Inwestycja realizowana jest na mocy Porozumienie nr DG.III.8013.35.2023 z dnia 19.09.2023r. w sprawie powierzenia Gminie Wschowa prowadzenia części zadania publicznego Województwa Lubuskiego w zakresie budowy ścieżki rowerowej, ciągów pieszo- rowerowych oraz chodników wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku Wschowa – Lgiń – granica województwa, w ramach którego realizowana będzie : Przebudowa/rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 305 w zakresie ścieżki rowerowej, ciągów pieszo-rowerowych oraz chodników na odcinku Wschowa – Lgiń – granica województwa.
4. Opis inwestycji: Przedmiotem inwestycji jest wykonanie III (trzeciego) etapu budowy ścieżki rowerowej z miejscowości Wschowa do miejscowości Lgiń, w pasie drogi wojewódzkiej nr 305, na odcinku Hetmanice – Lgiń – granica województwa.
W wyniku realizacji inwestycji wykonane zostanie około 2640 mb ścieżki, w tym:
-około 1259,41 mb drogi dla rowerów (szer. 2,5 m - nawierzchnia bitumiczna)
-około 109,90 mb drogi dla pieszych i rowerów (szer. 3,0 m -nawierzchnia z kostki betonowej)
-około 1270,00 mb drogi dla pieszych i rowerów (szer. 2,5 m -nawierzchnia bitumiczna)
zgodnie z załączoną koncepcją.
Parametry techniczne drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów związane z szerokością, typem nawierzchni określono w koncepcji będącej załącznikiem do PFU oraz zaktualizowanej tabeli na str. 11 – „Ogólny zakres prac dla Etapu 3”. Zapisy PFU odnoszące się do podbudowy, warstw, spadków itp. – wiążące są ze względu na typ nawierzchni. Zapisy w powyższym zakresie, które pojawiają się w PFU odnosiły się do obecnie realizowanych etapów (I i II).
1) Zakres formalny:
a) Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej (projektów: budowlanych, wykonawczych, technicznych) oraz niezbędnej dokumentacji wykonawczej do wykonania robót budowlanych, zgodnie z warunkami techniczno – budowlanymi określonymi w obowiązujących przepisach oraz wydanych warunkach technicznych przebudowy sieci infrastruktury technicznej,
b) Mapa do celów projektowych zostanie udostępniona Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa na realizacje przedmiotu zamówienia. Koszty ewentualnej aktualizacji i doszczegółowienia (jeżeli zajdzie taka konieczność) należy wliczyć do ceny ryczałtowej.
c) Przed wystąpieniem projektanta o odstępstwo od warunków technicznych oraz złożeniem wniosku o pozwolenie na realizację inwestycji należy uzyskać akceptację zarządcy drogi (Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze),
d) Uzyskanie wszystkich opinii i uzgodnień, pozwoleń oraz decyzji administracyjnych wymaganych prawem, a niezbędnych do uzyskania decyzji ZRID lub dokonanie zgłoszenia robót budowlanych,
e) Przygotowanie i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID wraz ze wszystkimi załącznikami wymaganymi ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U.2024r., poz. 311).
Wniosek o wydanie decyzji ZRID wraz z niezbędnymi załącznikami należy przed złożeniem do odpowiedniego organu przedłożyć do ZDW celem weryfikacji,
f) Przygotowanie i złożenie stosownego wniosku wraz z załącznikami w celu dokonania zgłoszenia robót budowlanych w istniejących liniach rozgraniczających,
g) Doprecyzowanie, uzupełnianie lub usuwanie ewentualnych braków w zakresie złożonych wniosków, w tym projektu budowlanego na etapie procedowania wniosku o wydanie decyzji ZRID,
h) Przygotowanie dokumentacji geologiczno – inżynierskiej i hydrologicznej – jeżeli zajdzie taka konieczność,
i) Inwentaryzacja drzew i krzewów kolidujących z rozwiązaniami projektowymi. Inwentaryzacja powinna określać stan zdrowotny zieleni, określenie ilości drewna nadającego się do odzysku z podaniem jego przeznaczenia oraz gatunku, określenie przez rzeczoznawcę szacunkowej wartości drewna (w zależności od gatunku i jego przeznaczenia),
j) Operatu Wodnoprawnego, uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego Pozwolenia Wodnoprawnego - jeżeli zajdzie taka konieczność,
k) Raportu Oddziaływania na Środowisko Przedsięwzięcia, uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego Decyzji Środowiskowej - jeżeli zajdzie taka konieczność,
l) Uzyskanie we własnym zakresie i na własny koszt wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do właściwego wykonania zamówienia w tym również badań i analiz niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania,
m) Opracowanie tymczasowego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz projektu stałej organizacji ruchu uzgodnionych ze wszystkimi właściwymi jednostkami,
n) Przygotowanie dokumentacji powykonawczej dla wszystkich realizowanych odcinków oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie inwestycji drogowej, dokonanie skutecznego zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych,
o) Nadzór autorski nad projektem.
