eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skierniewice › Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej, Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-22

Skierniewice: Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej, Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej.
Numer ogłoszenia: 198598 - 2013; data zamieszczenia: 22.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.skierniewice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej, Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej, Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania -Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej, zgodnie z przedmiarami robót stanowiącymi załączniki do SIWZ. Zamówienie obejmuje wykonanie inwestycji drogowej zawierającej zadania: - Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej, - Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania -Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej. Orientacyjny zakres inwestycji pn.: 1. Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej - długość remontowanej nawierzchni wynosi ok. 2 000,0 m, Ul. Wyszyńskiego - długość remontowanej nawierzchni jezdni wynosi ok. 997,0 m, - zakres robót obejmuje między innymi: - remont nawierzchni jezdni, wymianę części krawężników z ich regulacją wysokościową, - regulacja nawierzchni jezdni, wymiana części krawężników z ich regulacją wysokościową, - regulacja nawierzchni wyspy dzielącej oraz odcinków chodnika z kostki betonowej, - remont nawierzchni zjazdów, wykonanie odcinków ścieku przykrawężnikowego oraz na odcinku wymianę instalacji konstrukcji jezdni. - Remont istniejących studni rewizyjnych oraz wpustów sieci deszczowej z dołożeniem żelbetowych pierścieni odciążających - regulacją włazów i kratek do wysokości jezdni (zakłada się odcięcie nawierzchni piłą mechaniczną, rozebranie nawierzchni gr. ok. 30 cm, - ułożenie pierścieni odciążających z uzupełnieniem ubytków betonem C12/15. - Regulacja istniejącego wpustu - długość remontowanej nawierzchni jezdni wynosi ok. 1 400,0 m, - zakres robót obejmuje: a) renowacja jezdni, zjazdów, zatok: - frezowanie istniejącej nawierzchni, - ułożenie geowłókniny wzmacnianej włóknem szklanym - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC 11S KR5 gr. .~3 cm według PN-EN 13108-1 - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 b) remont podbudowy-wymiana nawierzchni - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16S KR5 gr. 8 cm według PN-EN 13108-1 - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC 22P KR5 gr. 20 cm według PN-EN 13108-1 - stabilizacja gruntu cementem gr.25 cm Rm=2,5 MPa Krawężniki betonowe 15x30x100 na ławie betonowej z oporem C12/15. Ul. Łowicka W ulicy Łowickiej od granicy miasta Skierniewice w kierunku centrum, na odcinku 680,00 m projektuje się remont nawierzchni ulicy. Remont nawierzchni polega na: - frezowaniu istniejącej nawierzchni asfaltowej ścieralnej, - wykonaniu remontu ubytków w nawierzchni w technologii napraw cząstkowych wraz z remontem podbudowy, - wykonanie warstwy ścieralnej AC11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 W ramach remontu naprawiony zostanie ściek z elementów betonowych po północnej stronie jezdni oraz naprawione będą pobocza gruntowe po południowej stronie jezdni. Istniejące zjazdy do posesji należy przełożyć, dostosowując je wysokościowo do położonej warstwy mineralno-asfaltowej ścieralnej. Istniejące włazy studni kanalizacyjnych i telekomunikacyjnych oraz skrzynki zasuw wodnych i gazowych należy podnieść do poziomu położonej warstwy mineralno-asfaltowej ścieralnej. Włazy studni kanalizacyjnych należy obsadzić na nowych płytach nastudziennych i pierścieniach odciążających. W pasie drogi krajowej nr 70 na dojeździe do wiaduktu w Skierniewicach, na odcinku 321,0 m projektuje się remont nawierzchni jezdni. Remont będzie wykonywany w istniejącym śladzie jezdni, bez zmiany jej parametrów geometrycznych. Remont nawierzchni polega na: - frezowaniu istniejącej nawierzchni asfaltowej ścieralnej i wiążącej, - położeniu geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonaniu warstwy wiążącej AC16W KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 - wykonaniu warstwy ścieralnej SMA 11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 Istniejące włazy studni kanalizacyjnych, kratki ściekowe i skrzynki zasuw wodnych należy podnieść do poziomu położonej warstwy mineralno-asfaltowej ścieralnej. Włazy studni kanalizacyjnych należy obsadzić na nowych płytach nastudziennych i pierścieniach odciążających. Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen. 2. Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów. - długość remontowanej nawierzchni jezdni wynosi ok. 1 578,0 m, - zakres robót obejmuje: Remont nawierzchni, w zależności od stopnia zniszczenia nawierzchni należy przeprowadzić poprzez: a) w miejscu całkowitej degradacji nawierzchni na odcinku ok. 106 m: - zdjęcie wierzchniej warstwy kruszywa o gr. 6 cm, - frezowanie resztek nawierzchni na gł. 6 cm, - stabilizacja cementem istniejącego kruszywa w celu otrzymania podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5 MPa gr. 35 cm, - ułożenie geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wiążącej gr. 6 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 b) w miejscu występowania małych spękań siatkowych: - frezowanie nawierzchni na gł. 9 cm, - dogęszczenie podbudowy z uzupełnieniem kruszywem łamanym 0/20 mm, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wiążącej gr. 6 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 - ułożenie geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 50 kg/m2 (KR2) według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 c) w miejscu występowania małych spękań siatkowych: - frezowanie nawierzchni na gł. 3 cm, - ułożenie geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 50 kg/m2 (KR2), według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 d) na całym odcinku od 0+0,00 do 1+450,00: - frezowanie nawierzchni na gł. 3 cm, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 50 kg/m2 (KR2) według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 e) na całym odcinku od 1+450,00 do 1+578,00: - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 Istniejące krawężniki i fragmenty zjazdów przylegające do jezdni na szerokości do 1,5 m należy przełożyć do wysokości nowej nawierzchni. Istniejące pobocza należy podnieść do wysokości nowej nawierzchni, poprzez nawiezienie warstwy pospółki gr. średnio 3 cm, wyprofilowanie i zagęszczenie. W ramach remontu ulicy należy: a) rozebrać zniszczony i wykonać nowy murek oporowy na wlocie przepustu w pikietażu 0+293,75, o parametrach: fundament: szer. 0,35 m, dł. 1,8 m, wys. 0,7 m; murek: szer. 0,22 m, dł. 1,8 m, wys. 0,7 m. b) umocnić płytami betonowymi ażurowymi gr. 8 cm wlot kanalizacji - 1+103,20, c) zdemontować i powtórnie zamontować prefabrykowany próg zwalniający, d) rozebrać i powtórnie wykonać próg zwalniający z kostki betonowej, o parametrach: najazdy - 1,0 m x 5,0 m x 2 szt.; próg - 1,0 m x 5,0 m. Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen. 3. Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania -Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej. - długość remontowanej nawierzchni jezdni 318,0 m, - zakres robót obejmuje: Remont nawierzchni, w zależności od stopnia zniszczenia nawierzchni należy przeprowadzić poprzez: - frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej na grubość do 3 cm, - położenie geosiatki przeciwspękaniowej, - położenie warstwy mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 75 kg/m2 (KR1) według PN-EN 13108-1 - położenie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR1) według PN-EN 13108-1 Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen. Wykonawca zobowiązany jest udzielić co najmniej 48 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane. Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadania oraz w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Wydziale Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12 oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice. Uwaga! Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dopuszcza się innych producentów materiałów budowlanych, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz w porozumieniu z projektantem. Podział zamówienia na części Zamówienie dzieli się na następujące części stanowiące odrębne zadania inwestycyjne: a) Część I - Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej, b) Część II - Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, c) Część III - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania -Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust. 1, pkt 6 Ustawy. Zamówienia uzupełniające stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu zamówienia takiego samego rodzaju.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.00.00.00-7, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.11-6, 45.23.32.90-8, 45.22.00.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: a) w przypadku składania oferty na zadanie stanowiące część I zamówienia wg pkt. 4 SIWZ - w wysokości 60 000,00 zł (sześćdziesiąt tysięcy złotych), b) w przypadku składania oferty na zadanie stanowiące część II zamówienia wg pkt. 4 SIWZ - w wysokości 12 000 zł (dwanaście tysięcy złotych). c) w przypadku składania oferty na zadanie stanowiące część III zamówienia wg pkt. 4 SIWZ - w wysokości 3 500,00 zł (trzy tysiące pięćset złotych). 2. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45. ust. 6. ustawy. 