eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZembrzyceUdzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 750 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu



Ogłoszenie z dnia 2025-01-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 750 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZEMBRZYCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182025

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zembrzyce 540

1.5.2.) Miejscowość: Zembrzyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-210

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 33 8746 040

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zembrzyce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zembrzyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zembrzyce.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 750 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26d494b2-d8d1-401f-8e38-590b2a458170

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00018131

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050980/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.750.000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00622188

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIR.271.10.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 701482,23 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 750 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu.
Szczegółowy opis warunków udzielania kredytu:
1. Kwota: 2 750 000,00 PLN
2. Waluta: w złotych polskich (PLN)
3. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do 31.12.2030 r.
4. Zamawiający planuje wykorzystanie kredytu w momencie zaistnienia potrzeby płatniczej w kwocie 2 750 000,00 zł do dnia 31.12.2024 r. (data może ulec zmianie w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej)
5. Formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego z kontrasygnatą Skarbnika Gminy.
6. Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku przesłanej faksem lub pocztą elektroniczną, w terminie określonym w ofercie.
7. W przypadku niepostawienia przez bank kredytu do dyspozycji zamawiającego w ustalonych terminach, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania za poniesione straty na zasadach ogólnych.
8. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w przypadku: przedterminowej spłaty kredytu, niewykorzystania części kredytu, zmiany terminu uruchomienia kredytu, zmiany daty wykorzystania kredytu. W przypadku likwidacji stawki WIBOR zostanie ona zastąpiona stawką najbardziej zbliżoną swą wielkością i charakterem do stawki WIBOR. W takim przypadku Bank przedstawi Zamawiającemu dostępne na rynku bankowym rozwiązania służące zastąpieniu stawki WIBOR, a Zamawiający dokona jednostronnego wyboru stawki (uprawnienie kształtujące Zamawiającego), przy czym Zamawiający może wybrać również inne rozwiązania dostępne i stosowane na rynku bankowym, niż zaproponowane przez Bank.
9. Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, po zawiadomieniu banku o planowanej przedterminowej spłacie kredytu z 3 dniowym wyprzedzeniem.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający zobowiązuje się do wykorzystania minimalnej kwoty kredytu w wysokości
2 000 000,00 zł.
11. W przypadku niewykorzystania przez zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy w zakresie terminów harmonogramu spłat rat kapitałowych i ich wysokości bez naliczania z tego tytułu prowizji.
13. Spłata rat kredytu będzie następowała w okresach kwartalnych od 31.03.2025 r. do 31.12.2030 r. ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego kwartał, gdzie:
- w 2025 r. – 150 000,00 zł (4 raty po 37 500,00 zł);
- w 2026 r. – 500 000,00 zł (4 raty po 125 000,00 zł);
- w 2027 r. – 500 000,00 zł (4 raty po 125 000,00 zł);
- w 2028 r. – 500 000,00 zł (4 raty po 125 000,00 zł);
- w 2029 r. – 500 000,00 zł (4 raty po 125 000,00 zł);
- w 2030 r. – 600 000,00 zł (4 raty po 150 000,00 zł).
14. Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego i spłacane w okresach kwartalnych, począwszy od kwartału, w którym nastąpi uruchomienie kredytu. Spłata odsetek nastąpi w ostatnim dniu roboczym kończącym kwartał (dni robocze: poniedziałek-piątek). W przypadku gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, spłata następuje w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny ustawowo od pracy. Dla potrzeb porównywalności ofert przyjmuje się termin uruchomienia kredytu – 30.12.2024 r. (IV kwartał 2024 r.)
15. Bank powiadomi Zamawiającego, faksem bądź pocztą elektroniczną, na 3 dni robocze przed planowaną datą spłaty odsetek o naliczonej kwocie tych odsetek.
16. Oprocentowanie kredytu ustalone kwartalnie na podstawie stawki WIBOR 3M, notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki i marży banku (stała w okresie obowiązywania umowy). Powyższe koszty są całkowitą wartością zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umów żadnych innych kosztów obsługi kredytu.
17. Zamawiający nie ponosi innych dodatkowych kosztów związanych z obsługą kredytu.
18. Wykorzystanie kredytu nastąpi w formie przelewu na rachunek Zamawiającego
Nr 81 8128 0005 0000 0462 2000 0020.
19. Dodatkowo Zamawiający informuje, że:
a) nie przewiduje podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji z kontrasygnatą Skarbnika
b) nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i wobec Urzędu Skarbowego.
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni).
Dla potrzeb porównywalności ofert do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 15.11.2024 tj. 5,85%.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ, w szczególności rozdz. 6 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 661237,16 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 661237,16 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 661237,16 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Suchej Beskidzkiej

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 5520000440

7.3.3) Ulica: Piłsudskiego

7.3.4) Miejscowość: Sucha Beskidzka

7.3.5) Kod pocztowy: 34-200

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 661237,16 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.