2)Zakres wykonawczy:
a) Budowa ścieżki/drogi rowerowej, drogi pieszo-rowerowej na odcinku Hetmanice – Lgiń granica województwa wraz z przebudową skrzyżowania w miejscowości Hetmanice (w celu dostosowania do nowego zagospodarowania i ukształtowania elementów układu drogowego na długości niezbędnej do bezpiecznego skomunikowania ruchu pieszego i rowerowego),
b) Wykonanie przejść dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów oraz samodzielnego przejazdu dla rowerzystów,
c) Budowa zjazdów z drogi. Zjazdy należy wykonać w sposób odpowiadający wymaganiom wynikającym z ich usytuowania i przeznaczenia o parametrach technicznych dostosowanych do wymagań bezpieczeństwa ruchu na drodze, wymiarów gabarytowych pojazdów, dla których będą przeznaczone oraz do wymagań ruchu pieszych
d) Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, oznakowanie szlaków rowerowych
e) Przebudowę oraz korektę przebiegu rowów odwadniających,
f) Budowa oświetlenia w obrębie przejść dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów oraz budowa oświetlenia drogowego od hm 70 do hm 82.
g) Przełożenie lub zabezpieczenie sieci kolidujących z inwestycją zgodnie z warunkami wydanymi przez gestorów sieci,
h) Budowa kładki rowerowej w m. Lgiń,
i) Budowa muru oporowego
j) Wykonanie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów oraz zjazdu w drogę gminną dz. nr 25 obręb Lgiń- około hm78 (rys. D-15) (minimum 5m bitum).
3) W zakres zamówienia nie wchodzi projekt i budowa kanału technologicznego.
Zarząd Województwa Lubuskiego - zarządca drogi, w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Decyzją Ministra Cyfryzacji został zwolniony z obowiązku budowy kanału technologicznego w ramach realizacji przedmiotowej inwestycji.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ
(kilometraż wskazany dla Etapu III – zostaje zrewidowany i wynosi:
od km 5+630,64 do km 8+270
(łącznie z przebudową skrzyżowania w m. Hetmanice).
6. Program funkcjonalno-użytkowy obejmuje następujący zakres:
1/ ETAP 1 : od km 0 + 000,00 do km 2 + 825,00 – od połączenia z istn. ścieżką rowerową za rondem do końca m. Nowa Wieś
2/ ETAP 2 : od km 2 + 825,00 do km 5 + 630,64 – od pocz. m. Nowa Wieś do końca m. Hetmanice
3/ ETAP 3 : od km 5 + 630,64 do km 8 + 270 – od końca m. Hetmanice wraz z przebudową
skrzyżowania (zjazdu na dr. gminną) do granicy województwa
(...)
cd. zapisów w SWZ, Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego ścieżki rowerowej w ramach zadania "Budowa ścieżki rowerowej z miejscowości Wschowa do miejscowości Lgiń w oparciu o przebieg drogi wojewódzkiej nr 305 – etap III Hetmanice – Lgiń-granica województwa".
2. Zadanie realizowane będzie w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zadaniem Wykonawcy będzie sporządzenie kompleksowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla niniejszego obiektu z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych na ich realizację (decyzja ZRID i/ lub zgłoszenia robót budowlanych) oraz wykonanie robót budowlanych.
3.Inwestycja realizowana jest na mocy Porozumienie nr DG.III.8013.35.2023 z dnia 19.09.2023r. w sprawie powierzenia Gminie Wschowa prowadzenia części zadania publicznego Województwa Lubuskiego w zakresie budowy ścieżki rowerowej, ciągów pieszo- rowerowych oraz chodników wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku Wschowa – Lgiń – granica województwa, w ramach którego realizowana będzie : Przebudowa/rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 305 w zakresie ścieżki rowerowej, ciągów pieszo-rowerowych oraz chodników na odcinku Wschowa – Lgiń – granica województwa.
4. Opis inwestycji: Przedmiotem inwestycji jest wykonanie III (trzeciego) etapu budowy ścieżki rowerowej z miejscowości Wschowa do miejscowości Lgiń, w pasie drogi wojewódzkiej nr 305, na odcinku Hetmanice – Lgiń – granica województwa.