4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy o nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem: DK - wadium do przetargu pn.: a) w przypadku złożenia oferty na zadanie stanowiące część I zamówienia: DK - wadium do przetargu pn.: Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej - część I, b) w przypadku złożenia oferty na zadanie stanowiące część II zamówienia: DK - wadium do przetargu pn.: Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów - część II, c) w przypadku złożenia oferty na zadanie stanowiące część III zamówienia: DK - wadium do przetargu pn.: Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania -Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej - część III, 5. Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art. 46, ust. 4 ustawy. 6. Wadium w innych dopuszczonych formach należy wnieść w kasie Urzędu Miasta Skierniewice. 7. Zwrot wadium nastąpi w przypadkach i na warunkach przewidzianych w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46, ust. 4a i 5 ustawy. 9. Wadium należy wnieść na okres związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: Spełniają warunki określone w art. 22, ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp, oraz wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w SIWZ oraz dostarczą dokumenty wymagane w SIWZ. Informacje dotyczące wymaganych przez Zamawiającego dokumentów i oświadczeń zostały określone w pkt. 15 SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt.2 ustawy Pzp, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej dwie roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, o wartości minimum: (a) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część I zamówienia - 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. (b) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część II zamówienia - 550 000,00 zł (pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. (c) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część III zamówienia - 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. (d) w przypadku składania ofert na zadania stanowiące część I-III zamówienia - 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. z jednoczesnym pisemnym potwierdzeniem należytego wykonania tych robót (referencje), bądź innych dokumentów równoważnych. Na dowód tego wykonawca do oferty winien załączyć: Wykaz co najmniej dwóch robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, o wartości co najmniej: a) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część I zamówienia - 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. b) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część II zamówienia - 550 000,00 zł (pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. c) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część III zamówienia - 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. d) w przypadku składania ofert na zadania stanowiące część I-III zamówienia - 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. Wykaz należy sporządzić wg załącznika nr 6. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie - załącznik nr 3 do SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie - załącznik nr 3 do SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej za spełniony, jeżeli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum: (a) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część I zamówienia - 2 500 000,00 zł (dwa miliony pięćset tysięcy złotych). (b) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część II zamówienia - 550 000,00 zł (pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych). (c) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część III zamówienia - 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). (d) w przypadku składania ofert na zadania stanowiące część I-III zamówienia - 3 000 000,00 zł (trzy miliony złotych). Zamawiający wymagał będzie przed podpisaniem umowy przedłożenia polisy OC o wartości minimum wartości kontraktu. Na dowód tego wykonawca do oferty winien załączyć: opłaconą polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej na kwotę minimum: a) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część I zamówienia - 2 500 000,00 zł (dwa miliony pięćset tysięcy złotych). b) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część II zamówienia - 550 000,00 zł (pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych). c) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część III zamówienia - 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). d) w przypadku składania ofert na zadania stanowiące część I-III zamówienia - 3 000 000,00 zł (trzy miliony złotych). Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Wykaz Cen - sporządzony wg załącznika 2.1, 2.2, 2.3, do SIWZ. 3. Potwierdzenie wniesienia wadium - wymagania dotyczące wadium zawarte zostały w pkt. 11 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22, ust. 1 Ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. 