eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Dostawa stołów zabiegowych endoskopowych i transportowych



Ogłoszenie z dnia 2023-01-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa stołów zabiegowych endoskopowych
i transportowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KUJAWSKO - POMORSKIE CENTRUM PULMONOLOGII W BYDGOSZCZY

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092356930

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Seminaryjna 1

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-326

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@kpcp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpcp.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kpcp

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa stołów zabiegowych endoskopowych
i transportowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-428cd00a-5b4c-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00011388

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023796/29/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.29 Dostawa stołów do endoskopii oraz stołu zabiegowego transportowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

,,Poprawa dostępności do diagnostyki i leczenia pacjentów chorych na COVID-19 oraz pacjentów po przebytym zakażeniu SARS-Cov-2 – kompleksowe wyposażenie pomieszczeń i zakup karetki dla Kujawsko – Pomorskiego Centrum Pulmonologii w Bydgoszczy”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00421575/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 52 Z TP 22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 122074,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Stół zabiegowy endoskopowy – 2 kpl.
Szczegółowe wymagane parametry zawiera Opis przedmiotu zamówienia (zał nr 1-1 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 33192200-4 - Stoły medyczne

4.5.5.) Wartość części: 64000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Stół zabiegowy endoskopowy
Szczegółowe wymagane parametry zawiera Opis przedmiotu zamówienia (zał nr 1-2 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 33192200-4 - Stoły medyczne

4.5.5.) Wartość części: 31900,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Stół zabiegowy transportowy – 2 kpl.
Szczegółowe wymagane parametry zawiera Opis przedmiotu zamówienia (zał nr 1-3 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 33192200-4 - Stoły medyczne

4.5.5.) Wartość części: 26174,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Pakiet 1 : Postępowanie zostało unieważnione z uwagi na obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. art. 255 pkt. 6) ustawy – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.).

UZASADNIENIE
Dnia 3 listopada 2022 roku Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na dostawę stołów zabiegowych endoskopowych
i transportowych.
Dnia 2 grudnia 2022 roku dokonano czynności otwarcia Ofert. W ramach Pakietu 1 Ofertę złożyło dwóch Wykonawców.
Podczas badania Ofert Zamawiający ustalił, że Specyfikacja Warunków Zamówienia obarczona jest błędem, wynikającym z niedokonania modyfikacji Opisu przedmiotu zamówienia zał. 1-1 do SWZ w/w pakietach. Zamawiający sporządzając modyfikację opisu przedmiotu zamówienia (pismo z dnia 28.11.2022 r.) nie dokonał całkowitej modyfikacji opisu zał. 1-1 do SWZ w pkt I.9, I.10, I.11, I.12 i I.13 w niniejszych punktach brakuje zapisu:
„Lub
Regulacja elektromechaniczna funkcji stołu uzyskiwana jest za pomocą pilota ręcznego oraz sterownika nożnego zintegrowanego z podstawą stołu”.

Zamawiający poprzez zadane pytania do Opisu przedmiotu zamówienia zał. 1-1 do SWZ dokonał modyfikacji zapisów parametrów stołu, zawartych w pkt. I.4, jednak wprowadzona zmiana miała bezpośredni wpływ na opis parametrów zawartych w pkt I.9, I.10, I.11, I.12 i I.13, których to Zamawiający nie uwzględnił.
Brak dokonania całkowitej modyfikacji powoduje, że opis jest niekompletny i niespójny. Niedokonana zmiana opisów w pkt I.9, I.10, I.11, I.12 i I.13 ma istotne znaczenie
w funkcjonowaniu urządzenia, ponieważ stanowi całość.
Brak wprowadzenia zmian w w/w punktach, czyli brak ujednolicenia opisu, mógł również spowodować zachwianie uczciwej konkurencji, do czego Zamawiający nie może dopuścić.

Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający przyznaje, iż nieumyślnie wprowadził w błąd Wykonawców. Tym samym Zamawiający dokonał czynności opisu przedmiotu zamówienia
z naruszeniem przepisów ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.), która mogła mieć wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, a w konsekwencji uniemożliwić zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada w treści SWZ w tym zakresie jest nieusuwalna, gdyż została ujawniona po otwarciu ofert, zatem ma ona charakter nieodwracalny. Zamawiający nie ma już możliwości dokonania zmian w treści SWZ.

W powyższej sytuacji Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie Pakietu 1, z uwagi na obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Pakiet 2: Postępowanie zostało unieważnione z uwagi na obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. art. 255 pkt. 6) ustawy – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.).

UZASADNIENIE
Dnia 3 listopada 2022 roku Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na dostawę stołów zabiegowych endoskopowych
i transportowych.
Dnia 2 grudnia 2022 roku dokonano czynności otwarcia Ofert. W ramach Pakietu 2 Ofertę złożyło dwóch Wykonawców.
Podczas badania Ofert Zamawiający ustalił, że Specyfikacja Warunków Zamówienia obarczona jest błędem, wynikającym z niedokonania modyfikacji Opisu przedmiotu zamówienia zał. 1-2 do SWZ w/w pakietach. Zamawiający sporządzając modyfikację opisu przedmiotu zamówienia (pismo z dnia 28.11.2022 r.) nie dokonał całkowitej modyfikacji opisu zał. 1-2 do SWZ w pkt I.9, I.10, I.11, I.12 i I.13 w niniejszych punktach brakuje zapisu:
„Lub
Regulacja elektromechaniczna funkcji stołu uzyskiwana jest za pomocą pilota ręcznego oraz sterownika nożnego zintegrowanego z podstawą stołu”.

Zamawiający poprzez zadane pytania do Opisu przedmiotu zamówienia zał. 1-2 do SWZ dokonał modyfikacji zapisów parametrów stołu, zawartych w pkt. I.4, jednak wprowadzona zmiana miała bezpośredni wpływ na opis parametrów zawartych w pkt I.9, I.10, I.11, I.12 i I.13, których to Zamawiający nie uwzględnił.
Brak dokonania całkowitej modyfikacji powoduje, że opis jest niekompletny i niespójny. Niedokonana zmiana opisów w pkt I.9, I.10, I.11, I.12 i I.13 ma istotne znaczenie
w funkcjonowaniu urządzenia, ponieważ stanowi całość.
Brak wprowadzenia zmian w w/w punktach, czyli brak ujednolicenia opisu, mógł również spowodować zachwianie uczciwej konkurencji, do czego Zamawiający nie może dopuścić.

Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający przyznaje, iż nieumyślnie wprowadził w błąd Wykonawców. Tym samym Zamawiający dokonał czynności opisu przedmiotu zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.), która mogła mieć wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, a w konsekwencji uniemożliwić zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada w treści SWZ w tym zakresie jest nieusuwalna, gdyż została ujawniona po otwarciu ofert, zatem ma ona charakter nieodwracalny. Zamawiający nie ma już możliwości dokonania zmian w treści SWZ.

W powyższej sytuacji Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie Pakietu 2, z uwagi na obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 27000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 27000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 27000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Stryker Polska Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 952-00-15-337

7.3.3) Ulica: ul. Poleczki 35

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-822

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 27000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.