eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OleśnicaRemont systemu ostrzegania przeciwpożarowego- etap III



Ogłoszenie z dnia 2025-01-07

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont systemu ostrzegania przeciwpożarowego- etap III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W OLEŚNICY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932255744

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 4

1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ckiw-olesnica.ohp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ckiw-olesnica.ohp.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont systemu ostrzegania przeciwpożarowego- etap III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3932102c-9181-4d17-ad68-a1203ddd13b1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00008548

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00241872/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Remont systemu ostrzegania przeciwpożarowego- etap III

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki zostało podane w informacjach dodatkowych do niniejszego ogłoszenia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: CKiW.DZP.271.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

III etap polega na montażu pętli nr 6, która obejmuje strych w segmentach A, B, C, D, G i Wieży oraz wymianę elementów centrali Polon i czasowym wpięciu ich do centrali Cerberus.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45316200-7 - Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Plus-Projekt Spółka Cywilna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8971720190

7.3.3) Ulica: Dworcowa 25/5

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 50-456

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

funkcja kierownika robót


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 174636,51 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-11-13 do 2024-12-20

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki:
Centrum Kształcenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Oleśnicy zamierza powierzyć zamówienie polegające na wykonaniu III etapu remontu SSP temu samemu wykonawcy, który wykonywał poprzednie etapy. Pierwszy etap pracy obejmował instalację systemu oddymiania na wszystkich klatkach schodowych, wymianę czujek pożarowych na I i II piętrze w segmencie C (internat), zainstalowanie samej pętli bez wymiany czujek na wszystkich strychach oraz zakup nowej centrali pożarowej. Zgodnie z umową, nowa centrala jest serwisowana przez wykonawcę przez 5 lat, to jest do roku 2027. Wykonawca został wybrany w postępowaniu standardowy zgodnie z przepisami PZP. W drugim etapie w 2023 roku, ze względu na problemy związane z obsługą jednego systemu przez dwie różne centrale pożarowe oraz dwa osobne serwisy, podjęto decyzję o przyznaniu zamówienia na II etap z wolnej ręki temu samemu wykonawcy, który realizował pierwszy etap. W ramach tego etapu zabezpieczono systemem hotel nad internatem, kuchnię, stołówkę dla dzieci oraz piwnice w segmencie B. Roboty te były nieprzewidziane, ale konieczne do wykonania. W ramach III etapu planuje się ukończenie prac na wszystkich strychach, integrację pozostałej części starego systemu z nową centralą oraz pilny i niezbędny demontaż starej centrali. W ocenie CKiW zasadne jest zlecenie dalszego ciągu prac związanych z wymianą i rozbudową instalacji SSP firmie, która wykonała poprzednie etapy tych prac ze względu na utrzymanie ciągłości gwarancji na prace wykonane w poprzednim etapie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że firma ta ma podpisaną umowę na przeglądy i konserwacje istniejącego systemu SSP. Prace te z uwagi na potrzebę integracji w poprzednio zamontowanymi centralami oraz kompatybilność mającej powstać instalacji oraz pilność demontażu starej centrali, którego Zamawiający nie mógł przewidzieć należy powierzyć wykonawcy realizującemu poprzednie etapy.
Uzasadnienie prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki:
W ocenie opiniującej w niniejszych stanie faktycznym zastosowanie będzie miał art. 214 ust. 1 pkt 1 i 5 PZP, który umożliwia zamawiającemu udzielenia zamówienia z wolnej ręki, jeżeli: Pkt 1: Dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych (w opisanym stanie faktycznym tylko pierwotny wykonawca może zagwarantować integralność pracy oraz ciągłość gwarancji). Pkt 5: Wyjątkowa sytuacja niezależna od zamawiającego wymaga natychmiastowego wykonania prac, uniemożliwiając przestrzeganie standardowych terminów. Celem udzielenia zamówienia na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy p.z.p. jest potrzeba natychmiastowego wykonania zamówienia, wynikająca z konieczności uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. W niniejszym stanie faktycznym zamawiający musi niezwłocznie wymienić starą centralę będącą integralną częścią systemu przeciwpożarowego działającego w CKIW OHP Oleśnica. Pod opieką Zamawiającego jest ponad 100 uczniów, w tym większość małoletnich. Potrzeba nagłej wymiany centrali jest niezależna od zmawiającego i nie mógł tego przewidzieć. Czas potrzebny na przeprowadzenie standardowego postępowania przetargowego w opisanym stanie faktycznym jest za długi z uwagi na potrzebę wymiany centrali i dostosowanie całego systemu przeciwpożarowego, celem zapewnienie bezpieczeństwa podopiecznym.
Wnioski:
Mając powyższe na uwadze, w mojej ocenie zlecenie prac na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 1 i 5 PZP jest uzasadnione i nie niesie ryzyka naruszenia zasad uczciwej konkurencji. Podkreśla się pilność sytuacji i wyjątkowe okoliczności.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.