eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-BiałaOpracowanie Programu Rozwoju i Promocji Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2009-01-19

Bielsko-Biała: Opracowanie Programu Rozwoju i Promocji Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego
Numer ogłoszenia: 19891 - 2009; data zamieszczenia: 19.01.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 349283 - 2008r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Bielski, ul. Piastowska 40, Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 033 8136800, faks 033 8220672.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie Programu Rozwoju i Promocji Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie Programu Rozwoju i Promocji Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego. Przedmiot zamówienia składa się z następujących powiązanych ze sobą etapów: Etap I - Prace badawcze. W części badawczej przeprowadzone zostaną badania jakościowe i ilościowe, dzięki którym uzyska się informację jak postrzegana jest oferta turystyczna Powiatu Bielskiego wśród obecnych i potencjalnych turystów i przedstawicieli branży turystycznej, a także jaki jest profil obecnego i przyszłego turysty. Przedmiotem badań będą także oczekiwania turystów wobec oferty turystycznej Powiatu. Część badawcza zakończona zostanie raportem. Etap II - Prace analityczno-koncepcyjne. Obejmuje trzy działania główne: diagnoza atrakcyjności turystycznej Powiatu Bielskiego , określenie programu rozwoju markowych produktów turystycznych Powiatu Bielskiego oraz planu promocji i komunikacji marketingowej markowych produktów turystycznych Powiatu Bielskiego do roku 2015. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia należy zapewnić właściwą promocję i informację o dofinansowaniu projektu przez Unię Europejską. I.Prace badawcze W ramach etapu zostaną zaplanowane i przeprowadzone badania jakościowe i ilościowe pozwalające na zdiagnozowanie docelowych i obecnych grup odbiorców oferty turystycznej Powiatu Bielskiego oraz potencjału wizerunkowego atrakcji turystycznych Powiatu. Stanowić go będą wymienione niżej zadania. 1.Badania jakościowe: z branżą turystyczną z terenu Powiatu i okolic ; z turystami, którzy w ciągu ostatnich dwóch lat odwiedzili Powiat Bielski - lokalizacja Warszawa. Przeprowadzenie badań jakościowych ma być podstawą sformułowania hipotez badawczych poddanych sprawdzianowi w toku badań ilościowych. a)Badania jakościowe prowadzone metodą grup fokusowych. Mają zapewnić zdobycie wszechstronnej wiedzy na temat postrzegania oferty turystycznej powiatu, jej sił i słabości. Prowadzone w co najmniej dwóch grupach dyskusyjnych, liczących nie mniej niż sześciu uczestników. Pierwszą grupę stanowić będą przedstawiciele branży turystycznej Powiatu i okolic (w tym instytucji i firm odpowiedzialnych za promocję turystyki, sprzedaż i opracowywanie oferty turystycznej Powiatu). Druga grupa obejmie osoby, które w przeciągu ostatnich dwóch lat odwiedziły Powiat Bielski w celu turystycznym i spędziły na jego terenie nocleg. 2.Badania ilościowe, w tym: badania PAPI obejmujące przynajmniej 600 turystów odwiedzających Powiat w sezonie letnim i zimowym; badania CATI prowadzone na reprezentatywnej dla kraju grupie 1000 respondentów. Badania ilościowe mają służyć weryfikacji hipotez z badań jakościowych na temat oferty turystycznej Powiatu i wizerunku Powiatu w grupie ogólnopolskiej. a)Pierwsze badanie przeprowadzone będzie za pomocą wywiadów kwestionariuszowych (PAPI - Pen&Paper Interwiew). Obejmie turystów odwiedzających Powiat w okresie wzmożonego ruchu turystycznego w sezonie zimowym i letnim. Prowadzone będzie w centrach turystycznych Powiatu (przynajmniej 3 miejscowości w tym Szczyrk). Zostanie nim objętych co najmniej 600 turystów. b)Drugie badanie będzie prowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI - Computer Assisted Telephone Interwiew). Ma ono zbadać wizerunek Powiatu funkcjonujący w grupie ogólnopolskiej, a także określić profil przyszłego turysty w Powiecie. Badaniem objętych zostanie reprezentatywna dla kraju grupa licząca około 1000 osób. 3.Opracowanie raportu z prac badawczych w wersji papierowej i elektronicznej oraz jego prezentacja w siedzibie Zamawiającego. II.Prace analityczno-koncepcyjne: Etap ten ma na celu wykreowanie markowej oferty produktów turystycznych Powiatu spełniającej wymagania obecnych i przyszłych odbiorców. Rezultatem końcowym prac etapu jest opracowanie markowych produktów turystycznych, które dzięki skutecznemu wsparciu marketingowemu stanowić będą konkurencyjną w skali regionalnej, krajowej i europejskiej ofertę turystyczną Powiatu na lata 2010-2015. W ramach etapu zrealizowane będą następujące zadania: 1.Przeprowadzenie diagnozy atrakcyjności turystycznej polegającej na wszechstronnej i dogłębnej analizie atrakcyjności i potencjału turystycznego Powiatu, w tym w szczególności: a) Analizie dostępnych źródeł pierwotnych i wtórnych mówiących o ofercie i atrakcyjności turystycznej Powiatu (w tym zasobów sieci www, materiałów dostarczonych przez zamawiającego, ofert handlowych, informatorów turystycznych). b) Wizji lokalnej, obejmującej wizytę w obiektach bazy turystycznej i uzupełniającej a także w atrakcjach kulturowych i przyrodniczych jak i infrastrukturze sportowo-rekreacyjnej na terenie Powiatu zakończonej raportem z wizji lokalnej w postaci prezentacji multimedialnej. c) Wykonaniu analiz specjalistycznych, w tym analizy interesariuszy, analizy konkurencji, analizy SWOT. Analiza interesariuszy prowadzona będzie pod kątem zidentyfikowania wszystkich organizacji i instytucji, które mają (lub mogą mieć) wpływ lub które podlegają wpływowi oferty turystycznej Powiatu. Analiza konkurencji przeprowadzona będzie z uwzględnieniem tych Powiatów i gmin, których oferta jest lub może być konkurencyjna w stosunku do oferty Powiatu. Analiza SWOT oferty turystycznej przeprowadzona zostanie w formie dostosowanej do specyfiki przedmiotowego projektu. d) Zorganizowanie warsztatu prezentującego wyniki diagnozy turystycznej branży turystycznej i przedstawicielom samorządu. 