5. Wykaz co najmniej dwóch robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, o wartości co najmniej: a) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część I zamówienia - 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. b) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część II zamówienia - 550 000,00 zł (pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. c) w przypadku składania ofert na zadanie stanowiące część III zamówienia - 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. d) w przypadku składania ofert na zadania stanowiące część I-III zamówienia - 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. Wykaz należy sporządzić wg załącznika nr 6. 6. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 7. Informacja dotycząca podwykonawców i zakresu robót, który wykonawca zamierza im powierzyć - wg zał. 4. Jeśli wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawców wówczas w załączniku nr 4 wpisuje -Nie Dotyczy. 8. Informacja o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 9. Pełnomocnictwo (gdy jest wymagane). 10. W przypadku wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy do oferty należy dołączyć dokumenty: a) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy, b) dokumenty wymienione w punktach od 15.6 do 15.9 siwz muszą być złożone przez każdy podmiot, c) pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 15 siwz podmioty składają wspólnie jako konsorcjum, d) w przypadku ofert składanych wspólnie warunki zawarte w pkt. 15 siwz muszą być spełnione wspólnie lub przynajmniej przez jeden podmiot.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: przedłużenia terminu realizacji, terminów płatności. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę postanowień umowy pod warunkiem, że zmiany te wynikać będą z okoliczności nieprzewidzianych i niezawinionych przez Wykonawcę (warunki pogodowe, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, zwłoka lub odmowa w wydawaniu pozwoleń i uzgodnień przez odpowiednie urzędy, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej). Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko poprzez zawarcie pisemnego aneksu pomiędzy stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.skierniewice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice Wydział Dróg i Komunikacji pok. nr 12 (wejście od Pl. Św. Floriana)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2013 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, sekretariat pokój nr 14.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont nawierzchni jezdni ul. Łowickiej i Wyszyńskiego w ciągu drogi krajowej nr 70 wraz z budową kanalizacji deszczowej - długość remontowanej nawierzchni wynosi ok. 2 000,0 m, Ul. Wyszyńskiego - długość remontowanej nawierzchni jezdni wynosi ok. 997,0 m, - zakres robót obejmuje między innymi: - remont nawierzchni jezdni, wymianę części krawężników z ich regulacją wysokościową, - regulacja nawierzchni jezdni, wymiana części krawężników z ich regulacją wysokościową, - regulacja nawierzchni wyspy dzielącej oraz odcinków chodnika z kostki betonowej, - remont nawierzchni zjazdów, wykonanie odcinków ścieku przykrawężnikowego oraz na odcinku wymianę instalacji konstrukcji jezdni. - Remont istniejących studni rewizyjnych oraz wpustów sieci deszczowej z dołożeniem żelbetowych pierścieni odciążających - regulacją włazów i kratek do wysokości jezdni (zakłada się odcięcie nawierzchni piłą mechaniczną, rozebranie nawierzchni gr. ok. 30 cm, - ułożenie pierścieni odciążających z uzupełnieniem ubytków betonem C12/15. - Regulacja istniejącego wpustu - długość remontowanej nawierzchni jezdni wynosi ok. 1 400,0 m, - zakres robót obejmuje: a) renowacja jezdni, zjazdów, zatok: - frezowanie istniejącej nawierzchni, - ułożenie geowłókniny wzmacnianej włóknem szklanym - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC 11S KR5 gr.~3 cm według PN-EN 13108-1 - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 b) remont podbudowy/wymiana nawierzchni - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16S KR5 gr. 8 cm według PN-EN 13108-1 - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC 22P KR5 gr. 20 cm według PN-EN 13108-1 - stabilizacja gruntu cementem gr.25 cm Rm=2,5 MPa Krawężniki betonowe 15x30x100 na ławie betonowej z oporem C12/15. Ul. Łowicka W ulicy Łowickiej od granicy miasta Skierniewice w kierunku centrum, na odcinku 680,00 m projektuje się remont nawierzchni ulicy. Remont nawierzchni polega na: - frezowaniu istniejącej nawierzchni asfaltowej ścieralnej, - wykonaniu remontu ubytków w nawierzchni w technologii napraw cząstkowych wraz z remontem podbudowy, - wykonanie warstwy ścieralnej AC11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 W ramach remontu naprawiony zostanie ściek z elementów betonowych po północnej stronie jezdni oraz naprawione będą pobocza gruntowe po południowej stronie jezdni. Istniejące zjazdy do posesji należy