W wyniku realizacji inwestycji wykonane zostanie około 2640 mb ścieżki, w tym:
- około 1259,41 mb drogi dla rowerów (szer. 2,5 m - nawierzchnia bitumiczna)
- około 109,90 mb drogi dla pieszych i rowerów (szer. 3,0 m -nawierzchnia z kostki betonowej)
- około 320,00 mb drogi dla pieszych i rowerów (szer. 2,5 m -nawierzchnia bitumiczna)
- około 950 mb drogi dla pieszych i rowerów (szer. 3,0 m -nawierzchnia bitumiczna)
zgodnie z załączoną koncepcją.
Parametry techniczne, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów związane z szerokością, typem nawierzchni określono w koncepcji będącej załącznikiem do PFU oraz zaktualizowanej tabeli na str. 11 – „Ogólny zakres prac dla Etapu 3”. Zapisy PFU odnoszące się do podbudowy, warstw, spadków itp. – wiążące są ze względu na typ nawierzchni. Zapisy w powyższym zakresie, które pojawiają się w PFU odnosiły się do obecnie realizowanych etapów (I i II).
1) Zakres formalny:
a) Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej (projektów: budowlanych, wykonawczych, technicznych) oraz niezbędnej dokumentacji wykonawczej do wykonania robót budowlanych, zgodnie z warunkami techniczno – budowlanymi określonymi w obowiązujących przepisach oraz wydanych warunkach technicznych przebudowy sieci infrastruktury technicznej,
b) Mapa do celów projektowych zostanie udostępniona Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa na realizacje przedmiotu zamówienia. Koszty ewentualnej aktualizacji i doszczegółowienia (jeżeli zajdzie taka konieczność) należy wliczyć do ceny ryczałtowej.
c) Przed wystąpieniem projektanta o odstępstwo od warunków technicznych oraz złożeniem wniosku o pozwolenie na realizację inwestycji należy uzyskać akceptację zarządcy drogi (Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze),
d) Uzyskanie wszystkich opinii i uzgodnień, pozwoleń oraz decyzji administracyjnych wymaganych prawem, a niezbędnych do uzyskania decyzji ZRID lub dokonanie zgłoszenia robót budowlanych,
e) Przygotowanie i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID wraz ze wszystkimi załącznikami wymaganymi ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U.2024r., poz. 311).
Wniosek o wydanie decyzji ZRID wraz z niezbędnymi załącznikami należy przed złożeniem do odpowiedniego organu przedłożyć do ZDW celem weryfikacji,
f) Przygotowanie i złożenie stosownego wniosku wraz z załącznikami w celu dokonania zgłoszenia robót budowlanych w istniejących liniach rozgraniczających,
g) Doprecyzowanie, uzupełnianie lub usuwanie ewentualnych braków w zakresie złożonych wniosków, w tym projektu budowlanego na etapie procedowania wniosku o wydanie decyzji ZRID,
h) Przygotowanie dokumentacji geologiczno – inżynierskiej i hydrologicznej – jeżeli zajdzie taka konieczność,
i) Inwentaryzacja drzew i krzewów kolidujących z rozwiązaniami projektowymi. Inwentaryzacja powinna określać stan zdrowotny zieleni, określenie ilości drewna nadającego się do odzysku z podaniem jego przeznaczenia oraz gatunku, określenie przez rzeczoznawcę szacunkowej wartości drewna (w zależności od gatunku i jego przeznaczenia),
j) Operatu Wodnoprawnego, uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego Pozwolenia Wodnoprawnego - jeżeli zajdzie taka konieczność,
k) Raportu Oddziaływania na Środowisko Przedsięwzięcia, uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego Decyzji Środowiskowej - jeżeli zajdzie taka konieczność,
l) Uzyskanie we własnym zakresie i na własny koszt wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do właściwego wykonania zamówienia w tym również badań i analiz niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania,
m) Opracowanie tymczasowego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz projektu stałej organizacji ruchu uzgodnionych ze wszystkimi właściwymi jednostkami,
n) Przygotowanie dokumentacji powykonawczej dla wszystkich realizowanych odcinków oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie inwestycji drogowej, dokonanie skutecznego zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych,
o) Nadzór autorski nad projektem.