2.Opracowanie diagnozy turystycznej w formie dokumentu w formacie tekstowym (MS.word lub open Word lub równoważnym) zawierającego wnioski z: analizy źródeł pierwotnych i wtórnych, wizji lokalnej, wymienionych analiz, dokumentację fotograficzną. 3.Kreacja min. 6 markowych produktów turystycznych Powiatu Bielskiego, odzwierciedlających potencjał obszaru objętego projektem, oczekiwania turystów i światowe trendy w rozwoju oferty turystycznej oraz założenia Strategii Rozwoju Turystyki w woj. śląskim na lata 2004-2013. W tym w szczególności: a)Wskazanie form turystyki szczególnie predestynowanych do rozwoju w przyszłości na obszarze Powiatu, w tym ocena możliwości rozwoju obecnie realizowanych. b)Opisanie profilu turystów obecnie korzystających z oferty Powiatu i mogących skorzystać z niej w przyszłości. c)Propozycja kierunków rozwoju turystyki w Powiecie optymalnie wykorzystujących jego potencjał i zewnętrzne szanse rozwoju. d) Konsultacja przyjętych kierunków z branżą i przedstawicielami samorządu w ramach spotkania warsztatowego. e)Określenie wiązanki min.6 markowych produktów turystycznych Powiatu, zawierającej produkty wiodące i uzupełniające optymalnie wykorzystujące potencjał Powiatu i wiedzę uzyskaną w części analitycznej i badawczej. f)Opracowanie przykładowych gotowych do komercjalizacji ofert turystycznych opartych o produkty markowe. g)Wskazanie pozycjonowania oferty turystycznej Powiatu na tle zdiagnozowanej konkurencji w oparciu o jej unikalne cechy. h)Szczegółowe opisanie procesu wdrażania markowych produktów turystycznych Powiatu wraz ze wskazaniem źródeł finansowania. 4.Opracowanie dokumentu Program Rozwoju Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego zawierającego co najmniej opisane powyżej elementy składowe. a) Prezentacja dokumentu pn. Program Rozwoju Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego w siedzibie Zamawiającego. b) Uwzględnienie uwag Zamawiającego do ww dokumentu i naniesienie ewentualnych poprawek. 5.Przeprowadzenie prac związanych z określeniem Planu promocji i komunikacji marketingowej markowych produktów turystycznych do roku 2015, zapewniającego precyzyjne i skuteczne dotarcie do zdiagnozowanych segmentów turystów w celu zachęcenia ich do korzystania z oferty turystycznej Powiatu Bielskiego . W zakres prac winny wchodzić w szczególności : a)Określenie barier komunikacyjnych z jakimi spotyka się oferta turystyczna Powiatu. b)Określenie wartości i cech wspólnych dla markowych produktów turystycznych Powiatu Bielskiego, jak i tych występujących w poszczególnych produktach. c)Określenie architektury marki parasolowej dla produktów turystycznych Powiatu w oparciu o wspólne wartości, w tym USP marki d)Opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla markowych produktów turystycznych Powiatu Bielskiego w oparciu o markę parasolową i submarki produktowe, w tym logo marki parasolowej, loga submarek, standaryzację znaków, aplikacje logo na witaczach, reklamie prasowej, stronie www Powiatu, koszulce, pamiątce regionalnej, szyldach usługodawców turystycznych, folderach promocyjnych. System Identyfikacji Wizualnej zostanie wydrukowany jako księga marki w formacie A3 oraz na płycie CD (w formacie PDF,CDR,EPS,AI). e)Opracowanie Systemu identyfikacji werbalnej markowych produktów turystycznych Powiatu, w tym hasło główne, zbiory wyrażeń używanych w ramach promocji. f)Opracowanie projektu kampanii promocyjnej wraz z planem wydarzeń i media planingiem na lata 2010-2015 oraz jego konsultacja z zamawiającym . 6. Opracowanie dokumentu o nazwie Plan Promocji i Komunikacji Marketingowej Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego do roku 2015 obejmującego opisane w punktach od a do f elementy. 7.Opracowanie skróconej wersji Programu Rozwoju i Promocji Markowych Produktów Turystycznych Powiatu Bielskiego zawierającej opis każdego z wykreowanych markowych produktów turystycznych Powiatu Bielskiego i syntetyczny opis planu promocji i komunikacji marketingowej markowych produktów turystycznych: a) w formie papierowej - druk 200 egzemplarzy (format A5 w sztywnej kolorowej okładce , ok. 50 stron ), b) w formie prezentacji multimedialnej(format PDF) - tłoczenie 200 sztuk płyt CD. 8.Prezentacja rezultatów prac podczas spotkania podsumowującego całość prac w projekcie , zorganizowanego przez Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.30.00.00 - Projekt i realizacja badań oraz rozwój .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 201000 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet III Działanie 3.4 Promocja Turystyki..

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.01.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A., ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 201000
  • Oferta z najniższą ceną: 163000 oferta z najwyższą ceną: 201000
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.