Ogłoszenie z dnia 2022-01-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00303779/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-12-07
- 2021/BZP 00320116/01 - Modyfikacja z dnia 2021-12-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont budynku Sądu Rejonowego w Lubartowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000322956
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowskie Przedmieście 43
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-076
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 46 01 241
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.so.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.ms.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Sąd
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont budynku Sądu Rejonowego w Lubartowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d3c1f8d-5673-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00009205
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014751/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont budynku Sądu Rejonowego w Lubartowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00303779/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: D.ZP.-2820-55/21
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 9743599,49 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest remont budynku Sądu Rejonowego w Lubartowie przy ul. Lubelskiej 57 na działce nr 207/4, 207/6 wraz z dostosowaniem do aktualnych przepisów budowlanych i ochrony pożarowej, poprawa funkcjonalności budynku i układu komunikacji oraz wykonanie infrastruktury technicznej i dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
2. Opis przedmiotu zamówienia (zwany także OPZ) stanowi załącznik Nr 1 do SWZ. Dokumentacja projektowa została wyspecyfikowana w tym Załączniku, przy czym Zamawiający podkreśla, że podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest dokumentacja projektowa i STWiOR oraz wytyczne i wymagania Zamawiającego do realizacji przez Wykonawcę w ramach wynagrodzenia umownego (pkt. V OPZ), przedmiar robót ma wyłącznie charakter pomocniczy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45216112-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45431000-7 - Kładzenie płytek
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy p.z.p: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.Do dnia otwarcia ofert tj. do 29 grudnia 2021 r. do godziny 11.00 wpłynęły następujące oferty:
Nr oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena brutto w PLN Okres gwarancji
1 Erbud International Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
36-002 Jasionka 942 18 797 074,08
60 miesięcy
2 Edach Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa
Jakubowice Konińskie – Kolonia
ul. Różana 3,
21-003 Ciecierzyn 15 492 711,00
60 miesięcy
3 Texom Sp. z o.o.
Al. Pokoju 1,
31-548 Kraków
15 550 014,24
60 miesięcy
4 Mega-Therm Instalacje Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
Spółka Komandytowa
ul. Anny Walentynowicz 4,
20-328 Lublin 13 399 552,54
60 miesięcy
5 Grupa Deweloperska GD Sp. z o.o.
ul. Chemiczna 8D,
20-329 Lublin 13 805 119,92
60 miesięcy
6 Zakład Remontowo Budowlany Alicja Jedut
ul. Przemysłowa 20,
21-100 Lubartów 16 804 420,12
60 miesięcy
7 Przedsiębiorstwo Budowlane Rystal-Bud Sp. z o.o.
ul. Piwowarska 25,
25-561 Kielce 15 939 053,22
60 miesięcy
8 Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TERMOCHEM Sp. z o.o.
ul. Ignacego Mościckiego 16
24-110 Puławy 16 025 129,62
60 miesięcy
9 Lubren Sp. z o.o.
ul. Niecała 3/6
20-080 Lublin 15 587 628,96
60 miesięcy
Następnie Zamawiający przystąpił do badania i oceny ofert, pod kątem m.in. stwierdzenia istnienia oczywistych omyłek rachunkowych w złożonych ofertach (zgodnie z przepisem art. 223 ust. 2 pkt 2 ustawy p.z.p.), w wyniku czego Zamawiający ustalił, że ostateczne ceny ofert przedstawiają się następująco:
Nr oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena brutto w PLN Okres gwarancji
1 Erbud International Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
36-002 Jasionka 942 18 797 074,08
60 miesięcy
2 Edach Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa
Jakubowice Konińskie – Kolonia
ul. Różana 3,
21-003 Ciecierzyn 15 492 711,00
60 miesięcy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 13399552,54 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 18797074,08 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
3 Texom Sp. z o.o.
Al. Pokoju 1,
31-548 Kraków
15 550 014,24
60 miesięcy
4 Mega-Therm Instalacje Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
Spółka Komandytowa
ul. Anny Walentynowicz 4,
20-328 Lublin 13 399 552,57
60 miesięcy
5 Grupa Deweloperska GD Sp. z o.o.
ul. Chemiczna 8D,
20-329 Lublin 13 805 119,92
60 miesięcy
6 Zakład Remontowo Budowlany Alicja Jedut
ul. Przemysłowa 20,
21-100 Lubartów 16 804 420,12
60 miesięcy
7 Przedsiębiorstwo Budowlane Rystal-Bud Sp. z o.o.
ul. Piwowarska 25,
25-561 Kielce 15 939 053,22
60 miesięcy
8 Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TERMOCHEM Sp. z o.o.
