eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wierzchlas › Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości do kwoty 1 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Wierzchlas w 2023 roku



Ogłoszenie z dnia 2024-01-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości do kwoty 1 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Wierzchlas w 2023 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wierzchlas

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934766

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 7

1.5.2.) Miejscowość: Wierzchlas

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-324

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: [+48 43] 88 66 112

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wierzchlas.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wierzchlas.biuletyn.net/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e29067c3-9421-11ee-ba3b-4e891c384685

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości do kwoty 1 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Wierzchlas w 2023 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e29067c3-9421-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00005775

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00535917

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa w ramach zadania Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości do kwoty 1 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Wierzchlas w 2023 roku.
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do kwoty 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100), z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2023 roku.
Planowany okres spłaty i wysokość rat kapitałowych określony jest w Harmonogramie spłaty kredytu, zwanym dalej „Harmonogramem”, który stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej SWZ.
Spłata kapitału kredytu nastąpi kwartalnie w okresie od 30 marca 2026 r. do 23 grudnia 2030 r., w terminach i wysokościach rat określonych w harmonogramie, o którym mowa w pkt 4.3.
Zamawiający nie ustanawia karencji w spłacie odsetek od udzielonego kredytu.
Termin postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego ustala się jednorazowo, na dzień 27 grudnia 2023 r. Datę tę należy przyjąć do wyliczania kosztów udzielenia kredytu, natomiast bank winien postawić do dyspozycji kredyt w terminie 1 dnia roboczego od dnia podpisania umowy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zaciągnięcia kredytu w niższej wysokości.
W przypadku wykorzystania niższej kwoty kredytu zaproponowane raty w Harmonogramie spłat kredytu (zał. Nr 2) ulegną odpowiedniemu zmniejszeniu.
Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę referencyjną WIBOR 1M, obliczaną jako średnią arytmetyczną wszystkich kwotowań z miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek, powiększoną o marżę banku przedstawioną w ofercie.
Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia, a ich spłata następować będzie miesięcznie od dnia uruchomienia kredytu, w terminie do ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca, z wyłączeniem ostatniej raty, której spłata kapitału wraz z odsetkami nastąpi w dniu 23.12.2030 r.
Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat i prowizji bankowych od salda niewykorzystanej części kredytu oraz przedterminowej spłaty kapitału.
Wykonawca nie będzie pobierał innych kosztów niż odsetki bankowe od udzielonego kredytu i marży banku.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania w pełnej wysokości kredytu oraz renegocjacji kwot i terminów spłat kapitału, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat.
Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub w części. W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony przedterminowo (wcześniej), odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej i innych dodatkowych opłat.
W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba, że Zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie.
Gmina nie realizuje postępowania naprawczego i nie przystępuje do jego realizacji.
Gmina nie jest i nie była w restrukturyzacji w innym banku.
Zamawiający informuje, że nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców, bowiem dostarczył w SWZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzenie przez Wykonawców własnych analiz, w związku z tym Zamawiający nie będzie przetwarzał danych zawartych w SWZ.
Zamawiający udzieli Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, zabezpieczenia w postaci własnego weksla in blanco wraz ze standardową deklaracją wekslową.
W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający udostępnia dokumenty, stanowiące załącznik Nr 4 do SWZ.
Zamawiający informuje że uchwała składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi w sprawie opinii odnośnie możliwości spłaty kredytu w wysokości 1 000 000 zł – przedstawiona zostanie przed podpisaniem umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 278518,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 278518,22 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 278518,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: NADWARCIAŃSKI BANK SPÓŁDZIELCZY W DZIAŁOSZYNIE DZIAŁOSZYN

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000502730

7.3.3) Ulica: UL. PIŁSUDSKIEGO 21A

7.3.4) Miejscowość: DZIAŁOSZYN

7.3.5) Kod pocztowy: 98-355

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 278518,22 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-12-21 do 2030-12-23

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.