2)Zakres wykonawczy:
a) Budowa ścieżki/drogi rowerowej, drogi pieszo-rowerowej na odcinku Hetmanice – Lgiń granica województwa wraz z przebudową skrzyżowania w miejscowości Hetmanice (w celu dostosowania do nowego zagospodarowania i ukształtowania elementów układu drogowego na długości niezbędnej do bezpiecznego skomunikowania ruchu pieszego i rowerowego),
b) Wykonanie przejść dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów oraz samodzielnego przejazdu dla rowerzystów,
c) Budowa zjazdów z drogi. Zjazdy należy wykonać w sposób odpowiadający wymaganiom wynikającym z ich usytuowania i przeznaczenia o parametrach technicznych dostosowanych do wymagań bezpieczeństwa ruchu na drodze, wymiarów gabarytowych pojazdów, dla których będą przeznaczone oraz do wymagań ruchu pieszych
d) Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, oznakowanie szlaków rowerowych
e) Przebudowę oraz korektę przebiegu rowów odwadniających,
f) Budowa oświetlenia w obrębie przejść dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów oraz budowa oświetlenia drogowego od hm 70 do hm 82.
g) Przełożenie lub zabezpieczenie sieci kolidujących z inwestycją zgodnie z warunkami wydanymi przez gestorów sieci,
h) Budowa kładki rowerowej w m. Lgiń,
i) Budowa muru oporowego
j) Wykonanie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów oraz zjazdu w drogę gminną dz. nr 25 obręb Lgiń- około hm78 (rys. D-15) (minimum 5m bitum).
3) W zakres zamówienia nie wchodzi projekt i budowa kanału technologicznego.
Zarząd Województwa Lubuskiego - zarządca drogi, w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Decyzją Ministra Cyfryzacji został zwolniony z obowiązku budowy kanału technologicznego w ramach realizacji przedmiotowej inwestycji.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ
(kilometraż wskazany dla Etapu III – zostaje zrewidowany i wynosi:
od km 5+630,64 do km 8+270
(łącznie z przebudową skrzyżowania w m. Hetmanice).
6. Program funkcjonalno-użytkowy obejmuje następujący zakres:
1/ ETAP 1 : od km 0 + 000,00 do km 2 + 825,00 – od połączenia z istn. ścieżką rowerową za rondem do końca m. Nowa Wieś
2/ ETAP 2 : od km 2 + 825,00 do km 5 + 630,64 – od pocz. m. Nowa Wieś do końca m. Hetmanice
3/ ETAP 3 : od km 5 + 630,64 do km 8 + 270 – od końca m. Hetmanice wraz z przebudową
skrzyżowania (zjazdu na dr. gminną) do granicy województwa
(...)
cd. zapisów w SWZ, Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej :
c.d. zapisów:
5. Informacje dodatkowe:
1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: a).zip , b).7Z
3) Wśród formatów powszechnych a nie występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
4) Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
5) Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
6) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
7) Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
8) Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
9) Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
10)Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
11)Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert/wniosków.
12)Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
13)Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
14)Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie
z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
15. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy złożyć, zgodnie z zapisami niniejszego Rozdziału SWZ, za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa za pomocą formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
16.Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
17. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust.15, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
18. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępni, bez ujawniania źródła zapytania, za pośrednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
19. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ.
20. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ Zamawiający udostępni za pośrednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
Po zmianie:
Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej :
c.d. zapisów: 5.Informacje dodatkowe: 1)Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf 2)W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: a).zip , b).7Z 3)Wśród formatów powszechnych a nie występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.4)Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.5)Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES. 6)Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.7)Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików. 8)Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.9) Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”.10)Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.11)Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert/wniosków.
12)Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
13)Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
14)Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie
z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
15.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy złożyć, zgodnie z zapisami niniejszego Rozdziału SWZ, za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa za pomocą formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”. 16.Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert., cd. zapisów w SWZ, Rozdział 8 pkt 12.
Informacja dot. pośredniego terminu zamówienia: Zamawiający wymaga zaprojektowania i wykonania zakresu od km 5+630,64 do km 7+320 łącznie z przejściem przez drogę powiatową w terminie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy. Cd. informacji dot. podstaw wykluczenia z postępowania: Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy również Wykonawcę, w okolicznościach wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego– ogłoszona w dniu 15 kwietnia 2022r. (Dz.U.2024 r. poz.507 ze zm.)
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-01-10 13:00
Po zmianie:
2025-01-17 13:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-01-10 13:30
Po zmianie:
2025-01-17 13:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-02-08
Po zmianie:
2025-02-15
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dokumentacja projektowa termomodernizacji budynków komunalnych w Gminie Dubeninki.
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Drogosze, gmina Barciany
- Dokumentacja projektowa trasy zwiedzania twierdzy Boyen oraz rewaloryzacji, modernizacji i adaptacji do celów dydaktycznych i ekspozycyjnych obiektów Piekarni oraz Magazynu Prochowego.
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Zabrzu przy ul. Modrzewiowej (działka ew. nr 3936/65)
- Przebudowa pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej w Komorowie
- "Zakup i montaż ekranu zwijanego w Kinie Świt" w ramach Programu Operacyjnego IV: Rozwój kin, Priorytet I: Modernizacja kin, udzielonej przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.