ul. Ignacego Mościckiego 16
24-110 Puławy 16 025 129,62
60 miesięcy
9 Lubren Sp. z o.o.
ul. Niecała 3/6
20-080 Lublin 15 587 628,96
60 miesięcy
Zamawiający poprzedził czynność otwarcia ofert poinformowaniem Wykonawców o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia dokonując tego przez Portal SmartPzp w zakładce Karta Postępowania w dniu 8 grudnia 2021 r. Kwota jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosiła 11 546 000 zł brutto, natomiast najtańsza złożona oferta opiewa na kwotę 13 399 552,57 zł brutto, czyli o 16,054% więcej niż Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie niniejszego zamówienia.
Wszystkie złożone w postępowaniu oferty (bez względu na ich kolejność, czy nawet hipotetyczną konieczność odrzucenia którejkolwiek z nich) przekraczają cenowo środki przeznaczone przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia, które nie mogą zostać zwiększone (a tym samym, nie mogą zostać zwiększone do ceny którejkolwiek z ofert pozostałych w postępowaniu). W tym względzie należy wskazać orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej (wydane na gruncie przepisu art. 93 ust. 1 pkt 4 poprzednio obowiązującej ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 j.t. ze zm.), które ze względu na analogiczne brzmienie poprzednio obowiązującej i aktualnej przesłanki unieważnienia postępowania, zachowuje aktualność również w obecnym stanie prawnym), zgodnie z którym: „Zamawiający ma możliwość zwiększenia kwoty, którą zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, jednakże decyzja o zwiększeniu kwoty stanowi suwerenną i niezawisłą decyzję Zamawiającego. Nie jest to jego obowiązkiem” (zob. wyrok KIO z dnia 8 lutego 2021 roku, KIO 3538/20); „Na gruncie p.z.p. decyzja zamawiającego o zwiększeniu kwoty środków przeznaczonych uprzednio na realizację zamówienia i ogłoszonej przed otwarciem ofert jest jego decyzją suwerenną i ewentualne zmiany, co do możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia są uprawnieniem zamawiającego (nie jego obowiązkiem) i w zależności od statusu prawnego jednostki zamawiającej podlegają decyzji własnej zamawiającego lub są uzależnione od innych podmiotów, w szczególności od dysponentów budżetowych określonego stopnia. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia” (zob. wyrok KIO z dnia 25 czerwca 2020 roku, KIO 672/20); „Możliwość zwiększenia kwoty środków na sfinansowania zamówienia dotyczy sfery dyspozycyjnej pozostawionej zamawiającemu."
Przenosząc powyższe orzeczenia Izby na grunt przedmiotowej sprawy wskazać należy, że Zamawiający, po analizie własnej sytuacji finansowej stwierdził jednoznacznie, że nie jest w stanie zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę posiadaną, która została zakomunikowana wykonawcom przed terminem otwarcia ofert.
Unieważnienie postępowania nastąpiło w dniu 4 stycznia 2022 r.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Usługa świadczenia dostępu do sieci Internet dostarczanej w ramach węzłów w trzech różnych lokalizacjach, z podziałem na części
- Świadczenie usług w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby USK 4 w Lublinie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek, zwracania przesyłek rejestrowanych
- Dostawa sprzętu wraz z wykonaniem kompleksowych prac serwisowo-naprawczych agregatu wody lodowej.
- Usługa kompleksowego sprzątania obiektów biurowych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie Lublinie.
- Usługa przeprowadzania konserwacji i oprogramowania, napraw oraz opieki serwisowej dla systemu planowania RayStation
- Dostawa pieczywa o artykułów piekarniczych do Domu Pomocy Społecznej "Kalina" w Lublinie
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Nowogrodziec"
- Wsparcie dekarbonizacji subregionu wałbrzyskiego dzięki termomodernizacji budynków publicznych w Gminie Marcinowice" w ram. FEDS 2021-2027-Remont (termomodern.) hali sport. z łącz. przy SP Marcinowice
- Aranżacja wnętrz sekretariatu i gabinetów w budynku przy ul. Powstańców 52 w Katowicach
- Termomodernizacja Przedszkola Samorządowego nr 1, im. ks. Józefa Pawłowskiego w Proszowicach wraz z dostosowaniem obiektu dla osób z niepełnosprawnościami
- Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj w celu realizacji inwestycji pn. Rozwój diagnostyki i terapii chorób układu krążenia w SP ZOZ MSWiA w Lublinie
- Termomodernizacja zasobu komunalnego miasta Ozorkowa
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