przełożyć, dostosowując je wysokościowo do położonej warstwy mineralno-asfaltowej ścieralnej. Istniejące włazy studni kanalizacyjnych i telekomunikacyjnych oraz skrzynki zasuw wodnych i gazowych należy podnieść do poziomu położonej warstwy mineralno-asfaltowej ścieralnej. Włazy studni kanalizacyjnych należy obsadzić na nowych płytach nastudziennych i pierścieniach odciążających. W pasie drogi krajowej nr 70 na dojeździe do wiaduktu w Skierniewicach, na odcinku 321,0 m projektuje się remont nawierzchni jezdni. Remont będzie wykonywany w istniejącym śladzie jezdni, bez zmiany jej parametrów geometrycznych. Remont nawierzchni polega na: - frezowaniu istniejącej nawierzchni asfaltowej ścieralnej i wiążącej, - położeniu geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonaniu warstwy wiążącej AC16W KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 - wykonaniu warstwy ścieralnej SMA 11S KR5 gr. 5 cm według PN-EN 13108-1 Istniejące włazy studni kanalizacyjnych, kratki ściekowe i skrzynki zasuw wodnych należy podnieść do poziomu położonej warstwy mineralno-asfaltowej ścieralnej. Włazy studni kanalizacyjnych należy obsadzić na nowych płytach nastudziennych i pierścieniach odciążających. Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.00.00.00-7, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.11-6, 45.23.32.90-8, 45.22.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont nawierzchni jezdni ul. Feliksów, - długość remontowanej nawierzchni jezdni wynosi ok. 1 578,0 m, - zakres robót obejmuje: Remont nawierzchni, w zależności od stopnia zniszczenia nawierzchni należy przeprowadzić poprzez: a) w miejscu całkowitej degradacji nawierzchni na odcinku ok. 106 m: - zdjęcie wierzchniej warstwy kruszywa o gr. 6 cm, - frezowanie resztek nawierzchni na gł. 6 cm, - stabilizacja cementem istniejącego kruszywa w celu otrzymania podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5 MPa gr. 35 cm, - ułożenie geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wiążącej gr. 6 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 b) w miejscu występowania małych spękań siatkowych: - frezowanie nawierzchni na gł. 9 cm, - dogęszczenie podbudowy z uzupełnieniem kruszywem łamanym 0/20 mm, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wiążącej gr. 6 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 - ułożenie geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 50 kg/m2 (KR2) według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 c) w miejscu występowania małych spękań siatkowych: - frezowanie nawierzchni na gł. 3 cm, - ułożenie geosiatki przeciwspękaniowej, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 50 kg/m2 (KR2), według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 d) na całym odcinku od 0+0,00 do 1+450,00: - frezowanie nawierzchni na gł. 3 cm, - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 50 kg/m2 (KR2) według PN-EN 13108-1 - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 e) na całym odcinku od 1+450,00 do 1+578,00: - wykonanie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR2) według PN-EN 13108-1 Istniejące krawężniki i fragmenty zjazdów przylegające do jezdni na szerokości do 1,5 m należy przełożyć do wysokości nowej nawierzchni. Istniejące pobocza należy podnieść do wysokości nowej nawierzchni, poprzez nawiezienie warstwy pospółki gr. średnio 3 cm, wyprofilowanie i zagęszczenie. W ramach remontu ulicy należy: a) rozebrać zniszczony i wykonać nowy murek oporowy na wlocie przepustu w pikietażu 0+293,75, o parametrach: fundament: szer. 0,35 m, dł. 1,8 m, wys. 0,7 m; murek: szer. 0,22 m, dł. 1,8 m, wys. 0,7 m. b) umocnić płytami betonowymi ażurowymi gr. 8 cm wlot kanalizacji - 1+103,20, c) zdemontować i powtórnie zamontować prefabrykowany próg zwalniający, d) rozebrać i powtórnie wykonać próg zwalniający z kostki betonowej, o parametrach: najazdy - 1,0 m x 5,0 m x 2 szt.; próg - 1,0 m x 5,0 m. Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.00.00.00-7, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.11-6, 45.23.32.90-8, 45.22.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego w ramach zadania - Remont nawierzchni jezdni ul. Gałczyńskiego i Dąbrowskiej. - długość remontowanej nawierzchni jezdni 318,0 m, - zakres robót obejmuje: Remont nawierzchni, w zależności od stopnia zniszczenia nawierzchni należy przeprowadzić poprzez: - frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej na grubość do 3 cm, - położenie geosiatki przeciwspękaniowej, - położenie warstwy mineralno-asfaltowej wyrównawczej w ilości średnio 75 kg/m2 (KR1) według PN-EN 13108-1 - położenie nawierzchni mineralno-asfaltowej ścieralnej gr. 4 cm (KR1) według PN-EN 13108-1. Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.00.00.00-7, 45.23.32.00-1, 45.23.13.00-8, 45.23.24.11-6, 45.23.32.90-8, 45.22.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.