eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WałbrzychUtrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej) oraz wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych i wewnętrznych w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-11-04

Wałbrzych: Utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej) oraz wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych i wewnętrznych w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha
Numer ogłoszenia: 197935 - 2009; data zamieszczenia: 04.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg i Komunikacji , ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6414400, 6414408, faks (074) 6414404.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdik.walbrzych.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej) oraz wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych i wewnętrznych w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest utrzymywanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej) oraz wykonywanie oznakowania poziomego na drogach gminnych i wewnętrznych w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Zakres rzeczowy robót związanych z utrzymaniem oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu obejmuje prace utrzymaniowe i konserwacyjne oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym ustawienie ok. 150 szt. nowych znaków drogowych. Zakres rzeczowy na wykonanie oznakowania poziomego obejmuje: a) jednorazowe odnowienie oznakowania poziomego UWAGA: Odnowienie oznakowania poziomego nastąpi po 15 czerwca 2010 r., w terminie do 15 lipca 2010 r. b) odnowienie przejść dla pieszych przy szkołach na podstawie odrębnej dyspozycji Zamawiającego w terminie do 16 sierpnia 2010 r., c) wykonywanie w ciągu roku dodatkowego oznakowania poziomego na podstawie sporządzonych projektów organizacji ruchu lub wg wskazań Zamawiającego. Sposób wykonania oznakowania poziomego - należy wykonać odpowiednio, zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego, materiałami cienkowarstwowymi lub grubowarstwowymi z dodatkiem mikrokulek szklanych odblaskowych zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznej wykonania robót. Minimalna grubość oznakowania cienkowarstwowego powinna wynosić 0,5 mm. Minimalna grubość oznakowania grubowarstwowego powinna wynosić 2,5 mm (masa chemoutwardzalna). Oznakowanie ma być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. Nr 170, poz. 1393 ze zm.)..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.32.80 - Wznoszenie barier drogowych 45.23.32.92 - Instalowanie urządzeń ochronnych 45.23.32.21 - Malowanie nawierzchi .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 365.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 PZP, a w szczególności: 1 posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. 2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 PZP. 3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia a. wykonali min. 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (prace utrzymaniowo-konserwacyjne oznakowania pionowego, prace remontowe, utrzymaniowe i konserwacyjne urządzeń bezpieczeństwa ruchu) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy , b. wykonali min. 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie oznakowania poziomego w miastach na powierzchni min. 3000 m2 każde zamówienie, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, c. dysponują min. 1 osobą, która będzie pracownikiem do nadzorowania robót - kierownik, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności drogowej do nadzorowania robót drogowych, posiada min. 3 letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót związanych z inżynierią ruchu drogowego (oznakowanie pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu) i jest przeszkolony w zakresie wykonywania poziomego oznakowania dróg. d. dysponują min. 3 pracownikami na stanowiskach robotniczych do realizacji zamówienia, w tym: min. 1 pracownik operator malowarki i min. 2 pracowników do prac pomocniczych. Co najmniej 1 z pracowników ma być przeszkolony w zakresie wykonywania poziomego oznakowania oraz ma być przeszkolony w zakresie kierowania ruchem na drodze, e. dysponują sprzętem i urządzeniami: - agregat prądotwórczy-spalinowy - min. 1szt., - samochód dostawczy do 0,9 t - min. 1szt., - sprzęt do oznakowania robót (tj. zestawy do wygradzania i zabezpieczenia robót), - pojazdy towarzyszące wykonywaniu oznakowania, zgodnie z przepisami ustawy - Prawo o ruchu drogowym, tj. min. 1 pojazd pilotażowy i min. 1 pojazd do zbierania pachołów, - min. 1 malowarka hydrodynamiczna umożliwiająca jednoczesny natrysk farby i mikrokulek szklanych, 4. w trakcie realizacji umowy będą posiadać bazę firmy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha lub w granicach administracyjnych gminy Szczawno Zdrój. W bazie firmy powinno być zapewnione niezbędne zaplecze przez które Zamawiający rozumie: niezbędną ilość pracowników przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia, dostęp do samochodu oraz podstawową (niezbędną) - wyszczególnioną poniżej - ilość znaków pionowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Wykaz znaków drogowych, posiadających podstawowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego: 1. znak A-7 - ustąp pierwszeństwa 2. znak A-12a - zwężenie jezdni dwustronne 3. znak A-12b - zwężenie jezdni prawostronne 4. znak A-12c - zwężenie jezdni lewostronne 5. znak B-1 - zakaz ruchu w obu kierunkach 6. znak B-2 - zakaz wjazdu 7. znak B-20 - stop 8. znak B-35 - zakaz postoju 9. znak B-36 - zakaz zatrzymywania się 10. znak C-9 - zakaz jazdy z prawej strony znaku 11. znak D-3 - droga jednokierunkowa. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania w dyspozycji minimum po 2 szt. ww. znaków (mają to być znaki średnie S). W przypadku zabezpieczania robót awaryjnych, objętych niniejszym zamówieniem, Wykonawca zobowiązany jest do posiadania w dyspozycji minimum następujących urządzeń bezpieczeństwa ruchu: 1. taśma ostrzegawcza plastikowa biało-czerwona - 100 mb, 2. bariery zabezpieczające wraz z konstrukcjami wsporczymi o łącznej długości 20 mb, 3. pachołki w ilości 20 szt. Ocena spełnienia ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem) wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawcy działającego w ramach spółki prawa handlowego obowiązuje załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich , 2) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 PZP oraz o nie podleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 PZP. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (formularz oferty), b) oświadczenie stwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty ww płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (formularz oferty), 3) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniany będzie łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie: a) wykaz wykonanych min. 2 robot odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (prace utrzymaniowo-konserwacyjne oznakowania pionowego, prace remontowe, utrzymaniowe i konserwacyjne urządzeń bezpieczeństwa ruchu) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, wielkości oraz daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, b) wykaz wykonanych min. 2 robót odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie oznakowania poziomego w miastach na powierzchni min. 3000 m2 każde zamówienie, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, wielkości oraz daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, c) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności z podziałem na nw osoby i/lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował: min. 1 osobą, która będzie pracownikiem do nadzorowania robót - kierownik, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności drogowej do nadzorowania robót drogowych, posiada min. 3 letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót związanych z inżynierią ruchu drogowego (oznakowanie pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu) i jest przeszkolony w zakresie wykonywania poziomego oznakowania dróg. W celu potwierdzenia spełnienia ww warunków należy przedłożyć dokumenty wskazujące na posiadanie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego. Ponadto dla ww osoby należy przedłożyć dokument potwierdzający ukończenie kursu(ów) organizowanych, np. przez IBDiM, NOT w zakresie poziomego oznakowania dróg, min. 3 pracowników na stanowiskach robotniczych do realizacji zamówienia, w tym: min. 1 pracownik operator malowarki i min. 2 pracowników do prac pomocniczych. Co najmniej 1 z pracowników ma być przeszkolony w zakresie wykonywania poziomego oznakowania (dla tego pracownika należy przedłożyć dokument potwierdzający ukończenie kursu(ów) organizowanych, np. przez IBDiM, NOT w zakresie poziomego oznakowania dróg) oraz ma być przeszkolony w zakresie kierowania ruchem na drodze (dla tego pracownika należy przedłożyć dokument potwierdzający ukończenie kursu), d) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i - lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował: e) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie, że dysponuje lub będzie dysponował bazą firmy na terenie Wałbrzycha lub Szczawna Zdroju od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy i - lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia bazy firmy na terenie Wałbrzycha lub Szczawna Zdroju. Wykonawca zagraniczny (mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski) zamiast dokumentów wskazanych w rozdziale III SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawiane w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów. Dokumenty żądane na potwierdzenie spełnienia wymaganych warunków Wykonawca może dołączyć w formie kserokopii poświadczonej przez niego za zgodność z oryginałem. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Przy ocenie spełnienia warunków przez podmioty wspólnie składające ofertę Zamawiający przyjmuje, że wymagania, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 PZP mogą spełnić tylko niektórzy z tych Wykonawców, tak by sumarycznie w odniesieniu do wszystkich tych Wykonawców były spełnione łącznie. Wymagania, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 PZP musi spełnić każdy z Wykonawców. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu przetargowym i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić stosowne porozumienie (umowę). Umowa regulująca współpracę Wykonawców występujących wspólnie powinna co najmniej zawierać następujące postanowienia: zawiązanie porozumienia co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania umowy związanej z realizacją niniejszego zamówienia, wskazanie Pełnomocnika, zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia, zakaz zmiany Partnerów (Wykonawców) wspólnie realizujących dane zamówienie publiczne w trakcie jego obowiązywania..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdik.walbrzych.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu, ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, pok. 103, cena 20 zł.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.11.2009 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu, ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, pok. 108, sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.